باب آواکیان: ترامپ در حال ربودن انتخابات است (۲)

مطالب ترجمه شده
September 25, 2020

باب آواکیان: ترامپ در حال ربودن انتخابات است

و برای ماندن در قدرت حتی تهدید بیشتری در اعمال خشونت می‌کند

 

قسمت ۲ از

رأی دادن کافی نخواهد بود: ما باید به خیابان‌ها برویم، در خیابان‌ها بمانیم، برکناری ترامپ/پنس را  همین حالا مطالبه کنیم!

۱۸ سپتامبر ۲۰۲۰ | نشریه انقلاب شماره ۶۶۵|  revcom.us

مترجم: برهان عظیمی

 در بیانیه ۱ اوت سال ۲۰۲۰ باب آواکیان  تحت عنوان "درباره وضعیت بحرانی فوری، نیاز فوری برای بیرون راندن رژیم فاشیستی ترامپ/پنس، رأی دادن در این انتخابات و نیاز اساسی برای انقلاب"، من در مورد این نکته مهم صحبت کردم:

 

در این زمان‌حساس، باید از هر ابزار مناسب غیر خشونت‌آمیز برای بیرون کردن این رژیم از قدرت استفاده شود. و اگر علیرغم اعتراض گسترده تحت مطالبه حذف رژیم ترامپ/پنس، این رژیم در زمان رأی‌گیری همچنان در قدرت باقی بماند، پس-با استفاده از تمام وسایل مناسب برای انجام حذف این رژیم باید شامل رأی دادن علیه ترامپ باشد(با فرض اینکه انتخابات واقعاً برگزارشده است)-بدون اینکه اتکا اساسی بر این گذاشته شود. واضح است که، این به معنای دادن"رأی اعتراضی" به برخی از نامزدهایی(کاندیداهایی) که شانس پیروزی ندارند، نیست، بلکه درواقع رأی دادن به جو بایدن نامزد حزب دموکرات، به‌منظور رأی دادن مؤثر علیه ترامپ می باشد.

درعین‌حال ، من به‌شدت تأکید کردم که:

اتکا صرف به رأی دادن برای برکنار کردن این رژیم قریب به یقین منجر به نتایج بسیار بد و حتی فاجعه‌آمیز خواهد شد. این امر به‌ویژه با توجه به کارهایی که این رژیم قبلاً انجام داده است و آنچه ترامپ در رابطه با انتخابات می‌گوید، صادق است.

 

رژیم ترامپ/پنس در حال حاضر برای سرکوب آراء درحرکت است

این واقعیت که ترامپ و هوادارانش به‌طور منظم درنده‌خویی(سبعیت) را یکی پس از دیگری مرتکب می‌شوند، باعث می‌شود مردم- حتی کسانی که از هر آنچه ترامپ نمایندگی می‌کند متنفر باشند– سبعیتی را که حتی همین چند وقت پیش مرتکب شده‌اند، فراموش کنند. اما بسیار مهم است که فراموش نکنیم که ترامپ قبلاً ایده "به تأخیر انداختن" انتخابات را بر اساس ادعاهای کاملاً غلط خود مبنی بر اینکه مواردی مانند رأی‌گیری از طریق پست منجر به تقلب گسترده خواهد شد و ممکن است هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها برای دانستن نتیجه واقعی انتخابات(توجه داشته باشید: هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها- در این مدت ترامپ اصرار به ماندن در قدرت دارد!) طول بکشد.

 

ترامپ و هوادارانش اقداماتی برای سرکوب آرا بسیاری از سیاه‌پوستان و دیگران که احتمالاً به‌شدت علیه ترامپ رأی خواهند داد، انجام داده‌اند. در اینجا یک نمونه بارز وجود دارد: در ایالت فلوریدا (که ترامپ برای پیروزی آن به‌شدت به آن احتیاج دارد)، دولت تحت کنترل جمهوری خواهان در تلاش است تا تغییراتی را در قانون اساسی فلوریدا که حق رأی مجرمان را برای رأی دادن به رسمیت می‌شمارد، بوجود آورد(این حق را از آن‌ها سلب کند-م). این می‌تواند حق رأی نزدیک به ۸۰۰۰۰۰ نفر که بسیاری از آن‌ها سیاه و لاتین هستند، بگیرد و سلب کند.[i]

 

عوامل ترامپ در هم‌اکنون در حال سازمان‌دهی اراذل‌واوباش فاشیست برای رفتن به مراکز رأی‌گیری، به‌ویژه در ایالت‌های کلیدی "میدان جنگ"(ایالت‌هایی که در حال حاضر اگر رأی‌گیری شود هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رأی مساوی می‌آورند.-م)، برای "مراقب تقلب نشدن"در انتخابات هستند. در عالم فاشیستی ترامپ، دروغ گفتن یک روش زندگی و روش عملی استاندارد است. منظور آن‌ها هنگامی که می‌گویند "نظم و قانون" باید برقرار شود، یعنی کشتن مردم سیاه و قهوه‌ای توسط پلیس است. برای آن‌ها، حقیقت "اخبار جعلی" است، و وقتی می‌گویند "علم نمی‌داند" یعنی چیزهایی که فقط ترامپ می‌داند. بنابراین، وقتی آن‌ها در مورد "تقلب در انتخابات" صحبت می‌کنند، منظور آن‌ها رأی دادن مردم بر ضد ترامپ است. و آنچه این افراد جانی سازمان‌یافته توسط اردوگاه ترامپ قصد انجام آن را دارند دقیقاً جلوگیری از رأی دادن مردم به ضد ترامپ است - با تهدید و استفاده از زور و خشونت.

 

مایکل کوهن- که بیش از ۱۰ سال وکیل شخصی و "فیکس کننده"(ماله کِش یا ترمیم کننده-م)  خرابکاری‌های ترامپ بود  بیش از یک‌بار هشدار داد که ترامپ برای ماندن در قدرت هر کاری انجام خواهد داد، حتی جنگی را برای ایجاد یک وضعیت اضطراری ملی آغاز می‌کند.[ii] ترامپ که هم یک دروغ‌گوی بیمارگونه است و هم یک دروغ‌گو باهدف، به‌طور آگاهانه و مکرر خطر بیماری همه‌گیر کووید--۱۹ را نادیده گرفته است، حتی درحالی‌که می‌داند واقعاً چه خطر جدی ایجاد می‌کند. وی قبلاً نهادهای دولتی را مانند "مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)" مجبور کرده است تا یافته‌ها و توصیه‌های خود درباره بیماری همه‌گیر کووید--۱۹ را برای خدمت به اهداف سیاسی و اهداف ترامپ تغییر داده و کج و منحرف کند. و به نظر می‌رسد به‌طور فزاینده‌ای احتمال دارد که، کمی قبل از انتخابات، در تلاش برای جبران خنثی کردن آشکار شدن بی‌احتیاطی وحشتناک خود در مورد کووید-۱۹ و اعلام اینکه او "نجات‌دهنده" مردم از این بیماری همه‌گیر است، ترامپ از قدرت ریاست جمهوری برای تأیید فشار برای استفاده از واکسن، حتی قبل از اینکه ازنظر علمی مشخص شود که آیا چنین واکسنی نه‌تنها اثربخش بلکه ایمن است، استفاده می‌کند.

 

ترامپ با خشونت مخالفت را سرکوب کرده و حتی خشونت بیشتری را تهدید کرده است

مورد دیگری که نباید فراموش شود این است که ترامپ نه‌تنها خشونت توسط افراد گاردهای حمله(گروه‌های ضربت مانند آنچه توسط آلمان هیتلری تحت نام "گارد حمله نازی" بوجود آمده بود-م) برتری‌طلب سفیدپوست(سفید سالاران) مسلح (آنچه وی "مردم متمم دوم"[1] می‌نامد) را توجیه و حمایت كرده است، بلکه صریحاً آنرا مورد تشویق قرار داده است. وی از حمله خشونت‌آمیز پلیس به معترضین و استفاده از نیروهای مسلح دولت برای حمله و سرکوب اعتراضات، در واشنگتن دی سی، در پورتلند و سایر شهرها استفاده کرده است. در حال حاضر شواهد زیادی وجود دارد- و شواهد بیشتری به‌طور مداوم ظاهر می‌شود-مبنی بر اینکه(با فرض اینکه انتخابات درواقع برگزار می‌شود) صرف‌نظر از نتیجه واقعی انتخابات، ترامپ خود را برنده اعلام خواهد کرد و از هر وسیله‌ای که می‌تواند، ازجمله خشونت برای ماندن در قدرت، استفاده کند. همان‌طور که در مقاله اخیر ارسال‌شده در  revcom.us اشاره شد:

 

در ۱۰ سپتامبر، جنین پیرو(Jeanine Pirro) از فاکس "نیوز" فاشیست از ترامپ پرسید که اگر او پیروز شود و کسانی که علیه او هستند "شورش‌های تهدیدکننده" را آغاز کنند پاسخ او در شب انتخابات چیست. ترامپ چنین پاسخ داد: "اگر آن‌ها این کار را انجام دهند، ما آن‌ها را خیلی سریع نابود خواهیم کرد. ما حق چنین کاری را داریم، اگر بخواهیم قدرت این کار را داریم. ببینید، این بلوا نام دارد."[iii]

 

در اینجا لازم است آنچه در این قسمت از اپسود(سریال) ادامه‌دار ماراتون دروغ‌گوی فاشیست ترامپ و همدستان رسانه‌ای وی (مانند فاکس "نیوز") گفته می‌شود، “ترجمه”(کُدزدایی) شود. "پیروزی" ترامپ در انتخابات یعنی ترامپ خود را برنده اعلام کند. (به یاد داشته باشید که ترامپ قبلاً با قدرت تمام تلویحاً گفته است كه در صورت پیروزی بایدن، نتایج انتخابات را نمی‌پذیرد؛ و ترامپ اصرار دارد كه تنها "راه" شکست او در انتخابات "تقلب" است.) "شورش‌ها"، در صحبت فاشیستی، به معنای اعتراض به خشونت وحشیانه پلیس و سایر بی‌عدالتی‌ها است، حتی اگر (همان‌طور که بارها اتفاق افتاده است) این اعتراضات بسیار مسالمت‌آمیز باشد. و "شورش" در اینجا به معنای بسیج علیه رژیم ترامپ/ پنس است، حتی اگر این بسیج بدون خشونت باشد.

 

همان مقاله توجه را به این مورد جلب می‌کند:

 

نگاهی اجمالی به آنچه فاشیست‌ها به آن فکر می‌کنند و حتی برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند، از زبان راجر استون، یکی از اعضای سابق حزب جمهوری‌خواه و دست‌نشانده ترامپ بیرون آمد. (در ماه ژوئیه، ترامپ حکم ۴۰ ماه زندان استون را که به جرم دروغ گفتن به کنگره محکوم شده بود، کم کرد و به او تخفیف داد.) استون در تماس با الکس جونز- نظریه‌پرداز تئوری توطئه طرفدار ترامپ- در برنامه آنلاین اینفووارس(Infowars) خود گفت که ترامپ باید در نظر داشته باشد در صورت شکست در انتخابات نوامبر، "حکومت‌نظامی" اعلام کند یا  قانون بلوا[2] (قانون شورش-Insurrection Act) را به موردِاجرا بگذارد.

 

و استون از "دادستان کل" ویلیام بار(رئیس وزارت ضد دادستانی ترامپ- Injustice Department-، مجری اصلی سرکوب غیرقانونی و "فرمانده" پاسگان‌های حمله[3] رژیم) خواست تا هم‌اکنون نیرویی را آماده کند که در صورت اعلام این "قانون نظامی" بتواند درصحنه عمل کند.

 

توجه داشته باشید که استون علناً از ترامپ خواستار استفاده از خشونت برای ادامه کار در صورت شکست ترامپ در انتخابات است.

 

و دیگر طرفداران متعصب این رژیم، در داخل و خارج از دولت، به طرفدارانشان فراخوان دادند که تدارکات لازم برا مسلح شدن برای انتخابات ببینند.

 

این یک اشتباه جدی در صورت جدی نگرفتن آنچه صریحاً توسط ترامپ و طرفداران فاشیست وی اعلام می‌شود، خواهد بود.

 

اما این تهدیدها و اقدامات خشونت‌آمیز فاشیستی، و آمادگی برای انجام هر چه بیشتر خشونت، واقعاً خطرناک است- ترسیدن و تسلیم شدن در برابر این امر، دهشت بسیار بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

 

تلاش‌های ترامپیستها(طرفداران فاشیست ترامپ) برای سرکوب آرا باید به‌طور فعال، با شدت مقابله و با آن مخالفت شود. و مردم باید بسیج شوند، هم‌اکنون و به روشی مستمر، با این خواست(مطالبه) که کل رژیم ترامپ/پنس باید برود.

 

ما نمی‌توانیم به دموکرات‌ها اتکا کنیم، نمی‌توانیم تا ماه نوامبر صبر کنیم

در قسمت ۱ این مجموعه، من دلایلی را بررسی کردم که چرا دموکرات‌ها از رژیم ترامپ/پنس و طرفداران آن را برای آنچه درواقع است- فاشیست- نام نمی‌برند، اشاره کردم:

 

بارها و بارها، دموکرات‌ها تلاش کرده‌اند تا با استفاده از "هنجارها" و مؤسساتی(نهادهایی) که این رژیم فاشیست از آن‌ها سرپیچی می‌کند یا آن‌ها را از میان برمی‌دارد، یا آن‌ها را در جهت اهداف فاشیستش خم می‌کند- دادگاه‌ها، جلسات کنگره و دادرسی، و غیره، با آن برخورد کنند. در این راه بارها و بارها، دموکرات‌ها شکست‌خورده‌اند. بااین‌حال آن‌ها سرسختانه از جستجوی راهی برای مخالفت با این رژیم مگر با توسل به این "هنجارها" و رویه‌ها، امتناع می‌ورزند. این همان کاری است که آن‌ها انجام می‌دهند و حتی در مواجهه با اقدامات روزافزون و شدیدتر ترامپ برای سرکوب آرا در انتخابات پیش رو و عزمش برای اعلام برنده بودنش در انتخابات و یا بدون توجه به نتیجه انتخابات، در قدرت باقی بماند، دمکرات‌ها به‌شدت تمایل دارند آن را ادامه دهند.[iv]

 

بایدن و دموکرات‌ها طوری رفتار می‌کنند- و بارها اصرار می‌ورزند- که گویی دلیل این‌همه درگیری، خشونت و "هرج‌ومرج" بسیار تلخ در جامعه این است که "ترامپ ما را پراکنده و جدا می‌کند، نه متحد." اما حقیقت این است که، درحالی‌که ترامپ به "نقطه متمرکز تجمع" و "نوک نیزه" نیروهای فاشیست در این کشور تبدیل‌شده است، اما در ساختارهای قدرت و به‌طور گسترده‌تر در میان بخش‌های شهروندان(جمعیت)، دلایل عمیقی وجود دارد که چرا این فاشیسم به چنین نیرویی قدرتمند تبدیل‌شده است. بایدن و دموکرات‌ها همان‌طور که به‌دروغ ادعا می‌کنند، نمی‌توانند "کشور را به هم نزدیک کنند"، زیرا "سازش" با این فاشیست‌ها- که "نارضایتی‌های آن‌ها"(شکایت‌هایشان) ناشی از کینه متعصبانه در برابر هرگونه محدودیت برتری سفید(سفیدسالاری)، برتری مرد، بیگانه‌ستیزی( نفرت از بیگانگان)، شوونیسم خشمگین آمریکایی، و غارت بی‌بندوبار محیط زیست، و به‌طور فزاینده‌ای در اصطلاحات دیوانه‌وار بیان می‌شود، نمی‌تواند موجود باشد. هیچ مصالحه‌ای بر مبنای اصول اعتقادی این فاشیست‌ها، با تمام پیامدها و عواقب وحشتناک آن، نمی‌تواند وجود داشته باشد!

 

همان‌طور که تأکید کردم: "همه این‌ها به‌احتمال بسیار زیادی نشان می‌دهد که صرف‌نظر از نتیجه واقعی این انتخابات (با فرض اینکه واقعاً برگزار شده باشد)، اگر ترامپ خود را "برنده "معرفی کند و از رفتن(ترک مقام ریاست‌جمهوری) خودداری کند، در غیاب یک بسیج عظیم حول مطالبه رژیم ترامپ/پنس باید کنار گذاشته شود، دموکرات‌ها سرانجام تسلیم ترامپ می‌شوند." (به پانویس شماره ۴ رجوع شود.)

 

این بدان معنا نیست که رأی دادن به بایدن بی‌ربط است- و تفاوتی ایجاد نخواهد کرد. بسیاری از افرادی که از ترامپ متنفر هستند، درعین‌حال عدم تمایل(هواخواهی) مشخصی نسبت به بایدن دارند. اما "تمایل به بایدن" - یا فقدان چنین تمایلی در هواداری از او- واقعاً سوای این موضوع است و اساس این موارد را می‌توان ناآگاهی شدید، یا نادیده گرفتن عمدی خطرات وخیم درگیر، دانست. دلیل رأی دادن به بایدن، رأی دادن بر ضد ترامپ و کل رژیم وی است. و این برای هر شخصی که واقعاً به عدالت اجتماعی اهمیت می‌دهد، که از زندگی در یک آمریکای فاشیست امتناع می‌ورزد و درکی از فاجعه واقعی، نه‌فقط برای مردم این کشور بلکه برای تمام بشریت دارد، که اگر ترامپ "حکم انتخاب مجدد" را بدست آورد، باید دلیل کافی باشد. به همین دلایل، همان‌طور که در بیانیه ۱ اوت خود اشاره کردم، اگر به این ختم شود- اگر رژیم ترامپ/پنس هنوز در قدرت باشد- به خاطر اینکه رأی دادن بر ضد ترامپ باشد، پس رأی دادن به بایدن بسیار مهم و ضروری خواهد بود.

 

همان‌طور که در این بیانیه تأکید شده است، "یک -و فقط یکی- "امر خوب" وجود دارد که می‌تواند از دل این انتخابات بیرون بیاید: تحمیل یک شکست قاطع به ترامپ و کل رژیم فاشیستی. انجام این کار "شرایط به‌مراتب بهتری را برای ادامه مبارزه علیه هر آنچه رژیم ترامپ/پنس نمایندگی می‌کند و کلیه ستم و بی‌عدالتی که این سیستم ایجاد می‌کند و یک هدیه عالی برای مردم جهان خواهد بود."

 

درعین‌حال، به تمام دلایلی که در آن بیانیه گفته شد و در اینجا برجسته شده است- اقدامات ترامپ كه برای دزدیدن انتخابات بسیار زیاد است و عزم خود را برای استفاده از هر وسیله‌ای برای حفظ قدرت، بدون در نظر گرفتن نتیجه واقعی آن انتخابات، و درعین‌حال احتمال اینکه دموکرات‌ها با تجهیزات و شیوه انتخاباتی خود به حال خود رها شوند، در پایان تسلیم ترامپ می‌شوند- بنابراین انتظار برای ماه نوامبر و اتکا به رأی دادن به‌احتمال‌زیاد منجر به فاجعه خواهد شد.

 

قبل از اینکه خیلی دیر شود، مردم باید واقعیت  خطرات در شرف تکوین را کاملاً و واقعاً بپذیرند. تعداد بیش از چند نفر از مردم، گاه با کناره‌گیری غم‌انگیز، مشاهده کرده‌اند كه ادامه بهمن(اشاره به سرازیری ناگهانی و عظیم هر چیزی است-م) دروغ و اقدامات واقعاً مخوف جنایت‌کارانه ترامپ و رژیم وی آن‌ها را فرسوده كرده، تا جایی كه دیگر شوكه نشوند و یا مجبور به عمل نباشند. اما از دست دادن توانایی فرد برای خشمگین شدن، و عمل به آن خشم، به معنای از دست دادن انسانیت است- و با توجه به وضعیتی که با آن روبرو هستیم، این به معنای همکاری با فاشیسمِ این رژیم و فاجعه‌ای است که بی‌امان بشریت را به سمت آن سوق می‌دهد.

 

تعصب دیوانه‌وار فاشیست‌ها که اصرار دارند ترامپ باید تحت هر شرایطی در قدرت باقی بماند، باید توسط توده‌های مردمی که از هر آنچه این رژیم فاشیستی نمایندگی می‌کند متنفرند و تشخیص می دهند که این رژیم تهدیدی برای موجودیت بشریت است، با عزمی برحق  که این رژیم باید برود، برافروخته شوند و با آن تقابل و مبارزه کنند!!

 

و برای تحقق بخشیدن به این واقعیت، این عزم برحق را نمی‌توان فقط به رأی‌گیری علیه ترامپ هدایت کرد. آنچه اکنون فوراً موردنیاز است «قدم گذاشتن به خارج از" هنجارهای "این سیستم و بسیج توده‌های مردم در یک مبارزه مصمم ، بدون خشونت اما پایدار در خیابان‌ها برای خواستار براندازی این رژیم است ، همان‌طور که RefuseFascism.org خواستار آن است.»( به پانویس شماره ۴ مراجعه کنید) و:

 

بسیج توده‌ای موردنیاز را نمی‌توان "یک‌شبه" بعد از انتخابات ایجاد کرد- و نمی‌توان آن را با محدود کردن موارد در چارچوب و محدودیت‌هایی که دموکرات‌ها بر آن تأکید می‌کنند، ایجاد کرد....

 

ما باید به خیابان‌ها برویم، و در خیابان‌ها بمانیم، برکناری ترامپ/پنس را همین حالا مطالبه کنیم! (به پانویس شماره ۴ مراجعه کنید.)

 

 (در مقاله بعدی و نهایی این مجموعه در مورد این سؤال کلان صحبت خواهد شد: چگونه بسیج توده‌ای بدون خشونت اما پایدار و به‌طور مداوم در حال رشد برکناری ترامپ/پنس همین حالا! که توسط RefuseFascism.org فراخوانده شده و در حال سازمان‌دهی است، می‌تواند به وضعیتی منجر شود که در آن رژیم ترامپ/پنس از قدرت برکنار شود یا به‌طور عمده به آن خدمت کند.)

 

 

 

پانویس‌ها:

[1] - در متمم دوم قانون اساسی آمریکا آمده است: از طرف مردم غیرنظامی "حق بوجود آوردن یک ارتش شبه‌نظامی که به خاطر امنیت یک کشور آزاد، حق مردم در نگه‌داشتن و حمل سلاح ضروری است و نقض نخواهد شد." - مترجم

[2] - قانون شورش یا قانون بلوا در سال ۱۸۰۷ از طرف کنگره آمریکا به قانون تبدیل شد و یک قانون فدرال ایالات متحده است که طبق آن نیروهای گارد ملی فدرال در ایالات متحده در شرایط خاص، مانند سرکوب بی نظمی مدنی، شورش و بلوا به حکم رئیس جمهوری به اجرا گذارده میشود. و همچنین در متمم دوم قانون اساسی آمریکا آمده است: از طرف مردم غیرنظامی "حق بوجود آوردن یک ارتش شبه‌نظامی که به خاطر امنیت یک کشور آزاد، حق مردم در نگه‌داشتن و حمل سلاح ضروری است و نقض نخواهد شد."– توضیح از مترجم است.

 

[3] - به زبان انگلیسی storm troopers به فارسی "گروه‌های حمله"- به گروه‌های شبه‌نظامی سیاسی حزب نازی آلمان که در سال ۱۹۲۳ سازمان‌یافته و شهرتشان به خاطر سرکوب خشونت‌بار و ترور مخالفان حزب نازی فاشیست بود که تا سال ۱۹۳۴ وجود داشتند، اطلاق می‌شود. این گروه‌ها ابتدا به‌عنوان ابزاری برای تربیت‌بدنی و تلقین سیاسی مردان متعصب طرفدار فاشیسم نازی آلمان که پیراهن قهوه‌ای به تن می‌کردند و در میان مردم به "پیراهن قهوه‌ای‌ها" مشهور بودند و بعد از به قدرت رسیدن فاشیسم این گروه‌ها مجدداً سازمان‌دهی شدند و به "گروه‌های حمله"  فاشیسم نازی تبدیل شدند.- توضیح از مترجم است.

[i] - به مقاله "فلوریدا برای نفی حق رأی دادن به صدها هزار نفر از افرادی که به جرم جنایات محکوم‌شده‌اند" مراجعه کنید ، در revcom.us.

 

[ii] - مایکل کوهن در شهادت خود در برابر کمیته کنگره در سال ۲۰۱۹، در مورد این خطر صحبت کرد که اگر ترامپ در این انتخابات پیروز نشود، ترامپ از به رسمیت شناختن نتایج انتخابات برنامه‌ریزی‌شده در نوامبر ۲۰۲۰ امتناع خواهد کرد. و در كتاب اخیراً منتشرشده خود تحت نام "بی‌وفایی، داستان واقعی وكیل شخصی سابق رئیس‌جمهور دونالد ج. ترامپ" ، كوهن بار دیگر زنگ خطر را به صدا درآورد، حتی با سرعت بیشتری، با هشدار اینکه ترامپ برای انجام هر کاری، ازجمله شروع جنگ، هشدار می‌دهد، برای ماندن در قدرت. کوهن اذعان کرده است که، قبل از این حضور در سال ۲۰۱۹ در کنگره ، او به کنگره دروغ گفته بود- چیزی که او با دادن شهادت درست در آن دادرسی ۲۰۱۹ تلاش کرد آن را درست کند. ماشین دروغ فاشیستی ترامپ سعی کرده است این واقعیت را که کوهن یک معترف دروغ‌گو است، و به جرم دروغ گفتن به کنگره مجرم شناخته‌شده است، مورد سو استفاده قرار دهد تا تلاش کند توجه را ازآنچه کوهن در مورد ترامپ و خطرات بزرگی که ایجاد کرده است، منحرف کند. مشکلی که برای ترامپیست ها وجود دارد این است که دروغ‌هایی که آن‌ها اشاره می‌کنند و سایر اعمال حقیر کوهن است که انجام‌شده است- این دقیقاً با دستور و به نفع دروغ‌گوی اصلی، خود ترامپ انجام‌شده است.

کوهن که بیش از ده سال ازجمله سال‌های نخست ریاست جمهوری ترامپ با (یا برای) ترامپ بسیار نزدیک کارکرده و احتمالاً ترامپ را هرچه بهتر می‌شناسد، گفته‌های خواهرزاده ترامپ، مری ترامپ را تأیید می‌کند: نژادپرستی، زن‌ستیزی (نفرت و تخریب زنان) و تعصب همه‌جانبه در هسته اصلی وجود ترامپ است.

 

[iii] -  "ترامپ در اعتراضات شب انتخابات:" ما آن‌ها را خیلی سریع ساقط خواهیم کرد. "" این بخشی از مجموعه ادامه‌دار حمله فاشیست در revcom.us است . Trump on Election Night Protests: ‘We’ll put them down very quickly

 

[iv]- این نقل‌قول و منابع در اینجا از مقاله "رای دادن کافی نیست- ما باید به خیابان ها برویم، و در خیابان ها بمانیم برکناری ترامپ/پنس را همین حالا مطالبه کنیم، قسمت 1" ، بخش "دموکرات‌ها نمی‌توانند با ترامپ بجنگند، راهی که باید به جنگ او رفت." آمده است. این مقاله من در revcom.us در دسترس است.

ترجمه فارسی این مقاله در لینک زیر در شبکه اجتماعی تلگرام موجود است:

https://t.me/New_Communism/2101

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

It’s on: The Struggle for the Future

Will it be fascist

Or, will we act on our conscience?

October 3rd We Begin

Non-Violent Protests that Continue Day After Day

From Now Through the Elections

United by the Demand:

Trump/Pence OUTNOW!

Refusefascism


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com