اخباروگزارشات کارگری ۱۹ شهریور ماه ۱۳۹۹

اخبار کارگرى
September 10, 2020

اخباروگزارشات کارگری ۱۹ شهریور ماه ۱۳۹۹

- کارگران خوزستان در کف خیابان در راه دستیابی به مطالبات:

1- اعتصاب و تجمع کارگران شرکت آب وفاضلاب آبادان در اعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه  مقابل ساختمان اداره امور آبفا

2- تجمعات اعتراضی کارگران شهرداری لالی نسبت به عدم پرداخت 12 ماه حقوق

3- از سرگیری اعتصاب کارگران شهرداری کوت عبدالله در اعتراض به عدم پرداخت حقوق در سکوت رسانه ای

4- تجمع اعتراضی کارگران شهرداری سوسنگرد نسبت به عدم پرداخت 7 ماه حقوق وحق بیمه مقابل فرمانداری شهرستان دشت آزادگان

5- ادامه تجمع کارگران غیرنیشکری  اخراجی هفت تپه مقابل فرمانداری شوش برای بازگشت بکاروتبدیل وضعیت

6- اعتصاب و تجمع  کارکنان دانشگاه چمران اهواز دراعتراض به کاهش حقوق وافزایش ساعت کار

- ادامه اعتراضات معلمان نهضت سوادآموزی نسبت به بلاتکلیفی استخدامی با تجمع مقابل مجلس

- کنش های دامنه دار بیش از900 کارگر اخراجی کارخانه برفاب نسبت به پایمالی حقوقشان توسط کارفرمایان زیرسایه بی تفاوتی مسئولین ذیربط

- عدم پرداخت 3 ماه حقوق کارگران شهرداری بناب

- جعفر عظیم زاده با تشخیص پزشک زندان به داخل بند برگردانده شد

- رازِ بازگشایی اجباری مدارس

- ادامه اعتراضات اهالی تنگ سرخ نسبت به عدم پرداخت مطالبات تملک اراضیشان برای ساختن سد تنگ سرخ وعدم گاز رسانی با تجمع مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد

- تجمع اعتراضی اهالی دهستان های روستاهای چقانرگس بخش ماهیدشت نسبت به نداشتن آب شرب مقابل استانداری کرمانشاه

- تجمع اعتراضی دامداران یزد نسبت به کمبود،گرانی ونحوه توزیع نهاده های دامی مقابل استانداری

- جان باختن کارگر نوجوان تعمیرگاه خودروحومه پاوه بر اثر خارج شدن ناگهانی جک

*کارگران خوزستان در کف خیابان در راه دستیابی به مطالبات:

1- اعتصاب و تجمع کارگران شرکت آب وفاضلاب آبادان در اعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه  مقابل ساختمان اداره امور آبفا

روز چهارشنبه 19 شهریور،جمعی از کارگران شرکت آب وفاضلاب آبادان برای اعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه  دست از کار کشیده ومقابل اداره امور آبفا این شهرستان اجتماع کردند.

یکی از کارگران حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حق بیمه کارگران آبفای شهری آبادان به تامین اجتماعی واریز نشده ضمن اینکه بخشی از حقوق سه ماهه اول و سه ماه دوم سال جاری نیز هنوز پرداخت نشده است.

این کارگر که به دلیل تمدید نشدن اعتبار دفترچه بیمه درمانی خود و خانواده اش برای درمان کودک بیمارش با مشکل مواج شده است افزود:با توجه به پرداخت نشدن حق بیمه نمی‌توانیم از خدمات بیمه درمانی استفاده کنیم.

یکی دیگر از کارگران آبفا شهری آبادان گفت: با وضعیت گرانی و هزینه بالای مخارج زندگی ، عقب افتادن حقوق ، زندگی کارگران شاغل در آبفای شهری آبادان را با مشکل مواجه کرده است.

2- تجمعات اعتراضی کارگران شهرداری لالی نسبت به عدم پرداخت 12 ماه حقوق

طی هفته جاری کارگران شهرداری لالی برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت یک سال حقوق درسطح این شهر دراستان خوزستان دست به تجمع وتظاهرات زدند.

3- از سرگیری اعتصاب کارگران شهرداری کوت عبدالله در اعتراض به عدم پرداخت حقوق در سکوت رسانه ای

چند روزی است کارگران شهرداری کوت عبدالله دراعتراض به عدم پرداخت حقوق از جمع آوری زباله ها ازسطح این شهر دراستان خوزستان خودداری می کنند.

4- تجمع اعتراضی کارگران شهرداری سوسنگرد نسبت به عدم پرداخت 7 ماه حقوق وحق بیمه مقابل فرمانداری شهرستان دشت آزادگان

روز چهارشنبه 19 شهریور، کارگران شهرداری سوسنگرد برای اعتراض به عدم پرداخت 7 ماه حقوق وحق بیمه دست به تجمع مقابل فرمانداری شهرستان دشت آزادگان دراستان خوزستان زدند.

5- ادامه تجمع کارگران غیرنیشکری  اخراجی هفت تپه مقابل فرمانداری شوش برای بازگشت بکاروتبدیل وضعیت

روز چهارشنبه 19 شهریور، کارگران غیرنیشکری  اخراجی هفت تپه به تجمعشان مقابل فرمانداری شوش برای بازگشت بکاروتبدیل وضعیت ادامه دادند.

6- اعتصاب و تجمع  کارکنان دانشگاه چمران اهواز دراعتراض به کاهش حقوق وافزایش ساعت کار

روز چهارشنبه 19 شهریور، کارکنان دانشگاه چمران اهواز برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به کاهش حقوق وافزایش ساعت کاردست از کارکشیدند ودر محوطه دانشگاه تجمع کردند.

*ادامه اعتراضات معلمان نهضت سوادآموزی نسبت به بلاتکلیفی استخدامی با تجمع مقابل مجلس

روز چهارشنبه 19 شهریور،جمعی از معلمان نهضت سوادآموزی با برپایی تجمعی دیگر مقابل مجلس لعتراضشان را نسبت به بلاتکلیفی استخدامی بنمایش گذاشتند.

برپایه گزارشات رسانه ای شده،این معلمان که جزو آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی از سال 1392 به بعد هستند خواستار استخدام و جذب در آموزش و پرورش همچون سایر معلم‌ها در سال‌های قبل شدند.

*کنش های دامنه دار بیش از900 کارگر اخراجی کارخانه برفاب نسبت به پایمالی حقوقشان توسط کارفرمایان زیرسایه بی تفاوتی مسئولین ذیربط

سال 1395 بیش از 900 کارگر کارخانه برفاب دراستان چهارمحال و بختیاری از کار اخراج شدند .کنش های این کارگران طی  4 سال گذشته عین دست و پنجه نرم کردن با مشکل بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی،برای پرداخت مطالبات برحقشان وافشای بی تفاوتی مسئولین ذیربط کماکان ادامه دارد.

روز چهارشنبه 19 شهریور یکی از این کارگران اخراجی به خبرنگاران گفت: اکثر ما کارگرانی که از این شرکت اخراج شده‌ایم بالای 10 سال سابقه کار داشتیم الان با این سن کجا می‌توانیم استخدام شویم؟ چه کسی جوابگوی زن و بچه ما ست؟

او ادامه می دهد: مطالبه اصلی ما از اداره کار است که جوابگوی ما کارگران بی‌پناه باشد.

وی اضافه می‌کند: اگر قانونی وجود دارد باید برای همه یکسان باشد. چرا این قانون برای یک عده خوب عمل می‌کند اما برای یک عده فقط ضرر است.

اوگفت: اداره کار باید حق و حقوق کارگران را بر اساس حدودی که قانون تعیین کرده است از صاحب‌کاران بگیرد، اما متاسفانه این عزم در اداره کار و مدیرانش دیده نمی‌شود.

این کارگر اخراجی کارخانه برفاب اضافه کرد: هیچ‌کدام از ما کارگرانی که اخراج شده‌ایم پشتوانه مالی قوی نداریم که بخواهیم حتی وکیل را بگیریم تا بتواند از حقوق ما دفاع کند، طرف ما یک شرکت بزرگ و مسئولین هستند پس طبیعتا" آن‌ها وکیل‌های خبره و کارکشته‌ای دارند و می‌توانند رای را به نفع خود صادر کنند.

وی افزود: جلسات متعددی با مسئولین اداره کار و دیگر مسئولین گذاشتیم. برخی از آن‌ها حق را به ما می‌دهند اما متاسفانه دست‌هایی پشت پرده است که با وجود 3 سال پیگیری مداوم نمی‌گذارند به حق خودمان برسیم و صدای ما را کسی بشنود.

او با اشاره به اینکه همیشه کارفرما را بر کارگر ترجیح داده‌اند و باز هم این کارگر مظلوم است که باید کنار بکشد،اضافه کرد: اگر کارگر نباشد مهندسی هم نمی‌تواند کاری کند و هیچ تولیدی نمی‌تواند رونق بگیرد.

این کارگر اخراجی ادامه داد: برای هرکدام از این هزار نفر کارگر بعد از اخراج‌شدن‌شان به گونه‌ای مشکلی  پیش آمد، خیلی از آن‌ها با همسرشان اختلاف پیدا کرند و کار به طلاق کشیده شد، عده‌ای سکته کردند و برخی دچار افسردگی شدند؛ اما حتی یک نفر هم از احوال‌شان در این مدت جویا نشد.

وی از اجبار کردن کارگران به امضای برخی سندها می‌گوید و ادامه می‌دهد: متاسفانه این شرکت از بسیاری ما کارگران اعتراف گرفتند که اگر در ادامه کار اتفاقی افتاد ارتباطی به کارخانه ندارد و ما هم مجبور به امضا بودیم از ترس اینکه اخراج‌مان نکنند. ولی نه تنها اخراج شدیم بلکه حتی سختی کار را هم به ما ندادند.

وی همچنین گفت: در این کارخانه چندین نفر در حین کار فوت و چند کارگر هم قطع عضو شدند اما سختیِ کار به هیچ‌کدام تعلق نگرفت.

اوبه یکی از کارگران حاضر در جلسه با خبرنگاران اشاره می‌کند و می‌گوید: یکی از افرادی که در حین کار دست خودش را از دست داد این جوان است که ساعت 11 و نیم دستش در دستگاه گیر می‌کند و قطع می‌شود و همان روز ساعت 12 یعنی نیم ساعت پس از قطع‌شدن دستش در کارخانه، حکم اخراجش را به دستش می‌دهند؛ حالا دو درد قطعی دست و اخراج‌شدن از کار را با خود یدک می‌کشد.

او به یکی دیگر از کارگران اشاره می‌کند و می‌گوید: وی یکی دیگر از کارگرانی است که در حین کار پایش معیوب شد، از شرکت شکایت کرد اما شرکت به جای رسیدگی 21 نفر از همشهری‌های این کارگر را تهدید کرد که چنانچه کارگر معیوب به کارخانه رضایت ندهد همه شما اخراج می‌شوید. این کارگر به دلیل نگرانی از سرنوشت بقیه کارگران، 24 ساعت پس از دادن رضایت به شرکت، اخراج می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: چرا کارگران نمی‌توانند به حق خودشان برسند؟ چرا هیچ مسئولی دردی را از یک کارگر دوا نمی‌کند و هرکس حرف خودش را می‌زند؟

او گفت: متاسفانه نه تنها به ما سختی کار تعلق نگرفت بلکه ضمانت کار هم داده نشد، حتی حاضر به بستن قرداد یک‌ساله هم نبودند و اکثر قراردادها سه‌ماهه و یک‌ماهه می‎بستند.

وی اضافه کرد: می‌گویند اکثر کارگران به علت اعتیاد اخراج شده‌اند؛ مگر می‌شود هزار نفر هم‌زمان اعتیاد داشته باشند؟

اوافزود: بعد از اینکه اعتیاد دلیل اخراج ما عنوان شد همه آزمایش عدم اعتیاد دادیم و برگه عدم اعتیاد را زمینه پرونده کردیم اما متاسفانه بازهم به همان تست اولیه عدم اعتیاد استناد کردند.

اوادامه داد: تهمت بزرگی که به بسیاری از کارگران زدند موجب شد چندین خانواده‌ از هم بپاشد و دردی دیگر بر دوش کارگران اخرج‌شده گذاشته شود.

این کارگر اخراجی افزود: اداره کار متصدی امور کارگران است اما گاهی اوقات قوانینی صادر می‌کند که همه آن به ضرر کارگر تمام می‌شود.

او مطالبات کارگران اخراج‌شده را در 3 مورد بیان می‌کند: از مسئولان مربوطه می‌خواهیم سختی کار، طرح طبقه‌بندی مشاغل و اعمال ماده 20 قانون کار به ما کارگران اخراجی تعلق بگیرد اما متاسفانه هیچ‌کدام از این بندها برای ما اجرا نشده است.

وی افزود: نه تنها هیچ‌کدام از این 3 قانون برای ما اعمال نشد بلکه تنها به رای هیئتی که اکثرا" کارفرما هستند و خودشان مشاغل بزرگی دارند و نمی‌توانند ما را درک کنند اکتفا می‌کنند.

اوسندهایی ارائه داد که نشان می‌داد، برخی از همین دست‌اندرکاران از دو محل متفاوت بیمه می‌گیرند و حدود 36 سال نیز شاغل هستند، این در حالی است که افراد بازنشسته حق ندارند سمتی داشته باشند.

به کارگران گفته شده است: تنها دو راه دارید که می‌بایست یکی را انتخاب کنید. حق و حقوق همان 45 روز یا دریافت بیمه بیکاری و این در حالی است که کارگران اخراجی طبق قانون می‌توانند از هر دو مورد استفاده کنند.

*عدم پرداخت 3 ماه حقوق کارگران شهرداری بناب

خبرکوتاه:3 ماه حقوق کارگران شهرداری بناب در استان آذربایجان شرقی پرداخت نشده است.

*جعفر عظیم زاده با تشخیص پزشک زندان به داخل بند برگردانده شد

امروز جعفر عظیم زاده توسط پزشک زندان معاینه شده و پزشک با توجه به اینکه از زمان اولین تشخیص ابتلا به کرونای جعفر در زندان اوین بیشتر از یکماه میگذرد و حال عمومی او را مساعد ارزیابی میکند، انتقال جعفر به بند عمومی را بلامانع دانسته و او به داخل بند برگردانده میشود.

لازم به ذکر است که هم اکنون حدود ۱۲ تا ۱۴ زندانی مبتلا به کرونا در قرنطینه ۲ بند امن زندان رجایی شهر نگهداری میشوند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۹۹/۶/۱۹

*رازِ بازگشایی اجباری مدارس

جعفر ابراهیمی

در ایران هر واقعه‌ای می‌تواند به‌صورت یک راز درآید چراکه شفافیت وجود ندارد و ارکان حاکمیت در فقدان نظارت عمومی و به مدد سرکوب همه‌جانبه دست به هر کاری میزنند و با سلب مسئولیت از خود می‌کوشند وظایف خود را به عهده مردم / خانواده‌ها و در مورد مدرسه و کودکان بر عهده والدین و معلمان بگذارند. اینگونه است که بازگشایی حضوری مدارس در بوق و کرونا می‌شود و همه ملزم می‌شوند فرزندان خود را ثبت نام و روی میدانِ مینِ کرونا بفرستند و تنها دو روز بعدازاین بازگشایی اجباری و سرتاسری ، وزیر واقعاً بی‌لیاقت آموزش‌وپرورش به میدان می‌آید و اظهار می‌کند که بعد از بررسی‌های انجام‌شده به این نتیجه رسیده است که حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست. 

حال سؤال اساسی این است که وزیر دو روز پس از بازگشایی مدارس به چه کشف و شهودی دست پیدا نموده است که از غیر الزامی بودن حضور دانش آموزان سخن می‌گوید به‌عبارت‌دیگر از شنبه تا دوشنبه یعنی از 15 تا 17 شهریور چه اتفاق جدیدی روی‌داده است که نظر وزیر، دولت و حکومت تغییر کرده است؟!؟ برای پاسخ به این پرسش برخی فرضیه‌ها را بررسی می‌کنیم تا شاید راز بازگشایی مدارس آشکار گردد.

 شاید وزیر طی این دو روز متوجه تجربه جهانی شده است و وضعیت کشورهایی که مدارس را باز و سپس بستند را موردمطالعه قرار داده است یا چیزی به گوشش خورده است اما به نظر نمی‌رسد این فرضیه درست باشد اگر قرار بود وزیر از تجربه دیگران استفاده کند این بررسی را باید در همان روزها که اخبار نگران‌کننده از کشورهایی مانند آلمان به گوش می‌رسید انجام می‌داد و راه امتحان شده را امتحان نمی‌کرد. از سویی در ساختار حاکمیتی ما کمتر خبری از درس‌آموزی از تجربه‌های جهانی وجود دارد و الا امروز سیاست‌های خصوصی‌سازی و پولی سازی همه‌جانبه در دستور کار ریز تا درشت مسئولان قرار نمی‌گرفت سیاستی که با خود جز فقر و فلاکت به بار نیاورِده است.

احتمال دیگر این است که وزیر به توصیه‌های کارشناسی و علمی نهادهای تخصصی و مستقل مانند نهادهای علمی و پزشکی گوش‌داده است که این هم بعید است چراکه این نهادهای علمی قبل از بازگشایی مدارس به‌اندازه کافی توصیه کردند ولی رئیس‌جمهور بنفش این بار نه از مدرسه که از اندرونی زنگ مدرسه را به صدا درآورد و حتی حاضر نشد به‌صورت نمادین در بین معلمان و دانش آموزان حاضر شود

احتمال دیگر این است که در دو سه روز پیمایش و تحقیق جدی انجام داده‌اند و به این جمع‌بندی رسیده‌اند که دانش آموزان نباید به صورت الزامی در مدارس حاضر شوند ولی در فضای مجازی از آموزش حضوری معلمان بهره‌مند خواهند شد اما این احتمال که این تصمیم از روی یک بررسی علمی باشد بعید است چون کسانی که مملکت را به شیوه «حسینقلی خانی» اداره کرده‌اند چه فهمی از تحقیق و پژوهش دارند.

اگر احتمالات فوق درست نباشد پس علت راستین این تصمیمات چیست؟ به نظر نگارنده پاسخ را در حساب‌هایی که این روزها پر شدند باید جست. برای این منظور بهتر است این‌گونه فرض کنیم که اگر مدارس باز نمی‌شدند چه بلایی سر بنگاه‌های آموزشی می‌آمد دولت کمبود بودجه خود در بخش آموزش را چگونه تأمین می‌کرد؟ یا به عبارتی چگونه می‌توانستند جیب مردم را به اسم شهریه خالی نمایند؟ امروز والدین و حتی دانش آموزان به‌درستی این شامورتی‌بازی دولت را درک کرده‌اند و بازگشایی اجباری مدارس را یک کلاه‌برداری آموزشی می‌دانند که بدون توجه به عواقب جانی برای کودکان، مسئولان چگونه فرزندان این سرزمین و معلمان را به میدان مین کرونا فرستادند در اصل راز بازگشایی مدارس یک مسئله اقتصاد سیاسی است و اصلاً ناشی از بی‌کفایتی و سو مدیریت نیست و دقیقا نقطه‌ای است که می توان با آن  جیب را خالی نمود.

 بازگشایی اجباری مدارس وقتی بیشتر از جنبه اقتصاد سیاسی قابل‌بررسی می گردد که می‌خوانیم و می‌دانیم اکثر صاحبان مدارس پولی یا مثلاً غیرانتفاعی افراد ذی‌نفوذ در آموزش‌وپرورش هستند و اقتصاد شبکه مافیایِ آموزش بیش از بودجه سالانه بخش آموزش است.

آری رمز بازگشایی مدارس را باید در آمار و ارقام حساب‌های انباشته دولت و صاحبان مدارس خصوصی باید جستجو نمود نه در هیچ جای دیگر.

18 شهریور 1399

*ادامه اعتراضات اهالی تنگ سرخ نسبت به عدم پرداخت مطالبات تملک اراضیشان برای ساختن سد تنگ سرخ وعدم گاز رسانی با تجمع مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد

روز چهارشنبه 19 شهریور،جمعی از اهالی بویراحمد درادامه اعتراضاتشان نسبت به عدم پرداخت مطالبات تملک اراضیشان برای ساختن سد تنگ سرخ وعدم گاز رسانی دست به تجمع مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج زدند.

یکی ازحاضرین درتجمع به خبرنگاریک رسانه محلی گفت:مدتهاست زمین های حوزه سد  تخریب شده و مبلغی ناچیزی به ما  پرداخت شده  و این پول کم جوابگوی هیچگونه فعالیتی نیست و با فروش زمین ها و خانه های مسکونی و قبرستان ها عملا مکانی برای اسکان نداریم.

گاز رسانی به روستای گنجگان و تنگ سرخ و حومه که از سالیان گذشته قول پیگیری و لوله گذاری آن انجام یکی دیگر از مطالبان این اهالی بود .

درهمین رابطه: تجمع اعتراضی باغداران تنگ سرخ نسبت به عدم پرداخت مطالبات تملک اراضیشان برای ساختن سد تنگ سرخ

صبح روز شنبه 15 شهریور،باغداران منطقه تنگ سرخ شهرستان بویراحمد در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات تملک اراضیشان دست به تجمع درکارگاه سد تنگ سرخ زدند وخواهان پرداخت مطالباتشان ازطرف وزارت نیرو وپاسخگویی مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد شدند.

خاطرنشان می شودکه حدود10 سال از کلنگ زنی این سد می گذرد اما به دلیل مشکلات اعتباری نه تنها به سرانجام نرسیده بلکه مطالبات مربوط به تملک و تخریب برخی باغات منطقه هم پرداخت نشده است و بسیاری از باغداران منطقه با از دست دادن باغات و اراضی خود دچار مشکلات معیشتی شده اند.

*تجمع اعتراضی اهالی دهستان های روستاهای چقانرگس بخش ماهیدشت نسبت به نداشتن آب شرب مقابل استانداری کرمانشاه

هفته گذشته جمعی از اهالی دهستان های روستاهای چقا نرگس بخش ماهیدشت برای اعتراض به نداشتن آب شرب دست به تجمع مقابل استانداری کرمانشاه زدند.

روز چهارشنبه 19 شهریور،یکی از اهالی روستاهای "دو چقا درویش، جوره، چقا نقدلی و چقا کبود" از توابع دهستان "چقا نرگس" به خبرنگار رسانه ای گفت: حدود  15سال است که چهار روستای ما مشکل آب آشامیدنی دارد.

وی با بیان اینکه مطالبه ما به حق است،اضافه کرد: سال 93 درب فرمانداری تجمع کردیم و از فرماندار و نمایندگان وقت هم درخواست پیگیری کردیم اما متأسفانه هیچکدام از مسئولان اقدامی جهت رفع این موضوع انجام ندادند.

براساس گزارش رسانه ای شده،پس از گذشت حدود یک هفته از برگزاری این تجمع، با وجود پیگیری‌های مستمر هیچ گونه جواب قانع کننده‌ای از طرف مسئولان ذیربط داده نشده است.

*تجمع اعتراضی دامداران یزد نسبت به کمبود،گرانی ونحوه توزیع نهاده های دامی مقابل استانداری

روز چهارشنبه 19 شهریور،جمعی از دامداران یزد برای اعتراض به کمبود،گرانی ونحوه توزیع نهاده های دامی دست به تجمع مقابل استانداری یزد زدند.

*جان باختن کارگر نوجوان تعمیرگاه خودروحومه پاوه بر اثر خارج شدن ناگهانی جک

یک کارگر 18 ساله بنام هژار (محمد) شریفی‌ حین کار تعمیر یک خودروی سنگین در تعمیرگاهی واقع در روستای نیسانه بخش نوسود شهرستان پاوه بر اثر خارج شدن ناگهانی جک وافتادن خودرو روی سرش در دم جان خود را از دست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com