٤٧ کشور عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل جمهوری اسلامی را محکوم کردند + چند خبر کارگری

حزب كمونيست كارگرى ايران
September 28, 2020

٤٧ کشور عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل جمهوری اسلامی را محکوم کردند 

روز جمعه ٢٥ سپتامبر ٢٠٢٠ (۴ مهر ۹۹)، نمایندگان ٤٧ کشور حاضر در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، در بیانیه نسبتا شدیداللحنی که توسط نماینده دولت آلمان قرائت شد، اعدام نوید افکاری، نقض سیستماتیک حقوق بشر در ایران، سرکوب زندانیان سیاسی، بکارگیری مجازات اعدام و بخصوص اعدام کودکان و نوجوانان و بکارگیری شکنجه و سرکوب وحشیانه اعتراضات مردم را محکوم کردند. در این بیانیه ٤٧ کشور حاضر در نشست شورای حقوق بشر خواهان متوقف کردن مجازات اعدام در ایران و آزادی زندانیان سیاسی شده اند، از حکومت اسلامی خواسته اند موازین دادرسی عادلانه را رعایت کند، از خود قاتلین خواسته شده که موضوع کشتار آبان ماه را بررسی کنند و از "شجاعت مدافعان حقوق بشر" و بخصوص از مدافعان حقوق زنان، فعالان محیط زیست و وکلای دادگستری ستایش کرده اند.

 

این بیانیه مشترک که در پی گزارش مشروح و پر انعکاس سازمان عفو بین الملل از جنایات جمهوری اسلامی در آبانماه گذشته، اعتراض وسیع در داخل و خارج ایران به اعدام وحشیانه نوید افکاری و بر علیه مجازات اعدام، همینطور اقداماتی نظیر لغو سفر وزیر امور خارجه ایران به اروپا منتشر میشود، حائز اهمیت سیاسی جدی است. اکنون بروشنی می توان دید که دولت ها و دست اندرکاران کشورهای بیشتری دارند متوجه میشوند که مردم قهرمان ایران حلقه اعتراضات و اعتصابات شان را بر جمهوری اسلامی تنگ تر و تنگ تر میکنند و قطعا خواهان سرنگونی این رژیم سفاک اسلامی هستند. دیگر فضای سازش و مماشات با یکی از جنایتکارترین رژیم های حاضر که هر روز رسواتر و به سقوط نزدیکترمیشود غیر ممکن میشود. جمهوری اسلامی دارد زیر فشار اعتراضات و مبارزات هر روزه کارگران، زنان، جوانان و دانشجویان، بازنشستگان و فعالان محیط زیست، جنبش علیه اعدام، جنبش همجنسگرایان و غیره در چشم افکار عمومی جهان به جایگاهی رانده میشود که زمانی رژیم نژاد پرست آفریقای جنوبی اشغال کرده بود. انعکاس این وضعیت است که اکنون در تصمیمات دولت ها، نهادهای سازمان ملل، نهادهای بین المللی ورزشی و فرهنگی خود را نشان میدهد.

 

 طرد و انزوای سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی و بیرون کردن این حکومت اسلامی ننگ بشریت از همه مجامع جهانی امر مهمی است که حزب ما سالهاست در دستور کار خود قرار داده و بسهم خود برای آن میکوشد. جمهوری اسلامی حکومت مردم ایران نیست و هیچ مشروعیتی ندارد. این حکومت قاتل مردم ایران است و باید برود. لذا باید در جهان و توسط همه نهادها و دولت ها و در همه جا محکوم و منزوی شود. مردم ایران شایسته حکومتی هستند که با اعمال اراده مستقیم خود برپا میکنند و آزادی و برابری و رفاه و شادی و انسانیت را در ایران برقرار میکنند.

 

حزب کمونیست کارگری

۶ مهر ۱۳۹۹، ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰

 

---------------------------

۶ مهر:‌ اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه ادامه دارد

 

کارگران نیشکر هفت تپه برای پیگیری خواسته هایشان به اعتراضات خود ادامه میدهند. کارگران بخش داخلی شرکت در قسمت تجهیزات کارخانه روز ۶ مهرماه نیز دراعتصاب بودند.  اما برای جلوگیری از تعطیلی شرکت و سوء استفاده مدیریت کارگران کشت همچنان به کار ادامه میدهند. زیرا یک سیاست مدیریت شرکت و دولت کاهش کشت و کوچک کردن شرکت نیشکر است و کارگران با آن مقابله میکنند.

 

به گفته کارگران آمیلی نماینده تام الاختیار اسدبیگی در شرکت همراه با کاویانی نماینده مستقیم دولت که قبلا معاون وزیر کار بوده است، امور نیشکر هفت تپه را در دست دارند و بابت خوش خدمتی شان علاوه بر حقوق نجومی خود ماهیانه بالغ بر سیصد میلیون تومان پول به جیب میزنند. به این معنا که به ازای هر قلمی که از حقوق کارگران زده میشود پنج درصدش به جیب آنها میرود. دست کاری کردن تایم  شیفت ها، سنگ اندازی در برابر افزایش پایه حقوق از جمله اقدامات ضد کارگری آنان در کارخانه است. بعلاوه فقط نیمی از مزد تیرماه کارگران را پرداخت کرده اند. این دو نفر ماهانه دویست میلیون نیز حقوق میگیرند و بدین ترتیب در ازای گرسنه نگه داشتن کارگران و عقب زدن اعتراضاتشان  ماهانه ٥٠٠ میلیون تومان پول به جیب میزنند. تمام دم و دستگاه حکومتی و قوه قضاییه هم در خدمت این چپاول و سرکوب است. حساب های اسد بیگی و باند او را  از مسدود بودن خارج کرده اند اما هنوز حقوقها  با تاخیر پرداخت میشود و کارگران در حال حاضر دو ماه و نیم مزد طلب دارند. بعلاوه وعده تمدید دفترچه های بیمه نیز عملی نشده و کارگران را سر می دواند. در مقابل این اجحافات کارگران ایستاده اند و از زندگی و معیشت خود دفاع میکنند.

 

مسئولین در همدستی با هم تلاش میکنند با مهلت دادن ها و با وعده و وعید اعتراض کارگران را خاموش کنند، اما کارگران با اتکاء به تصمیم گیری متحدانه و شورایی خود به اعتراضاتشان ادامه داده و پیگیر خواسته هایشان هستند. کارگران نیشکر هفت تپه تا هم اکنون موفقیت های خوبی داشته اند. از جمله توانسته اند اسدبیگی و باند مافیایی او را به پای میز محاکمه بکشانند و بحث خلع ید از آنها را وارد فاز اجرایی کنند. تنها راه برای تثبیت این موفقیت ها و برای حفظ نیشکر هفت تپه ادامه اعتصاب و اعتراضات متحدانه کارگران است. کارگران خواستار پرداخت فوری همه طلبها و تمدید دفترچه هایشان و بازگشت به کار تمامی همکاران اخراجی خود هستند. یک خواست مهم آنها خلع ید از اسد بیگی و باند مافیایی او و بخش چپاولگر خصوصی از این شرکت و گسیل یک نفر از دولت برای اداره کارخانه تحت مشورت و نظارت خود کارگران است. کارگران نیشکر هفت تپه برای این خواستها به اعتراض ادامه میدهند. وسیعا از اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه حمایت کنید.

 

 

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٦ مهر۱۳۹۹، ٢٧ سپتامبر ۲۰۲۰

 اعتراضات کارگران شهرداری در ١٣ شهر و دو خبر دیگر

 

- ۸۰ کارگر شهرداری سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد ۹ ماه معوقات مزدی دارند. روز ششم مهرماه زیر فشار اعتراضات متوالی این کارگران علی فرد شهردار سی‌سخت اعلام کرد که یک ماه از معوقات مزدی این کارگران تا دو روز آینده پرداخت می‌شود. کارگران تمام طلبهای خود را میخواهند.

 

همچنین اعتراضات صدها کارگر شهرداری تبریز برای حذف شرکت های پیمانکاری و تبدیل وضعیت استخدامی آنها از پیمانی به قرارداد مستقیم، و نیز برای افزایش حقوقها و در اعتراض به وعده های توخالی مسئولان شهرداری و اعضای شورای اسلامی این شهر ادامه دارد. این کارگران در روز ٥ مهر بار دیگر خبر اعتراض خود را رسانه ای کردند. بنا بر خبر در شهر تبریز دو هزار کارگر در ده منطقه تحت مسئولیت ٢٧ پیمانکار  به کار اشتغال دارند.  هم اکنون کارزاری سراسری در میان کارگران شهرداری در جریان است که طی طوماری بر خواستهای فوری ای چون خلع ید از پیمانکاران و متوقف کردن استخدام های پیمانی و تبدیل قراردادهای موقت به دائم تاکید کرده اند. تعویق پرداخت دستمزدها و سطح نازل حقوقها، قراردادهای موقت کاری و عدم اختصاص تجهیزات لازم برای مقابله با بیماری مهلک کرونا موضوعات مهم اعتراض کارگران شهرداری در سطحی سراسری است.  اعتراض کارگران شهرداری هر روز گسترده تر و سراسری تر میشود.  طی دو هفته اخیر این کارگران در شهرهایی چون تبریز، سی سخت، خرمشهر، زنجان، سوسنگرد، اهواز، آغاجاری، لالی، کوت عبدالله، بناب، خوی، دشت آزادگان و هویزه دست به اعتراض زده و پیگیر خواسته هایشان شدند. حزب کمونیست کارگری کارگران شهرداری در تمام شهرها را به کارزار علیه قراردادهای پیمانی و در دفاع از زندگی و معیشت خود فرا میخواند.

 

- روز شنبه ۵ مهر، کارگران مجتمع فولاد زرند ایرانیان (شرکت پیمانکاری نوین سازه هزار) اعتراض  خود  را به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق و تهدید به اخراج کارگران معترض رسانه ای کردند.

 

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٦ مهر۱۳۹۹، ٢٧ سپتامبر ۲۰۲۰

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com