سه اطلاعيه

حزب كمونيست كارگرى ايران
September 05, 2020

بیانیه حزب کمونیست کارگری ایران درباره کارزار "من هم" در ایران

 

نه به تجاوز جنسی، نه به بردگی جنسی، نه به جمهوری اسلامی

 

 

انفجار بمب افشاگری از تجاوزها و آزارهای جنسی تحت عنوان #من_هم در فضای اجتماعی، سیاسی و اعتراضی ایران که غالبا گریبان زنان و کودکان را گرفته، یک حرکت عظیم علیه وضع موجود و علیه حکومتی است که بر پایه بردگی جنسی و تجاوز جنسی بنا شده است. موجی اعتراضی علیه حکومتی که با وضع قوانین ضد زن و  ضد کودک و ضد رنگین کمانی ها و با تولید و بازتولید فرهنگ و ارزشهای مبتنی بر بهره کشی جنسی، مسبب چرخیدن چرخه یک تراژدی جنسی فاجعه بار به نام تجاوز است.

 

وجود قوانین مذهبی و ارتجاعی و نرینه سالار در تار و پود سیستم آموزشی و قضایی و رسانه ای کشور و همچنین موجودیت جمهوری اسلامی به عنوان حکومتی که سیستماتیک این قوانین و فرهنگ منبعث از مذهب و مردسالاری را در جامعه تولید و بازتولید میکند و مکانیسم هایی نظیر بی اختیار بودن زن در ازدواج و طلاق، تمکین زن به شوهر، حجاب اجباری و دید کالایی به زن، مقصر انگاری قربانی تجاوز جنسی، کودک همسری، اشاعه فرهنگ هموفوب، تفکیک جنسیتی، تابو سازی از سکس و عدم آموزش روابط جنسی در مدارس، نمونه ها و فاکتورهای تعیین کننده در چرخه تجاوز جنسی اند. تجاوز در جمهوری اسلامی همچنین یک ابزار شکنجه و ارعاب است. تجاوز جنسی به زندانیان سیاسی، تجاوز به باکره ها قبل از اعدام، تجاوز به معترضین بازداشت شده از جمله سال ٨٨، زمستان ٩٦، آبان و دی ماه ٩٨، تعرض گشت ارشاد و آزارهای خیابانی این ارگان سرکوبگر به زنان، تجاوز به زنان "بدحجاب" بازداشت شده در مراکز نیروی انتظامی، تجاوز گروهی ایادی جمهوری اسلامی به جمعی از زنان در ایرانشهر، تجاوز مسئولان و مقامات نظام همچون سلمان خدادادی تجاوزگر زهرا نویدپور و تلاش مامور وزارت اطلاعات برای تجاوز به ریحانه جباری و صدها و صدها مورد تجاوز جنسی دیگر که آمر و عامل آن مقامات حکومتی هستند، همه و همه از مصادیق آشکار سازمان یافته بودن مسئله تعرض و تجاوز جنسی در جمهوری اسلامی با هدف سرکوب زنان و کلیت جامعه است.

 

اما حالا پس از تعیین تکلیف جامعه با این حکومت و طرح شعار "جمهوری اسلامی نابود باید گردد" در خیزش سراسری دیماه ٩٨، و بر بستر یک شرایط ویژه و معین که جنبش سرنگونی جمهوری اسلامی با شتاب هر چه بیشتر گسترده می شود، اعتراض به بردگی جنسی و اعتراض به تجاوز جنسی، بیش از پیش گسترده و به پرچم اعتراض علیه کلیت نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

 

حزب کمونیست کارگری اولین شرط ریشه کن شدن تجاوز جنسی در ایران را سرنگونی جمهوری اسلامی بعنوان حکومتی ضد زن و سازمانده اصلی تجاوز میداند و همه فعالین جنبش رهایی زن، جنبش دفاع از حقوق کودک و دیگر جنبشهای اعتراضی از جمله جنبش دانشجوئی و کارگری، و نیز نیروهای سکولار و آزادیخواه را به حمایت از قربانیان تجاوز جنسی، مبارزه برای لغو کلیه قوانین ضد زن اسلامی و قوانین مبتنی بر بردگی جنسی، و مبارزه برای سرنگونی حکومت مسبب این تراژدی اجتماعی فرا میخواند.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۴ شهریور ۱۳۹۹، ۴ سپتامبر ۲۰۲۰
-------------------------------------------------------

اعتصابات : شماره ٣٢
سی و پنجمین روز اعتصاب  کارگران صنایع نفت وپتروشیمی ونیروگاه های برق
روز ١٤ شهریور اعتصاب سراسری  کارگران نفت وارد سی و پنجمین روز خود شد.  بنا بر خبرها پیمانکاران و صاحبان کار در بسیاری از مراکز زیر فشار اعتراض کارگران اعتصابی ناگزیر به عقب نشینی شده و  سطح دستمزدها را افزایش داده اند و حتی در جاهایی از ترس پیوستن دیگر بخش های کارگران نفت به اعتصاب، حقوق کارگرانی که در اعتصاب نیستند نیز افزایش یافته است. این عقب نشینی ها نشانگر قدرت اعتصاب کارگران است و راه را برای دیگر کارگران باز کرده است که به اعتصاب بپیوندند. کارگران پیمانکار متخصص نفت در اعتراضاتشان خواستار افزایش حقوقها به ١٢ میلیون تومان شده اند. عقب نشینی برخی از پیمانکاران در برابر خواست افزایش دستمزد کارگران اعتصابی در عین حال جنبش برای خواست افزایش دستمزدها را گام مهمی به جلو برده و فرصتی است که در همه بخش های کارگری، کارگران با  وارد شدن به اعتصاب خواستار افزایش حقوق ها به بالای خط فقر شوند.  بویژه خواست افزایش دستمزد امروز یک خواست اجتماعی است و بخشهای مختلف کارگران، معلمان، بازنشستگان، پرستاران و بخش وسیعی از حقوق بگیران از آن دفاع میکنند. اگر خط فقر ده میلیون است این کاملا بدیهی است که حقوق همه مزدبگیران جامعه باید به بالای این میزان افزایش یابد. و این میتواند مبنایی برای کارگران غیر متخصص پیمانی در صنعت نفت نیز باشد که زیر فشار سنگین کاری قرار دارند و برای تامین زندگی شان بعضا ناگزیر به ١٢٠ ساعت اضافه کاری در ماه در گرمای طاقت فرسا هستند.
هم اکنون دهها مرکز نفتی از جمله پالایشگاه ها، پتروشیمی ها و نیروگاهها در اعتصابند. افزایش دستمزدها، پرداخت دستمزدهای معوقه، لغو قراردادهای موقت در کارهایی که خصلت دائمی دارند، خلع ید از پیمانکاران این دلالان انگل کاری، ایمن شدن محیط کار، پایان دادن به امنیتی کردن محیط های کار و نیز  بالا بردن استاددارد خوابگاهها و کمپها و درمانگاه ها از جمله خواستهای کارگران پیمانکار اعتصابی در نفت است. بنا به خبر دیگری روز جمعه ١٤ شهریور کارگران نیروگاه رامین اهواز واقع در کیلومتر ۲۰ جاده مسجدسلیمان - شهر ویس دراعتراض به واگذاری این نیروگاه به بخش خصوصی دست به تجمع زدند.  پشت این خصوصی سازی ها چپاول و دزدی ها قرار دارد که یکسر آن به خود حکومتیان وصل است. یک نمونه آشکار آن نیشکر هفت تپه است. در این نوع خصوصی سازی این کار و معیشت کارگران است که به خطر می افتد و مقابله با این تعرضات یک عرصه دائمی اعتراض در میان کارگران است. اطلاع رسانی وسیع از اخبار اعتراضات کارگران نفت، یک شکل مهم حمایت و پشتیبانی از این اعتراضات است.
پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
١٤ شهریور ۱۳۹۹،  ٤ سپتامبر ۲۰۲۰ 
***

همبستگی های جهانی با اعتصابات کارگری در  ایران:
کنفدراسیون جهانی اینداستریال،
اتحادیه کارگران خدمات دولتی در بریتیش کلمبیا در کانادا،
اتحادیه کارگران بخش عمومی در بریتیش کلمبیا در کانادا،
 شورای اتحادیه های کارگری کانادا،
 ریتا میلیا دبیرکل واحد سات ولس اتحادیه کارگران ساختمانی، جنگل، دریایی، معدن و انرژی( عضو١٤٤٠٠٠)، صبحی البدری، نایب رئیس فدراسیون کارگران و کارمندان عراق،
 جان کلارک از چهره های شناخته شده و سازماندهندگان کمپین علیه فقر در انتاریو،
٨٠ سندیکا و تشکل کارگری در کشورهای مختلف،
پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد،
شورای اتحادیه های کارگران در استرالیا ،
کنفدراسیون فرانسوی دموکراتیک کار  CFDT،
کنفدراسیون عمومی کار CGT،
فدراسیون سندیکائی متحد  FSU،
اتحاد سندیکائی متحد Solidaires،
اتحادیه سندیکائی مستقل UNSA ،
 کنفدراسیون ملی اتحادیه کارگری رومانی،
حزب کار در ترکیه «Emek Partisi»
و اتحادیه دریانوردی استرالیا  حمایت و همبستگی خود را با موج اعتصابات کارگری  در ایران اعلام کرده اند. این همبستگی ها ادامه دارد.

----------------------------------------------

اطلاعیه خبری
تجمع سراسری بازنشستگان تامین اجتماعی برگزار شد
امروز ١٥ شهریور بنا بر فراخوانی از قبل اعلام شده شمار زیادی از بازنشستگان، مستمری بگیران و  ازکار افتادگان تامین اجتماعی در اعتراض به مشکلات معیشتی مقابل این سازمان در تهران و دیگر شهرها از جمله در مشهد، کرج، رشت، اراک، ارومیه، نیشابوردست به تجمع زدند. اعتراض این کارگران به حقوقهای چند بار زیر خط فقر، بیمه درمانی ناقص و توهین آمیز و محرومیت از بیمه درمانی رایگان، وعده و وعیدهای پوچ و سردواندن آنهاست. اعتراض آنان به فقر و گرانی و سطح نازل حقوقها، به تبعیض و نابرابری و اختلاسها  و دزدی هاست. در تجمع بازنشستگان در تهران آنها با گفتن اینکه شرایط کرونایی هم  نمیتواند مانع اعتراض گردد با شعارهایی چون "کشتی بازنشسته، دیگه به گل نشسته"، "خواسته ما همینه، حقوق طبق تورم"، "فقط کف خیابون، بدست میاد حقمون"، صدای اعتراض خود را بلند کردند. در این تجمع یکی از بازنشستگان در سخنرانی خود میگوید: ١٥سال است بازنشست شدم هنوز حقوق من دو میلیون و ششصد هزار تومان است. آقا بیست میلیون تومان حقوق میگیرد، آقا دوازده میلیون تومان میگیرد، آقا ١٨ میلیون تومان میگیرد، فقط بازنشسته تامین اجتماعی از همه کمتر میگیرد. بدلیل اینکه ما نمیتوانیم حق خودمان را بگیریم. آنها هم حقمان را نمیدهند."
در اراک نیز بازنشستگان ضمن اعتراض به حقوقهای زیر خط فقر بر اجرای طرح همسان سازی حقوقها، پرداخت معوقات آنان بر اساس قانون تاکید کردند. در بیانیه فراخوان به مناسبت تجمع این روز، بازنشستگان اهواز ضمن اعتراض به هرگونه تصمیم گیری ای بدون حضور نمایندگان منتخب کارگران بر خواستهایی چون افزایش پایه حقوق و سایر مزایای شغلی همه سطوح تا سطح ۴۱ درصد مطابق تورم، افزایش حق مسکن با توجه به افزایش سرسام آور قیمت مسکن و  کمک هزینه معیشتی و حق اولاد، اجرایی شدن صحیح قانون الزام درمان مستقیم، و همسان سازی حقوقها تاکید کرده بودند.
به گفته بازنشستگان، سازمان تامین اجتماعی از حق بیمه کارگران و حقوق بگیران تحت پوشش این سازمان به وجود آمده است و تمامی اموال آن متعلق به کارگران است. اما با و جود سرمایه عظیم این سازمان بازنشستگان و کارگران همواره در فقر و فلاکت بسر برده اند. در سال های گذشته از این صندوق اختلاس های عظیم شده و بخشی از این اختلاس ها پرداخت حقوق ها و پاداش های نجومی به خودی هایشان بوده است. بعد از این دزدی ها نیز در سال گذشته چوب حراج به  بسیاری از شر کت های متعلق به این ساز مان زده شد و در بازار بورس عرضه گردید تا گوشه ای از ذخیره به غارت برده را بقول خودشان بازسازی کنند. 
بازنشستگان کاملا حق دارند از رفاه و زندگی انسانی برخوردار شوند و هیچ بهانه ای برای زیر خط فقر نگه داشتن حقوق آنها قابل قبول نیست. آنها یک بخش فعال و بسیار معترض جامعه هستند و در تجمعاتشان با شعارهایی چون حقوقهای نجومی، فلاکت عمومی، خط فقر ١٠ میلیون حقوق ما دو میلیون، بیمه کارآمد، درمان رایگان است، اعتراض خود را به فقر و تبعیض  و نابرابری اعلام داشته و صدای کل جامعه را بازتاب داده اند. از خواستها و مبارزات بازنشستگان باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.
پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
١٥ شهریور۱۳۹۹، ٥ سپتامبر ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com