بیست و نهمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

هفت تپه شماره ۲۳

بیست و نهمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

“خوزستان آب ندارد، هفت تپه جان ندارد، کارگر نان ندارد”

روز سه شنبه نوزدهم مرداد ماه کارگران نیشکر هفت تپه در بیست و نهمین روز اعتصاب خود در اعتراض به اجرایی نشدن وعده های داده شده و بوِیژه عدم پرداخت سه ماه حقوق و بلاتکلیفی وضع مالکیت شرکت بار دیگر مقابل فرمانداری تجمع کردند و سپس در سطح شهر دست به راهپیمایی زدند. در این روز کارگران با در دست داشتن بنرهایی که خواستها و موضوع اعتراض کارگران بر روی آن نوشته شده بود راهپیمایی کردند و با شعار دهی صدای اعتراضشان را بلند کردند. یکی از بنرهای قابل توجه در این روز بنری بود که رویش نوشته شده بود:”خوزستان آب ندارد، هفت تپه جان ندارد، کارگر نان ندارد”. با این بنر کارگران همصدا با مردم خوزستان اعتراض خود را به بی آبی، فقر و بی تامینی بلند کردند. کارگران نیشکر هفت تپه اعلام کرده اند که تا رسیدن به خواستهای خود به اعتراضشان ادامه میدهند. علاوه بر خواست پرداخت دستمزدهای معوقه و روشن شدن وضع مالکیت شرکت این کارگران خواستار بازگشت به کار همکاران اخراجی، تمدید قراردادهای کارگران دفع آفات و غیر نیشکری، واکسیناسیون کارگران و رفع تعقیب از فرزانه زیلابی وکیلشان هستند.

کارگران نیشکر هفت تپه در مجمع عمومی خود در روز گذشته در مقابل فرمانداری تصمیم گرفتند که برای رسمیت دادن به مجمع خود وتصمیماتش هر روز در همانجا حضور و غیاب میشود و سرپرستان نیز باید در این محل حاضر شوند و کارگران بخش خود را حضور و غیاب کنند.

کارگران نیشکر هفت تپه با اتکاء به تصمیم گیری شورایی با صفی متحد به اعتراضشان ادامه میدهند و صدای اعتراض و حق طلبی کل جامعه علیه چپاولگران حاکم هستند. از خواستها و مطالبات کارگران هفت تپه باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۹ مرداد۱۴۰۰ ، ۱۰ اوت  ۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate