اخباروگزارشات کارگری ۲۷ شهریور ماه ۱۳۹۹

اخبار کارگرى
September 17, 2020

اخباروگزارشات کارگری ۲۷ شهریور ماه ۱۳۹۹

- برگزاری مراسم گرامیداشت زنده یاد نوید افکاری بر سر مزارش در روستای سنگر شیراز

- حضور یگان ویژه داخل شرکت هفت تپه برای تقابل با کارگران اعتصابی

- تجمع اعتراضی کارگران طرح انتقال آب به46 هزار هکتاراراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان نسبت به عدم پرداخت 6 ماه حقوق وعیدی سال 99 مقابل دفتر کارگاه

- اعتراض کارگران قرارداد  موقت شهرداری دهدشت نسبت به وضعیت استخدامی وسطح نازل حقوق باتجمع و امضایی طومارهمزمان با سفر معاون وزیرکشور

- ادامه اعتراضات کارکنان بیمارستان جلیل یاسوج نسبت به عدم پرداخت ماه ها ودریافتی های بالای هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

- عدم پرداخت 6 ماه حقوق کارگران شهرداری یاسوج

- محاکمه ناهید فتحعلیان در دادگاه انقلاب تهران بدلیل شرکت در اعتراضات آبان ماه 98

- ضرب و شتم یک کارگر ساختمانی توسط پلیس ساختمان وابسته به شهرداری محمد شهر کرج

*برگزاری مراسم گرامیداشت زنده یاد نوید افکاری بر سر مزارش در روستای سنگر شیراز

روز پنج شنبه 27 شهریور، مراسم گرامیداشت زنده یاد نوید افکاری بر سر مزارش در روستای سنگر شیرازبرگزارشد.

فیلم های منتشره درشبکه های اجتماعی حاکی از برگزاری با شکوه این مراسم با شرکت ده ها نفر  وبرافراشتن پلاکاردها برسر مزارش  در روستای زادگاهش می باشد.

*حضور یگان ویژه داخل شرکت هفت تپه برای تقابل با کارگران اعتصابی

امروز پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ که مصادف با نود و پنجمین روز اعتصاب کارگران هفت تپه بود تعدادی از کارگران با تجمع در مقابل مدیریت شرکت دست به اعتراض برای احقاق حقوق خود زدند. تجمع روز گذشته با حمله با سلاح سرد و فحاشی به کارگران توسط مسئول بازرسی شرکت- جافرپور که خواهرزاده رئیس دادگستری شوش است- همراه شده بود که موجب اعتراض کارگران و مردم منطقه شد.

به دستور جعفری چگنی و همراهی نظری-دادستان برای مقابله با کارگران اعتصابی و حمایت از جافرپور و اراذل و اوباش وابسته به کارفرما، امروز #یگان_ویژه ضد شورش وارد شرکت شد تا با تجمع کارگران برخورد کند.

کارگران تجمع کننده که از همکاران غیرنیشکری بودند شروع به توضیح علت تجمع و مسالمت آمیز و قانونی بودن تجمع حق طلبانه خود کردند.

کارگران اعتصابی با خونسردی و هشیاری با موضوع برخورد کردند تا درگیری احتمالی رخ ندهد.

بدین ترتیب نود و پنجمین روز اعتصاب کارگران هفت تپه با حضور چهره خشونت آمیز حضور یگان ویژه همراه شد.

مسئولینی که قول و وعده اجرای فوری خلع ید را داده بودند، مسئولینی که قول بازگشت به کار همکارن فصلی-غیرنیشکری را داده بودند همگی در سکوت کامل فرو رفته اند و در عوض اراذل اوباش با شمشر به کارگران اعتراض میکنند و یگان ویژه ضد شورش برای اعتصاب شکنی به شرکت میفرستند.

مسئولین خوب بدانند که در هفت تپه، اعتصاب هرگز تمام نمیشود بلکه از حالت بسیار پر رنگ به مقدار کمرنگ تری به صورت موقت تغییر پیدا میکند اما به سرعت و دوباره سرباز میکند و مثلا به صورت تجمعات گسترده درون شهر ادامه پیدا میکند.

همکاران عزیز را به هشیاری و اتحاد هرچه بیشتر دعوت میکنیم. تنها راه تسریع در خلع ید این بخش خصوصی فاسد و اختلاسگر، تنها راه بازگشت به کار تمام همکاران اخراجی از بخش های مختلف، و احقاق تمامی حقوق معوقه ما، تنها و تنها احیای تجمعات و اعتصابات پرشمار و باشکوه است. ما برای پیگیری این مطالبات به هیچ وجهی دست از اعتراض به شکل های مختلف برنخواهیم داشت!

زنده باد هفت تپه- زنده باد اتحاد

جمعی از کارگران هفت تپه از بخش های مختلف پنج شنبه - ۲۷ شهریور ۱۳۹۹

*تجمع اعتراضی کارگران طرح انتقال آب به46 هزار هکتاراراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان نسبت به عدم پرداخت 6 ماه حقوق وعیدی سال 99 مقابل دفتر کارگاه

روز پنج شنبه 27 شهریورماه، کارگران طرح انتقال آب به46 هزار هکتاراراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان(شرکت سازه کویر زابل)برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت 6 ماه حقوق وعیدی سال 99 دست به تجمع مقابل دفتر کارگاه زدند.

درهمین رابطه:

1- عدم پرداخت 6 ماه حقوق وعیدی سال 99 کارگران طرح انتقال آب به46 هزار هکتاراراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان

6 ماه حقوق وعیدی سال 99 کارگران طرح انتقال آب به46 هزار هکتاراراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان پرداخت نشده است.

روز سه شنبه 26 شهریور،یکی از کارگران طرح 46هزار هکتار به خبرنگار یک رسانه محلی گفت: بیش از 6 ماه است که حقوق و عیدی خود را دریافت نکرده ایم.

وی افزود: اوضاع سخت زندگی و گرانی کالاهای اساسی در سال جاری باعث شده است که به ناچار اقلام غیر ضروری منزلمان را به فروش کنیم تا بتوانیم شکم خانواده را سیر نگه داریم.

اوادامه داد: طرح 46 هزار هکتار ریخت و پاش های بسیاری دارد که تنها خود مجریان طرح از آن بهره می برند اما برای حقوق کارگران می گویند بودجه نداریم.

وی گفت: هیچ یک از مهندسان طرح 46هزار هکتار بومی خود منطقه نیستند و به نظر می رسد بیشتر از اجرای کار به فکر حقوق و مزایای خود باشند.

2- تجمع اعتراضی کارگران طرح آبرسانی به دشت سیستان نسبت به عدم پرداخت 7 ماه حقوق مقابل اداره جهاد کشاورزی شهرستان زابل

روز دوشنبه 23 تیر، کارگران طرح آبرسانی به دشت سیستان(شرکت چکاد جنوب)برای اعتراض به عدم پرداخت 7 ماه حقوق دست به تجمع مقابل ساختمان کارفرمای اصلی این طرح وزارت جهاد کشاورزی درشهرستان زابل زدند.

*اعتراض کارگران قرارداد  موقت شهرداری دهدشت نسبت به وضعیت استخدامی وسطح نازل حقوق باتجمع و امضایی طومارهمزمان با سفر معاون وزیرکشور

روز پنج شنبه 27 شهریورهمزمان با سفر معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور به دهدشت،جمعی از کارگران شهرداری این شهر در استان کهگیلویه و بویراحمد با تجمع وامضای طومار اعتراضشان را نسبت به وضعیت استخدامی وسطح نازل حقوق بنمایش گذاشتند.

*ادامه اعتراضات کارکنان بیمارستان جلیل یاسوج نسبت به عدم پرداخت ماه ها ودریافتی های بالای هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

در حالی که تا تاریخ ( 26 شهریور ماه 99 ) بخشی از حقوق  کارکنان بیمارستان جلیل یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت نشده است عکس‌هایی از فیش‌های حقوقی و  کارآنه هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج منتشر شد که نشان می‌دهد، هیأت رئیسه دانشگاه کارآنه و حقوق بالایی دریافت می‌کنند و این در حالی است که پرستاران و کادر درمانی که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا هستند، کارآنه و پاداش کمتری دریافت می‌کنند.

تصویر یک فیش حقوقی برگرفته از یک منبع خبری محلی:

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی کارکنان بیمارستان جلیل یاسوج نسبت به عدم پرداخت ماه ها مطالبات مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد

روز شنبه 4 مرداد،چند صد نفر از کارکنان بیمارستان جلیل یاسوج برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حق کارانه واضافه کاری و حق الزحمه تلاش های شبانه روزیشان دررابطه با بیماری کووید19،دست به تجمع مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد زدند.

بنابه گزارشات رسانه ای شده،بدنبال این تجمع اعتراضی،امروزمبلغ بسیارناچیزی به حساب کارکنان ای مرکز درمانی واریز شد که موجب برانگیختن خشمشان شد.

*عدم پرداخت 6 ماه حقوق کارگران شهرداری یاسوج

خبرکوتاه: 6 ماه حقوق کارگران شهرداری یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت نشده است.

*محاکمه ناهید فتحعلیان در دادگاه انقلاب تهران بدلیل شرکت در اعتراضات آبان ماه 98

روز چهارشنبه 26 شهریور،ناهید فتحعلیان معلم بازنشسته و کنشگر فرهنگی بدلیل شرکت در اعتراضات آبان ماه 98و به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد.

*ضرب و شتم یک کارگر ساختمانی توسط پلیس ساختمان وابسته به شهرداری محمد شهر کرج

روز چهارشنبه 26 شهریور،یک کارگر ساختمانی حین کار در یک ساختمان در حال احداث مورد ضرب وشتم پلیس ساختمان وابسته به شهرداری محمد شهرکرج قرار گرفت.

فیلم های منتشره درشبکه های اجتماعی چند مامور شهرداری همزمان یک کارگر را زیر مشت و لگد خود گرفته‌اند .

روز پنج شنبه 27 شهریور، شهردار محمدشهر کرج ، ضرب و شتم یک کارگر ساختمانی توسط پلیس ساختمان یک شرکت خصوصی وابسته به شهرداری محمد شهر را در این شهر تائید کرد و گفت: عوامل ضرب و شتم این کارگر ساختمانی اخراج شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com