دفاع معترضان از جان و هستی خود در مقابل جنایتکاران مسلح رژیم حق مسلم آنهاست ، خشونت نیست ؟

دفاع معترضان از جان و هستی خود در مقابل جنایتکاران مسلح رژیم حق مسلم آنهاست ، خشونت نیست ؟

عده ای  چطور می توانند  جایی را ، مام میهن و وطن و مرز پر گوهر  بنامند و بخاطر آن حاضر به هر گونه سبعیت و بی پرنسیبی و دروغ بشوند که گورستان مردمانش است ؟

در حکومت هیولای اسلامی ایران   هر کسی هم کیش و هم فکر  و حامی  این تبهکاران و غارتگران و آدمکشان نباشد ، زائد به حساب می آید  که  یا باید کشته شود یا به بهانه های مختلف چنان زندگی تلخ و پر از مصائب و اتفاقات ناگوار  برایش ساخته اند که بنحوی باید بمیرد  ، راه فراری هم وجود ندارد !

برای عده ای شونیسم از دنیا بی خبر مرزها چنان پر رنگند و با عظمت هستند که حاضرند  زندگی میلیونها انسان را برای آن فدا کنند.  

و معتقدند که وطن مانند ناموس (ناموس؟)(بخوان منافع سرمایه داران و آخوندهای کثیف) است که باید در هر شرایطی  محافظت شود‌.

این برخورد ایدئولوژیک با مرزهای جغرافیایی اغلب حاملان خود را به وطن پرستانی متعصب و کله پوک و کله خر  تبدیل کرده است  که زیر نام وطن و وحدت و یگانگی و یکپارچگی هر خشونت و سبعیتی  و دروغ و رذالت و کشتن انسانها را توجیه می کنند و بخاطر این مرزهای پر از خون و جنایت و‌ در مقابل از  مردم ستم دیده ای که از آب و نان و  هرگونه آزادی و  امکاناتی محرومند  توصیه می کنند که از خشونت پرهیز کنند  تا مبادا ایران تجزیه شود….

متفکرینِ فوریعنوانی بود کهبوردیو”  جامعه شناس و مردم شناس مشهور فرانسوی برایِ آن دسته از کارشناسانِ تلویزیونی به کار بست، که هنوز  نیم ساعت از خبر و حادثه و رویداد و اتفاق  نگذشته در رسانه ها از جمله در تلویزیون ها حاضر می شوند و از خود راهکار در می کنند . تلوزیونهای  “آیت الله بی

بی سیو ایرانعنترناشنالو کانال تلوزیون  لوس و فی فی  “من و توعده ی زیادی را که در لیست خود دارند و برای هر مصاحبه ای پول دریافت می کنند این روزها  و با خیزش مردم ستمدیده در خوزستان از هر زمان بیشتر بر صفحه ی تلویزیون حاضر می شوند  شروع به تجزیه و  تحلیل و از خود راهکار در کردن ،  و مردم را دعوت به عدم خشونت می کنندمعلوم نیست کی فرصت تحقیق و تامل داشته اند که با این سرعت تحلیل هایشان را هوا کنند   ؟! بقول  بوردیو ، اینها ژان پل سارترهایِ بدونِهستی و نیستیاند. اگر سارتر در مورد همه چیز موضع گیری می کرد، کسی بود که کتاب مشهور و پربار  هستی و نیستی را نوشته بود و در پسِ اعلامِ نظرهایش در موردِ همه چیز، خرواری از تحقیق و تفحص و تامل نهفته بود.

اما تحلیلگرانِ فوریِ کانالهای تلوزیونی و  عده ای در سایت ها و شبکه های مجازی آن را نادیده می گیرند. قاعده این است که فی الفور و مطابقِ منطقی فست فودی باید هرچه سریعتر واکنشتان را در این مصاحبه ها ارائه دهند  وگرنه بعد از چند ساعت ، دیگر تحلیلشان دود می شود  و به هوا می رود .! آنها وظیفه دارند هر رخدادِ و اتفاق تازه ای را با همان فهم و واژگانِ موجود، بدونِ هیچ درنگ و تاملی به درونِ وضعِ موجود بکشند و آن را اخته و بی ارزش کنند. تکاپوی اینان بیشتر برای گریز  و تن دادن مردم  به وضع موجود است تا منافع حقیرانه خود را حفظ کنند

. در مقابل فوریتِ جهانِ مجازی و اخبار متنوعش دست کم همانقدر که انفعال و بی موضعیِ بسیاری خطرناک است. به همان اندازه  تجزیه و تحلیل عجولانه و راهکار غلط و من درآوردی مهلک می نمایاند. عده ای  که مدام زباله تولید می کنند و مردم را از خشونت می ترسانند  بهتر است خود را بیشتر  مضحکه نکنند. از نظر  کارگران و زحمتکشان و همه ستمدیدگان و تاریخ ، دینداران و مذهبی ها و فاشیست های طرفدار ساختار موجود سرمایه داری در اصل یک ریشه دارند، طرفداران مالکیت خصوصی هستند (استثمار و چپاول و دزدی و فساد) که روزانه در تولیدات این کارخانه 

پر از دروغ و فریب تولید و بازتولید می شود ……

در هر کجای این دنیای نابرابر  اعتراض، شورش و قیام و انقلابی از سوی ستمدیدگان و بر علیه ستمکاران شکل بگیرد  تردیدی نیست که نیروی نظامی و پلیس  را برای سرکوب آن بسیج می کنند و مردم حق مسلم خود می دانند که از خود دفاع کنند و ابتکار عمل را بدست گیرند و به مقابله با نیروهای سرکوبگر  بپردازند  .

ابتکار عمل همواره باید در دستان انقلابیون و معترضین باشد.

تجربه تمام شورشها و اعتراضات و انقلاب ها نشان داده است بهترین شیوه مقابله با نیروهای سرکوبگر  سازماندهی و طرح ریزی و تاکتیک حمله و  تهاجم به  صف آنان است که وحشت را در دل آنها خواهد افکند .

چرا که اراده مردم معترض بالاتر از همه چیز است.

م شکیب

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate