احضار کارگران هفت تپه محکوم است

حزب كمونيست كارگرى ايران
September 29, 2020

احضار کارگران هفت تپه محکوم است

 

- روز ٨ مهرماه هفت نفر از کارگران نیشکر هفت تپه به اسامی محمد امین حجازی، احمد شلاگه، رحیم حمدانی، میلاد لطیفی، محمد عبدلخانی، عظیم الکثیر، قاسم کثیر به پاسگاه مستقر در هفت تپه احضار شدند. بنا بر این خبر این کارگران با شکایت شرکت نیشکر هفت تپه تحت عنوان تحریک کارگران در اول مهر به اعتصاب، باید روز پنجشنبه ۱۰ مهر باید خود را به این پاسگاه معرفی کنند. این موضوع به فضای اعتراض در این مجتمع ٥ هزار نفره کارگری شدت داده است. به گفته کارگران هیچکدام از وعده های داده شده عملی نشده است و هم اکنون آنها نیمی از دستمزد تیرماه و مزد ماههای مرداد و شهریور را طلب دارند. بعلاوه دفتر چه های بیمه کارگران تمدید نشده است و کارگران اخراجی به سر کار باز گردانده نشده اند. ضمن اینکه اسماعیل بخشی و سه همکار دیگرشان که در جریان اعتراضات سال ٩٧ این کارگران بازداشت شده بودند و بعد زیر فشار اعتراضات آزاد و پرونده شان بسته شدف هنوز از کار بیکارند. مهمتر اینکه وضعیت مالکیت شرکت روشن نشده است.  اسد بیگی مدیر منفور شرکت طی مصاحبه ای که با خبرگزاری ایلنا  داشته، مدعی شده است که  حقوق‌های کارگران به روز می‌باشد و این یک دروغ محض است. خواست کارگران نیشکر هفت تپه خلع ید از اسد بیگی و باند مافیایی او و بساط چپاول و دزدی بخش خصوصی از شرکت و گسیل یک نفر از سوی دولت برای اداره شرکت تحت نظارت و مشورت خودشان است. به احضار و پرونده سازی علیه کارگران باید خاتمه داده شود.

 

جمهوری اسلامی و مقامات دست اندر کار در هفت تپه با  نشست های مخفیانه پشت پرده علیه کارگران توطئه گری کرده و با وعده و وعید دادن و در کنارش احضارها و تهدیدات تلاش میکنند مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه  را عقب بزنند و به تعرضاتشان به زندگی و معیشت ٥ هزار کارگر و  چپاولگری هایشان ادامه دهند. اما کارگران  با قدرت اتحاد شورایی خود مقابل این قلدریها ایستاده اند. حزب کمونیست کارگری احضار هفت کارگر نیشکر هفت تپه  را قاطعانه محکوم کرده و بر حمایت وسیع از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه تاکید دارد. نباید اجازه دهیم بار دیگر علیه کارگران معترض پرونده سازی کنند. 

 

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٨ مهر۱۳۹۹، ٢٩ سپتامبر ۲۰۲۰

 

اخباری از اعتراضات کارگری

 

- روز ٨ مهر کارگران بخش های مختلف شرکت برق ویس ( رامین) در اعتراض به تعویق پرداخت حقوق، چندین ماه، حق بیمه و سایر مزایای شغلی و نیز در اعتراض به اخراج ها در مقابل ساختمان شرکت در اهواز تجمع کردند.

 

- روز سه شنبه ۸ مهر ماه کارگران کارخانه قند مهاباد بدلیل نپرداختن حق وحقوقهای خود  و اخراجها دست به اعتصاب زدند و در نتیجه کارخانه تعطیل شد.

 

-روز دوشنبه ۷ مهرکارگران نیروگاه رامین اهواز اعتراض خود را به واگذاری این شرکت به بخش خصوصی و نداشتن ایمنی کار و  معیشتی رسانه ای کردند. بنا بر خبرها واگذاری ۴۹ درصد از سهام این نیروگاه به بخش خصوصی از چندی پیش آغاز شده است. پشت این واگذاری ها چپاول و دزدی و تعرض به زندگی و معیشت کارگران قرار دارد و کارگران تجربه آنرا دارند و به آن معترضند. کارگران خواستار توقف این خصوصی سازیها هستند. کارگران میگویند در صورت انجام این واگذاری ها باید حقوق آنها ٦٥ درصد افزایش یابد و مطالبات دیگر آنان چون حق مناطق جنگ‌زده و حق مسکن پرداخت شود.  به گفته کارگران تعداد نیروی پیمانکاری در این نیروگاه بیش از نیروهای رسمی است و  با واگذاری سهام به بخش خصوصی، شمار زیادی از آنها شغل خود را از دست خواهند داد. از همین رو کارگران خواستار رسمی شدن تمام قراردادها هستند. تعداد کل کارکنان پیمانکار نیروگاه رامین ۹۵۲ نفر است. ظاهرا قرار است در این شرایط کرونایی از طریق آزمون کتبی شماری از کارگران را رسمی کنند. اما بر سر انجام این کار در این شرایط در میان خود مسئولین اختلاف هست و از جمله در هفته گذشته  یکی از مسئولین که موافق رسمی شدن همه کارگران و مخالف برگزاری آزمون بود از کار اخراج شد. گفتنی است که کارگران نیروگاه رامین اهواز قبلا نیز در رابطه با خصوصی سازی ها و به خطر افتادن کار و معیشت خود در چهاردهم شهریور تجمع داشتند.

- روز دوشنبه ۷ مهرماه   شماری از پرسنل شرکت جهاد نصر کرمانشاه در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی خود، در مقابل ساختمان استانداری این استان تجمع کردند.

 

- روز ٧ مهر کارگران کارخانه تفکیک زباله در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و معوقات خود در مقابل سازمان مدیریت پسماند شهری اهواز تجمع کردند.

 

- روز دوشنبه ۷ مهر جمعی از خانواده های کارگران بازنشسته مشمول حالت اشتغال فولاد، با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان وزارت کشور خواستار رسیدگی به مطالبات مزدی خود شدند.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٨ مهر۱۳۹۹، ٢٩ سپتامبر ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com