اعتراضات بازنشستگان نفت، کارگران ٤ واحد صنعتی ماهشهر و چند اعتراض دیگر

حزب كمونيست كارگرى ايران
September 10, 2020

اطلاعیه خبری

 

اعتراضات بازنشستگان نفت، کارگران ٤ واحد صنعتی ماهشهر و چند اعتراض دیگر

تجمع بازنشستگان وزارت نفت

 

روز ١٩ شهریور بازنشستگان وزارت نفت در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و وضع ناهنجار صندوق بازنشستگی و ابطال اساسنامه آن مقابل ساختمان این وزارتخانە در تهران تجمع و اعتراض کردند.

اعتصاب٤ واحد صنعتی وخدماتی ماهشهر همزمان دریک روز

روز دوشنبه ١٧ شهریور برای دومین روز کارگران ٤ واحد صنعتی وخدماتی ماهشهر همزمان دست به اعتصاب و تجمع زدند. در این روز کارگران خدمات اجتماعی پتروشیمی بندرامام دراعتراض به انتقال اجباری به شرکت عملیات غیرصنعتی ماهشهر اعتصاب کردند. کارگران شهرداری ماهشهر نیز در این روز دراعتراض به عدم پرداخت حق طرح طبقه‌بندی مشاغل، و کارگران شهرداری بندر امام در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مطالباتشان برای دومین روز اعتصاب کردند. همچنین رانندگان سرویس‌های ترانسپورت کارگران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر نیز در همین روز در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات از طرف پیمانکاران دست به اعتصاب زده و تجمع اعتراضی برپا کردند. اعتصاب چهار واحد صنعتی وخدماتی ماهشهر همزمان دریک روز و ادامه آن در روز دوم یک اقدام هماهنگ و مهم است و زمینه های اعتصابات سراسری و فراگیر را بیش از پیش نشان میدهد.

 

تجمع کارگران آب و فاضلاب

روز ١٩ شهریور کارگران آب و فاضلاب حوزه شهری آبادان در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدها مقابل اداره آبفای این شهرستان تجمع کردند.

 

تداوم تجمع آموزشیاران نهضت سواد آموزی در مقابل مجلس

روز سه شنبه ۱۸ شهریور تجمع پذیرفته‌ نشدگان آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی کشور دراعتراض به بلاتکلیفی استخدامی و وعده های توخالی مسئولان برای سومین روز متوالی در مقابل مجلس  ادامه یافت. بنا بر خبر تجمع کنندگان شب را به همراه خانواده‌هایشان در خیابان و پارک حوالی ساختمان مجلس سپری کردند تا در صبح در تجمع حضور پیدا کنند.

 

تجمع اعتراضی آتش نشانان اصفهان

روز دوشنبه ١٧ شهریور آتش نشانان اصفهان  برای دومین بار درفصل تابستان سال جاری، در اعتراض به سطح نازل حقوق و قراردادهای موقت کاری مقابل ساختمان شورای اسلامی شهر اصفهان تجمع کردند.

 

سومین روز تجمع اعتراضی کارگران شهرداری لالی

روز ١٨ شهریور  کارگران شهرداری لالی در اعتراض به دریافت نکردن ۱۲ ماه حقوق  برای سومین روز متوالی به تجمع خود ادامه دادند.

 

تجمع اعتراضی معلمان بازنشسته

روز ١٨ شهریور معلمین بازنشسته سال ۹۸ در اعتراض به عدم اجرای نظام رتبه بندی و سطح نازل حقوقهایشان مقابل وزارت آموزش وپرورش تجمع کردند. در این روز بازنشستگان با شعارهایی چون نظام رتبه بندی حق مسلم ماست، تا حق خود نگیریم، از پا نمی نشینیم صدای اعتراض خود را بلند کردند.

معلمان، بازنشستگان، پرستاران و بخش های مختلف حقوق بگیر جامعه اعتراض خود را به دستمزدهای چند بار زیر خط فقر و محرومیت از هر گونه تامین اجتماعی اعلام کرده اند. در این اعتراضات بر افزایش حقوقها به بالای خط فقر ١٠ میلیونی، درمان رایگان برای همه، تحصیل رایگان برای همه کودکان و ایجاد تسهیلات برای تامین مسکن برای همه تاکید شده است. در این اعتراضات بر حق معیشت همگانی و مسئولیت دولت در قبال زندگی مردم تاکید شده است. کارگر، معلم، بازنشسته ، پرستار بر حق داشتن یک زندگی انسانی تاکید دارد و با چنین خواستهایی‌ است که جامعه بسوی اعتصابات سراسری می‌رود و اعتصاب گسترده نفت و هفت‌تپه و صنعتگران طلایهٔ این نوع اعتصابات است. 

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

١٩ شهریور۱۳۹۹، ٩ سپتامبر ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com