اخباروگزارشات کارگری ۲۸ شهریورماه ۱۳۹۹

اخبار کارگرى
September 18, 2020

اخباروگزارشات کارگری ۲۸ شهریورماه ۱۳۹۹

- نیروهای سرکوب مانع ازبرگزاری مراسم یادمان نوید بهبودی برسرمزارش درسالگرد زادروزش شدند

- برگزاری مراسم چهلمین روز جان باختن مصطفی صالحی در قبرستان شهر کهریزسنگ

- گرامیداشت خاطره جانباختگان حمله موشکی سپاه به هواپیمای اوکراینی

- بزرگداشت بهنود رمضانی قرا در زادروز28 سالگیش بر سر مزارش توسط فعالین دانشجویی دانشگاه نوشیروانی بابل وخانواده اش

- کانون نویسندگان ایران:برگزاری دادگاه آرش گنجی

*نیروهای سرکوب مانع ازبرگزاری مراسم یادمان نوید بهبودی برسرمزارش درسالگرد زادروزش شدند

روز پنج شنبه 27 شهریور،نزدیکان وخانواده نوید بهبودی از جان باختنگان اعتراضات آبان ماه 98 در شهرقدس (قلعه حسن‌خان) دراستان تهران قصد برگزاری مراسم یادمان وی بمناسبت سالگرد زادروزش را برسرا مزار وی درگوراب زرمیخ شهرستان صومعه سرا دراستان گیلان داشتند که نیروهای امنیتی واطلاعاتی با بستن درب ورودی قبرستان مانع ازبرگزاری این یادمان شدند.

بنابه گزارشات منتشره درشبکه های اجتماعی،به همین منظورنیروهای اطلاعاتی مادر،پدر  و عمه‌ی نوید بهبودی هم از صبح روزپنج شنبه بازداشت ودر پایان روزآزاد شدند.

روز جمعه 28 شهریور مادرزنده یاد نوید بهبودی نوشت:

«نوید جان دیروز روز تولد توبود من مانند هرسال نتونستم روی ماه تو را چهره زیبای تورو ببوسم نویدم پسرم وحالا نزاشتن حتی بیام پیشت وسنگت راببوسم»

*برگزاری مراسم چهلمین روز جان باختن مصطفی صالحی در قبرستان شهر کهریزسنگ

روز پنج شنبه 27 شهریور، مراسم چهلمین روز جان باختن مصطفی صالحی در قبرستان شهر کهریزسنگ در استان اصفهان با شرکت تعدادی از نزدیکان وخانواده وی برگزارشد.

مصطفی صالحی در جریان اعتراضات دی ماه 96شهر کهریزسنگ بازداشت و روز 15 مرداد 99

در سن 30سالگی در زندان دستگرد اصفهان اعدام شد.

*گرامیداشت خاطره جانباختگان حمله موشکی سپاه به هواپیمای اوکراینی

روز پنج شنبه 27 شهریور،جمعی از دوستان،آشنایان وخانواده های جانباختگان حمله موشکی سپاه به هواپیمای اوکراینی با حضوردر محل سقوط وبا گلباران،ایراد سخنرانی وسردادن شعارهایی یاد عزیزانشان را گرامی داشتند.

فیلم های منتشره در شبکه های اجتماعی حاکی از سردادن شعار «مرگ بر دیکتاتور»ازطرف تعدادی ازشرکت کنندگان در مراسم می باشد.

*بزرگداشت بهنود رمضانی قرا در زادروز28 سالگیش بر سر مزارش توسط فعالین دانشجویی دانشگاه نوشیروانی بابل وخانواده اش

بهنود رمضانی قراء متولد 1371 دانشجوی ترم دو دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در شب چهارشنبه سوری 1389  در شهر تهران و توسط نیروهای بسیجی کشته شد. دو گزارش اولیه ی پزشکی قانونی حاکی از“مرگ بر اثر ضربات متعدد شی سخت به سر” می باشد.

نیروهای امنیتی با پاره کردن تصاویر این دانشجو اجازه ی برگزاری هیچگونه مراسمی در شهر تهران را ندادند و پیکرش روز جمعه 27 اسفند89 در زادگاهش در روستای قراخیل از توابع شهرستان قائم شهر دراستان مازندران دفن شد.

بخشی از گفتگوی یکی از دوستان بهنود رمضانی در باره چگونگی به قتل رساندن وی:

- در مورد اتفاقی که افتاد توضیح دهید.

ما سه چهار روز قبل از چهارشنبه سوری موادی برای ساخت نارنجک دستی تهیه کردیم و چندتا نارنجک ساختیم. بعد در

.......روزچهارشنبه سوری به میدان 22 محله نارمک که محله ی چندتا از دوستان بود رفتیم.

جو امنیتی وحشتناک بود. از ساعت 4 بعد از ظهر که از فلکه دوم تهران پارس حرکت کردیم که آن قسمتها را کاملا قُرُق کرده بودند و قدم به قدم مامور بود. بعد به نارمک رفتیم چون آن محله 150 تا 200 میدان دارد و اگر بخواهند برای هرکدام 10مامور هم بگذارن نیروی خیلی زیادی نیاز است. به هرحال نیروهای امنیتی به صورت دسته های موتور سوار دائما گشت می زدند.ما در آن میدان اعتراض سیاسی خاصی ندیدیم و خودمان هم قصد سیاسی نداشتیم. نه اینکه موافق اعتراض نباشیم بلکه معتقد بودیم که در آن شب خاص صرفا باید شادی کنیم.

حدود ساعت 6 یک دسته از مامورهای موتورسوار ریختند داخل میدان. این دسته ها طوری بودند که کسانی که جلو بود بسیجیهایی کاملا با تجهیزات بودند ولی در ترکشان نیروهای یگان ویژه کاملا پوشیده و مجهز بودند. بعد ما فرار کردیم و یک ربع بعد برگشتیم داخل میدان. حدود ساعت 8مامورها مجددا حمله کردند و داستان قبلی تکرار شد. میدان 22 خیلی شلوغ شده بود و فقط حدود 40-50 پسر جوان در این میدان بودیم. بعد آخر شب که میدان خلوت و مردم متفرق شده بودند و من به همراه بهنود و 2-3نفر دیگر داخل میدان ایستاده بودیم و صحبت می کردیم که دیدیم دسته موتورسوار وارد خیابان اصلی پایین میدان شده و گاز خلاصی می دهند و یکباره شروع به حمله کردند که من فرار کردم. بعد از چند ثانیه برگشتم دیدم که یک پسر با ریشهای کوتاه که من ابتدا فکر نمی کردم بسیجی باشد مشغول فرار است. بعد دیدم که یک خانم در پایین خیابان داد می زند: آی کشتند، بسیجیها ریختند و کشتند. ابتدا که اصلا فکر نمی کردم بهنود کشته شده باشد. دیدم دو تا از بچه های آن محل آن پسر بسیجی را دنبال می کنن و فریاد می زنند که این زده کشته. من هم دنبالش دویدم که دیدم پسر بسیجی پرید و سوار یک سمند سفید به شماره پلاک ۴۴ایران-۲۴۶س۶۱ شد و فرار کرد.

- آن پسر بسیجی بود؟ چه لباسی داشت؟

بله مطمئنم بسیجی بود. لباسش را دقیقا به خاطر ندارم و فکر می کنم که لباس شخصی داشت. در آن شرایط که کسی کشته شده هیچکسی فرار نمی کند بلکه می ایستد که ببیند چه اتفاقی افتاده و کمک کند مگر اینکه خودش کشته باشد.

بهنود از محلی که بود 10 قدم هم حرکت نکرده بود. یکی دو تا از دوستان که صحنه را دیده بودند تعریف می کردند که ظاهرا ابتدا بهنود را با شوک الکتریکی سیمی از راه دور زده بودند(که کاملا مطمئن نیستیم) بعد هم بهنود لیز می خورد. من برگشتم بالای سر بهنود دیدم که بدن و صورتش سیاه و کبود شده و یک قطره خون هم از او خارج نشده بود و اینکه برخی سایتها نوشته اند که بدنش تکه تکه شده کاملا کذب است.

- نیروهای یگان ویژه چه شدند؟

من بعد از اینکه بسیجی را دنبال کردم و برگشتم هیچ نیرویی ندیدم که بچه ها می گفتند زدند و فرار کرند. کلا بسیجیها و یگان ویژه با هم بودند.

چه اتفاقی برای پیکر بهنود افتاده بود؟

من پیکر بهنود را دیدم و بعد گواهی پزشکی قانونی هم جزئیات را تایید کرد. استخوان ران پای راستش خرد شده بود. یکی از بیضه هایش ترکیده بود. دست چپ یا راستش شکسته بود. گردنش شکسته بود که حتی با شکستن گردن، فرد قطع نخاع می شود و نمی میرد بلکه علت مرگ ضربات سختی بود که به سرش وارد شده بود. معلوم نیست با چه چیزی به سرش ضربه زدند که باعث شده بود رگهای مغز پاره شود و خونریزی مغزی کند. بعد با آمبولانس به بیمارستان الغدیر بردیم که گفتند تمام کرده.

*کانون نویسندگان ایران:برگزاری دادگاه آرش گنجی

روز شنبه ۲۹ شهریور دادگاه آرش گنجی مترجم و عضو کانون نویسندگان ایران در شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی مقیسه برگزار می‌شود.

روز ۲۵ خرداد اولین جلسه‌ی محاکمه‌ی آرش گنجی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد که به دلیل نامفهوم بودن برخی موارد، جلسه‌ی محاکمه به تعویق افتاد. با ابن همه، قاضی مقیسه رئیس دادگاه وثیقه ۴۵۰ میلیون تومانی گنجی را به سه میلیارد تومان افزایش داد، در نتیجه او بازداشت شد. پس از تامین وثیقه  گنجی روز ۳۱ خرداد موقتا و تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه اوین آزاد شد. اتهام‌های او «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی»، «تبلیغ علیه نظام» و «عضویت و همکاری با گروهک مخالف نظام» است. گنجی این اتهام‌ها را رد کرده است.

او  روز یکم دی ماه سال گذشته به دلایل نامعلوم بازداشت و به مکان نامعلوم منتقل شد. دو روز بعد معلوم شد در بند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی قرار دارد. در اعتراض به بازداشت او کانون نویسندگان ایران و بسیاری از نویسندگان و نیز پن آمریکا بیانیه‌های اعتراضی منتشر کردند. آرش گنجی پس از چهار هفته بازداشت با تامین قرار ۴۵۰ میلیون تومانی تا برگزاری دادگاه از زندان اوین آزاد شد.

صبح روز شنبه ۲۹ شهریور آرش گنجی باید در جلسه دادگاه حاضر شود.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com