اخباروگزارش های کارگری ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰

– پاسخ همبستگی کارگران ‌پروژه‌ای اعتصابی شهرستان ایذه به همکاران اعتصابی خود در هفشجان

– لیست کارگران پروژه ای وپیمانی اعتصابی صنعت نفت به ۱۱۰ تا رسید

– بیانیه جمعی دانشجویان در همبستگی و حمایت از کارگران نفت و پتروشیمی

– شورای سازماندهی اعتصابات کارگران پیمانی نفت، تنها تشکل قابل اعتماد برای کارگران اعتصابی

– تجمع کارگران اعتصابی شهرداری کوت عبدالله مقابل فرمانداری شهرستان کارون

– ادامه اعتصاب کارگران شهرداری منطقه ۶ اهوازدراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق وخودداری از جمع آوری زباله های خیابان های منطقه کمپلو

– ادامه اعتراضات کارگران بخش دفع آفات کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به عدم تمدید قراردادهای کاریشان بابرپایی تجمع مقابل فرمانداری شوش

– اعتصاب کارکنان سه پایگاه اورژانس عسلویه، چاه مبارک و نخل تقی دراعتراض به عدم پرداخت ۲ ماه حقوق ونداشتن قراردادکاری

– تجمع اعتراضی جمعی از اهالی خرمشهر نسبت به قطع مکرر آب و برق درمیدان مرکزی شهر

– بیانیه‌ی انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویه) در دفاع از آقای حسین حسن‌خانی / معلم بازنشسته آموزش و پرورش مهاباد

– ادامه اعتراضات جمعی از پزشکان، اعضا هیات علمی و رزیدنت‌های رشته تخصصی پوست کشور نسبت به مصوبه اخیر کمیسیون ملی صلاحیت‌های حرفه‌ای بابرپایی تجمع مقابل وزارت کشور

– ادامه اعتراضات داروسازان نسبت به آیین نامه جدید تاسیس داروخانه ها بابرپایی تجمع مقابل سازمان غذا ودارو درتهران ودانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی استان فارس درشیراز

– بازهم جان باختن یک  کارگرسیمبان براثر سقوط ازارتفاع بدنبال برق گرفتگی

– جان باختن یک کارگرمقنی درکرج براثرسقوط درچاه بدنبال پاره شدن طناب

– ادامه سریال تصادف سرویس رفت وآمد کارگران و مصدومیت ۱۶ کارگر شرکت کشت وصنعت پیوند بیستون پارس

*پاسخ همبستگی کارگران ‌پروژه‌ای اعتصابی شهرستان ایذه به همکاران اعتصابی خود در هفشجان

روز دوشنبه ۲۱ تیرماه جمعی از کارگران پروژه‌ای شهر ایذه که در اعتصاب به سر میبرند در پاسخ به پیام کارگران اعتصابی هفشجان اعلام همبستگی کرده ‌و بر تداوم اعتصاب تا تحقق مطالباتشان تأکید کردند.

کارگران جوشکار هفشجان روز شنبه در مجمعی بر تداوم اعتصاب و ایستادگی تا تحقق مطالباتشان تأکید کردند.

برگزاری چنین مجامعی الگویی برای سایر بخش‌های کارگران اعتصابی است تا ایستادگی شان بر تحقق خواست ‌‌و مطالباتشان را متحدانه به پیش ببرند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰

*لیست کارگران پروژه ای وپیمانی اعتصابی صنعت نفت به ۱۱۰ تا رسید

روزدوشنبه ۲۱ تیر با تعطیل شدن پروژه های انبار نفت شش مغزنی ماشین سازی اراک با پیمانکار ی عبدالرسول فتحی، ایستگاه شماره پنج قلعه غازی بندرعباس شرکت پایندان، پالایشگاه قدیم بندرعباس تعداد کارگران شرکت های همراه کمپین ۲۰ – ۱۰ به عدد ۱۱۰ رسید. 

