اطلاعیه شماره ۵ کارزار صدای معترضین آبانماه

اطلاعيه
September 07, 2020


اطلاعیه  شماره ۵ کارزار صدای معترضین آبانماه


گزارش عفو بین الملل تاکید و سندی بر جنایاتی رژیم در آبانماه ۹۸


عفو بین الملل اخیرا گزارشی به نام “ ویرانگری انسانیت” انتشار داده که در آن از جمله به روایت دهها تن از معترضین آبانماه ، یورش، دستگیری و شکنجه معترضین ، اعترافات اجباری، ناپدید سازیهای قهری و صدور احکام اعدام برای معترضین اشاره کرده است.  گزارش عفو بین الملل   بار دیگر جنایات رژیم را در سرکوب و شکنجه و قدم مهمی  در جلب توجه جامعه جهانی به جنایاتی که در آبانماه اتفاق افتاد ، ثبت این جنایات و جلب حمایت جهانی از این معترضین و دادخواهی خانواده هایشان می‌باشد. خواندن این گزارش یکبار دیگر جنایاتی را که در آبانماه ۹۸  آبانماه اتفاق افتاد را در یادها زنده کرد. این گزارش سندی است که کمک می‌کند صدای معترضین آبانماه و خانواده هایشان در سطح وسیعتری شنیده شود.


کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی  بارها بر ضرورت تلاش برای جلب توجه مردم جهان به معترضین آبان ماه  و افشا جنایات رژیم در رابطه با سرکوب خونین این معترضین تاکید کرده است. به همین دلیل این کمیته در شانزدهم جولای ۲۰۲۰ کارزار #صدای_معترضین_آبانماه را فراخوان داد و گزارشی ۳۰ صفحه ای در رابطه با اعتراضات آبانماه شامل تعداد و وضعیت دستگیر شدگان ، زخمی شدگان و کشته شدگان، شکنجه های اعمال شده، ویدیوهایی از حمله رژیم به مردم و لیست بیش از ۲۵۰ نفر از بازداشت شدگان انتشار داد. این گزارش به سازمانهای حقوق بشر، اتحادیه های کارگری و دولت‌های هلند، سوید، کانادا و انگلستان ارسال شد. در این گزارش از سازمانهای جهانی و دولت‌ها خواسته شده است تا مقامات رژیم را جهت احقاق خواسته های زیر تحت فشار بیاورند:  

- آزادی تمام بازداشت شدگان اعتراضات آبانماه ۹۸ و دیمان ۹۶

- آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی

- برخورداری بازداشت شدگان و تمامی زندانیان سیاسی از دارو و درمان

- خانواده های کشته شدگان این اعتراضات حق تحقیق  و دادخواهی در رابطه کشته شدن فرزندانشان را داشته باشند

- توقف تهدید و دستگیری فعالین و خانواده هایشان و توقف حمله با اعتراضات


در ادامه اقدامات کارزار  #صدای_معترضین_آبانماه  کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی هر روزه با انتشار عکس و شرح حال بازداشت شدگان و جانباختگان آبانماه تلاش کرده تا ضمن جلب توجه مردم ، صدای این معترضین و خانواده هایشان را در سطح وسیعتری مطرح کرده و اجازه ندهد رژیم صدای این  عزیزان  و خانواده هایشان را خاموش کند. رژیم باید بداند که پیام و اعتراض و وضعیت  این معترضین  در زندان فراموش نشده و با تمام نیرو برای آزادیشان و دادخواهی خانواده های جانباختگان آبان مبارزه میکنیم.


ما از تمام تشکل‌های  مدافع آزادی زندانیان سیاسی و  علیه شکنجه و زندان و اعدام دعوت می‌کنیم تا با به کار بردن امکاناتشان در رابطه با سرکوب اعتراضات آبان ماه تحقیقات بیشتری به عمل آورده وخواهان پیگرد و محاکمه آمرین و عاملین  سرکوب و شکنجه  و کشتار معترضین آبانماه شده، مقابل احکام اعدام بایستند و خواهان آزادی زندانیان سیاسی شوند.


از شما مردم آزادیخواه و مدافعین آزادی زندانیان سیاسی  دعوت می‌کنیم تا با پیوستن به این کارزار #صدای_معترضین_آبانماه و خانواده هایشان باشید.

https://youtu.be/hgyR97Bs6q4

https://youtu.be/ygwENdsXO6w 

https://youtu.be/UbJcRz8OO8A


برای اطلاعات بیشتر لطفا از کانالها و سایتهای زیر دیدن نمایید.


کمیته مبارز برای آزادی زندانیان سیاسی

پنجم سپتامبر  ۲۰۲۰ برابر با ۱۵  شهریور ۱۳۹۹


فیسبوک

Facebook/IranZendaniSiasi

‏‌‎@cfppi : تلگرام

:اینستاگرام

@CFPPI

تویتر:

@IranCfppi

ايمیل:‏

‏cfppiiran2006@gmail.com

تلفن و واتساپ

+31682198347

وبسایت

www.cfppi.org


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com