اخباروگزارش های کارگری ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۰

– تجمع صدها کارگر پروژه ای صنایع نفت،گازوپتروشیمی درهفشجان برای حمایت ازادامه اعتصاب درراه دستی یابی به مطالبات

– اعتصاب کارگران اورهال (تعمیرات)پالایشگاه اصفهان برای افزایش دستمزد

– تجمع اعتراضی کارکنان رسمی شرکت نفت فلات قاره در منطقه عملیاتی سیری

– یکشنبه های اعتراضی کارگران ومستمری بگیران بازنشسته:

تجمع کارگران ومستمری بگیران بازنشسته صنعت فولاد در اصفهان،اهواز وتهران برای دفاع از حق معیشت مقابل صندوق بازنشستگان فولاد

– بیستمین روز حق طلبی کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه با تجمع مقابل فرمانداری وراهپیمایی در شهرشوش

– ازسرگیری اعتصاب رانندگان اتوبوس‌های شهری ارومیه برای اعتراض به عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی

– ادامه اعتراض کارگران شهرداری کوت عبدالله علیرغم وعده و وعیدها

– اعتراض کارگران شهرداری رودبار نسبت به پرداخت قطره چکانی حقوق

– کنش های دامنه دار کارگران شهرداری میناب برای بازگرداندن ۳۰ هکتار زمین تصرفیشان توسط یک نهاد

– احضار رسول کارگری معلم کنشگر استان فارس به دادگاه 

– محکومیت ادامه حبس حسین حسنخانی بازنشسته وکنشگر فرهنگی مهاباد عیرغم تائید عدم توانایی تحمل حبس به دلیل شرایط نامساعد جسمی و سن بالا توسط پزشکی قانونی استان آذربایجان غربی

*تجمع صدها کارگر پروژه ای صنایع نفت،گازوپتروشیمی درهفشجان برای حمایت ازادامه اعتصاب درراه دستی یابی به مطالبات

عصرروزیکشنبه ۱۰ مرداد،صدها کارگر صنایع نفت،گازوپتروشیمی در-بلوار مزار شهدا،سمت راست اولین فلکه ورودی شهر هفشجان، استان چهارمحال بختیاری با برپایی تجمع وایراد سخنرانی ها عزم راسخشان را برای دست یابی به مطالباتشان بنمایش گذاشتند.

*اعتصاب کارگران اورهال (تعمیرات)پالایشگاه اصفهان برای افزایش دستمزد

روزیکشنبه ۱۰ مرداد، کارگران اورهال (تعمیرات)پالایشگاه اصفهان برای اعتراض به سطح پایین دستمزد دست از کارکشیدند وخواهان افزایش دستمزد شدند.

*تجمع اعتراضی کارکنان رسمی شرکت نفت فلات قاره در منطقه عملیاتی سیری

روز جمعه هشتم مردادماه جمعی از کارکنان عملیاتی شرکت نفت فلات قاره شاغل در منطقه عملیاتی سیری نسبت به محدودیت‌های اعمال شده و نحوه افزایشات عمومی در حقوق ۱۴۰۰ اعتراض کرده و بار دیگر خواستار حذف محدودیت سقف حقوق برای کارکنان عملیاتی نفت شدند.

در روز ۶ تیرماه پس از برگزاری جلسه کمیسیون انرژی مجلس مصوب گردید که حقوق تیرماه کارکنان رسمی طبق خواسته‌ی آنان اصلاح گردد اما تنها محدودیت افزایش ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی حذف شده و محدودیت سقف حقوق و باقی آیتم‌هایی که منجر به ایجاد کسوراتی در حقوق سال ۱۴۰۰ شده بود به قوت خود باقی است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- دهم مردادماه ۱۴۰۰

*یکشنبه های اعتراضی کارگران ومستمری بگیران بازنشسته:

تجمع کارگران ومستمری بگیران بازنشسته صنعت فولاد در اصفهان،اهواز وتهران برای دفاع از حق معیشت مقابل صندوق بازنشستگان فولاد

روز یکشنبه ۱۰ مرداد، کارگران ومستمری بگیران بازنشسته صنعت فولاد در اصفهان،اهواز وتهران درادامه برپایی یکشنبه های اعتراضی دست به تجمع مقابل صندوق بازنشستگان فولاد زدند تا از حق معیشتشان دفاع نمایند.

+درهمین رابطه:خطاب به مدیران نالایق و ظالم صندوق فولاد  :

سالها بازنشستگان صنعت فولاد و معدن که عمر و جوانی خود را در مشاغل سخت و بیماریزای این صنعت سپری کردند و چرخ این صنعت پرسود و درآمدزا را برای شما و کشور عزیز به گردش در آورده و به قله پیشرفت و صنعت دوم کشور رساندند و از جان خود مایه گذاشتند و در طول خدمت شریف و صادقانه خود ، صدمات جسمی و روحی فراوانی را متحمل شدند که تا انتهای عمر با این صدمات و خسارات جانی میسوزند و میسازند ،

گذشته از اینکه در طول خدمت ، کارکنان عزیزی بدلیل خشن و بیرحم بودن این صنعت و غیرقابل کنترل بودن شرایط ایمنی کار ، جان عزیز خود را از دست دادند ،

لیکن تنها امید و دغدغه این عزیزان زحمت کش فقط و فقط کمی آسایش و آرامش در زمان بازنشستگی بود ،

علیرغم پرداخت کسورات بازنشستگی خود آنهم با بالاترین نرخ در بین تمامی صندوقهای بازنشستگی (به ميزان ۱۰ درصد) كه تضمين كننده آسايش آنها در دوران پيري و ناتواني باشد ،

شما مديران ادوراي و ظالم صرفاً جهت خوش خدمتي به اربابان خود و دريافت پاداشهاي كلان و امكانات رفاهي شخصي و دريافت لوح تقدير  تن به اجراي ظالمانه و تخلف فاحش در همسانسازي مستمري ناچيز بازنشستگان داديد ،

در جائيكه بايد به عنوان حامي از حقوق قانوني بازنشستگان دفاع ميكرديد ، در مقام تضييع حقوق حقه بازنشستگان قرار گرفتيد و با قرائت غلط و اشتباه محرز از مصوبه هيئت وزيران ( به شماره ۳۷۰۷) بجاي استناد به ماده ۴ مصوبه تحت عنوان ساير صندوقهاي بازنشستگي كه منجر به افزايش (ناشي از اجراي همسانسازي ) در سقف افزايشات صندوقهاي كشوري و لشكري به ميزان ۱۳۰ درصد ميگرديد ،

به دلايل ذكر شده فوق به ماده ۳ و تبصره ۳ آن استناد كرديد و عملاً مستمري بازنشستگان صندوق فولاد را در محدوده سقف ريالي صندوقهاي كشوري و لشكري قرار داديد كه منجر به كاهش بيش از ۴۰ درصد در افزايشات همسانسازي بازنشستگان شد ،

كاهش ۴۰ درصدي در افزايشات قانوني مستمري بازنشستگان مظلوم و زحمتكش صنعت فولاد و معدن بي شك براي شما متوليان بيدرد و طمعكار افتخار محسوب ميشود كه بابت آن لوح تقدير و پاداشهاي كلان دريافت كرديد و به صداي اعتراضات اين بازنشستگان بي اعتنا هستيد ،

اخيراً نيز جهت سرپوش گذاشتن بر تخلفات بيشمار خود ، خيمه شب بازي جلسات فرمايشي كانونها و كارشناسان را به راه انداخته ايد و هر از گاهي با طرفندهاي مختلف از جمله عدم حضور كليه نمايندگان در جلسه ، آن را غير رسمي اعلام ميكنيد و يا با تأخير در برگزاري جلسات به بهانه هاى مختلف از جمله ويروس كرونا سعي در اتلاف زمان و خسته و نااميد كردن معترضين به همسانسازي ظالمانه خود را داريد ،

اين جلسات فرمايشي و فرسايشي پيشكش خودتان ،

بازنشسته از شما نااميد شده و اراده اي از شما براي اصلاح و جبران كاستيها نميبيند ،

لذا بازنشستگان صندوق فولاد مصمم شده اند كه در روزهاي يكشنبه هر هفته اعتراضات خود را ادامه داده و پيام اعتراض را به مقامات کشوری و استانی اعلام كنند .

بازنشسته فولاد خوزستان

يكشنبه ۱۰ مردادماه ۱۴۰۰

+گزارش رسانه ای شده:تجمع همزمان بازنشستگان فولاد در تهران، خوزستان و اصفهان/ خواستار بهبود وضعیت معیشتی خود هستیم

بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد در استانهای تهران، خوزستان و اصفهان با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگان فولاد، خواستار بهبود وضعیت معیشتی و حقوقی خود شدند.

امروز (۱۰ مرداد ماه) بار دیگر جمعی از بازنشستگان صندوق فولاد همزمان در تهران، خوزستان و اصفهان با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگان فولاد، خواستار توجه به مطالبات و خواسته‌های به حق خود شدند.

این بازنشستگان، مهم‌ترین خواسته‌های خود را برخورداری از مستمری بالاتر از خط فقر، درمان رایگان و اصلاح احکام همسان‌سازی حقوق و انتقال از ردیف ۹ بودجه به ردیف ۷ عنوان کردند و گفتند: دولت مصوب کرده صندوق بازنشستگی فولاد و صندوق‌های مشابه آن با بودجه خود و تصویب هیات امنای خود، طرح همسان‌سازی را اجرا کنند، اما متاسفانه صندوق بازنشستگی فولاد زیر بار اجرای کامل طرح نمی‌رود.

بازنشستگان همچنین خواستار پرداخت به موقع هزینه‌های درمانی بازنشسته فولاد از بودجه‌های سنواتی، قرارداد درمان برابر آئین‌نامه استخدامی و دستورالعمل‌های فولاد، بیمه عمر و حوادث برابر دیگر واحدهای فولادی و بکارگیری فرزند بازنشستگان در ذوب آهن و شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد هستند.

*بیستمین روز حق طلبی کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه با تجمع مقابل فرمانداری وراهپیمایی در شهرشوش

روزیکشنبه ۱۰ مرداد، کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه دربیستمین روز حق طلبیشان برای دومین بار دست به تجمع مقابل فرمانداری وراهپیمایی در شهرشوش زدند تا عزم راسخشان را برای دستیابی به مطالبات زیر بنمایش بگذارند:

۱- اخراج فوری کارفرمای خلع ید شده و محاکمه مختلسین

۲- پرداخت فوری حقوق معوقه همه همکاران

۳- تمدید فوری قراردادهای تمام همکاران منجمله دفع آفات و غیرنیشکری

۴- بازگشت به کار همکاران اخراجی

۵-  واکسیناسیون عمومی، سریع و رایگان در مقابل کرونا

رانندگان اتوبوس‌های شهری ارومیه دست از کار کشیدند

رانندگان اتوبوس‌های شهری ارومیه دست از کار کشیدند

*ازسرگیری اعتصاب رانندگان اتوبوس‌های شهری ارومیه برای اعتراض به عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی

روز یکشنبه ۱۰ مرداد برای باری دیگر، رانندگان اتوبوس‌های شهری ارومیه برای اعتراض به عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی دست ازکارکشیدند.

*ادامه اعتراض کارگران شهرداری کوت عبدالله علیرغم وعده و وعیدها

روزیکشنبه ۱۰ مرداد، کارگران شهرداری کوت عبدالله ازادامه اعتراضشان علیرغم وعده و وعیدها خبردادند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،پس رایزنی ها  شهرداری قبول کرده در روزهای آینده (دهم تا دوازدهم) بخشی از معوقات کارگران را پرداخت کند. از قرار گفته‌اند حقوق ماه‌های ۹ ئ۱۰ سال قبل به همراه عیدی و سنوات به کارگران پرداخت می‌شود.

کارگران گفتند: همه مقامات شهر از جمله دادستانی قول حمایت از کارگران داده‌اند و امیدواریم در همین هفته مطالبات مزدی پرداخت شود.

این کارگران با بیان اینکه تا روزی که واریزی‌ها انجام شود نمی‌توانیم به قول و وعده دلخوش کنیم،اضافه کردند: از بس وعده بی‌نتیجه شنیدیم دیگر خسته شدیم. آه در بساط نداریم و امیدواریم این بار به وعده‌ها عمل کنند

*اعتراض کارگران شهرداری رودبار نسبت به پرداخت قطره چکانی حقوق

پس از اعتصاب چندروزه کارگران شهرداری رودبار بخشی از مطالباتشان پرداخت شد.این کارگران باادامه اعتراض خواهان پرداخت کامل مطالباتشان هستد.

روزیکشنبه ۱۰ مرداد، از پرداخت بخشی از معوقات مزدی خود به صورت علی‌الحساب خبر دادند. این کارگران گفتند: بعد از تجمعات ما کارفرما به حساب هر یک از کارگران خدماتی و فضای سبز دو میلیون تومان به صورت علی‌الحساب واریز کرد.

این کارگران که در حال حاضر پنج ماه معوقات مزدی پرداخت نشده دارند، گفتند: امیدواریم قبل از پایان مرداد ماه بخش دیگری از مطالبات مزدی ما پرداخت شود؛ در ضمن بخشی از حق بیمه کارگران به تامن اجتماعی پرداخت نشده که امیدواریم این معوقات نیز به زودی پرداخت شود.

آن‌ها با بیان اینکه پرداخت قطره چکانی حقوق، کارگران شهرداری رودبار را به تنگنا کشانده است، افزودند: کارگران منتظر بودند حداقل بعد از گذشت ۵ ماه از سال یک حقوق کامل دریافت کنند که متاسفانه آنهم به بهانه نداشتن منابع مالی کافی انجام نشد.

آنهاافزودند:بالا رفتن هزینه‌های زندگی باتوجه به معوق ماندن دستمزدها شرایطی را به وجود آورده که می‌شود گفت کارد به استخوان کارگران شهرداری رودبار رسیده و به معنای واقعی کلمه مستاصل شده‌اند.

آنها گفتند: اعتراض ما از طریق رسانه‌های کارگری به گوش همه مسئولان استانی و حتی کشوری رسید ولی انگار این اعتراضات و بیان مطالبات هیچ نتیجه‌ای نداشته و به جایی نمی‌رسد و اگر شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند، ما کارگران شهرداری رودبار دیگر نمی‌دانیم صدایمان را به گوش چه کسی برسانیم.

آن‌ها در پایان با بیان اینکه این حجم از نارضایتی در میان کارگران مجموعه شهرداری رودبار، موجب نگرانی‌ست، افزودند: دولت و مسئولان باید بدانند که خواسته‌های کارگران شهرداری رودبار هم صنفی‌ست و هم قانونی و اگر به این خواسته‌ها ترتیب اثر داده نشود، مشکلات حادتر خواهد شد.

درهمین رابطه:پنجمین روز اعتصاب و تجمع  کارگران شهرداری رودباردراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه 

روز شنبه ۹ مرداد برای پنجمین روز، کارگران شهرداری رودباربرای اعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه به اعتصابشان ادامه دادند وبرای سومین بار مقابل پارکینگ نقلیه موتوری این شهرداری دراستان گیلان تجمع کردند.

*کنش های دامنه دار کارگران شهرداری میناب برای بازگرداندن ۳۰ هکتار زمین تصرفیشان توسط یک نهاد

روزیکشنبه ۱۰ مرداد، کارگران شهرداری میناب ازکنش های دامنه دارشان برای بازگرداندن ۳۰ هکتار زمین تصرفیشان توسط یک نهاد خبردادند.

جمعی از کارگران عضو تعاونی مسکن شهرداری میناب در توضیح مشکلات زمین‌های خود و همکارانش به خبرنگاررسانه ای گفتند: از حدود ۲۰ سال پیش شهرداری میناب برای خانه‌دار گردن کارگران خود قطعه زمینی را به وسعت حدودی۳۰هکتار از سوی سازمان شهرسازی دریافت و به کارگران واگذار کرد.

آنها با بیان اینکه این زمین‌ها بعدها (سال۸۶) به بهانه ساخت مسکن مهر توسط یکی از نهادها تصرف شده و کارگران شهرداری میناب به‌رغم پیگیری از نهادهای اجرایی هنوز نتوانسته‌اند به زمین‌های خود برسند، افزودند: بنا به حکم قانون و شرع، اگر کسی یا نهادی اموال دیگران را غصب کند، مکلف است عین مال را به صاحب و یا صاحبان آن برگرداند، در غیر این صورت با حکم دادگاه از او خلع ید می‌شود.

به گفته کارگران شهرداری میناب، مالکان این اراضی؛ کارگران زحمتکشی هستند که این زمین‌ها ثمره یک عمر تلاش شبانه‌روزی آن‌هاست. به همین دلیل از بهره‌برداری و تصرف غیرقانونی این زمین‌ها رضایت ندارند.

آن‌ها با بیان اینکه این زمین‌ها قطعه‌بندی شده بود و حتی بخش‌هایی زیر بنایی آن در حد فنداسیون در حال ساخت بود، نهاد مربوطه بعداز تصرف این زمین‌ها همه فنداسیون و سازها را با ماشین‌های راهسازی تخریب کرد و خسارت جبران ناپذیری را به اعضای تعاونی مسکن کارگری شهرداری میناب وارد کردند.

طبق اظهارات این کارگران که از سالهای قبل به امید خانه‌دار شدن با فروش همه دارایی خود مالک این زمین‌ها شده‌اند، در حال حاضر مستاجر بوده و بخش زیادی از درآمد ماهانه خود را صرف پرداخت اجاره خانه می‌کنند. این درحالی‌ست که اگر زمین‌های آن‌ها تصرف نمی‌شد، آن‌ها از سال‌ها قبل خانه‌دار بودند.

بنا به گفته این کارگران، با وجود پیگیری‌های زیاد مالکان این زمین‌ها (که همگی شاغلین شهرداری میناب هستند)، مدتهاست پیگیر بازگرداندن زمین‌های خود هستند اما مسئولان نهاد مربوطه در مقابل واگذاری زمین‌ها مقاومت می‌کنند.

*احضار رسول کارگری معلم کنشگر استان فارس به دادگاه 

رسول کارگری معلم کنشگر استان فارس به دادگاه به خاطرحضور در تجمعات حق طلبانه و به اتهام تبلیغ علیه نظام و جو سازی علیه سپاه به دادگاه احضار شد.

*محکومیت ادامه حبس حسین حسنخانی بازنشسته وکنشگر فرهنگی مهاباد عیرغم تائید عدم توانایی تحمل حبس به دلیل شرایط نامساعد جسمی و سن بالا توسط پزشکی قانونی استان آذربایجان غربی

حسین حسنخانی  بازنشسته ی فرهنگی و فعال صنفی اهل شهرستان مهاباد که هم اکنون دوران محکومیت خود در زندان مهاباد را سپری می‌کند،علی رغم درخواست خانواده و تائید عدم توانایی تحمل حبس به دلیل شرایط نامساعد جسمی و سن بالا توسط پزشکی قانونی استان آذربایجان غربی، هنوز از طرف دادستانی و مسئولین قضایی آن شهرستان هیچ پاسخی دریافت نکرده است.

این معلم بازنشسته و فعال صنفی خوشنام صرفا به دلیل شرکت در تجمعات صنفی در محوطه ی اداره ی آموزش و پرورش شهرستان مهاباد توسط دادگاه انقلاب به تحمل سه ماه حبس محکوم و هم اکنون در زندان است. 

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ضمن اعلام بیزازی از عملکرد دادگاه انقلاب شهرستان مهاباد، خواهان آزادی زود هنگام و بدون قید ایشان است و در همین راستا از همه ی همکاران و فرهنگیان و مردم عدالت خواه در سراسر کشور می خواهد در پتیشن تهیه شده، خواهان آزادی وی گردند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate