اخباری از اعتراضات کارگری

حزب كمونيست كارگرى ايران
September 08, 2020

اطلاعیه خبری
اخباری از اعتراضات کارگری

-  روز ۱۷ شهریور کارگران مخابرات روستائی سراسر کشور با خواست بستن قرار داد دائمی کار و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای دومین روز مقابل مجلس اسلامی تجمع کردند. اعتراض واقعی این کارگران به سطح نازل حقوقها و نداشتن امنیت شغلی است. بنا بر خبرها در این روز کارگران مخابرات جلوی اتوموبیل  صدری مدیر عامل شرکت مخابرات ایران را گرفته بودند و با فریاد دروغگو، برو گمشو صدای اعتراض خود را بلند کردند. نیروهای انتظامی مداخله کردند و راه او را باز نمودند.   

- روز دوشنبه ۱۷ شهریور کارگران شهرداری ماهشهر برای دومین روز در اعتراض به عدم دریافت مزایای شغلی خود دست از کار کشیده و مقابل شهرداری تجمع کردند. در روز قبل از آن کارگران شهرداری سربند خوزستان نیز بخاطر معوقات مزدی خود دست به اعتصاب زدند. دیرکرد پرداخت دستمزدها، قراردادهای موقت کاری و عدم اختصاص امکانات لازم پیشگیری از بیماری مهلک کرونا در اختیار این کارگران از جمله موضوعات اعتراضی آنان در شهرهای مختلف است. گسترش اعتراضات در میان کارگران شهرداری در مناطق مختلف، زمینه مناسبی برای رفتن بسوی اعتصابات هماهنگ سراسری از سوی این کارگران و تقویت جدی این اعتراضات است.

- روز ۱۶ شهریور کارگران و پرسنل ترانسپورت همدان در اعتراض به پرداخت نشدن ٥ ماه حقوق خود دست به تجمع زدند. 

- روز ۱۵ شهریور بازنشستگان تامین اجتماعی در اهواز در پاسخ به فراخوانی سراسری به همراه همکاران خود در دیگر شهرها تجمع داشتند. در این روز بازنشستگان در این شهر با مدیران و مسئولین حراست نشست داشتند و از آنجایی که پاسخی نگرفتند، بازنشستگان اعلام کردند که برای پیگیری خواستهایشان بطور دائم هر روزه تجمع خواهند داشت. در این روز بازنشستگان تامین اجتماعی در سطح سراسری از جمله در شهرهای تهران، کرج، تبریز، ارومیه، مشهد، نیشابور، شوش، اهواز، کرمان و رشت تجمع و اعتراض کردند. اعتراض این کارگران به حقوقهای چند بار زیر خط فقر، بیمه درمانی ناقص و توهین آمیز و محرومیت از بیمه درمانی رایگان، وعده و وعیدهای پوچ و سردواندن آنهاست.

- روز ۱۵ شهریور مربیان فنی و حرفه‌ای در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مزایای خود مقابل مجلس اسلامی تجمع کردند. در همین روز و در همین محل سرباز معلمان نیز با خواست استخدام بعنوان حق التدریس و رفع تبعیض بین سرباز معلمان قبل و بعد از سال ۹۱ تجمع داشتند.

-روز شنبه ۱۵ شهریور، کارگران مجموعه فرهنگی، ورزشی برق منطقه ای کرمان در اعتراض به بلاتکلیفی معیشتی خود در مقابل ساختمان اداری برق منطقه ای کرمان تجمع کردند.

-روز ۱۵ شهریور پرستاران و پرسنل بیمارستان خمینی در کرج در اعتراض به عدم دریافت ۳ سال حقوق تجمع کردند. بنا بر خبرها از آبان ماه سال ۹۸ بیمارستان خمینی کرج به بخش خصوصی واگذار شده ومالک جدید وعده کرده بود که معوقات کارکنان را تا دو ماه بعد پرداخت می‌کند و برای رفع بقیه مشکلات این بیمارستان برنامه‌ریزی‌هایی دارد. اما هیچکدام از این وعده ها عملی نشده است.
پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
١٧ شهریور۱۳۹۹، ٧ سپتامبر ۲۰۲۰
++++++++++++++++++++++

هفت تپه: شماره ٧٩

 

کارگران نیشکر هفت تپه با ادامه اعتصاب خود پیگیر خواستهایشان هستند

 

امروز هفدهم شهریور کارگران نیشکر هفت تپه هشتاد و شمشمین روز اعتصاب خود را با تجمع در مقابل شرکت دنبال کردند. موج دوم اعتصاب این کارگران بعد از یک وقفه کوتاه به دلیل عملی نشدن وعده های داده شده به جریان افتاده است. این در حالیست که  مثل روزهای قبل کارگران غیر نیشکری با خواست بازگشت به کار مقابل فرمانداری تجمع داشتند. همزمان کارگران بخش کشاورزی و کشت با توافق اعتصابیون برای جلوگیری از تعطیل شرکت به کار کشت ادامه میدهد.

 

کارگران نیشکر هفت تپه میگویند که مهلت دو هفته ای که مجلس از کارگران نیشکر هفت تپه خواسته بود پایان یافته است و هیچ کاری صورت نگرفته است. چهارشنبه ١٩شهریور یعنی دو روز دیگر موعد جلسه بعدی مجلس بر سر تعیین تکلیف مالکیت شرکت است. کارگران خود را برای تجمع وسیعتر در مقابل فرمانداری آماده میکنند.

 

کارگران نیشکر هفت تپه خواستار خلع ید کامل از بخش خصوصی چپاولگر از هفت تپه، پرداخت فوری تمام حقوقهای معوقه و تمدید دفترچه های بیمه، بازگشت به کار فوری کارگران اخراج شده در تمام بخش ها، بازگرداندن ثروتهای به اختلاس رفته به شرکت و احیای هفت تپه، پایان کار مدیران بازنشسته  و بازداشت فوری اسدبیگی و محاکمه او و باند مافیایی اش هستند. یک خواست مهم کارگران اعتصابی بازگشت به کار اسماعیل بخشی و دیگر کارگران اخراجی است. از خواستها و مبارزات این کارگران باید وسیعا حمایت کرد.

 

زنده باد کارگران نیشکر هفت تپه!

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

١٧ شهریور ۱۳۹۹،  ٧ سپتامبر ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com