اخباروگزارشات کارگری ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۹

اخبار کارگرى
September 16, 2020

اخباروگزارشات کارگری ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۹

- تجمع  اعتراضی کارگران بازنشسته اهواز نسبت به سطح نازل مستمری مقابل اداره گل تامین اجتماعی خوزستان

- تجمع داوطلبان جمعیت هلال احمر مقابل مجلس برای پایان دادن به بلاتکلیفی استخدامی

- ادامه اعتراضات کارگران پیمانی بیمارستان دهدشت نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق

- عدم پرداخت 6 ماه حقوق وعیدی سال 99 کارگران طرح انتقال آب به46 هزار هکتاراراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان

- اعتراض جمعی از اهالی زاهدان نسبت به عدم توزیع کپسول گاز با بستن خیابان

- تجمع اعتراضی اهالی سرقنات ایذه نسبت به وضعیت نامناسب بهداشتی منطقه  و بی خیالی مسئولان ذیربط مقابل شهرداری برای چندمین بار

- مرگ ومصدومیت 4 کارگر در حادثه ریزش آوار در مجتمع برف ‌شهر آبعلی

- جان باختن یک کارگرکارخانه شکوفا صنعت پویا براثرفرود سازه‌های فولادی روی سرش

*تجمع  اعتراضی کارگران بازنشسته اهواز نسبت به سطح نازل مستمری مقابل اداره گل تامین اجتماعی خوزستان

روز سه شنبه 25 شهریور،جمعی از کارگران بازنشسته اهواز برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به سطح نازل مستمری دست به تجمع مقابل اداره کل تامین اجتماعی خوزستان در کلانشهر اهواز زدند.

 

روز چهارشنبه 26 شهریور،یکی از این بازنشستگان با بیان اینکه وضعیت معاش بازنشستگان کارگری به هیچ‌وجه مساعد نیست،در گفتگو خبرنگار رسانه ای مطالباتشان را بقرار زیر اعلام کرد:

-اجرای بدون تنازل ماده 96 قانون تامین اجتماعی،

- افزایش مستمری‌ها به اندازه سبد هزینه‌ها،

- افزایش حق مسکن به اندازه هزینه‌های واقعی مسکن،

- ارتقای خدمات بیمه پایه و رفع نیاز به بیمه تکمیلی

- و تجدیدنظر فوری در فرمول‌ها و محاسبات همسان‌سازی.

تجمع کنندگان گفتند: اجرای ماده 96 قانون تامین اجتماعی یعنی افزایش قانونی مستمری‌ها به مراتب از اجرای همسان‌سازی مهم‌تر است؛ درحالیکه نرخ سبد معیشت از هفت میلیون تومان عبور کرده است، نمی‌توانیم به دو میلیون و 800 هزار تومانِ همسان‌سازی دلخوش باشیم؛ چگونه باید در این گرانی‌ها و تورم، هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌های خود را تامین کنیم؟! بیایند حقوق ما را به دلار حساب کنند تا مشخص شود ما چقدر زیر خط فقر هستیم!

یک کارگر بازنشسته اهوازی با تاکید بر اینکه بایستی همه هزینه‌های درمانی بازنشستگان رایگان باشد،اضافه کرد: سی سال حق بیمه به حساب تامین اجتماعی واریز نکرده‌ایم که امروز نتوانیم حداقل‌های زندگی خود را تامین کنیم یا از پس هزینه‌های درمان بربیاییم!

*تجمع داوطلبان جمعیت هلال احمر مقابل مجلس برای پایان دادن به بلاتکلیفی استخدامی

اوایل هفته جاری،جمعی از داوطلبان جمعیت هلال احمرباتجمع مقابل مجلس با بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به پارتی بازی در استخدام ها، عدم به کار گیری نیرو‌ها متخصص به دلایل مختلف و استخدامی های،خواهان پایان دادن به پایان دادن به بلاتکلیفی استخدامیشان شدند.

روز چهارشنبه 26 شهریور،سخنگوی جمعیت هلال احمر به خبرنگار رسانه ای گفت: مجوز استخدام هزار نفر را دریافت کردیم که الویت ما با داوطلبان است.

وی افزود: همه افراد اعم از داوطلبان در ساختار آزمون در هلال استخدام می‌شوند و طبیعتا الویت با مجموعه بچه‌هایی است که سال‌ها در کنار ما هستند دارای تجربیات بیشتری هستند.

*ادامه اعتراضات کارگران پیمانی بیمارستان دهدشت نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق

روز سه شنبه 25 شهریور،کارگران پیمانی بیمارستان دهدشت برای باری دیگر صدای اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق بلند کردند.

یکی از این کارگران شرکتی معترض بیمارستان دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد بنمایندگی از 50 همکارش به خبرنگار یک رسانه محلی گفت:ما نیروهای خدماتی دوشادوش سایر پرسنل پرستاران، پزشکان در بخش‌های مختلف اورژانس، کرونا و... مشغول به خدمت هستیم ولی 5 ماه بود که یک ریال حقوق دریافت نکرده‌ بودیم.

پس از پیگیری های زیاد و بی توجهی از سوی مسوولان و رسانه ای شدن مشکل،بالاخره پیمانکار 2ماه حقوق کارگران را پرداخت کرد ولی از برج 2 تا حال را یک ریال پرداخت نکردند.

وی افزود:نماینده پیمانکار هم می گوید تا الان حقوق و بیمه کارگران را  از جیب خود داده ایم ولی اگر دانشگاه تا پایان سال هم بودجه ای به ما ندهد یک ریال به کارگران پرداخت نمی کنیم!

این کارگر معترض با اشاره به اینکه بی صاحبترین نیروهای بیمارستان،همین نیروهای شرکتی خدماتی,است،گفت:پیمانکار،بیمارستان،شبکه بهداشت،دانشگاه علوم پزشکی هیچکدام توجهی به ما نمی کنند،اگر این موضوع ادامه پیدا کند همه دست از کار می کشیم.

*عدم پرداخت 6 ماه حقوق وعیدی سال 99 کارگران طرح انتقال آب به46 هزار هکتاراراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان

 6 ماه حقوق وعیدی سال 99 کارگران طرح انتقال آب به46 هزار هکتاراراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان پرداخت نشده است.

روز سه شنبه 26 شهریور،یکی از کارگران طرح 46هزار هکتار به خبرنگار یک رسانه محلی گفت: بیش از 6 ماه است که حقوق و عیدی خود را دریافت نکرده ایم.

وی افزود: اوضاع سخت زندگی و گرانی کالاهای اساسی در سال جاری باعث شده است که به ناچار اقلام غیر ضروری منزلمان را به فروش کنیم تا بتوانیم شکم خانواده را سیر نگه داریم.

اوادامه داد: طرح 46 هزار هکتار ریخت و پاش های بسیاری دارد که تنها خود مجریان طرح از آن بهره می برند اما برای حقوق کارگران می گویند بودجه نداریم.

وی گفت: هیچ یک از مهندسان طرح 46هزار هکتار بومی خود منطقه نیستند و به نظر می رسد بیشتر از اجرای کار به فکر حقوق و مزایای خود باشند.

*اعتراض جمعی از اهالی زاهدان نسبت به عدم توزیع کپسول گاز با بستن خیابان

روز چهارشنبه 26 شهریور، جمعی از اهالی زاهدان برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم توزیع کپسول گاز دست به مسدود کردن یکی از خیابان های این شهر در استان سیستان و بلوچستان زدند.

*تجمع اعتراضی اهالی سرقنات ایذه نسبت به وضعیت نامناسب بهداشتی منطقه  و بی خیالی مسئولان ذیربط مقابل شهرداری برای چندمین بار

روز چهارشنبه 26 شهریوربرای چندمین بار،جمعی از اهالی سرقنات ایذه برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به وضعیت نامناسب بهداشتی منطقه و بی خیالی مسئولان ذیربط دست به تجمع مقابل شهرداری این شهر دراستان خوزستان زدند.

یکی از تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفت: باتوجه به فقر امکانات و عدم توجه شهرداری شهر به مناطق پرجمعیتی مثل سرقنات در محاسبات عمرانی شهر، مردم این منطقه برای چندمین بار متوالی دست به اعتراض زدند.

وی افزود: مردم‌ این منطقه همچنان درگیر معضلاتی مانند بحث دپوی زباله‌ها و رهاسازی آن‌ها در دهانه‌ی قنات‌های تاریخی شهر و همچنین فاضلابی هستند که در زمین‌های این محلات رها می‌شود.

یکی از اهالی کوچه‌ی رامین سرقنات گفت: شهرداری شهر طوری با ما برخورد می‌کند که انگار ما جزو این شهر نیستیم. ما مالیات و عوارض می‌دهیم که در مقابلش، خدمات بگیریم.

*مرگ ومصدومیت 4 کارگر در حادثه ریزش آوار در مجتمع برف ‌شهر آبعلی

صبح روز چهارشنبه 26 شهریور،2 کارگر براثرریزش آوار خاکبرداری به داخل یک کانال تاسیساتی در مجتمع برف ‌شهر آبعلی جان باختند و 2 کارگر دیگر مصدوم شدند.

*جان باختن یک کارگرکارخانه شکوفا صنعت پویا براثرفرود سازه‌های فولادی روی سرش

یک کارگرکارخانه شکوفا صنعت پویا  واقع در استان کرمان بنام محمدرضا عسکری‌زاده براثرفرود سازه‌های فولادی روی سرش جانش را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com