اخباروگزارش های کارگری ۳۰ تیرماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۳۰ تیرماه ۱۴۰۰

– جان باختن یک جوان معترض درایذه براثرتیراندازی مستقیم نیروهای سرکوب بسوی تجمع کنندگان

اهالی خشمگین ایذه ۱۴ نیروی سرکوب را گوشمالی دادند

– مرگ ومصدومیت ۲ نیروی سرکوب درشهرک طالقانی ماهشهر

– ادامه اعتراضات نسبت به بی آبی درخوزستان برای ششمین شب پیاپی

– گزارش تکمیلی از تجمع فعالین مدنی، کارگری، معلمان و مادران دادخواه در حمایت از اعتراضات مردم خوزستان 

– بیانیه کانون صنفی معلمان ایران ( تهران)در اعتراض به سرکوب تجمعات مسالمت آمیز مردم شریف خوزستان 

– بیانیه‌ی کانون نویسندگان ایران درباره‌ی اعتراض مردم به زندگی مصیبت‌بار خود

– بیانیه حمایتی جمعی از فعالان صنفی معلمان و فعالان مدنی از هم وطنان ستمدیده خوزستان

– شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:هوشیار باشیم

– ممنوع الورود کردن ۵ کارگر پیمانی حق طلب بخش تعمیرات پالایشگاه نفت درفازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی به محل کارشان

– ادامه تجمع کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه برای احقاق حقوق در مجتمع

*جان باختن یک جوان معترض درایذه براثرتیراندازی مستقیم نیروهای سرکوب بسوی تجمع کنندگان

اهالی خشمگین ایذه ۱۴ نیروی سرکوب را گوشمالی دادند

سه شنبه شب(۲۹ تیر)،یک جوان بنام  هادی بهمنی براثرتیراندازی مستقیم نیروهای سرکوب بسوی تجمع معترضین به بی آبی جان خودرا ازدست داد.

گزارشات منتشره درشبکه های اجتماعی هادی بهمنی را ۱۷ ساله واهل روستای سوسن شهرستان ایذه را اعلام کرده اند.

همچنین گفته شده که تعدادی از معترضان  درایذه بازداشت شدند.

همچنین گزارشات رسانه ای شده بتاریخ ۳۰ تیرحاکی از گوشمالی دادن ۱۴ نفرازنیروهای سرکوبگرتوسط اهالی خشمگین ایذه می باشد.

*مرگ ومصدومیت ۲ نیروی سرکوب درشهرک طالقانی ماهشهر

گزارش های رسانه ای شده بتاریخ ۳۰ تیرحاکی است که درجریان یورش سه شنبه شب(۲۹ تیر)،نیروهای سرکوب به معترضین به بی آبی درشهرک طالقانی ماهشهر ودرگیریشان با اهالی خشمگین این شهرک یک نیروی سرکوب مرده ویکنفردیگرشان مصدوم شده است.

*ادامه اعتراضات نسبت به بی آبی درخوزستان برای ششمین شب پیاپی

سه شنبه شب(۲۹تیر) برای ششمین شب پیاپی اعتراضات نسبت به بی آبی درخوزستان ادامه پیداکرد.

اعتراضات خوزستان که از شهرستان‌های جنوبی و غربی آغاز شده بود، حالا به شهر‌های شمالی و شرقی نیز سرایت کرده است.

شامگاه سه شنبه ۲۹ تیر،جمعی از اهالی ایذه در مناطقی از شهر دست به تجمعات زدند.

بنابه گفته یکی ازشاهدان عینی، تجمعات  اعتراضات دیشب درخیابان اصلی حد فاصل چهارراه اصلی و چهار راه امام علی (بازار) بود، بخش گسترده‌ای از جمعیت را جوانان تشکیل می‌دادند.وجود زنان در این جمعیت به ندرت دیده می‌شد، اما اکثر معترضان را بچه‌های دهه هفتادی و دهه هشتادی تشکیل می‌دادند.

بر اساس اطلاعات رسانه‌های محلی و معترضان، شهر ایذه دیشب شاهد درگیری و تنش‌ بوده است، جاده کمربندی آن با چند لاستیک خودرو به آتش کشیده شد و دستکم یک تن در اعتراضات دیشب جان باخت.

ایذه یکی از شهرستان‌های خوزستان در شمال شرقی این استان واقع شده و بخش دهدز مشهور به پر آب‌ترین شهر خاورمیانه نیز در همین شهرستان قرار دارد که در محاصره ۲ سد بزرگ کارون ۳ و ۴با میلیارد‌ها متر مکعب آب است، اما روستا‌های این بخش با تنش‌های جدی آبی و حتی مشکل در زمینه تامین آب شرب مواجه هستند.

علاوه بر ایذه دیشب در ماهشهر نیز اعتراضاتی به وقوع پیوست.

در شهر‌های ویس، سوسنگرد و محله لشکر آباد اهواز نیز معترضان به خیابان آمدند، هرچند گزارشی از درگیری شدید در این مناطق منتشر نشده است، اما مواردی از زخمی شدن افراد وجود دارد.

ویدیویی از ترافیک سنگین و صف طولانی خودرو‌ها و کامیون‌ها قبل از پل احداث شده بر روی رودخانه مارون منتشر شده که گویا گروهی اقدام به مسدود سازی این مسیر کرده اند.

بخشی از یک گزارش رسانه ای شده

*گزارش تکمیلی از تجمع فعالین مدنی، کارگری، معلمان و مادران دادخواه در حمایت از اعتراضات مردم خوزستان 

روز سه‌شنبه ۲۹ تیرماه جمعی از فعالین مدنی، کارگری، معلمان و مادران دادخواه در حمایت از اعتراضات مردم خوزستان مقابل وزارت کشور تجمع کردند. در این تجمع نرگس محمدی، بهزاد همایونی و جعفر عظیم زاده سخنرانی کردند که پس از آن نیروهای امنیتی و‌ موتورسوارهای گارد ویژه به آنها حمله کرده و ضمن ضرب و شتم، آنها را به خیابان جنب وزارت کشور وارد کردند. پس از آن، تجمع کنندگان با ورود به خیابان زرتشت دست به راهپیمایی زده و شعارهای حمایتی از اعتراضات مردم خوزستان سر دادند که بار دیگر نیروهای امنیتی و موتورسوارهای گارد ویژه به شکل وحشیانه‌ای به آنها حمله کرده و همگی آنها بخصوص آرش صادقی را به شکل کینه‌ورزانه‌ای مورد ضرب و شتم و کتک‌کاری قرار دادند و تعداد ۹ نفر به اسامی آرش صادقی، رسول بداقی، نرگس محمدی، جعفر عظیم زاده، پوران ناظمی، روح‌الله مردانی، آرش کیخسروی، حمید آصفی و بهزاد همایونی را بازداشت کرده و به پلیس امنیت گیشا منتقل کردند.

پس از انجام مراحل بازجویی از همگی این افراد ساعات اولیه بامداد چهارشنبه به تدریج همه‌ی این بازداشت شدگان آزاد شدند.

لازم به ذکر است که گوشی‌های تلفن تعدادی از این بازداشت شدگان که همراه داشتند را مأمورین امنیتی با خود برده و هنگام آزادی نیز به آنها تحویل ندادند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۳۰ تیرماه ۱۴۰۰

*بیانیه کانون صنفی معلمان ایران ( تهران)در اعتراض به سرکوب تجمعات مسالمت آمیز مردم شریف خوزستان 

روزچهارشنبه ۳۰ تیر، کانون صنفی معلمان ایران ( تهران) در اعتراض به سرکوب تجمعات مسالمت آمیز مردم شریف خوزستان بشرح زیر صادرکرد:

در حالیکه هنوز داغ‌های قربانیان  آبان ۹۸ بر دل مادران و پدران شان تازه است؛ در حالیکه هر روز در نتیجه بی‌کفایتی مسئولان حکومتی، کرونا قربانیان بیشتری می گیرد و مردمان سیستان و بلوچستان در نتیجه فقدان ملزومات حداقلی درمانی؛ شاهد مرگ و میر گسترده عزیزانشان هستند؛ در حالیکه سایه سنگین  فقر و فلاکت بر چهره میهن عزیزمان رنگ غم و سیاهی نشانده است، 

جوانانی دیگر از این سرزمین این بار در خوزستان به خاک می افتند و گلوله پاسخ مطالبه گری‌شان است. آن هم مطالبه حداقلی ترین نیاز انسانی یعنی اب.

براستی کدام حکومت پاسخ تشنگی مردمان سرزمینش را با گلوله می‌دهد؟

کانون صنفی معلمان تهران به عنوان یک نهاد مدنی خود را موظف می‌داند ضمن اعتراض به کشتار هموطنان بی دفاع خوزستان، مواردی را جهت روشنگری بیشتر خطاب به ملت ایران و بویژه فرهنگیان عزیز  اعلام دارد.

یک. استان خوزستان یکی از استان های حاصل خیز و پر آب در سالیان گذشته بوده است. بسیاری از رودهای خروشان این سرزمین همچون کرخه، دز، کارون و …قرن‌ها است که نه تنها مایه سرزندگی استان خوزستان، که جلوه‌ای از حیات و آبادانی در کل سرزمین ایران بوده‌اند‌. نتیجه سال‌ها سیاست گذاری‌های مرکز محور، بی‌کفایتی مسئولان و تصمیم گیران ارشد و سیاست‌های غلط در حوزه های آب، خاک و زیست محیطی، خشکی این رودهای خروشان نابودی محیط زیست و فقر روز افزون مردمان خوزستان است. وضعیتی که احتمالا در آینده نه چندان دور گریبان سایر مناطق و استان‌های ایران را هم خواهد گرفت.

دو. استان خوزستان به عنوان تامین کننده اصلی نفت و گاز کشور، عملا غنی‌ترین و ثروتمندترین استان کشور است. در حالی‌که عواید مردم این استان از این ثروت سرشار

چیزی جز فقر، گرد و غبار و خشک سالی نبوده است؛ ثروت بدست آمده، صرف ماجراجویی های منطقه‌ای نظام می شود. هنوز اثار جنگ هشت ساله در جای جای خرمشهر و آبادان هویدا است. شهرهایی که قبل از انقلاب ۵۷ به عروس خاورمیانه شهرت داشتند، امروز بعد از ۴۲ سال حکومت به نام دین، عملا به مناطقی  محروم تبدیل شده‌اند.

سه . اصل ۲۷ قانون اساسی حق تجمعات مسالمت آمیز را به رسمیت شناخته است. با این همه در طی این سالها، همواره پاسخ مطالبه‌گری مسالمت جویانه مردم ایران گلوله و سرکوب بوده است. این حق همه مردم ایران از جمله هموطنان خوزستانی است که به نتیجه چهاردهه بی‌کفایتی مسئولان استانی و کشوری اعتراض کنند. در طی یک هفته اخیر اما برخوردهای امنیتی و نظامی با اعتراضات مدنی مردم خوزستان، منجر به شهادت تعدادی از هموطنانمان شده است.

کانون صنفی معلمان تهران ضمن اعلام همدردی و عرض تسلیت به مردم خوزستان، اعلام می دارد که از مطالبات مشروع مردم خوزستان حمایت کرده و به حاکمیت هشدار می دهد که با ادامه سرکوب و کشتار مردم بی‌دفاع و لجاجت بر ادامه سیاست ‌های غلط گذشته، بیش از پیش، مشروعیت خود را در پیشگاه ملت ایران از دست خواهد داد. بی شک مسئولیت خون‌های ریخته شده و فلاکت امروز مردم ایران متوجه سردمداران و تصمیم گیران اصلی نظام ج.ا است.

*بیانیه‌ی کانون نویسندگان ایران درباره‌ی اعتراض مردم به زندگی مصیبت‌بار خود

چگونه می‌توان چشم فرو‌بست بر فجایعی که هرلحظه در گوشه و کنار کشور رخ می‌دهد؟ چندین هفته است که هزاران کارگر زحمتکش صنعت نفت، نیشکر هفت تپه و … در اعتصاب به سر می‌برند و هیچ‌کس پاسخ‌گوی مطالبات برحق آن‌ها نیست. چندین روز است که مردم خوزستان، که از بی‌آبی جان به لب‌شان رسیده، برای تأمین ضروری‌ترین نیاز زندگی خود، آب، به تظاهرات خیابانی روی آورده‌اند و به جای آب، گلوله و گاز اشک آور می‌گیرند. ماه‌هاست مردمی که سایه‌ی شوم بیماری و مرگ ناشی از همه‌گیری کرونا را بالای سر خود می‌بینند، در انتظار دریافت واکسن هستند و این روزها صف‌های طولانی را برای دریافت چیزی که ماه‌ها پیش باید دریافت می‌کردند، تاب می‌آورند. سال‌هاست که گروه بی‌شماری از مردم هر روز که از خواب برمی‌خیزند می‌بینند براثر رشد سرسام‌آور قیمت‌ها فقیرتر از دیروز شده‌اند و مجبورند گوشت، مرغ‌، میوه و لبنیات را به تدریج از سفره‌های خود حذف کنند. 

با این همه، همین مردم اگر رغبت کنند و نگاهی به رسانه‌های رسمی کشور بیندازند خواهند دید که نه تنها از این نابسامانی‌ها و فریادهای اعتراض‌شان در آن‌ها نشانی نیست، بلکه چنین وانمود می‌شود که گویی “در شهر خبری نیست” و همه چیز آرام است! لازم به گفتن نیست که بخشی از روزنامه‌نگارانی که خود از همین مردمند و شریک رنج‌های مردم، شاید به میل خود بر این همه نابسامانی چشم فرو‌نبسته باشند. آن‌ها مجریان سیاست “سانسور”اَند؛ سیاستی که سال‌هاست راه تنفس فرهنگ، دانش، اقتصاد، محیط زیست و در یک کلام راه تنفس زندگی متمدنانه را بسته است؛ سیاستی که با سرپوش گذاشتن بر زشتی و پلیدی، و انکار فساد و رانت‌خواری، و در سایه‌ی استبداد مطلق، به آن‌ها مجال رشد سرطانی می‌دهد؛ سیاستی که واقعیت را سانسور می‌کند، با این گمان باطل که حقیقت هرگز از پرده برون نخواهد افتاد. واکنش‌های صریح و گسترده‌ی مردم در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که این “سیاست” از کار افتاده است. مردم خوزستان می‌دانند که خشکسالی و بی‌آبی امروز منطقه‌شان، منطقه‌ای که در سالیانی نه‌چندان دور بخش عمده‌ای از محصولات کشاورزی کشور را تولید و تأمین می‌کرد، پیامد سیاست‌های غارتگرانه و مردم‌ستیزانه‌ای است که در سه چهار دهه‌ی گذشته به اجرا در‌ آمده است. مردمی که در بخشی از سال به علت پدیده‌ی ریزگردها از هوای سالم محرومند، مردمی که گاهی در گرمای پنجاه درجه برق ندارند، مردمی که نخلستان‌ها، کشتزارها و دام‌های‌شان رو به نابودی است، مردمی که اکنون به آب آشامیدنی دسترسی ندارند، حق دارند به خیابان بیایند و اعتراض کنند‌. این مردم از تشکل‌ها، حزب‌ها و رسانه‌ی مستقل برای بیان خواسته‌های خود یکسر محرومند. این مردم، خود رسانه‌ی خویش‌اَند و هیچ‌ کس حق ندارد پاسخ آن‌ها را با گلوله و گاز اشک آور بدهد، یا برای سهولت سرکوب آنان، اعتراض‌های بر‌حق و مسالمت‌آمیزشان را “بازی کردن در زمین دشمن” بنامد.  

این وضعیت درباره‌ی کارگران معترض صنعت نفت نیز صادق است‌. آن‌ها قربانیان سیاست ظالمانه‌ای هستند که با جعل کردن قراردادهای پیمانی، افزون بر آن که امنیت شغلی‌شان را به کلی از میان برده، بخشی از مزدشان را نیز به جیب پیمانکاران دزد و عزیزکرده‌های حکومتی سرازیر می‌کند که هیچ نقشی در کار و تولید ندارند. کارگران به‌حق خواستار حذف پیمانکاران و قراردادهای پیمانی‌اَند. آن‌ها به درستی، خود را کارگران صنعت نفت می‌دانند و خواستار مزد برابر با سایر کارکنان این صنعت‌اند. برخورداری از تشکل مستقل و حق اعتصاب، برابر میثاق‌های بین‌‌المللی خواست مشترک همه‌ی آن‌هاست. سیاست سرکوب، و سانسور صدای آن‌ها و توسل به سیاست تفرقه‌افکنی میان کارگران و تراشیدن نماینده‌های جعلی برای آن‌ها با هدف به شکست کشاندن مبارزاتشان، راه به جایی نخواهد برد. باید به خواست برحق این کارگران و کارگران نیشکر هفت‌تپه که با مبارزات پیگیر خود دست یک باند رانت‌خوار را از این صنعت کوتاه کردند و سایر کارگران، معلمان، پرستاران و … گردن نهاده شود.  

کانون نویسندگان ایران سرکوب اعتراض‌ها و اعتصاب‌های مردم را محکوم می‌کند و بر اساس منشور خود، از حق آزادی همگان بی هیچ حصر و استثنا، برای بیان مطالباتشان دفاع می‌کند و از همه‌ی اهل قلم، روزنامه‌نگاران مستقل، فعالان اجتماعی و مردم آزادی‌خواه می‌خواهد به سانسور تن ندهند و بیانگر رنج‌های مردم و خواسته‌های برحق آن‌ها باشند‌.

۳۰ تیر ۱۴۰۰

*بیانیه حمایتی جمعی از فعالان صنفی معلمان و فعالان مدنی از هم وطنان ستمدیده خوزستان

گفتند: بالاتر از سیاهی رنگی نیست، ولی بود! 

رنگ فقر، رنگ بی آبی، رنگ ستم، رنگ تبعیض.

گفته شده آب را گل نکنید، ولی آبی نیست که گل آلود شود! 

متاسفانه سال‌هاست در کشور ایران تبعیض و نابرابری و سوء مدیریت در اداره کشور باعث شده تمام زیرساخت‌های توسعه ایران دچار فروپاشی شود. اخلاقیات، فرهنگ، صنعت، کشاورزی و تمام بخش های توسعه یک کشور. 

این اتفاق نامبارک را که در تمام ایران شاهدش هستیم دیر و یا زود گریبان تمام جامعه را خواهد گرفت.

 مشکلات خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان و… تنها  نمونه‌هایی از این وقایع نامیمون هستند. 

خوزستان، استانی که سرآمد توسعه کشاورزی است به خاطر سیاست های جاهلانه و نابخردانه فرادستان به خاک سیاه نشسته است و جواب مردمانش را برای مطالبه جرعه‌ای آب! که نیاز اولیه یک انسان است، با گلوله میدهند.

اگر گوش شنوایی بود، قبل از رسیدن به این مرحله باید توجه می شد، فراموش نکنیم که مردم خوزستان با گوشت و پوست و استخوان خود برای حفظ تمامیت ارضی این کشور جنگیده اند و مظلومانه دم بر نیاورده اند!

 اما با اینکه قسمت بزرگی از ثروت ایران در دشت‌های آن گسترده شده به دلیل بی تدبیری های مسئولان کشور، امروز فریادش بلند است.

آیاجواب این مردم  گلوله است؟ 

یا مدیریت کار آمد و عدالت پیشه و هم دردی است؟ 

کاش تا دیر نشده بود به داد این مردم می رسیدید هر چند الآن هم دیر شده است.

 بنا بر این، ما جمعی از فعالان صنفی معلمان اعلام می کنیم که تمام قد از هموطنان خوزستانی خود حمایت خواهیم کرد  و صدای مظلومیت آنها خواهیم شد “”

۲۹ تیرماه ۱۴۰۰

۱- سارا سیاهپور

۲- نسرین بهمن پور 

۳- ناهید شیر پیشه

۴- محمد حسن پوره

۵- منصوره عرفانیان

۶- پروین اسفندیاری

۷- محمدعلی زحمتکش

۸- شبنم بهارفر

۹- آتوسا شهریاری

۱۰-صلاح آزادی

۱۱- شهناز اکملی

۱۲- محمد کریم بیگی

۱۳- رادا مردانی 

۱۴- پروین محمدی 

۱۵- سهیلا خوشبین

۱۶- معصومه دهقان

۱۷- محمود بهشتی لنگرودی 

۱۸- صلاح الدین سرخی

۱۹- محسن عمرانی

۲۰- محمد حبیبی 

۲۱- پروانه امینی 

۲۲- کیکاووس عنبری 

۲۳- رحیم امیری

۲۴- پروین سلیمی 

۲۵- نزهت نیستانی

۲۶- عالیه اقدام دوست

۲۷- محمدرضا علیجانی

۲۸- زهره اسکندری

۲۹- شهرزاد قدیری

۳۰- پری زراسوند

۳۱- علی منجزی 

۳۲- شهناز سیروس معز

۳۳- رویا قائدوند

۳۴- ملیحه کریم الدینی

۳۵- مسعود فرهیخته

۳۶- میرآقا رضازاده

۳۷- نسرین جوادی

۳۸- توران سرلک

۳۹- فرخنده قربانی

۴۰- شهناز بابایی

۴۱- زهره خوشکار

۴۲- ثریا نور 

۴۳- غلام رضا کندازی 

۴۴- محبوبه فرح زادی 

۴۵- بهرام یعقوبی

۴۶- محمدجواد حسامی فر

۴۷- ژیلا خیر

۴۸- علی اکبر باغانی

۴۹- احمد تقوی

۵۰- داود بایسته

۵۱- علی شیبانی

۵۲- محمد دعاچی

۵۳- مژگان خوش عاقبت

۵۴- منصوره رمضانی کاشانی

۵۵- الدوز هاشمی

۵۶- زهره عزیزی

۵۷- مریم بابایی

۵۸- پروین حیدر

۵۹- الهه آقا محمدی

۶۰- تیمور باقری کودکانی

۶۱- یداله بهارستانی

۶۲- حمیده منوچهری 

۶۳- شعبان محمدی 

۶۴- تورج گورکانی 

۶۷- موسی الرضا جلیلی جشن آباد

۶۸- مصطفی رباطی بلوچ

۶۹- ملیحه واعظ ترشیزی 

۷۰- علی فروتن 

۷۱- هومن عدالتی

۷۲- حسن جوهری 

۷۳- یعقوب یزدانی

۷۳- محمد خاکساری

۷۴- علی قریشی

۷۵- بهاالدین فرجی

۷۶- محمدحسن داودی

۷۷- علی کروشات 

۷۸- زهرا عباسی

۷۹- عبداله رضایی

۸۰- مسعود زینال زاده

۸۱- توفیق مرتضی پور

۸۲- رحمان بیگی 

۸۳- ادیب قادری

۸۴- جبار پاکزاد

۸۵- سهیلا سیاوشی

۸۶- علی توانا

۸۷- عبدالله شیخی 

۸۸- بهنام محمدی

۸۹- شهرام جمالی

۹۰- یداله شعبانی

۹۱- پیروز نامی 

۹۲- احمد چنگیزی

۹۳- رضا بیات

۹۴- امین حیدری

۹۵- یداله ویژه

۹۶- عزیز عزیزی

۹۷- اسماعیل خدادادی

۹۸- انوشیروان بریموندی

۹۹- سلیمان اسماعیلیان

۱۰۰- فاطمه زند کریمی 

۱۰۱- فرحناز حسینی پناه 

۱۰۲- بهنام ابراهیم زاده 

۱۰۳- فاطمه میرابوالحسنی

*شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:هوشیار باشیم

بر اساس خبر های دریافتی در برخی مراکز نفتی پیمانکاران کارگران اعتصابی پروژه ای نفت را با وعده اینکه دستمزدشان دو برابر میشود و ٢٠ روز کار و ده روز مرخصی به کار فراخوانده اند. حتی شنیده میشود که ساعت کار را هم کرده اند هشت ساعت در روز، اما بعدا معلوم شده است که قرار داد  یکماهه است. این کلک کارفرمایان علیه اعتصاب را  همه جا بر ملا کنیم و نسبت به آن هوشیار باشیم. قرار کاری باید مستمر و تا پایان پروژه برقرار باشد. با این کلک سعی میکنند برخی از همکاران را سر کار بازگردانند تا باقی  را هم مجبور به بازگشت کنند. باید فشار بیاوریم و اعلام کنیم همه این چیزها یی که وعده میدهید حق ماست. اما اجازه نمیدهیم با کلک قرار یکماهه سر ما کلاه بگذارید. زنده باد اعتصاب متحدانه ما کارگران پروژه ای نفت

٣٠ تیر ١٤٠٠

*ممنوع الورود کردن ۵ کارگر پیمانی حق طلب بخش تعمیرات پالایشگاه نفت درفازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی به محل کارشان

روزچهارشنبه ۳۰ تیر، ۵ کارگر پیمانی حق طلب بخش تعمیرات پالایشگاه نفت درفازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی بدنبال تجمع اعتراضی روز گذشته کارگران این پالایشگاه نسبت به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل مقابل ساختمان مدیریت،ممنوع الورود به محل کارشان شدند.

براساس گزارش رسانه ای شده،کارگران پیمانکاری گروه تعمیرات (مکانیک، برق و ابزار دقیق) فازهای ۹ و ۱۰ منطقه پارس جنوبی از ممانعت ورود ۵ کارگر به داخل پالایشگاه خبر دادند. این ۵ کارگر به دلیل تجمع اعتراضی روز گذشته از وورد به محل اشتغال خود بازماندند. 

یادآوری:تجمع اعتراضی کارگران پیمانی بخش تعمیرات پالایشگاه نفت درفازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی نسبت به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل مقابل ساختمان مدیریت

روزسه شنبه ۲۹ تیر، کارگران پیمانی بخش تعمیرات پالایشگاه نفت درفازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل مقابل ساختمان مدیریت این پالایشگاه تجمع کردند.

تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفتند: ناظر شرکت ملی گاز وعده داده بود تا مزد طبقه‌بندی مشاغل ماه‌های فروردین و اردیبهشت تا پنجم ماه جاری به حساب کارگران واریز شود اما تاکنون مبلغی پرداخت نشده و مزد مبنای این طرح به صورت یکجا پرداخت نمی‌شود.

آن‌ها افزودند: به دلیل طولانی شدن اعتراض‌ها نسبت به کیفیت وعده‌ها غذایی، مدیر پالایشگاه واکنش نشان داد. وی معتقد بود که کارگران با اعتراض خود، خون به دل او کرده‌اند. اگرچه مدیر پالایشگاه باید به فکر چاره‌جویی و حل مشکلات باشد اما هیچ اقدامی از وی سرنزده است.

*ادامه تجمع کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه برای احقاق حقوق در مجتمع 

روزچهارشنبه ۳۰ تیر، کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه باادامه تجمع وایراد سخنرانی دراین مجتمع عزم راسخشان را به دستیابی به مطالبات برحقشان بقرارزیر بنمایش گذاشتند:

۱- اخراج فوری کارفرمای خلع ید شده و محاکمه مختلسین

۲- پرداخت فوری حقوق معوقه همه همکاران

۳- تمدید فوری قراردادهای تمام همکاران منجمله دفع آفات و غیرنیشکری

۴- بازگشت به کار همکاران اخراجی

۵- واکسیناسیون عمومی، سریع و رایگان در مقابل کرونا

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate