اخباروگزارشات کارگری ٩ مهر ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
September 30, 2020

اخباروگزارشات کارگری ٩ مهر ماه ١٣٩٩

- اعتصاب وتجمع کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان در اعتراض به عدم پرداخت کامل وبموقع حقوق ومطالبات و عددم تبدیل وضعیت

- ادامه اعتراضات کارگران سایت پسماند صفیره اهوازنسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی با حضور جلسه‌ی علنی شورای شهر اهواز

- ادامه کنش های کارگران فضای سبز اخراجی شهرداری منطقه 2 اهوازبرای پایان دادن به بلاتکلفی شغلی ومعیشتی

- ماجرای اخراج از کار آتش نشان حق طلب شهرداری کهریزک

- *چه خبرها درباره کشت وصنعت نیشکر هفت تپه وکارگرانش؟

1- گزارش نشست روز چهارشنبه 9 مهر مجلس درباره شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از زبان نایب رئیس

2- ادامه فشار و بازجویی بر کارگران هفت تپه تنها آتش خشم و اعتراض ما را بیشتر میکند

- بیانیه‌ی انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویه) پیرامون بازگشایی مدارس

- جان باختن یک کارگر و مصدومیت 130 نفر دیگر درهمدان حین کار چیدن گردودرسال جاری

*اعتصاب وتجمع کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان در اعتراض به عدم پرداخت کامل وبموقع حقوق ومطالبات و عددم تبدیل وضعیت

روز چهارشنبه 9 مهر، کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان درادامه اعتراضاتشان نسبت به عدم پرداخت کامل وبموقع  حقوق ومطالبات دست از کارکشیده ومقابل ورودی نیروگاه واقع در کیلومتر 9جاده آبادان – ماهشهردست به تجمع زدند.

کارگران معترض به خبرنگاران گفتند: برخی ازکارگران  شرکت نیروگاه گازی از اسفندماه سال گذشته تاکنون سنوات خود را دریافت نکرده‌اند این در حالی است که پیمانکار هر روز وعده پرداخت آن را می‌دهد.

آن‌ها افزودند: برخی از کارگران نیز بیش از سه سال سنوات خود را دریافت نکرده‌اند و بار‌ها برای دریافت مطالبات خود به مدیرعامل نیروگاه و حتی فرمانداری ویژه آبادان مراجعه کرده‌اند، ولی به نتیجه نرسیده‌اند.

کارگران حاضر درتجمع اضافه کردند:45 روز از پرداخت آخرین حقوق کارگران می‌گذرد و پیمانکار به دلایل نامعلوم پرداخت حقوق را به عقب می‌اندازد.

یکی ازکارگران نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان با تاکید بر اینکه در این مدت هیچ گونه شفاف سازی را در این نیروگاه شاهد نبودیم و کسی پاسخگو نیست، بیان کرد: مدیریت نیروگاه ضمن عدم پرداخت بخشی از حقوق پرسنل در ماه گذشته، علاوه بر حقوق‌ها حتی نسبت به وضعیت موجودی صندوق ذخیره کارگران شرکت که هر ماهه از فیش‌های حقوقی به این نام کسر می‌شود، شفاف سازی نمی‌کند.

وی ادامه داد: ما از فرماندار آبادان خواستیم به مشکلاتمان رسیدگی کند نماینده‌ای برای رسیدگی به مشکلات ما به نیروگاه فرستاد که مشکلی از مشکلات ما حل نشد ما بعد از پانزده سال هنوز تبدیل وضعیت نشده ایم و نیروی پیمانکار باقی مانده ایم.

یکی دیگر از کارگر معترض گفت:مدیریت نیروگاه در این مدت نسبت به پاسخگویی به پرسنل بی اعتنا بوده و حتی دست به تغییر احکام پرسنلی زده که در این خصوص مالک نیروگاه نیز هیچ اظهار نظری نکرده است.

وی افزود: از طرفی با توجه به تصویب هیات مدیره بر رعایت و اجرای کامل چارت سازمانی و تبدیل وضعیت پرسنل پیمانکار با وجود گذران مراحل گزینشی و سابقه کار مرتبط، اجرا و تحقق این حق با مخالفت شرکت مالک نیروگاه (توبا) متوقف شده و این مطالبه نیز، نادیده گرفته شده است.

بدنبال اعتصاب وتجمع امروز کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان وعده داد:45 درصد از مطالبات کارکنان نیروگاه تا 24 ساعت آینده توسط پیمانکار به حساب آن‌ها پرداخت و 55 درصد باقی مانده نیز در کمترین زمان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: حقوق معوقه آن‌ها نیز به حساب پیمانکار واریز شده، ولی حساب این پیمانکار به دلیل بدهی مالیاتی به بیمه تامین اجتماعی مسدود است، ولی تا 72 ساعت آینده این حقوق به حساب کارکنان پرداخت خواهد شد.

خاطرنشان می شود که نیروگاه 800 مگاواتی سیکل ترکیبی آبادان در پایان سال 1388 و در چارچوب خصوصی سازی توسط توانیر و وزارت نیرو به شرکت شرکت تولید برق آبادان از زیر مجموعه های هلدینگ توسعه انرژی تدبیرواگذار شد.

سپس از آبان 97 شرکت توبا طی اقدامی شرکت مدیریت تولید برق جنوب غرب که دارای پروانه بهره‌برداری از نیروگاه و یکی از شرکت های شاخص در این زمینه بوده، را منحل کرده و در یک مناقصه بهره‌برداری نیروگاه را به شرکت تعمیرات و نگهداری مپنا واگذار کرد.

*ادامه اعتراضات کارگران سایت پسماند صفیره اهوازنسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی با حضور جلسه‌ی علنی شورای شهر اهواز

روز چهارشنبه 9 مهر همزمان با تشکیل یکصد و بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر اهواز،جمعی از کارگران سایت پسماند صفیره اهواز دراین جلسه حضورپیدا کردند تا صدای اعتراضشان را نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی برای باری دیگر منعکس کنند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،،کارگران صفیره از شرکت کنندگان در یکصد و بیست و سومین جلسه‌ی علنی شورای شهر اهواز بودند که نماینده کارگران کارخانه صفیره در خصوص مشکلات همکاران خود گفت: اعضای شورای شهر 4 سال است که با مشکلات کارخانه صفیره آشنا هستند ما در این کارخانه به مدت 8 سال مشغول به کار هستیم و فقط 5 سال سابقه بیمه داریم و در حال حاضر به مدت 6 ماه است که بیکار شدیم و هیچکس پاسخگو نیست.

وی ادامه داد: با تعویض پیمانکاران توسط شهرداری مشکلات کارگران کارخانه صفیره حل نشده است، پیمانکاران پس از سوددهی، کارگران را بدون پرداخت حقوق و مزایا رها می کنند، 6 ماه است که بیکار شده ایم و حتی تعدادی از کارگران بیمه کرونا نیز دریافت نکرده‌اند؛ کارخانه نیاز به یک پیمانکار ثابت از جانب شهرداری دارد در این کارخانه پول تولید می شود، دروغ است که پیمانکارها می گویند ضرر کرده ایم ما با جان و دل کار می کنیم و زمانیکه از مسئول مربوطه به دنبال احقاق حق خود هستیم، می گویند بروید در شورای شهر اعتراض یا شکایت کنید، ما در آن کارخانه به آمپول، سگ و گربه مرده چنگ میزنیم و فقط یک حقوق و بیمه می خواهیم.

درهمین رابطه:

1- ادامه اعتراضات کارگران سایت پسماند صفیره اهوازنسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی با تجمع دوباره مقابل ساختمان شهرداری و شورای اسلامی شهر اهواز

روز شنبه 29 شهریور،جمعی از کارگران سایت پسماند صفیره اهوازبا برپایی تجمعی دیگر مقابل ساختمان شهرداری و شورای اسلامی شهر اهواز به اعتراضاتشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی ادامه دادند.

یکی از کارگران زن حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت:کارگران از اسفند پارسال تا اردیبهشت امسال که به دلیل شیوع ویروس کرونا بیکار شده‌اند هیچ حقوقی دریافت نکرده اند، حتی سنوات سال های گذشته هم به آنها پرداخت نشده است.

وی افزود: در زمان شیوع کرونا بسیاری از کارمندان و کارگران مدیریت پسماند با وجود دریافت حقوق تعطیل بودند با این وجود پیمانکار به ما هیچ حقوقی پرداخت نکرد. پیمانکار در روزهایی که سایت تفکیک زباله را تعطیل اعلام می‌کند حقوقی برای ما در نظر نمی‌گیرد درحالیکه ما آمادگی حضور در محل کار را داریم.

این کارگر افزود: در تیر امسال نیز تنها 10 روز اجازه حضور در محل کار را به ما دادند و پس از آن به دلیل آتش سوزی، تفکیک زباله تعطیل شد.

وی گفت: بیشتر کارگران این سایت زنان سرپرست خانوار هستند و پرداخت نشدن به موقع و کامل حقوق ضربه بسیار سنگینی به آنها وارد می کند؛ هم اکنون حتی در تامین ساده‌ترین نیازهای خود درمانده‌ایم. پیمانکار با مدیران سایت صفیره دچار اختلاف است و دود این اختلاف در چشم ما می‌رود.

2- تجمع اعتراضی کارگران سایت پسماند صفیره اهوازنسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل شهرداری

روز چهارشنبه 22مرداد،کارگران سایت پسماند صفیره اهواز برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی دست به تجمع مقابل ساختمان سازمان مدیریت پسماندشهرداری اهواز واقع در خیابان شیخ بهایی جنوبی زدند.

یکی ازکارگران حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: هر ساله با تغییر پیمانکار، وضعیت پرداختی ها بدتر می‌شود و از فروردین سال جاری هم نیز کارگران هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند.

وی افزود: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز و مسئولان باید جوابگو باشند، چرا پیمانکار هایی را بکارگیری کردند که توان پرداخت حقوق کارگران را ندارند؟ هر سال با نزدیک شدن به عید نوروز و پرداخت عیدی و سنوات، پیمانکار تغییر می‌کند تا مجبور به پرداخت آن ها نشود و  کارگران را شرمنده خانواده هاشان می‌کنند.

وی درادامه گفت:با افزایش حقوق در سال جاری طبق قانون، دریافتی ما به 2میلیون و 500هزار تومان خواهد رسید اما پیمانکار ادعا می‌کند که تنها می‌تواند2 میلیون تومان پرداخت کند. حق بیمه هم 4 ماه است که پرداخت نکرده است.

وی در ادامه از بدعهدی مسئولان گفت و افزود: بسیاری از مسئولان وعده پیگیری دادند اما از این وعده 2 ماه گذشته و پیمانکار هم جوابگو کارگران نیست. مسئولان باید بدانند که کار ما از حساسیت بالایی برخوردار است و اگر دست از کار بکشیم، شهر با مشکلات بزرگی روبه‌رو خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این روزهای کرونایی، هیچگونه ابزار و وسایل بهداشتی در اختیار کارگران قرار ندادند که در پی آن حدود 35 نفر به کرونا مبتلا شدند در حالی که تفکیک زباله های بیمارستانی برعهده ما نیست، سُرُم و سُرنگ های بیمارستان همراه با زباله ها به کارخانه وارد می‌شوند و تفکیک آن ها بسیار خطرناک است.

قابل یادآوری است که در مجموع 120 نفر در این سایت مشغول به کار هستند که از این تعداد 63 نفر زن و از این جمع نیز30 نفر از زنان سرپرست خانوار هستند.

*ادامه کنش های کارگران فضای سبز اخراجی شهرداری منطقه 2 اهوازبرای پایان دادن به بلاتکلفی شغلی ومعیشتی

کنش های کارگران فضای سبز اخراجی شهرداری منطقه 2 اهوازبرای پایان دادن به بلاتکلفی شغلی ومعیشتی،کماکان ادامه دارد.

روز چهارشنبه 9 مهر،یکی از کارگران اخراجی شهرداری منطقه دو اهواز در تشریح مشکلات خود به خبرنگار رسانه ای گفت: حدود 40  نفر در پروژه کمربند سبز اهواز تحت مسئولیت پیمانکار مشغول کار هستیم که از این تعداد 22 نفرمان از ابتدای تیر ماه سال جاری به دلیل عدم نیاز از سوی پیمانکار بیکار شده‌ایم.

او گفت: میانگین سوابق کار ما کارگران بیکار شده حدود 8 سال است و در زمان اخراج دو ماه مزد و 4 ماه حق بیمه پرداخت نشده، طلبکار بودیم.

به گفته این کارگر، کارفرمای شرکت پیمانکاری می‌گوید باتوجه به شرایطی که در شهرداری داریم به این تعداد نیروی کار نیاز نداریم و امکان بازگشت به کار کارگران  اخراجی فعلا وجود ندارد.

طبق اظهارات وی؛ باتوجه به اینکه شهرداری منطقه دو اهواز پیگیر مشکلات کارگران بیکار شده نبود، چاره‌ای جز مطرح کردن مشکلاتشان با مقامات بالادستی را نداشتیم بنابراین ناچار به برگزاری تجمع اعتراضی شدیم و در روزهای مختلف دست به تجمع اعتراضی زدیم. آخرین تجمع ما در مقابل ساختمان استانداری، شهرداری و شورای شهر اهواز انجام شد که نتیجه‌ای دربرنداشت.

به گفته او؛ مسئولان شهرداری منطقه دو اهواز مدعی‌اند که هیچ مسئولیتی در قبال کارگران پیمانی «کمربند سبز» ندارند به همین دلیل جدا از موضوع اخراج اخیر، پیگیر مطالبات مزدی و بیمه‌ای ما نیز نیستند.

یکی دیگر از کارگران اخراجی پروژه کمربند سبز اهواز درخصوص پیگیری‌های خود و همکارانش گفت: اخراج ما به صورت شفاهی انجام شده اما نامه ترک کار به ما نداده‌اند به همین دلیل از آن تاریخ تاکنون  در وضعیت بلاتکلیف قرار داریم و امیدواریم مجددا کارفرما ما را به کار سابقمان بازگرداند و به همین دلیل هنوز شکایتی را در اداره کار ثبت نکرده‌ایم.

به گفته وی؛ کارگران پیمانی کمربند سبز در سه ماهی که بیکار شده‌اند در جستجوی کار به واحدهای صنعتی و خدماتی زیادی مراجعه کرده‌اند اما به دلیل شرایط سنی که دارند تا این لحظه هیچ کاری برای آنها پیدا نشده است.

این کارگر شهرداری منطقه دو اهواز افزود:یکی از دلایل تضییع حقوق کارگران شهرداری‌ها شانه خالی کردن پیمانکاران از زیر بار مسئولیت است. آنها بدون پرداخت مطالباتمان ما را هر زمان که دلشان بخواهد از کار بیکار می‌کنند و بدین ترتیب امنیت شغلی و معیشتی ما و خانواده‌هایمان به خطر می‌افتد.

او گفت: اخیرا شهرداری پیمانکار کمربند سبز را بدون تصفیه حساب با کارگران تغییر داده و جدا از آن شنیده شده پیمانکار جدید نیز قصد اخراج شمار دیگری از همکاران فضای سبز را دارد.

به گفته این کارگر، کارگران اخراجی وضعیت‌شان مشخص نیست و به‌رغم همه مشکلات هنوز تحت پوشش بیمه بیکاری قرار نگرفته‌اند. آنها نگران هستند با ادامه این وضعیت نتوانند برای مدت زیادی بدون درآمد زندگی کنند.

درهمین رابطه: تجمع اعتراضی کارگران فضای سبز شهرداری منطقه 2 اهوازنسبت به اخراج از کار

روز دوشنبه 26 خرداد، کارگران فضای سبز شهرداری منطقه 2 اهواز(شرکت پیمانکاری انبار سحر خوزستان)با تجمع مقابل ساختمان شهرداری اهواز با بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به اخراج، خواهان بازگشت بکار شدند.

براساس گزارش رسانه ای شده، 16 کارگر فضای سبز شهرداری منطقه 2 اهواز(شرکت پیمانکاری انبار سحر خوزستان)با سابقه کاری 2 تا 9 ساله بدون هیچ دلیلی از کار اخراج شدند.

*ماجرای اخراج از کار آتش نشان حق طلب شهرداری کهریزک

یک آتش نشان حق طلب شهرداری کهریزک بدلیل طرح مطالبات وشرایط کاری خود وهمکارانش واعتراض نسبت به مسئول بالاترهمزمان با روز آتش‌نشانی و ایمنی مقابل فرمانداراز کار اخراج شد.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 9 مهر،صبح دوشنبه هفتم مهرماه به مناسبت روز آتش‌نشانی و ایمنی، همزمان با حضور فرماندار ویژه شهرستان ری،در ایستگاه آتش‌نشانی کهریزک، یکی از آتش‌نشانان به نمایندگی از همکاران خود به بیان مشکلات رفاهی و کمبودهای ایستگاه آتش‌نشانی همچنین انتقاد از رئیس ایستگاه پرداخت .

اما پس از بازدیدها، رئیس ایستگاه بلافاصله نامه‌ای به شهردار کهریزک می‌نویسد و در این نامه درخواست بازنشستگی آتش‌نشان حق طلب رامی کند.

در حالی که آتش‌نشان مذکور با 18 سال سابقه فعالیت، شرایط بازنشستگی ندارد و شهردار کهریزک نیز بدون توجه به مطالبات نیروهای زیرمجموعه خود، به سرعت با این درخواست موافقت کرده و نامه را برای امور مالی پاراف می‌کند.

شهردار کهریزک نیز با وجود اینکه تصویر نامه درخواست بازنشستگی آتش‌نشان مذکور در فضای مجازی منتشر شده است، تمامی مطالب عنوان شده در این زمینه را تکذیب و بحث اخراج آتش‌نشان منتقد را صرفاً سوءتفاهمی از سوی شهرداری کهریزک و کادر عملیاتی آتش‌نشانی عنوان کرد.

این آتش‌نشان که به نوعی خود را از کار برکنار شده می‌بیند، موضوع را به فرمانداری ری اطلاع می‌دهد و پس از پیگیری ازاجرای درخواست رئیس ایستگاه آتش‌نشانی و شهردار کهریزک  جلوگیری می‌شود.

شهردار کهریزک که در ابتدا با درخواست رئیس ایستگاه آتش نشانی مبنی بر بازنشستگی زودهنگام آتش‌نشان موافقت کرده بود، در انتها موضوع را شیطنت رسانه‌ای عنوان کرد ودر راستای  پاسخگویی به مطالبات شغلی و معیشتی آتش‌نشان کهریزک وعده داد موضوع تجهیز امکانات و رفاهیات و افزایش حقوق آن‌ها در دستور کار ویژه قرارگیرد.

*چه خبرها درباره کشت وصنعت نیشکر هفت تپه وکارگرانش؟

1- گزارش نشست روز چهارشنبه 9 مهر مجلس درباره شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از زبان نایب رئیس

نشست بررسی مشکلات کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با حضور علی نیکزاد نایب رئیس مجلس، علی خضریان و سید نظام‌الدین موسوی نمایندگان مجلس از تهران و سخنگوی وعضوکمیسیون اصل 90 ،سید علی موسوی نماینده ملکان و عضو کمیسیون صنایع ، رئیس سازمان خصوصی سازی، جمعی از کارگران هفت تپه؟ و مسئولان مربوطه عصر امروز(چهارشنبه 9 مهرماه) در مجلس برگزار شد. 

علی نیکزاد نائب ریس مجلس درباره مصوبات این جلسه به خبرنگار رسانه ای گفت: تاکنون نزدیک به 8 جلسه برگزار کرده‌ایم اما جلسه امروز چند مصوبه داشت. نخست آنکه تا نیمه آبان ماه حداقل 3 هزار هکتار نیشکر کشت شود چراکه اگر کشت صورت نگیرد ادامه حیات کارخانه منتفی می‌شود بنابراین خط قرمز مجلس در رابطه با فعالیت‌های شرکت هفت‌تپه انجام این 3 هزار هکتار کشت است البته تبعات عدم انجام این مهم با شخص آقای استاندار است چراکه چندین جلسه در این خصوص قول داده‌اند.

وی ادامه داد: از آنجا که تاکنون حدود 3 ماه حقوق کارگران عقب افتاده است مقرر شد؛ تا 15 مهرماه حقوق و اضافه کاری تیرماه و مردادماه پرداخت شود.

وی افزود:همچنین که از آنجا که مطابق نظر مسئولان حاضر در جلسه اعم از نمایندگان سازمان دیوان محاسبات، سازمان خصوصی‌سازی، وزارت اقتصاد، وزارت اطلاعات و... متولیان فعلی اهلیت ادامه تصدی و مدیریت شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه را ندارند، مقرر شد؛ تا یک و نیم ماه آینده قرارداد شرکت با آن‌ها فسخ و مدیریت جدید جایگزین شود.

اودرپایان یادآورشد که دفترچه بیمه تامین اجتماعی کارگران تا آخر سال تمدید شده است.

2- ادامه فشار و بازجویی بر کارگران هفت تپه تنها آتش خشم و اعتراض ما را بیشتر میکند

در پی شکایت کارفرمای اختلاسگر هفت تپه تعدادی از کارگران هفت تپه برای بازجویی شدن و مورد تهدید قرار گرفتن به پاسگاه انتظامی هفت تپه احضار شده اند.

امروز نیز قرار بوده است عظیم کثیر و قاسم کثیر به پاسگاه مراجعه کنند. در روزهای قبل هم محمد امین حجازی، محمد عبدالخانی، میلاد لطیفی، رحیم حمدانی از کارخانه و احمد شلاگه از بخش کشاورزی-غیرنیشکری به پاسگاه احضار شده اند.

احضاریه صادر شده برای این همکاران، آنها را به عنوان مطلع فراخوانده است اما وقتی به پاسگاه مراجعه کردند به آنها گفته اند که شما در راه اندازی اعتصاب نقش داشته اید. یعنی به عنوان مطلع احضار میشوند و چون هیچ مدرکی دال بر هی جرمی از آنها ندارند از فرصت استفاده میکنند و در محل پاسگاه آنها را بازجویی و تهدید میکنند. در واقع بدون هچ جرمی و بدون هیچ مدرکی این همکاران را احضار کرده اند. سوال این است که حتی اگر کارگری اعتصاب کند به کدام جرم باید محاکمه شود؟ چرا اسدبیگی را دستگیر میکنند که بزرگترین اختلاس مملکت را کرده است اما حاضر نمیشوند این را اعلام هم کنند؟

جنایت های اسدبیگی و عواملش کماکان ادامه دارد اما کارگران معترضی که برای حقوق قانونی و بدیهی و انسانی خود معترضند تحت فشار و پیگرد قرار میگیرند.

ستوان دوم ولی اله بهاروند که احضارنامه ها را صادر کرده، بهاروند رئیس نیروی انتظامی، دادستان-نظری و رئیس دادگستری که دست در اختلاس و رشوه دارند برای کارگران هفت تپه پرونده سازی میکنند. پاسگاه انتظامی هفت تپه به کلانتری اختصاصی خاندان فاسد اسدبیگی تبدیل شده است. به جای حفظ امنیت منطقه و شرکت، برای سرکوب کارگران دست به هر کاری میزنند.

نمایندگان توئیتر باز مجلس، امام جمعه لاف زن اهواز که گفت نمیگذارم کارگران را اذیت کنند، رئیس قوه قضائیه که گفت دست فاسدان را قطع میکنم اما الان کارگران را به صلابه میشکند، دولت و همه مسئولین، یکپارچه با این فاسدان اختلاسگر همراهی کامل میکنند.

ما اعلام میکنیم که از همکاران خود حمایت کامل میکنیم و اعلام میکنیم که برای اعتصاب، نه با تصمیم یک نفر یا ده نفر بلکه به صورت دسته جمعی وارد میدان میشویم. حق مسلم و قطعی ما است که اعتصاب کنیم و حق ماست که فاسدان را از شرکت و منطقه بیرون کنیم و هیچ نیرویی نمیتواند جلوی این حق خواهی ما را بگیرد. کارگران هفت تپه از این بازی های فاسد شما نمیترسند و تسلیم نخواهند شد.

لغو فوری خصوصی سازی باید به سرعت انجام شود.

منتظر اعتراضات و اعتصاب گسترده تر باشید.

جمعی از کارگران هفت تپه از بخش های مختلف- چهارشنبه - ۹ مهر ۱۳۹۹

*بیانیه‌ی انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویه) پیرامون بازگشایی مدارس

بازگشایی مدارس بدون توجه به خطرات پیش‌روی آن بازی با جان دانش‌آموزان، اولیای آنان و معلمان است.

در حالی به سوی بازگشایی مدارس می‌رویم که هنوز  مسئولین وزارت آموزش و پرورش به تصمیم نهایی و قاطع نرسیده و هر از گاهی مطالبی ضد و نقیض را بیان می‌کنند که نشان از دستپاچگی و بی برنامگی آنان دارد.

مسئولان برای بازگشایی مدارس سه وضعیت (سفید، زرد و قرمز) را در نظر گرفته‌اند اما خود آنان هیچ درک و شناختی از وضعیت سه‌گانه ندارند و آمار و ارقامی که نشان دهنده‌ی وضعیت سه‌گانه‌ی مطرح شده باشد در دست ندارند و سازوکار مناسبی را برای آن در نظر نگرفته‌اند، امکانات مناسب بهداشتی و ایمنی در مدارس تأمین نشده و حتی مدارس بودجه و سرانه‌ای برای تهیه‌ی جزئی‌ترین مواد بهداشتی را ندارند.

جناب وزیر برای شما که چندان با تدریس و کلاس درس سروکار نداشته‌اید و در کل با آموزش و پرورش بیگانه‌ای و آگاهی چندانی از ٱموزش و پرورش ندارید اتخاذ چنین تصمیماتی جای ایراد نیست!! اما مشاوران و معاونان جنابعالی که به اصطلاح فرهنگی هستند و از دل آموزش و پرورش بیرون آمده‌اند چرا این‌چنین دستپاچه شده‌اند و نمی‌توانند در اجرای تصمیمات به شما کمک کنند!!

جناب وزیر بازگشایی مدارس بدون تأمین امکانات اولیه بهداشتی و فضای مناسب بهداشتی، مهیا کردن شرایط مرگ دانش‌آموزان و معلمان است و مسئولیت آن متوجه مسئولان وزارتخانه می‌گردد.

جناب وزیر وقتی رئیس جمهور در مجلس حاضر نمی‌شود و زنگ مدارس را به صورت مجازی اجرا می‌کند و سازمان نظام پزشکی از ستاد مبارزه با کرونا ویروس درخواست عدم بازگشایی مدارس را دارد نشان از وضعیت خطرناک دارد و در چنین وضعیتی شما چگونه با قاطعیت اعلام می‌کنید ۱۵ شهریورماه همه مدارس در همه مقاطع و همه مناطق کشور بازخواهند شد!!

صدور بخشنامه برای بازگشایی مدارس در این شرایط نشان‌دهنده‌ی این است کسانی که در وزارت‌خانه تصمیم می‌گیرند افرادی ناآگاه به مسائل آموزش و پرورش و بدون تجربه هستند و توان تحلیل شرایط جامعه را ندارد و عجولانه و ناآگاهانه چنین تصمیمی را گرفته‌اند، که ضربه‌ی سنگینی را بر پیکره‌ی آموزش و پرورش خواهد زد؛ دور از عقل و منطق است که شما برای میلیون‌ها مخاطب خود کوچک‌ترین حق و احترامی قایل نباشید و با چنین تصمیماتی زندگی مردم را آشفته کنید.

انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویه) بازگشایی مدارس در این شرایط را مناسب ندانسته و آن را خطری جدی برای دانش‌آموزان و معلمان و مردم می‌داند و به مسئولان آموزش و پرورش تذکر می‌دهد که دست از لجبازی و بی برنامگی برداشته و تصمیمی عاقلانه را که منافع عموم شهروندان را در برداشته باشد اتخاذ نمایند و هرگونه خسارت جانی و مالی برای دانش‌آموزان، اولیای آنان و معلمان متوجه مسئولان وزارت آموزش و پرورش است و باید پاسخگو باشند.

انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویه)    ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۹

*جان باختن یک کارگر و مصدومیت 130 نفر دیگر درهمدان حین کار چیدن گردودرسال جاری

در فصل چیدن گردو درسال جاری در همدان، براثر سقوط ازدرخت یک کارگرجان خودرا ازدست داد و 130 نفر دیگر مصدوم شدند.

روز چهارشنبه 9 مهر، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفتگو باخبرنگاری از فوت یک نفر و مصدوم شدن 130 نفر در حوادث برداشت گردو طی سال‌جاری خبر داد.

وی با اشاره به اینکه سقوط از درخت گردو به عنوان یکی از حوادث معمول روزهای آخر فصل تابستان و آغازین ماه فصل پاییز مطرح است،افزود: همدان به عنوان یکی از تولیدکننده‌های تخصصی گردوی مرغوب در سطح کشور، مساحت بسیار زیادی از باغات گردو را در خود جای داده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان سقوط از درختان گردو را یکی از حوادث پرتکرار سال‌های اخیر در ماه‌های شهریور و مهر عنوان کرد و افزود: از سال‌های قبل، موضوع گردوتکانی یکی از حوزه‌های پرکار و دغدغه همکاران ما در اورژانس پیش‌بیمارستانی است و متأسفانه آسیب‌های این رویداد در مواردی که بدون در نظر گرفتن شرایط حرفه‌ای و ایمن با حضور افراد غیر متخصص انجام می‌شود از شکستن دست و پا و آسیب‌های نخاعی تا مرگ در برخی موارد شیوع پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: نکته نخست در مورد برداشت از درختان گردو، ارتفاع بسیار این درختان و سرقت این محصول در هنگام رسیدن و ریختن آن روی زمین است که باعث شده باغداران قبل از اینکه محصول کاملاً رسیده شود حتی با وجود نبودن فرد متخصص و با حداقل امکانات ایمنی اقدام به برداشت و چیدن گردوهای درختان کنند.

او ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات این کار وجود کرم خراط در درختان گردو است که شاخه درختان را از داخل می‌جود و باعث می‌شود درخت از داخل پوک و خالی شود اما فردی که روی درخت ایستاده از پوک بودن شاخه‌ها بی‌اطلاع است و همین موضوع باعث شکستن و سقوط فرد می‌شود.

akhbarkargari2468@gmail.com


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com