روزدوشنبه ۲۱ تیر شرکت پیمانکاری منصوری مجری پایپینگ و تاسیسات مکانیکی مجتمع مس سرچشمه با کارگرانش بر طبق کمپین قرارداد بسته است.

منبع اصلی خبر:کانال رسمی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

*بیانیه جمعی دانشجویان در همبستگی و حمایت از کارگران نفت و پتروشیمی

امروز فریاد دادخواهی طبقه کارگر از هر طرف شنیده می‌شود. مناسبات ضداجتماعی موجود و سازوکارهای ناعادلانه اعتراض بخش وسیعی از جامعه را به‌دنبال داشته است، تجمیع منافع در دست گروه‌های خاص منجر به بی‌بهره‌گی طبقه عام شده است. کارگران زحمت‌کش نفت و پتروشیمی در جای‌جای این سرزمین از چنین رویه‌های نابخردانه‌ای که نتیجه‌ای جز فرسایش منابع و منافع عمومی ندارد خشمگین هستند و این تکاپو و ایستادگی آن‌ها صدای رسای حقیقت و جستن عدالت است. 

ما دانشجویان جای‌جای این سرزمین به ایستادگی کارگران باور داشته و خود را فرزندان همین طبقه و بخشی از آنان می‌دانیم. بنابراین ضمن بیان همبستگی خود، با چشمی بینا و نگران و با واکاوی زمینه‌های موجود تاکید می‌کنیم که نفوذ خصوصی‌سازی و به حراج گذاشتن منابع و نیروی کار مردمان این سرزمین ضربات جبران‌ناپذیری به بخش‌های گوناگون جامعه و به کارگران زده است و حیات جمعی را به‌خطر انداخته است. همچنان که دانشگاه و فضاهای آموزشی نیز از گزند این هجوم در امان نبوده‌اند و پولی‌سازی آموزش و محیط‌های وابسته به آن، حق آموزش همگانی و رایگان را به‌طور جدی خدشه‌دار کرده است. آشکار است که رویه‌های موجود باعث افزایش تضاد منافع در جامعه شده است و چهره جامعه را به‌سان مردمی تکیده و رنج کشیده درآورده است، درحالی که گروه‌هایی برخوردار به اقلیتی تبدیل شده‌اند که با انباشت سوداگرایانه روزبه‌روز جامعه را فقیرتر می‌کنند.

از این‌رو ما دانشجویان خواسته‌هایی مانند مهار گسترش هولناک خصوصی‌سازی‌ها و پیمانکاری‌ها، حق داشتن تشکل مستقل، افزایش دستمزدها به شکلی که با واقعیت زندگی مطابقت داشته باشد، پرداخت معوقات مزدی کارگران و پرداخت به‌موقع دستمزد، بهبود شرایط کار از جمله زمانمندی عادلانه آن، محکوم کردن اخراج کارگران و درخواست بازگشت‌به‌کار کارگران اخراج شده، محکوم کردن برخورد قضایی با کارگران معترض به بی‌عدالتی، ایجاد امنیت شغلی و حذف قراردادهای موقت و ظالمانه، برخورداری از حق همگانی مسکن، امکانات آموزشی، درمانی و رفاهی را برحق و تحقق آن را ضرورتی فوری و انکار ناشدنی می‌دانیم.

با آرزوی جهانی عادلانه‌تر

هم‌گامان شما در جای‌جای کشور

لینک امضا:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeWbq-qyXbsCMn8hmFxW-cDdB8G6m2mlC4SFfBaE087qINI9A/viewform

به گزارش ۲۱تیرکانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور،تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر از دانشجویان کشور مستقلاً بیانیه‌ای را در حمایت از اعتصاب کارگران صنعت نفت و پتروشیمی امضا نموده‌اند که لیست کامل اسامی امضاکنندگان به‌همراه شماره دانشجویی و محل تحصیل آنان به دست هیئت تحریریه کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور رسیده است. اسامی امضاکنندگان تا زمان انتشار نهایی نزد تحریریه کانال محفوظ است. 

روند امضاگیری بیانیه تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

*شورای سازماندهی اعتصابات کارگران پیمانی نفت، تنها تشکل قابل اعتماد برای کارگران اعتصابی

صحبت ها بر سر تصمیم گیری کارگران نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاه‌ها برای اقدام به اعتصاب سراسری با اختلاف نظرها و ارائه اختلاف شیوه های به تعطیلی کشاندن مراکز کار همراه بود.

یکی از گروه های دخیل در بحث‌های پیرامون اعتصاب، گروه تلگرامی ابر کاریابی پایپینگ بود که با طرح موسوم به کمپین ۱۴۰۰ و کمپین ۲۰-۱۰ با مطالباتی از قبیل: 

۱ قانون ۲۰ روز کار ۱۰ روز مرخصی

۲افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم

۳ پرداخت بیمه با توجه به تخصص

۴غذا، خوابگاه و سرویس‌های ایاب و ذهاب مناسب

 ۵پرداخت عیدی و مزایا و سنوات حق اولاد و غیره

فراخوان تخلیه خوابگاه ها و رفتن به شهر محل زندگی خود به کارگران دادند.

هدف فراخوان دهندگان به ترک محل کار و تخلیه خوابگاه ها، به خاطر به اصطلاح جلوگیری از اغتشاش و سوءاستفاده ضد انقلاب بوده است.

فراخوانی با چنین مطالباتی ناقص و ناکافی و مبهم و با بیانیه ای که اینچنین اخطار به پرهیز از اعتصاب و تجمع می دهد از شگردهای فریبکارانه جریانات و دستجات ضد کارگری است. این دستجات با تلاش برای پراکنده کردن کارگران و سخت کردن ارتباط گیری با همدیگر آشکارا در مقابل یکپارچگی و اتحاد کارگران ایستاده اند. تهیه کنندگان فراخوان، عامدانه به خاطر شکل نگرفتن اعتصابات و اعتراضات کارگران، فراخوان ترک محل کار را دادند تا مبادا کنترل از دستشان خارج شود و امکان خوش خدمتی برای جناح مطلوب در ازای گرفتن امتیازات فردی از چنگشان خارج شود. 

گفتند: اعتصاب و تجمع کار ضد انقلاب است و باعث سوءاستفاده معاندین نظام می شود!

 اگر اعتصاب کنید ضد انقلاب نفوذ می کند و به زیان امنیت ملی و غیره است! این جملات از زبان هر کسی در هر لباسی جاری شود، از ادبیات تهدید کننده ارگانها و دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی است. سرکوب اعتراضات و اعتصابات کارگری را توجیه و به حق می داند و به صراحت اعتصاب و تجمع را ممنوع می کند. 

همین دلالان که می خواهند نیروی قدرتمند کارگران نفت را برای تسویه های میان جناحی در قدرت حاکمه به دنباله رو خود تبدیل کنند، با رئیسی و جلیلی جلسه برگزار می کنند و تلاش می کنند پای شوراهای اسلامی را که طی ۴۲ سال گذشته وظیفه ای غیر از جاسوسی در میان کارگران و کمک مستقیم به سرکوب نداشته اند به مراکز نفتی و گازی جنوب بکشانند. می خواهند مبارزه قدرتمند کارگران نفت را که برای تحقق مطالباتشان توجه جهان را به خود جلب کرده است، به خواست اجرای قانون کار سراپا ضد کارگری تقلیل دهند. 

اما شورای سازماندهی اعتصابات کارگران پیمانی نفت، طرف دیگر جدالها بر سر نحوه به تعطیلی کشاندن مراکز کارگری بود. تشکلی نوپا و برخاسته از میان خود کارگران معترض که با طرح مطالبات کارگران بطور شفاف از قبیل ۱-افزایش حداقل حقوق به بالای ۱۲ میلیون تومان که خواست عموم کارگران ایران است، ۲-حق ایجاد تشکل‌های مستقل، ۳-برچیده شدن شرکتهای پیمانکاری و غیره و با فراخوان  به اعتصاب و تجمع در محل کار بر تشکیل مجامع عمومی و تصمیم‌گیری های جمعی تاکید داشت.

شورای سازماندهی… تاکنون ۶ بیانیه صادر کرده است که به موقع در مورد تلاش ها و اهداف جریانات ضد کارگری مانند گروه تلگرامی کاریابی پایپینگ و گروه هماهنگی ارکان ثالث اطلاع رسانی کرده است و تلاش های تفرقه افکنانه آنها میان کارگران را افشا نموده است که چگونه در صدد باز کردن پای شوراهای اسلامی به منطقه هستند.

اقدامات تاکنونی شورای سازماندهی اعتصابات کارگران پیمانی نفت کاملا در جهت ایجاد یک اتحاد قدرتمند و سراسری میان کارگران نفت بوده و همچنان در جهت تحقق مطالبات مطروحه در فراخوان اعتصاب حرکت می کند.

بنابراین کارگران اعتصابی نفت باید با پیوستن به شورای سازماندهی اعتصابات کارگران پیمانی نفت، این تشکل را پر قدرت کنند تا با طرد و منزوی کردن جریانات سودجو و دلال مسلک، از ایجاد تفرقه در صفوف خود ممانعت به عمل آورده و مسیر رسیدن به مطالباتشان را هموار کنند.

جوانمیر مرادی

۱۹/۴/۱۴۰۰

*تجمع کارگران اعتصابی شهرداری کوت عبدالله مقابل فرمانداری شهرستان کارون

روز دوشنبه ۲۱ تیر، کارگران اعتصابی شهرداری کوت عبدالله برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق وپاسخگونبودن مسئولان ذیربط دست به تجمع مقابل فرمانداری شهرستان کارون زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفتند: به جای آنکه فرمانداری به شکایت ما رسیدگی کند، درها را به روی ما بسته و به مطالبه‌ی ما اهمیتی نمی‌دهد. 

یادآوری:از سرگیری اعتصاب کارگران شهرداری کوت عبدالله نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق وپاسخگونبودن مسئولان ذیربط

روز شنبه ۱۹ تیر، کارگران شهرداری کوت عبدالله از سرگیری اعتصابشان از اوایل ماه جاری برای اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق وپاسخگونبودن مسئولان ذیربط ،خبردادند.

کارگران شهرداری کوت عبدالله در اعتراض به‌عدم پرداخت حقوق، از اولین روزهای تیرماه تا امروز (۱۹تیرماه) دست از کار کشیده‌اند. به گفته‌ی این کارگران، پیمانکار شهرداری کوت عبدالله حقوق خرداد ماه را به حساب کارگران واریز نکرده است.

این کارگران معترض به خبرنگار رسانه ای گفتند:نه پیمانکار حقوق ما را پرداخت می‌کند و نه شهرداری به مطالبات ما توجه می‌کند. بارها مقابل شهرداری و دادستانی کل تجمع کرده‌ایم اما تا کنون هیچ مسئولی به مشکلات ما رسیدگی نکرده است.

گفتنی است کارگران شهرداری کوت عبدالله حقوق برج ۹ و ۱۰سال گذشته و عیدی و سنوات خود را تاکنون دریافت نکرده‌اند. همچنین آن‌ها در حالیکه حقوق فروردین و اردیبهشت را به صورت علی الحساب دریافت کردند، تا به امروز حقوق خردادماه به حسابشان واریز نشده است.

*ادامه اعتصاب کارگران شهرداری منطقه ۶ اهوازدراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق وخودداری از جمع آوری زباله های خیابان های منطقه کمپلو

روز دوشنبه ۲۱ تیر، کارگران شهرداری منطقه ۶ اهوازبه اعتصایشان دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق ادامه واز جمع آوری زباله های خیابان های منطقه کمپلواین کلانشهر خودداری کردند.

درهمین رابطه:اعتصاب کارگران شهرداری منطقه ۶ اهوازدراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق برای چندمین روز متوالی وانباشت زباله درخیابان های منطقه کمپلو

روز یکشنبه ۲۰ تیربرای چندمین روز متوالی، کارگران خدماتی شهری شهرداری منطقه ۶ اهوازدراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق از جمع آوری زباله ها خودداری کردند و خیابان های منطقه کمپلومملواز زباله شده است.

*ادامه اعتراضات کارگران بخش دفع آفات کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به عدم تمدید قراردادهای کاریشان بابرپایی تجمع مقابل فرمانداری شوش

روز دوشنبه ۲۱ تیر، کارگران بخش دفع آفات کشت وصنعت نیشکر هفت تپه درادامه تجمع اعتراضیشان درمجتمع نسبت به عدم تمدید قراردادهای کاریشان،مقابل فرمانداری شهرستان شوش اجتماع کردندتاصدای حق طلبانه شان راهرچه بیشتر منعکس کنند.

*اعتصاب کارکنان سه پایگاه اورژانس عسلویه، چاه مبارک و نخل تقی دراعتراض به عدم پرداخت ۲ ماه حقوق ونداشتن قراردادکاری

روزدوشنبه ۲۱ تیر، کارکنان سه پایگاه اورژانس عسلویه، چاه مبارک و نخل تقی برای اعتراض به عدم پرداخت ۲ ماه حقوق ونداشتن قراردادکاری ازرفتن برسرکاراجتناب کردند و سه پایگاه از چهار پایگاه اورژانس شهرستان عسلویه  تعطیل شدند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،شهرستان عسلویه چهار پایگاه اورژانس با ۲۴ نیرو دارد که ۱۴ نیرو شرکتی هستند؛ نیرو‌هایی که نه تنها حقوق اردیبهشت و خرداد را دریافت نکرده‌اند بلکه قراردادشان هم پایان خرداد به پایان رسیده و تمدید نشده است.

امروز کارکنان سه پایگاه عسلویه، چاه مبارک و نخل تقی به همین علت در محل کارشان حاضر نشدند و این پایگاه‌ها تعطیلند.

اکنون در شهرستان عسلویه که باتوجه به صنایع فراوان گاز، نفت و پتروشیمی به عنوان پایتخت انرژی کشور مشهور است، فقط یک پایگاه اورژانس فعال دارد.

حکایت مشکلات ۹۵ نیروی شرکتی اورژانس استان بوشهر حکایتی طولانی و ادامه دار است. پیش از این هم این نیرو‌ها درباره پرداخت نشدن حقوق و مزایای خود شکایت‌هایی داشتند.

این نیرو‌ها حقوق فروردین امسال را اواخر خرداد دریافت کرده‌اند و از پرداخت حقوق اردیبهشت و خرداد هم تا امروز خبری نشده است.

افزون بر این، قرارداد این کارکنان اردیبهشت تمام شده بود که یک ماه تمدید شد، اما پس از پایان خرداد اقدامی برای تمدید قرارداد صورت نگرفته است و در عمل آنان اکنون هیچ رابطه کاری با اورژانس ندارند.

آنان می‌گویند بار‌ها مشکلاتشان را پیگیری کرده‌اند، اما به نتیجه نرسیده‌اند.

برخی از این افراد با توجه به مشکلات پیش آمده به دنبال شغلی دیگر یا جذب در اورژانس دیگر استان‌ها هستند.

با توجه به اینکه نیروهای شرکتی در همه پایگاه‌های اورژانس استان بوشهر فعالیت دارند احتمال کاهش نیرو و تعطیلی در بقیه پایگاه‌ها نیز وجود دارد.

*تجمع اعتراضی جمعی از اهالی خرمشهر نسبت به قطع مکرر آب و برق درمیدان مرکزی شهر

دوشنبه شب(۲۱تیر)، جمعی از اهالی خرمشهربرای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به قطع مکرر آب و برق دست به تجمع در میدان مرکزی شهرزدند..

برپایه گزارش رسانه ای شده،در آبادان و خرمشهر علاوه بر وقوع دمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد در بیشتر ساعات شبانه روز، قطعی برق به خاموشی پمپ‌های آب و در نهایت افت فشار شدید و یا قطع آب منجر می‌شود که این موضوع گلایه مردم ساکن در این منطقه را در پی داشته است.

*بیانیه‌ی انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویه) در دفاع از آقای حسین حسن‌خانی / معلم بازنشسته آموزش و پرورش مهاباد

روزدوشنبه ۲۱ تیر، انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویه) بیانیه ای بقرارزیر در دفاع از آقای حسین حسن‌خانی منتشرکرد:

در تمام کشورها،  مسائل حوزه تعلیم و تربیت به دلیل فراگیر بودن و شمول عمومی آن، از جمله مواردی است که به جرأت می‌توان گفت سرنوشت کلیه آحاد جامعه به آن گره خورده و حل و فصل اصولی چالش‌های موجود در آن رفاه و سعادت جامعه را در پی خواهد داشت.

در طول تاریخ آموزش و پرورش، همواره دغدغه‌مندانی میان معلمان، به عنوان کسانی که با تمام وجود خود کاستی‌ها، نیازها و خواسته‌های این مجموعه را درک نموده‌اند، به امید رفع موانع سر راه و نیل به اهداف متعالی  آن، به شیوه‌های متفاوت خواسته‌های خود را به گوش سیاستگذاران دستگاه آموزش و پرورش رسانده و راهکارهای مناسب و منطقی را برای حل و فصل مسائل این حیطه ارائه داده‌اند. در موارد زیادی نیز که از وعده‌های مسئولان نا امید گشته‌اند برای رساندن صدای اعتراض خود به تجمع و تحصن‌های مسالمت‌آمیز متوسل گشته‌اند که بنابر نص صریح قانون اساسی از حقوق ابتدایی هر ایرانی می‌باشد.

با این توضیحات جناب آقای حسین حسن‌خانی از معلمان خوش‌نام مهاباد پس از تجمع و تحصن های سال ۹۷ از سوی نهادهای امنیتی و قضایی مهاباد تحت پیگرد و  بازداشت قرار گرفته و نهایتاً با اتهام شرکت در تجمعات صنفی معلمان به ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شد که در مرحله‌ی تجدیدنظر، این حکم به صورت غیابی و عیناً، تایید شد.

این فعال صنفی روز شنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰ برای اجرای حکم روانه‌ی زندان شد.

انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویه) با توجه به مدارک پزشکی موجود( تعویض دو دریچه میترال و آئورت قلب) ادامه زندان آقای حسن‌خانی را بازی با جان این معلم بازنشسته می‌داند و نسبت به خطرات ناگواری که سلامتی ایشان را تهدید می‌کند به شدت هشدار  می‌دهد و حق هرگونه اقدام لازم برای حفظ سلامتی آقای حسن‌خانی تا آزادی کامل ایشان را برای جامعه‌ی فرهنگی و فعالین صنفی،  محفوظ میدارد.

*ادامه اعتراضات جمعی از پزشکان، اعضا هیات علمی و رزیدنت‌های رشته تخصصی پوست کشور نسبت به مصوبه اخیر کمیسیون ملی صلاحیت‌های حرفه‌ای بابرپایی تجمع مقابل وزارت کشور

روز دوشنبه ۲۱ تیر، جمعی از پزشکان، اعضا هیات علمی و رزیدنت‌های رشته تخصصی پوست کشوردرادامه اعتراضاتشان نسبت به مصوبه اخیر کمیسیون ملی صلاحیت‌های حرفه‌ای دست به تجمع مقابل وزارت کشورزدند.

درهمین رابطه:اعتصاب وتجمع رزیدنت های پوست دانشگاهای علوم پزشکی کشورنسبت به دخالت های سازمان نطام پزشکی

رزیدنت های پوست دانشگاهای علوم پزشکی کشوربرای اعتراض نسبت به دخالت های سازمان نطام پزشکی کلاسهای آموزشی و بخش ها را تعطیل ومقابل ساختمان این سازمان درتهران اجتماع کردند.

به گفته یکی از معترضین این تجمع در اعتراض به حمایت های غیر قانونی بخش هایی از نظام پزشکی از مداخله گران در حوزه های تخصصی پزشکی انجام می شود.

*ادامه اعتراضات داروسازان نسبت به آیین نامه جدید تاسیس داروخانه ها بابرپایی تجمع مقابل سازمان غذا ودارو درتهران ودانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی استان فارس درشیراز

روز دوشنبه ۲۱ تیر، داروسازان درادامه اعتراضاتشان نسبت به آیین نامه جدید تاسیس داروخانه ها دست به تجمع مقابل سازمان غذا ودارو درتهران ودانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی استان فارس درشیراززدند.

*بازهم جان باختن یک  کارگرسیمبان براثر سقوط ازارتفاع بدنبال برق گرفتگی

روزیکشنبه ۲۰ تیر،یک کارگر سیمبان شرکت توزیع برق شهرستان قائم شهر در استان مازندران بنام حمد درزی حین انجام کار در ارتفاع ۱۶ متری تیرک برق دچار حادثه برق گرفتگی شد وپس از سقوط به دلیل شدت جراحات وارده جان باخت.

درهمین رابطه فعالان کارگری اداره برق مازندران به خبرنگاررسانه ای گفتند: متاسفانه آمار تلفات و مصدومیت کارگران سیمبان در حال افزایش است و تقریبا هر هفته یکی از همکارانمان جان خود را به خاطر کمبود امکانات ایمنی و شرایط کارنامناسب از دست می‌دهد. هیچ کسی در وزارت نیرو به فکر چاره‌اندیشی برای جلوگیری از این حوادث مرگبار نیست؟ متاسفانه در خیلی از موارد حتی شرکت‌های توزیع برق از دادن آمار فوتی‌ها و دلایل رخداد حادثه امتناع کرده و آن‌ها را کتمان می‌کنند.

طبق اظهارت آنها؛ شرایط برای کار سیمبانان ایمن نیست و وسایل و تجهیزات ایمنی خوب و باکیفیت در اختیار آنها قرار نمی‌گیرد. در بسیاری از موارد این سیمبانان با کمترین حقوق و حتی بدون بیمه مجبور به کار در خطوط گرم برق می‌شوند. در دنیا سیمبانی یکی از پردرآمدترین مشاغل دنیاست ولی در ایران شغلی با حداقل امکانات است. 

گفتنی است طی یک هفته گذشته نیز سه کارگر سیمبان در استانهای گیلان و سیستان و بلوچستان بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست دادند. شانزدهم تیرماه سالجاری نیز یک کارگر سیمبان خط گرم اداره برق شهرستان لاهیجان به نام  اسماعیل زارع برای کنترل برق بالای تیرک؛ برق رفته بود که بر اثر برق گرفتگی به شدت به زمین پرت شد و به کما فرو رفت.

*جان باختن یک کارگرمقنی درکرج براثرسقوط درچاه بدنبال پاره شدن طناب

یک کارگرمقنی ۳۰ ساله حین کارحفاری درکرج، بدنبال پاره شدن طناب وسقوط درچاه جان خودرا ازدست داد.

*ادامه سریال تصادف سرویس رفت وآمد کارگران و مصدومیت ۱۶ کارگر شرکت کشت وصنعت پیوند بیستون پارس

صبح روز دوشنبه ۲۱ تیر، بر اثر واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس حامل کارگران شرکت کشت وصنعت پیوند بیستون پارس در محور قصرشیرین به خسروی، ۱۶کارگر واحد باغبانی این مجتمع مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

قابل یادآوری است که شرکت  کشت وصنعت پیوند بیستون پارس وابسته به بنیاد مستضعفان است.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate