اخباروگزارشات کارگری ۲۹ شهریور ماه ۱۳۹۹

اخبار کارگرى
September 19, 2020

اخباروگزارشات کارگری ۲۹ شهریور ماه ۱۳۹۹

- ادامه اعتراضات کارگران سایت پسماند صفیره اهوازنسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی با تجمع دوباره مقابل ساختمان شهرداری و شورای اسلامی شهر اهواز

- ادامه کنش های کارگران پیمانی اخراجی اداره امور ورزش شرکت بهره برداری نفت و گازگچساران برای باز گشت بکاربا برپایی تجمعات مقابل فرمانداری گچساران

- دست وپنجه نرم کردن کارگران کارخانه نساجی پاکان با مشکل عدم پرداخت کامل وبموقع حقوق و حق بیمه ونداشتن امنیت شغلی

- اعتصاب وتجمع اعتراضی رانندگان کد 8 مریوان نسبت به بلاتکلیفی شغلی مقابل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر مریوان و حومه

- خسرو صادقی بروجنی، نویسنده و روزنامه‌نگار، چهارشنبه نوزدهم شهریور برای اجرای حکم به زندان اوین منتقل شد‌

- کانون نویسندگان ایران:دادگاه عضو کانون  برگزار نشد

- افزایش 25 درصدی کارگران جان باخته براثر حوادث کاری در استان مازندران طی 5 ماهه اول سال جاری

- درباره پیمان رضایی یکی از جان باختگان حادثه ریزش آوار در مجتمع برف ‌شهر آبعلی

- مرگ ومصدومیت 4 کارگر یک کارگاه تصفیه روغن بستان آباد بر اثر گازگرفتگی در مخزن روغن سوخته

- جان باختن یک کارگردر حومه اراک بر اثر سقوط از داربست

- مصدومیت شدید یک کارگر 62 ساله در شهرمحمدیه براثر سقوط

*ادامه اعتراضات کارگران سایت پسماند صفیره اهوازنسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی با تجمع دوباره مقابل ساختمان شهرداری و شورای اسلامی شهر اهواز

روز شنبه 29 شهریور،جمعی از کارگران سایت پسماند صفیره اهوازبا برپایی تجمعی دیگر مقابل ساختمان شهرداری و شورای اسلامی شهر اهواز به اعتراضاتشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی ادامه دادند.

یکی از کارگران زن حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت:کارگران از اسفند پارسال تا اردیبهشت امسال که به دلیل شیوع ویروس کرونا بیکار شده‌اند هیچ حقوقی دریافت نکرده اند، حتی سنوات سال های گذشته هم به آنها پرداخت نشده است.

وی افزود: در زمان شیوع کرونا بسیاری از کارمندان و کارگران مدیریت پسماند با وجود دریافت حقوق تعطیل بودند با این وجود پیمانکار به ما هیچ حقوقی پرداخت نکرد. پیمانکار در روزهایی که سایت تفکیک زباله را تعطیل اعلام می‌کند حقوقی برای ما در نظر نمی‌گیرد درحالیکه ما آمادگی حضور در محل کار را داریم.

این کارگر افزود: در تیر امسال نیز تنها 10 روز اجازه حضور در محل کار را به ما دادند و پس از آن به دلیل آتش سوزی، تفکیک زباله تعطیل شد.

وی گفت: بیشتر کارگران این سایت زنان سرپرست خانوار هستند و پرداخت نشدن به موقع و کامل حقوق ضربه بسیار سنگینی به آنها وارد می کند؛ هم اکنون حتی در تامین ساده‌ترین نیازهای خود درمانده‌ایم. پیمانکار با مدیران سایت صفیره دچار اختلاف است و دود این اختلاف در چشم ما می‌رود.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی کارگران سایت پسماند صفیره اهوازنسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل شهرداری

روز چهارشنبه 22مرداد،کارگران سایت پسماند صفیره اهواز برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی دست به تجمع مقابل ساختمان سازمان مدیریت پسماندشهرداری اهواز واقع در خیابان شیخ بهایی جنوبی زدند.

یکی ازکارگران حاضر دزتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: هر ساله با تغییر پیمانکار، وضعیت پرداختی ها بدتر می‌شود و از فروردین سال جاری هم نیز کارگران هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند.

وی افزود: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز و مسئولان باید جوابگو باشند، چرا پیمانکار هایی را بکارگیری کردند که توان پرداخت حقوق کارگران را ندارند؟ هر سال با نزدیک شدن به عید نوروز و پرداخت عیدی و سنوات، پیمانکار تغییر می‌کند تا مجبور به پرداخت آن ها نشود و  کارگران را شرمنده خانواده هاشان می‌کنند.

وی درادامه گفت:با افزایش حقوق در سال جاری طبق قانون، دریافتی ما به 2میلیون و 500هزار تومان خواهد رسید اما پیمانکار ادعا می‌کند که تنها می‌تواند2 میلیون تومان پرداخت کند. حق بیمه هم 4 ماه است که پرداخت نکرده است.

وی در ادامه از بدعهدی مسئولان گفت و افزود: بسیاری از مسئولان وعده پیگیری دادند اما از این وعده 2 ماه گذشته و پیمانکار هم جوابگو کارگران نیست. مسئولان باید بدانند که کار ما از حساسیت بالایی برخوردار است و اگر دست از کار بکشیم، شهر با مشکلات بزرگی روبه‌رو خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این روزهای کرونایی، هیچگونه ابزار و وسایل بهداشتی در اختیار کارگران قرار ندادند که در پی آن حدود 35 نفر به کرونا مبتلا شدند در حالی که تفکیک زباله های بیمارستانی برعهده ما نیست، سُرُم و سُرنگ های بیمارستان همراه با زباله ها به کارخانه وارد می‌شوند و تفکیک آن ها بسیار خطرناک است.

قابل یادآوری است که در مجموع 120 نفر در این سایت مشغول به کار هستند که از این تعداد 63 نفر زن و از این جمع نیز30 نفر از زنان سرپرست خانوار هستند.

*ادامه کنش های کارگران پیمانی اخراجی اداره امور ورزش شرکت بهره برداری نفت و گازگچساران برای باز گشت بکاربا برپایی تجمعات مقابل فرمانداری گچساران

کنش های کارگران پیمانی اخراجی اداره امور ورزش شرکت بهره برداری نفت و گازگچساران برای باز گشت بکاربا برپایی تجمعات مقابل فرمانداری گچساران کماکان ادامه دارد.

به گزارش 29 شهریور یک منبع خبری محلی، در این روزها هم جمعی از مربیان امور ورزش نفت و گاز گچساران که تنها منبع درآمدشان همین راه مربیگری در ورزش شرکت نفت این شهرستان بود، و تنها از مزایای ارکان ثالث بودن در نفت فقط نامش را یدک می‌کشیدند چند هفته‌ای است که مهر اخراج از شغل هم برپیشانی شان حک شده است.

حقوق ماهیانه مربیان امور ورزش نفت و گاز گچساران (با وجود ساختار، وثبت در سامانه ساپنا به عنوان ارکان ثالث مستمر) دریافتی که غالباً بالای 10 سال سابقه کاری و بعضاً تحصیلات آکادمیک هستند به یک میلیون و چهارصد هزارتومان هم نمی‌رسد.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی کارگران پیمانی اداره امور ورزش شرکت بهره برداری نفت و گازگچساران نسبت به اخراج از کار مقابل فرمانداری

صبح روز سه شنبه 11 شهریور،کارگران پیمانی اداره امور ورزش شرکت بهره برداری نفت و گازگچساران برای اعتراض به اخراج از کار دست به تجمع مقابل فرمانداری شهرستان گچساران دراستان کهگیلویه و بویراحمد زدند.

بنابه گزارش یک منبع خبری محلی،مسئولان شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در اقدامی عجیب و غریب از ابتداء شهریورماه به نیروهای پیمانی اداره امور ورزش نفت گچساران( بانوان و آقایان مربی) اجازه کار و فعالیت نداده است.

گفته می شود: نیروهای اخراج شده اداره امور ورزش شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ازمربیان ارزشمند و با تجربه این شهرستان که دارای سوابق  فعالیت چندین ساله در رشته های مختلف ورزشی صنعت نفت می باشند و بارها در سطح استان، کشور و در مسابقات صنعت نفت کشور و مناطق نفت خیز جنوب برای شهرستان گچساران افتخار آفرینی کرده اند.

*دست وپنجه نرم کردن کارگران کارخانه نساجی پاکان با مشکل عدم پرداخت کامل وبموقع حقوق و حق بیمه ونداشتن امنیت شغلی

ماه هاست که کارگران کارخانه نساجی پاکان واقع در جنوب شرق تهران درحال دست وپنجه نرم کردن با مشکل عدم پرداخت کامل وبموقع حقوق و حق بیمه ونداشتن امنیت شغلی هستند.

روز شنبه 29 شهریور،کارگران کارخانه نساجی پاکان با بیان اینکه کارگران این واحد در سال جاری حقوق کامل دریافت نکرده‌اند به خبرنگار رسانه ای گفتند: ما حدود 6 ماه است که فقط علی‌الحساب دریافت کرده‌ایم.

این کارگران با اشاره به اینکه برای پرداخت حقوق بارها با مسئولان کارخانه صحبت کرده‌ایم، اضافه کردند: مسئولان این کارخانه همواره اذعان دارند که این واحد تولیدکننده قطعات نمدی خودرو بعد از گذشت ماه‌ها از تحویل محصولات سفارشی به خودروسازان، نتوانسته‌اند مطالبات خود را از این تولیدکنندگان دریافت کنند.

یکی از این کارگران با بیان اینکه زمانی این کارخانه حدود 230 کارگر شاغل داشت که امروز شمار آنها به 24 نفر رسیده است، افزود: اگر مطالبات کارخانه به موقع پرداخت می‌شد با حداقل ظرفیت تولید و نیروی انسانی کار نمی‌کردیم.

وی افزود:فعالیت این کارخانه که از حدود 50 سال پیش برای تولید محصولات ریسندگی و بافندگی تأسیس شده است، مانند سایر واحدهای صنعتی با مشکل تامین نقدینگی مواجه است.

این کارگر معترض با بیان اینکه این واحد در زمینه فروش و سفارش محصولات تولیدی مشکلی ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر آنچه باعث کندی کار کارگران شده تامین نشدن مواد اولیه تولید است.

به گفته وی، جدا از کمبود مواد اولیه با افزایش قیمت مواد اولیه تولید نیز روبرو هستیم. ضایعات فرش ومحصولات نمدی به عنوان مواد اولیه تولید از سال گذشته تا هم اکنون سه تا چهار برابر افزایش قیمت داشته است.

او افزود: بخش عمده مشکلات این واحد تولیدی به مطالبات دارایی وتامین اجتماعی باز می‌گردد و در این بین پافشاری اداره دارایی وتامین اجتماعی برای وصول طلب معوقه باعث نگرانی کارگران باقیمانده از بابت آینده شغلی شده است.

به گفته وی؛ در عین حال هنوز شماری از کارگران این کارخانه که از سالها قبل با استفاده از قانون سخت وزیان آور بازنشسته شده‌اند از شرکت طلبکارند.

یکی دیگر از کارگران این کارخانه در ادامه با بیان اینکه با توجه به بدهی سنگین این کارخانه بعید می‌دانم کارخانه نساجی پاکان بتواند به این زودی بدهی خود را با سازمان تامین اجتماعی تسویه کند، افزود: شواهد بیانگر این موضوع است که مشکل و شرایط کارگران کارخانه همچنان ادامه‌دار است.

وی بیان کرد: 230 کارگر در چهار سال گذشته در کارخانه پاکان مشغول به فعالیت بودند اما مشکلات و وضعیت اقتصادی سبب شد تعداد آنها در حال حاضر به 24 نفر کاهش یابد.

این کارگر ادامه داد: اگرچه مسئولان کارخانه بر این باور بودند که با تعدیل نیرو می‌توانند شرایط کارخانه را بهبود بخشند اما متاسفانه این اقدام هم نتوانست رونقی در کارخانه پاکان ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه کاهش و تعدیل کارگران توسط کارخانه باعث شد که عقب‌افتادگی و تاخیر در پرداخت حقوق کارگران جبران شود، ادامه داد: مسئولان کارخانه هر ماه به کارگران حقوق می‌دهند اما حقوق  پرداختی کامل نیست و به صورت علی‌الحساب است. در عین حال تنها درصدی از بیمه کارگران به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

به گفته وی، باتوجه به اینکه مبلغ بدهی دو خودروساز بزرگ به کارخانه پاکان هر ماه بیشتر می‌شود، بنابراین به دلیل پرداخت نکردن و پرداخت ناکافی بدهی‌ها به کارخانه، مسئولان ترجیح می‌دهند به جای پرداخت حقوق کامل به کارگران، مواد اولیه خریداری کنند.

او در ادامه با بیان اینکه شرکت‌های خودروساز از محصولات شرکت پاکان استقبال می‌کنند، ادامه داد: اگرچه فروش محصولات به این شرکت‌ها دارای مزیت‌هایی است اما نباید فراموش کرد که‌ عدم پرداخت پول در موعد مقرر توسط شرکت‌های مذکور سبب می‌شود که کارخانه پاکان با مشکلاتی مواجه شود.

وی با اشاره به اینکه کارگران کارخانه به سختی اموراتشان را می‌گذرانند، افزود: کارگران کارخانه پاکان برای گذراندن امور خانواده، اقدام به خرید نسیه می‌کنند.

*اعتصاب وتجمع اعتراضی رانندگان کد 8 مریوان نسبت به بلاتکلیفی شغلی مقابل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر مریوان و حومه

روز شنبه 29 شهریور، رانندگان کد 8 مریوان برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی دست از کار کشیده وبا به صف کردن خودروهایشان مقابل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر مریوان و حومه اجتماع کردند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،جمعی از رانندگان کد 8 شهرستان مریوان، در اعتراض به برسمیت شناخته نشدن فعالیت‌های خود، روزشنبه29شهریور مقابل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر مریوان و حومه تجمع کردند.

این رانندگان؛25 دستگاه تاکسی دارند و در نامه‌ای به رئیس پلیس راهور شهرستان مریوان، قید کرده‌اند که بعد از 5 ماه و با وجود دریافت 15 میلیون تومان از هر راننده توسط تاکسیرانی، رانندگانی غیرکد 8، که در همین مسیرها مسافر جابه‌جا می‌کنند، از به رسمیت شناختن آن‌ها خودداری می‌ورزند و به آن‌ها اجازه کار نمی‌دهند.

به گفته این رانندگان، چند بار به اصرار تاکسیرانی در مسیرهای مورد نظر حاضر شدند؛ اما مورد اهانت و کتک‌کاری قرار گرفتند؛ چراکه این گروه از رانندگان بر خط خود احساس مالکیت دارند.

*خسرو صادقی بروجنی، نویسنده و روزنامه‌نگار، چهارشنبه نوزدهم شهریور برای اجرای حکم به زندان اوین منتقل شد‌

کانون نویسندگان ایران:مرور (۳)؛ خسرو صادقی بروجنی

در زیرصفحه‌ی "مرور" وضعیت نویسندگان و فعالان عرصه‌ی مبارزه با سانسور و دفاع از آزادی بیان که به هر شکلی از جمله زندانی شدن زیر فشار قرار گرفته‌اند، مرور می‌شود.

در این نوبت وضعیت خسرو صادقی بروجنی، نویسنده و روزنامه‌نگار را مرور می‌کنیم.

***

خسرو صادقی بروجنی، نویسنده و روزنامه‌نگار، چهارشنبه نوزدهم شهریور برای اجرای حکم به زندان اوین منتقل شد‌.

او نخستین بار در تاریخ ۱۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۸، متعاقب چند جلسه احضار و بازجویی در دادسرای ناحیه‌ی ۳۳ (شهید مقدس) زندان اوین، تفهیم اتهام شد و پس از صدور قرار بازداشت وی، آن قرار به وثیقه‌ی ۳۰۰ میلیون تومانی تغییر کرد. از زمان تعیین وثیقه تا تأمین آن و به دلیل وقفه‌ی اداری آخر هفته از تاریخ ۱۸تا ۲۳ اردیبهشت در بازداشت موقت به سر برد. جلسه‌ی دادگاه او در تاریخ ۶ مرداد ماه در شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه برگزار شد و در بهمن ماه همان سال حکم محکومیت او به هشت سال زندان به اتهام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و «توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی» صادر شد. که نهایتاً پس از تلاش وکیل وی پیام ابوطالبی زنوزی، شعبه‌ی ۳۶ دادگاه تجدید نظر با برداشتن اتهام «تبلیغ علیه نظام»، «هفت سال از این محکومیت را به دو اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و «توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی» تائید کرد که از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال زندان برای وی قابل اجراست.

خسرو صادقی بروجنی، دانش‌آموخته‌ی جامعه‌شناسی است و در سال‌های اخیر ضمن پژوهش در حوزه‌ی نئولیبرالیسم و اقتصاد سیاسی ایران، مقالات متعددی در این زمینه نوشته است. کتاب «نئولیبرالیسم در بوته نقد» مجموعه‌ای از مقالات اوست که توسط نشر اچ.اند.اس مدیا (H&S Media) در انگلستان منتشر شد. کتاب دیگر او «جهانی‌سازی و نابرابری» را انتشارات پرسش در سال ۱۳۹۰ منتشر کرد. صادقی همچنین عضو هیئت تحریریه‌ی ماهنامه‌ی قلمرو رفاه است.

خسرو صادقی بروجنی در ۲۸ مرداد سال جاری طی سفری به استان آذربایجان غربی، بازداشت و پس از ۲۳ روز، چهارشنبه ۱۹ شهریور ماه برای اجرای حکم هفت سال حبس به زندان اوین منتقل شد. از وضعیت فعلی او در زندان خبری منتشر نشده است.

*کانون نویسندگان ایران:دادگاه عضو کانون  برگزار نشد

محاکمه‌ی آرش گنجی به دلیل غیبت قاضی مقیسه امروز  برگزار نشد.

طبق ابلاغیه‌ای که پیش‌تر برای  ناصر زرافشان وکیل  آرش گنجی فرستاده شده بود، امروز ۲۹ شهریور باید دادگاه آرش گنجی مترجم و منشی هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران در شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار می‌شد. آرش و وکیل او در دادگاه حاضر شدند؛ اما به سبب عدم حضور قاضی مقیسه، رئیس دادگاه، محاکمه گنجی به بعد موکول شد.

*افزایش 25 درصدی کارگران جان باخته براثر حوادث کاری در استان مازندران طی 5 ماهه اول سال جاری

مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت : مرگ و میر ناشی از حوادث کار طی پنج ماه امسال 55 نفر(همگی مرد) هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد افزایش داشت.

به گزارش 26 شهریورروابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران ، وی با بیان اینکه از کل آمار فوت شده 42 نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند ،افزود : بر اساس آمارهای موجود در پنج ماهه سال جاری سقوط از بلندی با 25 فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می دهد و برق گرفتگی با 16 ، جسم سخت با 11 ، سوختگی با 2 و سایر با یک فوتی در رتبه های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران افزود :در پنج ماهه امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با 13 مورد در مرداد ماه و کمترین آن با 7 مورد در فروردین ماه ثبت شده‌ است .

*درباره پیمان رضایی یکی از جان باختگان حادثه ریزش آوار در مجتمع برف ‌شهر آبعلی

خانواده مهندس «پیمان رضایی» یکی از جان باختگان حادثه ریزش آوار در مجتمع برف ‌شهر آبعلی: پیمان تحصیلات عالیه داشت و در زمان حادثه به عنوان سرپرست،مسئولیت کارگاه را بر عهده داشت.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 29 شهریور،آنها در گتتگوبا خبرنگار رسانه ای افزودند:پیمان حدودا 14 سال سابقه کار در پروژه‌های عمرانی را داشت و مدت یک سال بود که ازدواج کرده بود.

آنها درباره حادثه مرگبار مجتمع برف ‌شهر آبعلی گفتند : اینطور که شنیده‌ایم که در روز حادثه پیمان مشغول کار بود که ناگهان صدای دو نفر از همکارانش را که از کارگران تاسیساتی بودند را زیر خروارها خاک در داخل کانال می‌شنود که فریاد می‌زدند و نجات می‌خواستند. از قرار معلوم پیمان خود را بی‌وقفه به همکارانش که سرپرستی آنهارا برعهده داشته داخل کانال می‌رساند تا آن دو را نجات دهد، غافل از اینکه روزگار سرنوشت دیگری برایشان رقم زد و با نجات یکی از همکاران خود همانند یکی دیگر از کارگران گرفتار خروارها خاک می‌شود و جان می‌بازد.

آنها اضافه کردند:امدادگران بلافاصله خود را به پیمان می‌رسانند اما تلاش آنها برای نجات وی بیهوده بوده و او در محل جان خود را از دست می‌دهد.

از قرار معلوم در پزشکی قانونی پس از تکمیل تحقیقات قسمت‌هایی از اعضای بدن این مهندس جوان با موافقت خانواده انسان‌دوست وی برای اهدا به بیماران نیازمند جدا شده است.

درهمین رابطه: مرگ ومصدومیت 4 کارگر در حادثه ریزش آوار در مجتمع برف ‌شهر آبعلی

صبح روز چهارشنبه 26 شهریور،2 کارگر براثرریزش آوار خاکبرداری به داخل یک کانال تاسیساتی در مجتمع برف ‌شهر آبعلی جان باختند و 2 کارگر دیگر مصدوم شدند.

*مرگ ومصدومیت 4 کارگر یک کارگاه تصفیه روغن بستان آباد بر اثر گازگرفتگی در مخزن روغن سوخته

3 کارگر32 ، 35 و 54 ساله حین کار  تمیز کردن مخزن روغن سوخته در یک کارگاه تصفیه روغن در روستای گورچین  شهرستان بستان‌آباد در استان آذربایجان شرقی براثر گازگرفتگی جان خودرا ازدست دادند ویک کارگر دیگردراین حادثه  مسموم وبه بیمارستان منتقل شد.

*جان باختن یک کارگردر حومه اراک بر اثر سقوط از داربست

عصر روز جمعه 28 شهریور،یک کاگر 42 ساله حین کار در ساختمانی در دست احداث در یکی از روستاهای اراک بر اثر سقوط از داربست در دم جانش را ازدست داد.

*مصدومیت شدید یک کارگر 62 ساله در شهرمحمدیه براثر سقوط

روز شنبه 29 شهریور،یک کارگر 62 ساله حین کار دریک ساختمان نیمه کاره در فاز2 شهرمحمدیه شهرستان البرز در استان قزوین درپی سقوط از طبقه سیزدهم به طبقه یازدهم دچار آسیب نخاعی و ترومای سر و گردن شد وبه بیمارستان انتقال یافت.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com