اخباروگزارشات کارگری ١٤ و ١۵ آذر ماه ١٣٩٩

اخباروگزارشات کارگری ١٤ و ١۵ آذر ماه ١٣٩٩

– تداوم اعتراض کارگران کارخانه بهمن موتور

– ادامه اعتصاب وتجمع کارگران شهرداری صیدون دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق ویک سال حق بیمه و وعده های توخالی مسئولان

– پایان اعتصاب وتجمعات اعتراضی کارگران مجتمع تجاری اروند کنزالمال نسبت به نداشتن امنیت شغلی بدنبال وپرداخت یک ماه حقوق و وعده امضای قرارداد

– تجمعات اعتراضی اهالی شهر سربندر (بندر امام) نسبت به عملکرد مسئولین پس از بارندگی‌های اخیر

– تجمع اعتراضی دکه داران شهریارنسبت به افزایش اجاره ماهیانه مقابل فرمانداری

– بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران پیرامون برگزاری جلسات شورای عالی کار به بهانه ترمیم مزد

حداقل مزد کارگران باید به بالای ۱۲ میلیون تومان در ماه افزایش یابد

– گرامیداشت روز مبارزه با سانسور

– جان باختن یک کارگرجوان درگرمدره براثر سقوط از ارتفاع

– ادامه سریال تصادف سرویس رفت وآمد کارگران با تصادف زنجیره ای و مصدومیت ۳۹ کارگرصنایع پتروشیمی مسجد سلیمان

*تداوم اعتراض کارگران کارخانه بهمن موتور

کارگران کارخانه بهمن موتور که خواهان افزایش دستمزد، کاهش ساعات کاری، تعطیلی روز پنجشنبه به روال سابق و طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند و هم پنجشنبه هفته گذشته و هم دوشنبه این هفته در اعتراض به عدم تحقق مطالباتشان دست از کار کشیده بودند قرار بود دیروز پنجشنبه سیزدهم آذرماه دوباره دست به اعتصاب بزنند که به دلیل فشار زیاد حراست شرکت موفق به اعتصاب نشدند اما همچنان با پافشاری بر مطالباتشان درصدد اعتصاب در هفته آینده هستند.

پنجشنبه گذشته که کارگران دست از کار کشیدند پورابراهیم رئیس هیأت مدیره بهمن موتور به قصد مرعوب کردن کارگران تهدید به قطع مبلغ کارانه از حقوق کارگران نمود که کارگران در جواب به این تهدید بیشتر معترض شدند که پس از آن شخصی به اسم آقای موسوی به نمایندگی از سهامداران اصلی شرکت در جمع کارگران حاضر شد و قول داد که تمام خواسته‌های کارگران ظرف مدت یک هفته انجام شود و برای این امر از کارگران دعوت کرد که نمایندگانشان برای مذاکره با مالکان شرکت حضور یابند. پس از این توافق، کارگران به اعتصاب پایان دادند.

روز دوشنبه این هفته کارگران مطلع شدند که ۳ نفر از‌نمایندگانشان که قرار بود در مذاکرات با مالکین شرکت حضور داشته باشند اخراج شده‌اند که کارگران در اعتراض به اخراج همکارانشان دوباره دست از کار کشیدند که پس از نیم ساعت موسوی نماینده مالکین شرکت دوباره در جمع کارگران حاضر شده و با عجز و لابه و تأکید بر اینکه همکارانشان اخراج نخواهند شد و به سر کار بازمیگردند از کارگران خواست تا به کارشان ادامه دهند. کارگران نیز پس از اطمینان از عدم اخراج همکارانشان به سر کار بازگشتند.

دیروز پنجشنبه پایان مهلت یک هفته‌ای برای تحقق مطالبات کارگران بود که بخاطر ایجاد فضای امنیتی توسط حراست شرکت و توجیه اینکه روز آخر هفته است کارگران امکان اعتصاب و تجمع نیافتند اما مصرانه بر این تصمیم هستند که اگر بر اساس قول موسوی نماینده مالکین شرکت مطالباتشان انجام نشود دوباره دست به اعتصاب خواهند زد.

پیشتر ساعات کاری کارگران در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷ صبح تا ۴/۱۰ عصر و روزهای پنجشنبه نیز کارخانه تعطیل بود. اما از زمان شیوع بیماری کرونا و به اسم کاهش ساعات کار در عمل ساعات کار را در‌مجمع افزایش داده‌اند. به این منوال که روزهای شنبه تا چهارشنبه تا ساعت ۳/۳۰ عصر و روز پنجشنبه نیز به روزهای کاری اضافه شده و از ساعت ۷صبح تا ۱/۳۰ ظهر کارگران باید سر کار باشند. یعنی اینکه در‌ مجموع روزهای شنبه تا چهارشنبه حدود سه ساعت از ساعات کاری کاسته شده اما روز پنجشنبه کارگران در‌عوض باید ۶/۳۰ سر کار حاضر باشند. اکنون که کارگران به این‌محاسبه ساعات کاری اعتراض کرده‌اند مدیران شرکت تازه اذعان نموده‌اند که بایست ۲ ساعت ونیم از کار روز پنجشنبه بعنوان اضافه کار محاسبه میشده که به اشتباه محاسبه نگشته است و بسیار زیرکانه اضافه کاری‌های کارگران در این مدت دزدیده شده است.

یکی دیگر از مطالبات اصلی کارگران طرح طبقه بندی مشاغل و محاسبه سختی کار است. تا پیش از دوره مالک جدید در سال ۹۵ قانون سختی کار برای کارگران محاسبه می‌شد و کارگران با ۲۰ سال سابقه کار بازنشسته میشدند اما در این چند ساله قانون سختی کار برای کارگران برداشته شده و کارگران باید ۳۰ سال کار کنند تا بازنشسته شوند درحالیکه شغلشان قانوناً در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور قرار دارد.

کارخانه بهمن موتور بالغ بر هفتصد نفر کارگر دارد که در کیلومتر ۱۶ جاده قدیم تهران کرج واقع شده است. بهمن موتور یکی از کارخانجات متعلق به هُلدینگ “گروه بهمن” است که از سال ۹۵ شرکت”کروز” سهامدار و مالک اصلی آن است. مالکین اصلی شرکت کروز نیز خانواده کشاورز و خانواده علیپور هستند.

گروه خودروسازی بهمن به جز شرکت بهمن موتور شامل چند کارخانه دیگر از جمله شرکت صنایع ریخته‌گری ایران،  بهمن دیزل، سیبا موتور، ایران دوچرخ، طراحی و ساخت قطعات صنایع ایران و چندین شرکت و کارخانه دیگر است که مجموعاً بالغ بر ۴۰۰۰ نفر کارگر و پرسنل دارد.

خواسته و مطالبات کارگران بهمن موتور با غالب کارگران دیگر شرکت‌های زیر مجموعه گروه بهمن مشترک است و اگر کارگران دیگر شرکت و کارخانجات این مجموعه بزرگ تولیدی بطور هماهنگ خواستار مطالباتشان گردند قطعاً مسیر دستیابی به خواسته‌هایشان هموارتر خواهد شد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران به کارگران جسور کارخانه بهمن موتور درود میفرستد و خود را بخشی از مبارزه این کارگران تا تحقق خواسته‌هایشان میداند. همچنین اعلام میدارد که تمام توان و امکانات خود را جهت رسانه‌ای کردن و هماهنگی کارگران بهمن موتور در راستای تداوم اعتراضاتشان به کار میبندد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۱۴ آذرماه ۹۹

*ادامه اعتصاب وتجمع کارگران شهرداری صیدون دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق ویک سال حق بیمه و وعده های توخالی مسئولان

روز شنبه ۱۵ آذربرای دومین بار،کارگران شهرداری صیدون برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق ویک سال حق بیمه و وعده های توخالی مسئولان دست از کار کشیدند و مقابل شهرداری این شهر دراستان خوزستان تجمع کردند.

یکی از کارگران این شهرداری به خبرنگار رسانه ای گفت: از ابتدای سال جاری ۸ ماه حقوق و یک سال بیمه کارگران پرداخت نشده است و هزینه‌های درمان را به‌صورت آزاد پرداخت می‌کنیم. هیچ‌کدام از وعده‌هایی که مسئولین برای پرداخت معوقه داده‌اند محقق نشده و مشخص نیست مطالبات کارگران چه زمانی پرداخت می‌شود.

او افزود: در اعتصابی که هفته گذشته داشتیم، شهردار صیدون قول برطرف شدن مشکلات را در سریع‌ترین زمان ممکن داد اما تا امروز هیچ اتفاقی صورت نگرفته  و این دومین تجمع کارگران است.

کارگران معترض، عدم رضایت و انتقاد خود را نسبت به اعضای شورای اسلامی شهر صیدون را این‌گونه بیان کردند: اعضای شورا به فکر منافع شهر و مشکلات کارگران نیستند و به فکر حواشی هستند و هیچ توجهی به مشکلات کارگران و کارمندان این‌ مجموعه ندارند.

آنها اضافه کردند: در سفر دو ماه پیش استاندار خوزستان و نماینده ایذه و باغملک، به شهر صیدون، مصوبه‌ای جهت پرداخت حقوق کارگران شهرداری تهیه و تنظیم شد اما متأسفانه این مصوبه تنها روی کاغذ نوشته شد و خروجی مطلوبی به دنبال نداشت.

*پایان اعتصاب وتجمعات اعتراضی کارگران مجتمع تجاری اروند کنزالمال نسبت به نداشتن امنیت شغلی بدنبال وپرداخت یک ماه حقوق و وعده امضای قرارداد

روز پنج شنبه ۱۳ آذرپس از ۸ روز،به اعتصاب و تجمعات اعتراضیشان نسبت به نداشتن امنیت شغلی بدنبال وپرداخت یک ماه حقوق و وعده امضای قرارداد،خاتمه دادند.

روز جمعه ۱۴ آذر،یکی از کارگران معترض به خبرنگار رسانه ای گفت: بابت سه ماه دستمزد از کارفرمای خود طلبکاریم که روز گذشته مدیریت مجتمع با تامین منابع مالی، یک ماه حقوق شهریور ماه کارگران را پرداخت کردند.

وی افزود:یکی دیگر از دلایل شکل‌گیری اعتراضات کارگری در این مجتمع تجاری نداشتن قرارداد کار با کارگران بوده است که مسئولان روز گذشته وعده کردند به زودی قرارداد امضا می‌کنند. بر همین اساس؛ تمامی کارگران از ساعت آغازین کار روز گذشته به کار خود بازگشته و فعالیت تولیدی خود را از سر گرفته‌اند.

این کارگر در خاتمه گفت:جدا از مشکل معوقات مزدی، چندین ماه حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده و در حال حاضر مشکلات بیمه‌ای ناشی از عدم تمدید دفترچه‌های درمانی این تعداد کارگر و خانواده‌هایشان به مشکلات معیشتی آنان افزوده است.

در همین رابطه:آغازدومین هفته اعتراضات کارگران مجتمع تجاری اروند کنزالمال نسبت به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق وحق بیمه وبی خیالی مدیریت شرکت توسعه تعاون منطقه آزاد اروند

اعتراضات کارگران مجتمع تجاری اروند کنزالمال نسبت به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق وحق بیمه وبی خیالی مدیریت شرکت توسعه تعاون منطقه آزاد اروندیک هفته را پشت سرگذاشت.

در روزهای گذشته کارگران بخش تنظیف اروند کنزالمال نیزدست به اعتصاب زدند و از جمع‌آوری زباله‌های این مجتمع خودداری می‌کنند.

بنا به گفته کارگران معترض مجتمع تجاری اروند کنزالمال، جلسات مختلفی در محل مجتمع تجاری اروند (کنزالمال) در پیگیری مطالبات کارگران برگزار شده که در نهایت هیچیک از آنها به نتیجه مشخصی نرسیده و زمان پرداخت مطالبات کارگران مشخص نشده است.

روزسه شنبه ۱۱ آذر،یکی از کارگران حاضر در این جلسات به خبرنگار رسانه ای گفت: کارفرما شرکت پیمانکار تامین نیرومی‌گوید نقدینگی نداریم؛ اما باید پرسید اگر نقدینگی ندارید چرا مسئولیت ۴۰ کارگر که شبانه روزی در این مجتمع زحمت می‌کشند را پذیرفته‌اید؟ همه‌جور هزینه می‌کنید و حالا که نوبت به پرداخت مطالبات کارگران رسیده، می‌گویید نقدینگی نیست.

این کارگران با بیان اینکه مجموع غرفه‌داران و مالکان حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ واحد تجاری بزرگ و کوچک در مجتمع تجاری اروند مدعی‌اند حقوق کارگران و سایر هزینه‌های جاری مجتمع را در موعد مقرر خود پرداخت کرده‌اند، اضافه کردند: در سومین روز از تجمع ازسوی مدیریت مجتمع اعلام شد طی یک الی دو روز آینده همه سه ماه معوقات مزدی کارگران پرداخت می‌شود، اما وقتی به چهارمین روز و پنجمین روز از اعتراض وارد شدیم هیچ خبری نشد تا اینکه دیروز اعلام کردند منابع مالی مجتمع صرفا برای پرداخت یک ماه حقوق کارگران کفاف می‌دهد.

*تجمعات اعتراضی اهالی شهر سربندر (بندر امام) نسبت به عملکرد مسئولین پس از بارندگی‌های اخیر

شامگاه جمعه ۱۴ آذر،جمعی از اهالی سربندر(بندر امام )برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عملکرد مسئولین پس از بارندگی‌های اخیردست به تجمع در خیابان مرکزی این شهردراستان خوزستان زدند و شعارهایی علیه شورای شهر و شهردار سر دادند.

صبح روز شنبه ۱۵ آذر،معترضین به تجمعاتشان مقابل دادگستری، بخشداری وشهرداری ادامه دادند.

بنا به گزارشات رسانه ای شده، در بارندگی‌ ابتدای هفته جاری بیش از ۱۶۰میلی‌لیتر باران باریده که منجر به آبگرفتگی شدید ۵ روزه در خیابانها و منازل و به تعطیلی کشیده شدن چند شهر دیگر خوزستان شد.

بنابهمین گزارشات،محمد عبیاوی شهردار بندر امام با حکم غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان تعلیق شد.

*تجمع اعتراضی دکه داران شهریارنسبت به افزایش اجاره ماهیانه مقابل فرمانداری

روز چهارشنبه ۱۲ آذر،جمعی از دکه داران شهریار برای اعتراض به افزایش اجاره ماهیانه دست به تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان در استان تهران زدند.

*بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران پیرامون برگزاری جلسات شورای عالی کار به بهانه ترمیم مزد

حداقل مزد کارگران باید به بالای ۱۲ میلیون تومان در ماه افزایش یابد

شروع سال جاری تا هم اکنون سال جهش تورم به صورت روزانه و افزایش قیمت سرسام‌آور مایحتاج زندگی مردم بوده است. روزی نیست که شاهد افزایش قیمت در اقلام و محصولات خوراکی، هزینه‌ی اجاره مسکن و هزینه‌ی خانوارها در تمام بخش‌ها نباشیم. به اذعان خودِ مسئولین دولتی گوشت قرمز و مرغ و میوه از سبد خوراک بسیاری از خانواده‌ها حذف گشته است. اگر در سال‌های گذشته گورخوابی و کارتن خوابی در میان بیخانمان‌ها دیده می‌شد اما امسال گسترش و تعمیق فقر و فلاکت عمومی به حدی بود که به گفته‌ی خودِ آقایان مسئول نه تنها صاحب خانه شدن بلکه اجاره نشینی نیز برای اکثر خانواده‌ها دارد به رویا تبدیل میشود و ‌پدیده‌ی چادرخوابی در بالای پشت‌بام‌ها و پارک‌ها به امری رایج تبدیل شده است. تمام این وضعیت نشان دهنده‌ی این است که جامعه دارد با سرعت زیادی رو به نابودی میرود و اکثریت مردم به گرسنگی کشیده شده‌اند.

اواخر سال ۹۸ که خط فقر بالای ۸ میلیون تومان بود نمایندگان ضدکارگری در شورای عالی کار خط فقر را حدود ۵ میلیون اعلام کردند و با این وجود باز حداقل مزد کارگران را ۱۹۱۶۰۰۰ تومان تصویب نمودند و این یعنی حداقل ۴ برابر زیر خط فقر واقعی. اکنون که به قول یکی از همین نمایندگان ضدکارگری در شورای عالی کار، خط فقر به ۱۰ میلیون تومان در ماه رسیده است و بعضی‌ از همین منصوبینِ سرمایه‌داران در دولت دَم از ترمیم حداقل مزد کارگران میزنند، زمزمه‌هایی از تعیین مزد منطقه‌ای و صنفی در جلسات آینده‌ی شورای عالی کار به گوش میرسد.

عوامل‌ضدکارگریِ متشکل در نهاد کارفرمایی – دولتی “شورای عالی کار” که عده‌ای از آنها را فریبکارانه نماینده‌ی کارگری میخوانند، درصددند که با اقدامی ضدانسانی حداقل مزد کارگران را بر اساس مناطق جغرافیایی و صنوف مشخص، تعیین نمایند. با این کار در بعضی از مناطق جغرافیایی و برخی صنوف، میزانی حداقل مزد کارگران بقول خودشان ترمیم گردد و در مناطق و صنوف دیگر یا فریز گردد یا بسیار پایین‌تر افزایش پیدا کند. این پروژه‌ایست که سالهاست کارفرمایان، چه خصوصی و چه دولتی در پی آنند.

اما واقعیت اینجاست که طبقه کارگر ایران که بخاطر زیاده‌خواهی‌ها ‌و چپاولگری‌های سرمایه‌داران حاکم بر کشور به فقیرترین کارگران در جهان بدل گشته‌اند و پایین‌ترین نرخ دستمزد در سطح جهان را دریافت میکنند دیگر و بیشتر از این تاب تحمل این همه فلاکت را ندارند و قطعاً در مقابل این وضعیت بشدت غیرانسانی سکوت نخواهند کرد. سرمایه‌داران حاکم بر کشور تمامی ثروت‌های موجود در جامعه که حاصل دسترنج ما کارگران است را به یغما برده‌اند و خانواده‌های ما کارگران را از حداقلی‌ترین نیازهای زندگی محروم نموده‌اند. دور نیست روزی که طبقه کارگر ایران در مقابل این همه بیحقوقی و فلاکت تحمیل شده به زیست خود و خانواده‌هایشان بپاخیزد و بساط کُل مناسبات موجود را زیر و رو گرداند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران هرگونه تعیین مزد منطقه‌ای و صنفی را شمشیر کشیدن به روی کارگران ایران میداند و اعلام میدارد که هرچه زودتر باید بساط جلسات تعیین مزد حکومتی برچیده شود و مطابق نظر کارگران، همانگونه که کارگران اعتصابی صنایع نفتی نیز پیشتر اعلام کرده بودند حداقل مزد کارگران به بالای ۱۲ میلیون تومان در ماه افزایش یابد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- پانزدهم مهرماه نود و نه

*گرامیداشت روز مبارزه با سانسور

“سیزدهم آذر ” روز مبارزه با سانسور است، سانسور یکی از ابزارهای مهم سلب آزادی به‌ شمار می‌رود. سانسور به‌ مانند سدی در برابر آزادی قلم و آزادی بیان است و ابزار یک سیستم بسته و دیکتاتوری است که در آن اکثریت انسان‌ها صدمه خواهند دید و بیشترین صدمه از آن طبقه کارگر و همه ستم‌دیده‌گان خواهد بود، جنبش‌های مختلف مانند جنبش کارگری و سایر اقشار حتی محیط زیستی نیز از سانسور لطمه دیده و به موجب آن سرکوب می‌گردند.

ما بارها و بارها شاهد استفاده از تیغ تیز سانسور برای تسهیل در ضربات وارده  بر قامت جنبش‌ها و فعالان، رهبران و پیشروان آنها بوده‌ایم. سانسور تامین کننده تاریکی مورد نیاز برای سرکوب است.

با وجود این شمشیر دولبه سرکوب و سانسور‌ علیه آزادی، هرگز جنبش‌های اجتماعی و فعالان آن سکوت نکرده، بلکه همواره بر علیه آن به مبارزه برخاسته اند. چنانکه مطالبات خود را با اعتصاب، تجمعات اعتراضی در خیابان‌ها و مقابل سازمان‌ها و نهادها فریاد زدند.

سانسور از مصادیق عینی، شفاف و آشکار سرکوب آزادی به‌ شمار می‌رود.

یک درصدی‌های جامعه با در اختیار داشتن دولت و دیگر ارکان حکومتی برای تامین و تداوم زندگی سرشار از آسایش خود و بهره‌مندی از حاصل دسترنج کارگران و چپاول دیگر منابع ثروت جامعه از تمامی تلاش‌های ممکن فروگذار نیستند.

سانسور رمز گشوده شده تحمیل بی حقوقی مطلق به جمعیت ۹۹ درصدی جامعه و استبداد مطلق بر علیه آنان است. اما سرکوبگران آزادی و مدافعین سانسور از درک این نکته غافل هستند که نه کارگران تحمل گرسنگی را دارند و نه نویسندگان و اندیشمندان مدافع آزادی سکوت خواهند کرد.

صدای اعتراض جنبش‌های اجتماعی نیز خاموش نخواهد شد. مصداق عینی آن وجود و حضور و تولد رهبران و پیشروان کارگری و دیگر فعالین اجتماعی است که هر روز با تولدی دیگر آغاز می‌شود. هر چند که زندان‌ها پر است اما زندانیان همواره جابجا می‌شوند، می‌آیند و می‌روند.

یک درصدی‌ها با تمام امکانات، سازمان‌ها و قوای نظامی و قضایی و اجرایی و قانون گذاری، قادر نخواهند شد که جوامع را به جزایر امن استثمار و ثروت اندوزی خود تبدیل کنند. چنان‌که شاهد درهم شکستن تمامی تلاش‌شان برای رسیدن به اهداف خود بوده و خواهیم بود .

برای نمونه مبارزان نویسنده نیز مانند هزاران کارگر و رهبران کارگری دیگر  به همراه رهبران و پیشروان جنبش  کارگری و سایر اقشار اجتماعی در زندان بسر می‌برند.

به یقین بر این باوریم کارگران و زحمتکشان بدون اتحاد و همبستگی و ابزارها و قدرت اجتماعی و شورایی و اتحادیه‌ای و سندیکایی‌ خود و ایجاد توازن قوای لازم  نمی‌توانند آزادی‌های ممکن را ایجاد کنند. زیرا سیستم سرمایه‌داری برای غارت بیشتر نیاز به سانسور و عدم آگاهی طبقاتی دارد.

زنده باد اتحاد کارگران و زحمتکشان برای لغو سانسور

      ۱۳۹۹/۹/۱۲

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری

کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل‌های کارگری

*جان باختن یک کارگرجوان درگرمدره براثر سقوط از ارتفاع

یک کارگر ۲۳ ساله حین کار درساختمانی نیمه کاره درشهر گرمدره در استان البرزبدنبال سقوط از طبقه سوم به داخل چاه آسانسورجان خودرا ازدست داد.

*ادامه سریال تصادف سرویس رفت وآمد کارگران با تصادف زنجیره ای و مصدومیت ۳۹ کارگرصنایع پتروشیمی مسجد سلیمان

صبح روز جمعه ۱۴ آذر،براثرتصادف یک دستگاه وانت نیسان با ۵ دستگاه مینی‌بوس  شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان  در محور مسجدسلیمان – لالی ۳۹ نفر مصدوم شدند.

براساس گزارشات رسانه ای شده،در جریان این سانحه بیش از یکصد نفر در داخل خودروها بودند که البته مورد فوتی نداشتیم و ۳۹ نفر از سرنشینان مصدوم شده بودند که ۵ نفر از آنها به سبب شدت جراحات به بیمارستان ۲۲بهمن مسجد سلیمان منتقل شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate