اخباروگزارشات کارگری ١٠ مهرماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
October 01, 2020

اخباروگزارشات کارگری ١٠ مهرماه ١٣٩٩

- فریاد اعتراض کارگران شهرداری امیدیه نسبت به عدم پرداخت 6 ماه حقوق

- چه کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق وحق بیمه وتمدید نشدن دفترچه بیمه کارگران مترو 5 تهران در این اوضاع شیوع بیماری کووید 19 است؟

- فداکاری کارگر میهمان در حادثه آتش سوزی دزفول ونجات جان یک خانواده

- جان باختن کارگر منطقه 4 شهرداری تبریز حین کار براثر تصادف

- بازهم واژگونی سرویس رفت وآمد کارگران واینبار مصدومیت 4 کارگر معدن چادرملو

*فریاد اعتراض کارگران شهرداری امیدیه نسبت به عدم پرداخت 6 ماه حقوق

روز پنج شنبه 10 مهر، فریاد اعتراض کارگران شهرداری امیدیه در استان خوزستان نسبت به عدم پرداخت 6 ماه حقوق،بلندشد.

یکی از کارگران معترض شهرداری امیدیه به خبرنگار رسانه ای گفت:به تازگی ازدواج کردم اما متاسفانه با بروز این مشکل تمام امورات زندگی و برنامه ریزی‌هایمان به هم خورده و اقساطمان عقب افتاده‌اند.

وی افزود: در این 6 ماه تمام خرج و مخارج زندگی از پس‌اندازی استفاده می‌شد که اکنون چیزی از آن باقی نمانده است.

کارگر دیگر این شهرداری که یک دختر بچه کلاس اولی دارد و همسرش بیمار است نیزگفت: همسرم که به بیماری سختی دچار است برای درمان نیاز به هزینه دارد که در این اوضاع و سنگینی مخارج درمان، تعویق 6 ماهه در پرداخت حقوق ضربه سنگینی به کارگران وارد کرده است.

وی ضمن بیان اینکه تعویق در پرداخت حقوق بارها اتفاق افتاده است، ادامه داد: دخترم به تازگی محصل شد اما با توجه به عدم پرداخت حقوق و نداشتن پس‌انداز کافی از پس هزینه‌های آموزش‌ برنمی‌آیم.

*چه کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق وحق بیمه وتمدید نشدن دفترچه بیمه کارگران مترو 5 تهران در این اوضاع شیوع بیماری کووید 19 است؟

روزپنج شنبه 10 مهر،یکی از کارگران مترو تهران(شرکت تراورس)از ابتلایش به بیماری کووید 19 وتمدید نشدن غیرقانونی دفترچه بیمه اش از طرف سازمان تامین اجتماعی بدلیل عدم پرداخت حق بیمه از طرف شرکت تراورس ونداشتن بنیه مالی برای تامین هزینه تست وبستری شدن در بیمارستان بدلیل آزاد حساب شدن از طرف این مرکز درمانی به علت پرداخت نشدن حقوقش وبازگشت به خانه با وضعیت دردناکش خبرداد.

من نیروی شرکت تراورس فعال در مترو تهرانم.متاسفانه دوروز پیش بحدی حالم بد بود که از حال رفتم و نتونستم راه برم.از سردرد شدید گلو درد بدن درد.تب حالت تهوع و..رفتم درمانگاه ازاونجا به بیمارستان تامین اجتماعی شهریار مراجعه کردم.که متاسفانه دفترچه بیمه من شاغل فاقد اعتبار بود.ازاونجا رفتم بیمارستان امام سجاد شهریار که متاسفانه تست کرونای بنده مثبت بود.تنها هزینه تست کرونا من۶۰۰هزارتومن شد.که بهم گفتند چون بیمه ندارم آزاد حساب میشه.منم بخاطر اینکه از تیرماه تا به امروز حقوقی نگرفتم بیمه ام نداشتم مجبور شدم برگردم خونه.

 امروز(10مهر) مجدد حالم بیش از حد خراب شد که مجدد رفتم بیمارستان تامین اجتماعی و تو درمانگاه بیمارستان بستری شدم و بصورت آزاد چندتا آمپول رو داخل سرم برام زدن و برگشتم خونه.

نمیدونم این پولی که ماه به ماه از حساب ما کم میشه بابت بیمه کجا هزینه میشه؟ تو جیب کی میره؟ که ما هیچوقت نتونستیم از خدمات ضعیف حتی تامین اجتماعی استفاده بکنیم.کی پاسخگوی مشکلات ماهستش

*فداکاری کارگر میهمان در حادثه آتش سوزی دزفول ونجات جان یک خانواده

روز چهارشنبه 9 مهر،یک کارگرساختمانی تبعه افغانستان بنام رحیم رحمانی در یک حادثه آتش‌سوزی شهرستان دزفول جان یک خانواده را از میان زبانه‌های آتش نجات داد و هر دو دستش‌دچار سوختگی شد.

*جان باختن کارگر منطقه 4 شهرداری تبریز حین کار براثر تصادف

سحرگاه روز پنج شنبه 10مهر،یک کارگر 53 ساله منطقه 4 شهرداری تبریزبنام  صدیار حضرتی حین کارپاکبانی در محدوده خیابان شریعتی این کلانشهر دراستان آذربایجان شرقی براثر برخورد یک خودرو با وی جانش را ازدست داد.

درهمین رابطه یک کارگر شهرداری تبریز به خبرنگار رسانه ای گفت: پیش از این نیز در تاریخ 28 تیر ماه سال جاری یکی دیگر از کارگران شهرداری تبریز بنام مالک جوادزاده که در بخش فضای سبز منطقه 5 مشغول کار بود، بر اثر حادثه تصادف جان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه در طی 9 سال اخیر نزدیک  به 15 کارگر خدماتی و فضای سبز شهرداری تبریز بر اثر حادثه تصادف جان باخته‌اند،اضافه کرد: نامناسب بودن محیط کار و اینکه اکثرا در معابر خطرناک کار می‌کنند، انجام کارهای سخت و طاقت‌فرسا و عواملی مثل نداشتن امنیت شغلی و از همه مهمتر تامین نشدن معیشت کارگر همه دست به دست هم می‌دهد و شرایط نامساعد محیط کار برای کارگران به وجود می‌آورد.

*بازهم واژگونی سرویس رفت وآمد کارگران واینبار مصدومیت 4 کارگر معدن چادرملو

بامداد روز پنج شنبه 10 مهر، سرویس رفت وآمد کارگران معدن چادرملو در محور بهاباد - چادر ملو واژگون و 4 کارگر مصدوم و برای ادامه درمان به بیمارستان حکیم بهاباد منتقل شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com