چه کسانی مسئول کشتار مردم سوریه با گازهای شیمیائی هستند؟ در حاشیه کشتاروسیع مردم سوریه توسط حملات موشکی

مقدمه:

مزدم مظلوم سوریه همچنان دارند در میان چرخ دنده قطبهای جنایتکار ضد انقلاب حکومتی و “اپوزسیون اسلامی و پروغرب” جان می دهند و انقلاب سوریه در گرداب سناریوی سیاه ضد تمدن بیشتر و بیشتر بی صدا و زخم دیده می شود.(۱)

قابل پیش بینی بود که در کشاکش این درگیری که هر شهر و محله را در سوریه به آتش و خون کشیده، بالاخره سر و کله سلاح های کشتار جمعی هم پیدا شود.منطقه خاورمیانه چند دهه است که به انبار مهمات انواع این سلاح ها تبدیل شده و حکومتهای جنایتکار ، انبار های خود را از این سلاح ها پر کرده اند. در سوریه مشکل اینست که سناریوی سیاه ایجاد شده، رد گیری عوامل بکارگیری این سلاح ها را بسیار مشکل می کند. خصوصا اینکه انواع جدیدتر این سلاح های شیمیائی، هم به سرعت عمل می کنند و هم به سرعت در هوا و محیط تجزیه شده و “اثرات قابل رد گیری” از خودشان بجا نمی گذارند.لذا هر دو سوی این جنگ ارتجاعی، می توانند این سلاح ها را توسط یک خمپاره با کلاهک یک کیلوئی شلیک کنند ، قتل عام راه بیندازند و بعد هم “فریاد کی بود کی بود من نبودم” را سر بدهند!

هفته اخیر جنایت حمله شیمیائی در منطقه خان العسل (حومه دمشق) لار دیگر قلبهای جهانیان را لرزاند:

(۱)ماجرای هولناک خان العسل:

در خبرها آمده بود که بیمارستانهای دمشق ، ظرف چند ساعت پر شدند از مردم بیگناهی که دچار علائم مسمومیت عصبی وحشتناکی شده بودند .(۲و۳و۴) بیش از ۳۶۰۰ نفر تخمین آدمهائی بود که آلوده و مجروح شده بودند و بیش از ده در صد آنها متاسفانه کشته شدند. این خبر دنیا را تکان داد.بار اول هم نیست که این نمونه کشتارهای مشکوک در سوریه گزارش می شود اما اینبار گسترش بسیار بالاتری داشت.

منطقه خان العسل، بنا به گزارشات ، در زمان وقوع این حادثه دست نیروهای هوادار بشار اسد بود. پزشکان بدون مرز و مراجع پزشکی بین المللی اعلام کردند که احتمال زیاد ماده سمی بکار برده شده ، گاز سارین (جی بی)بوده.

گاز سارین یک نوع از گازهای سری ارگانو فسفره (هم خانواده حشره کشها) است که روی سیستم عصبی اثر می گذارد.  این گاز در سالهای ۳۰ میلادی در جریان جنگ اول جهانی توسط حکومت آلمان “اختراع شد” و در جریان جنگ اول جهانی بکار رفت.گازی است بی بو و بی رنگ که بعد از چند ساعت  اثر می کند و به سرعت  در مدت کوتاهی (چند روز تا هقته)در محیط تجزیه می شود و منبع انتشارش را غیر قابل رد گیری می کند.این گاز به محض استفاده تولید فلج عمومی، فلج تنفسی و مرگ می گردد.

گاز سارین بخاطر سرعت عمل و سرعت تجزیه شدنش برای حنثی کردن دشمن قبل از اشغال توسط سربازان خودی یعنوان، مورد “توجه ویژه بوده .

هنوز مرحله ارزیابی تعداد واقعی مجروحان و کشته شدگان ادامه دارد و کارهای کارشناسی برای پیدا کردن منابع انتشار این گاز و عاملانش با ممانعتهای حکومت سوریه و اوضاع خطرناک جنگی روبروست.

مهم اینست که مردم سوریه متاسفانه در معرض حملات آینده گازهای شیمیائی هم خواهند بود و این داستان، تمام نشده است.

(۲) قطبهای ارتجاعی ، هم دیگر را متهم می کنند:

هر دو طرف نبرد ارتجاعی حاضر در سوریه، چه رژیم اسد و چه جانیان اسلامی-پروغرب (جهادیها-االقاعده-ارتش آزاد سوریه) پتانسیل چنین جنایاتی را دارند.هم دسترسی داخلی به این مواد وجود دارد و هم از خارج این مواد می تواند وارد سوریه شده باشد. هر دو طرف هم منطقی است که در حین استفاده از این گازهای شیمیائی، دیگری را به استفاده از آن متهم کند.

وزیر اطلاعات سوریه، عمران الذهبی اعلام کرد که حکومتش این گازها را هرگز بکار نبرده. وزیر خارجه رژیم اسلامی ایران هم حرف او را تایید کرد(رابطه روباه و دم!). نماینده روسیه در سازمان ملل هم با ارائه یک گزارش ۸۰ صفحه ای از سوی “کارشناسان روسی” اعلام کرد که منبع حمله شیمیائی اخیر ، “شورشیان سوریه” بوده اند که توسط در ماه مارس ۲۰۱۳ هم با استفاده از موشکهای هدایت شونده “بشار ۳” به این جنایات دست زده اند.

از سوی دیگر، نمایندگان “شورشیان” سوریه (جریانات جنایتکار اسلامی –پروغرب) اعلام کرده اند که اونها اینکار را نکردند و حکومت سوریه مقصر است.

این می شود که کسی باید بگردد دنبال پرتغال فروش!

حکومت اوباما هم اعلام کرده که عامل این جنایت، حکومت سوریه است و این حکومت “بسیار مطمئن است” که حکومت سوریه عامل این جنایت است.

حکومت سوریه در عین انکار، ظاهرا اجازه بازرسی سریع منطقه شیمیائی شده را به بازرسان سازمان ملل هنوز نداده و شاید منتظر است که “فضا عادی شود” تا اون بازرسان هم چیزی گیرشان نیاید!

جالبست که بارزسان سازمان ملل الان در سوریه هستند اما اجازه ورود به منطقه مورد حمله شیمیائی ندارند چون؟ “قرار بوده جاهای دیگر را بازرسی کنند” این منطقه اخیر “توی برنامه نبوده لذا مقامات سوری قبول نمی کنند بازرسی شود”!

(۳)خطر کشتارهای جمعی ادامه دارد، خطر مداخله ارتش امریکا هم اضافه می شود

مدتهاست اوباما و پنتاگون هشدار می دادند که اگر سلاح های شیمیائی توسط بشار اسد استفاده شود، اون خط قرمزی است که حکومت امریکا را به مداخله مستقیم وادار خواهد کرد.این حکومت در حال حاضر توسط شورشسان پروغرب و حکومت اسرائیل تحت فشار است که به وعده اش عمل کند.

این واقعیت نشان می دهد که این حملات می تواند براحتی توسط خود “شورشیان و حکومت اسرائیل” برای وارد کردن ارتش امریکا به سوریه هم سازمن داده شده باشد.! وقتی اوضاع خرتو خر است دیگر همینجور است که یک ناظر می ماند که بالاخره پرتغال فروش کیست؟ منطقا همه اینها در بکارگیری سلاح شیمائی و کشتار مردم، سود می برند! ضررش؟ فقط مردم، زن، کودک، کارگر و اکثریت تباه شده و زندگی از دست داده !

وقتی وضعیت اینجور است، می تواند تکرار شود این جنایات و در غبار “کی بود کی بود من نبودم”، “اتهام زنیهای متقابل”اصلا معلوم نشود جنایتکار کیست؟ کی حمله شیمیائی کرده؟

اینست بازی کثیفی که اینها راه انداخته اند.انقلابی را به خون کشیده اند و حالا هزار هزار می کشند و دستها بالا کرده اظهار بی گناهی می کنند!

مردم سوریه، بشریت مترقی جهانی چرا نظاره می کنند؟ چرا خیابانهای دنیا اشغال نمی شود برای دفاع از مردم مظلوم سوریه؟تا کی این صحنه ها؟

منابع دیگر:

(۱)سعید صالحی نیا: چه سیاستی در سوریه انقلابی و انسانی است؟

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=42540

(۲)اخبار مربوط به حملات شیمیائی در سوریه:

http://news.yahoo.com/nerve-agent-rockets-seen-behind-syria-strike-experts-173908899.html

(۳)پزشکان بدون مرز:٣۶٠٠ تن قربانی حمله شیمیایی سوریه

http://www.rowzane.com/html/%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86/2141-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D9%85%D8%B1%D8%B2-%D9%A3%D9%A6%D9%A0%D9%A0-%D8%AA%D9%86-%D9%82%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D8%B4%DB%8C%D9%85%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87.html

(۴)تصاویر کشته شدگان ناشی از حمله شیمیائی در سوریه

http://www.google.com/search?q=nerve+gas+in+syria&hl=en&qscrl=1&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=YNYZUsHVCYP-9QTO5YHgCA&ved=0CE4QsAQ&biw=1536&bih=670

(۵)”شورشیان سوریه” ، مثرف مواد شیمیائی را در جنگ با دولت بشار اسد انکار کردند:

http://www.abc.net.au/news/2013-08-25/syria-and-rebels-blame-each-other-over-chemical-weapons/4910504

(۶)نماینده روسیه در سازمان ملل، “شورشیان سوریه” را مسئول استفاده از مواد شیمیائی معرفی کرد:

http://www.cbsnews.com/8301-202_162-57592880/russia-syrian-rebels-made-used-sarin-nerve-gas/