همبستگی های جهانی با کارگران اعتصابی نفت گسترش می یابد

همبستگی های جهانی با کارگران اعتصابی نفت گسترش می یابد

جمهوری اسلامی بایداز سازمان جهانی کار اخراج ودر سطح جهان بایکوت شود

سعید نعما دبیر کل فدراسیون اتحادیه های کارگری در عراق، استفانی اسمیت دبیر کل اتحادیه کارگران خدمات دولتی بریتیش کلمبیا، استفانی ون سیچوسکی دبیر کل شورای اتحادیه های کارگری بریتیش کلمبیا، سمیر نوری سخنگوی کمیته بین المللی علیه اعدام در عراق، جوزف داهر از رهبری حزب سولیداریتی چپ سوییس، پتیتر تاچل مدیر بنیاد پیتر تاچل و از کمپینر های سیاسی شناخته شده جهانی در انگلیس و جان کلارک یکی دیگر از کمپینر های سیاسی شناخته شده از کاناد و مسعود ارژنگ از فعالین اتحادیه ای در ونکوور کانادا با گذاشتن امضا در زیر نامه ای که کمپین برای آزادی کارگران زندانی  به شماری از اتحادیه های کارگری در سطح جهانی ارسال کرده و طلب حمایت از کارگران اعتصابی در نفت را کرده است پاسخ مثبت دادند. متن نامه چنین است:

ما از کارگران اعتصابی نفت در ایران حمایت می کنیم

مطلع شده ایم که  ده ها هزار کارگر پیمانکاری نفت در بیش از ۱۰۵ میدان نفتی در حال اعتصابند و خواست آنها افزایش دستمزد، ۲۰ روز کار و ۱۰ روز مرخصی در ماه ، شرایط امن کار و بهبود شرایط زندگی و همچنین بهبود وضعیت غذایی در مراکز کار است که همه اینها بسیار نا مرغوب و غیر قابل تحمل است. ما همچنین مطلع شده ایم که یكی از تلاشهای حکومت ایجاد شوراهای اسلامی برای تشدید كنترل خود بر كارگران است و كارگران با آن مخالفند و بر حق تشكیل سازمانهای واقعی خود و حق تجمع و اعتراض تاکید دارند. از طرف دیگر ، پیمانکاران در تلاشند تا با اخراج کارگران روز مزد و بالا کشیدن دستمزدهای پرداخت نشده کارگران، با اعتصاب گسترده کارگران نفت مقابله کنند.

کارگران اعتصابی نفت در عوض خواستار خلع ید از پیمانکاران و بازگشت کلیه کارگران اخراج شده به سر کار خود هستند. یک گام مهم اعتصاب کارگران نفت تشکیل شورای اعتراضات کارگران است که نقش هماهنگی موثری در این اعتصاب دارد. اکنون ، پس از ۲۵ روز خطر فشار مالی و همچنین اخراجهای گسترده تر بالای سر کارگران قرار دارد.  ما ، امضاكنندگان این نامه از کمپین برای آزادی کارگران زندانی (فری دم ناو) تشکر میکنیم که از اخبار این اعتصاب گسترده کارگران نفت و وضعیت خطیر کارگران در این مبارزات ما را مطلع نگه میدارند و حمایت قاطع خود را از مبارزات و خواسته های این دهها هزار کارگر اعتصابی ابراز میداریم. حق تشکل، اعتصاب و اعتراض حقوق پایه ای همه کارگران است. ما نقض مداوم این حقوق توسط حکومت اسلامی را را محکوم میکنیم و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط کلیه کارگران زندانی ، معلمان و زندانیان سیاسی در ایران هستیم.

ما همچنین مطلع هستیم که رژیم اسلامی در مواردی در مقابله با مبارزات کارگران آنها را به مجازات شنیع شلاق و زندانهای طویل المدت محکوم میکند. یک نمونه اخیر آن مجازات معلم بازنشسته اسماعیل گرامی به پنج سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق به جرم شرکت در تظاهرات است. ما صدور چنین احکام شنیعی را شدیداً محکوم می کنیم و همانطور که قبلاً نیز اعلام کردیم ، رژیم اسلامی ایران باید به دلیل سرکوب مداوم کارگران در ایران، از آی ال او سازمان جهانی کار اخراج  گردد و در سطح جهان بایکوت شود. ما به کارگران اعتصابی نفت درود میفرستیم و بار دیگر همبستگی خود را با این کارگران و همه کارگران معترض در ایران ابراز می کنیم.

امضاها:

– استفانی اسمیت ، رئیس اتحادیه کارگران خدمات عمومی بریتیش کلمبیا – کانادا (BCGEU) -۱۴ جولای ۲۰۲۱

– سعید نعما  دبیر کل فدراسیون اتحادیه های کارگری،

استفان وان سیچوفسکی دبیر کل شورای کارگری ونکوور و حومه (VDLC)

جان کلارک کمپینر و استاد دانشگاه در کانادا

سمیر نوری سخنگوی کمیته بین المللی علیه اعدام در عراق

جوزف داهر استاد دانشگاه روزان و یکی از رهبران حزب سولیداریتی چپ سویس

پیتر تاچل مدیر بنیاد پیتر تاچل و کمپینر سیاسی

مسعود ارژنگ دبیر لوکال ۸۰۳ اتحادیه خدمات بهداشتی جامعه در ونکوور کانادا

-پیتر تاتچل (مدیر بنیاد پیتر تاتچل)

-مسعود ارژنگ ، دبیر لوکال ۸۰۳ اتحادیه خدمات بهداشتی جامعه

کمپین برای آزدی کارگران زندانی (فری دم ناو

Free Them Now (FTN)

 Shahla.daneshfar2@gmail.com

http://free-them-now.com

29 ژوئیه ۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate