باب آواکیان: دونالد ترامپ- نژادپرست نسل‌کش , قسمت ۲

مطالب ترجمه شده
September 05, 2020

باب آواکیان: دونالد ترامپ- نژادپرست نسل‌کش*

قسمت ۲

۲ سپتامبر ۲۰۲۰ | revcom.us

مترجم: برهان عظیمی

 

دونالد ترامپ از سیاه‌پوستان و هرکسی که "سفیدپوست، انگلیسی‌زبان، مسیحی آمریکایی" نباشد متنفر است. اگر می‌توانست، بسیاری از آن‌ها را از بین می‌برد، و بسیاری دیگر را برای همیشه در زندان می‌گذارد، یا آن‌ها را از کشور بیرون می‌کرد.

باور نمی‌کنید؟ فکر می‌کنید این اغراق است و گفتن این حرف در مورد ترامپ بسیار مبالغه‌آمیز است؟ این‌طور نیست. ترامپ سال‌ها و دهه‌ها نژادپرستی شرورانه‌ای را فریاد زده و اشاعه داده است.

سی سال پیش، ۵ نفر در واقعه پارک مرکزی، گروهی(۵ نفر) از نوجوانان(جوانان بین سن ۱۳ تا ۱۹ سال-که سن قانونی نرسیده‌اند- م) سیاه‌پوست و لاتین تبار(قهوه‌ای پوست- م)، به جرم تجاوز و ضرب و شتم یک زن سفیدپوست، تقریباً تا حد مجازات مرگ، در پارک مرکزی شهر نیویورک متهم شدند. دونالد ترامپ با انتشار آگهی‌های روزنامه‌ای خواستار اعدام این جوانان شد. ۵ نفر پارک مرکزی برای سال‌ها به زندان منتقل شد تا اینکه سرانجام بی‌گناه بودن بدون هیچ شک و تردیدی آن‌ها ثابت شد. آیا ترامپ اعتراف کرد که اشتباه کرده و از درخواست اعدام نوجوانان بی‌گناه سیاه و قهوه‌ای پوست عذرخواهی کرده است؟ خیر - در طول مبارزات انتخاباتی خود برای ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۶، او هنوز هم اصرار داشت که این جوانان، علی‌رغم اثبات قطعی بر عدم مقصر بودن آن‌ها، هنوز مجرم هستند.

در همان کارزار انتخاباتی ترامپ اصرار داشت که "برنامه توقف و تفتیش و جستجو"[i] - که در شهر نیویورک و برخی مکان‌های دیگر، تعداد زیادی از جوانان سیاه‌پوست و قهوه‌ای پوست(لاتین تبارها) را که از ارتکاب هرگونه جنایت واقعی بی‌گناه بودند، به وحشت انداخته است- نه‌تنها در یک یا چند شهر، بلکه در سراسر کشور باید به مرحله اجرا گذاشته شود.

اگر همه این‌ها همان کاری است که ترامپ می‌خواهد با جوانان سیاه و قهوه‌ای پوست انجام دهد، حتی بدون توجه به بی‌گناه بودن آن‌ها، فکر می‌کنید او می‌خواهد با همه‌کسانی که او آن‌ها آمریکایی "مقصر"  "غیر سفیدپوست" در ارتکاب به "جرم" می‌داند، چه کند؟

(اگر فکر می‌کنید این مبالغه است- و گفتن این حرف در مورد ترامپ از حد فراتر رفته است- پس هنوز نمی‌دانید که دونالد ترامپ واقعاً کیست. منتظر قسمت ۳ باشید که: شواهد بیشتری از دونالد ترامپ به‌عنوان یک نسل‌کش نژادپرست ارائه خواهد شد).

باب آواکیان: دونالد ترامپ- نژادپرست نسل‌کش*

قسمت ۳

۴ سپتامبر ۲۰۲۰ | revcom.us

در اوایل آخرین مبارزات انتخاباتی خود برای ریاست جمهوری، ترامپ اعلام کرد که قصد دارد برای جلوگیری از ورود مکزیکی‌ها  به آمریکا "دیواری بسازد"، و افرادی را که از مکزیک به آمریکا می‌آیند "فروشندگان مواد مخدر ... متجاوزان جنسی ... مجرم" خواند. وی گفت كه قاضی پرونده قضایی که علیه ترامپ در جریان بود نمی‌تواند نسبت به ترامپ "منصف" باشد زیرا این قاضی وامدار میراث مكزیك- که این بیانگر درس کتاب نژادپرستی(همان‌طور كه ​​حتی یك حامی قدرتمند ترامپ مجبور به اعتراف این نژادپرستی ترامپ شد)، است.

از زمان رئیس‌جمهور شدن، همراه با راه‌اندازی حملات شرورانه برای اخراج مهاجران، از هم پاشیدن خانواده‌ها، ترامپ ده‌ها هزار مهاجر- عمدتاً از مکزیک و کشورهای نزدیک در آمریکای مرکزی- را در اردوگاه‌های کار اجباری در مرز قرار داده است، درحالی‌که کودکان بسیار جوان مهاجر را از والدین آن‌ها نیز جدا کرده است.

بسیاری از افراد اشاره‌کرده‌اند که همه این‌ها نوعی کاری است که هیتلر برای "دیوسان" نشان دادن و "مجرم شماردن"  یهودیان هنگام قرار دادن آن‌ها در اردوگاه‌های کار اجباری انجام داد و سپس ۶میلیون نفر را به قتل رساند.

(اگر فکر نمی‌کنید ترامپ اقدامی افراطی مانند کشتن شمار زیادی از آن‌هایی را که او آن‌ها دیوسان نشان داده و مرم جلوه داده است، انجام نمی‌دهد، هنوز نمی‌دانید که دونالد ترامپ واقعاً کیست. منتظر قسمت ۴ باشید: شواهد بیشتری از دونالد ترامپ به‌عنوان یک نسل‌کش نژادپرست ارائه خواهد شد).

 

* نسل‌کشی به معنای کشتن کل مردم یا بخش عمده‌ای از مردم است. نسل‌کشی همان کاری است که اروپایی‌ها با مردم بومی آمریکا(سرخ‌پوستان- م) درحالی‌که سرزمینشان  را می‌دزدیدند، کردند. نسل‌کشی قتل شش میلیون یهودی توسط هیتلر و نازی‌ها است. دونالد ترامپ یک نژادپرست نسل‌کش است.

این مطلب در کانال کمویسم نوین و در لینک زیر شبکه اجتماعی تلگرام منتشر شده است:
https://t.me/New_Communism/2089

[i] - توقف و تفتیش در شهر نیویورک

 

برنامه توقف و تفتیش(stop-and-frisk)، در شهر نیویورک، روشی است که اداره پلیس شهر نیویورک در بازداشت موقت، بازجویی، و گاها جستجوی غیرنظامیان و مظنونان در خیابان برای یافتن سلاح و سایر کالاهای قاچاق انجام می‌دهد. این همان چیزی است که در جاهای دیگر ایالات‌متحده به ایستگاه تری ( Terry stop)معروف است. قوانین مربوط به این سیاست در ماده ۱۴۰٫۵ قانون آیین دادرسی کیفری ایالت و بر اساس تصمیم دادگاه عالی ایالات‌متحده آمریکا در پرونده تری علیه ایالت اوهایو موجود است.

در سال ۲۰۱۶، گزارش ۱۲۴۰۴ توقف در برنامه توقف و تفتیش انجام‌شده است. برنامه توقف و تفتیش قبلاً در مقیاس بسیار گسترده‌تری صورت گرفته است. بین سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۳، بیش از ۱۰۰۰۰۰ توقف در سال انجام می‌شد که در اوج این برنامه ۶۸۵٬۷۲۴ نفر در سال ۲۰۱۱ متوقف می‌شدند. این برنامه موضوع بحث‌وجدل درباره پروفایل و مشخصات نژادی شد. نود درصد افراد متوقف‌شده در سال ۲۰۱۷ آفریقایی-آمریکایی یا لاتین بودند که عمدتاً بین سنین  ۱۴ تا ۲۴ ساله بودند. بعداً معلوم شد كه هفتاد درصد از افراد متوقف‌شده بی‌گناه هستند. ۵۴٫۱٪ از جمعیت شهر نیویورك در سال ۲۰۱۰ آفریقایی‌تبار یا لاتین بودند. بااین‌حال، ۷۴٫۴٪ از افراد دستگیرشده به‌طورکلی از آن دو گروه نژادی بودند.

تحقیقات نشان می‌دهد که "افراد از نژاد آفریقایی و لاتین تبار حتی پس از کنترل تنوع حوزه و تخمین‌های خاص نژاد از مشارکت در جرم، بیشتر از سفیدپوستان متوقف می‌شدند." طبق گزارش روزنامه واشنگتن‌پست، سروصدای راه انداخته‌شده درباره  اینکه گویا "برنامه توقف و تفتیش" به کاهش نرخ جرم کمک کرده است بی‌اساس است.

منبع ویکی‌پدیا، دانشنامه آزاد... این توضیح از مترجم است.

 

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com