اخبار وگزارشات کارگری ۲۳ شهریورماه ۱۳۹۹

اخبار کارگرى
September 13, 2020

اخبار وگزارشات کارگری ۲۳ شهریورماه ۱۳۹۹

- بازداشت 2 کارگر حق طلب کارخانه کنتورسازی ایران با حکم دستگاه قضایی

- تجمع کارگران غیرنیشکری  اخراجی هفت تپه مقابل فرمانداری شوش برای دست یابی به مطالبات ادامه دارد

- ادامه سریال اعتراضات معلمان نهضت سوادآموزی و پیش‌دبستانی نسبت به بلاتکلیفی استخدامی بابرپایی تجمع دیگرمقابل مجلس

- پایان اعتصاب 3 روزه رانندگان درمرز باشماق

- تجمع اعتراضی متقاضیان خرید خودرونسبت به محرومیت ثبت نام در فروش محصولات ایران خودرو مقابل وزارت صنعت

- بازهم ریزش تونل در معدن کرومیت فاریاب وجان باختن کارگری دیگر

- جان باختن کارگر یک واحد صنعتی کمال شهر کرج حین کار براثرسقوط درب کرکره‌ای

*بازداشت 2 کارگر حق طلب کارخانه کنتورسازی ایران با حکم دستگاه قضایی

شنبه شب(22 شهریور)بدنبال تجمع اعتراضی کارگران کارخانه کنتورسازی ایران نسبت به بلاتکلیفی شغلی و بی‌تفاوتی مسئولان مقابل ساختمان دادگستری استان قزوین،2کارگر حق طلب این واحد تولیدی با حکم دستگاه قضایی بازداشت شدند.

بنابه گزارش رسانه ای شده ،روز یکشنبه 23 شهریور این 2 کارگر معترض با سپردن تعهد آزاد شدند.

درهمین رابطه: از سرگیری اعتراضات کارگران کارخانه کنتورسازی ایران نسبت به بلاتکلیفی شغلی و بی‌تفاوتی مسئولان با تجمع مقابل ساختمان دادگستری استان قزوین

روز شنبه 22شهریور، کارگران کارخانه کنتورسازی ایران با تجمع مقابل ساختمان دادگستری استان قزوین اعتراضاتشان را نسبت به بلاتکلیفی شغلی و بی‌تفاوتی مسئولان سرگرفتند وخواهان خلع ید از مالک شرکت شدند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند:دلیل این تجمع اعتراض به جذب نیروی جدید شرکت و بی‌تفاوتی مسئولان به رغم مصوبات متعدد در رابطه با تعیین تکلیف مدیریت شرکت و خلع ید وی و بسته ماندن شرکت است.

این تجمع پس از آن صورت گرفت که بدهی 15 میلیارد معوقه کارگران این واحد صنعتی از سوی سازمان برنامه و بودجه در سفر نوبخت طی روزهای اخیر به کارگران پرداخت شد.

اعتراضات کارگری طی این مدت عمدتا به منظور خلع ید مدیرعامل شرکت صورت گرفته است. مالکیت این واحد تولیدی همچنان در اختیار فردی است که با وجود حضور در زندان، همچنان با امکانات وِیژه از داخل زندان این واحد را مدیریت می کند.

وعده های مسئولان طراز اول کشور واستان قزوین منجمله مسئولان دستگاه قضایی برای پیدا کردن راه حلی جهت خلع ید مالک هنوز به نتیجه نرسیده و کارگران منتظر تحقق وعده‌ها برای احیای مجدد کنتور سازی هستند.

*ادامه سریال اعتراضات معلمان نهضت سوادآموزی و پیش‌دبستانی نسبت به بلاتکلیفی استخدامی بابرپایی تجمع دیگرمقابل مجلس

روز یکشنبه 23 شهریور،معلمان نهضت سوادآموزی و پیش‌دبستانی درادامه سریال اعتراضاتشان نسبت به بلاتکلیفی استخدامی برای باری دیگردست به تجمع دربهارستان زدند.

*تجمع کارگران غیرنیشکری  اخراجی هفت تپه مقابل فرمانداری شوش برای دست یابی به مطالبات ادامه دارد

روز یکشنبه 32 شهریور، کارگران غیرنیشکری  اخراجی هفت تپه در راه دست یابی به مطالباتشان مبنی بربازگشت بکاروتبدیل وضعیت به تجمعشان مقابل فرمانداری شهرستان شوش ادامه دادند.

*پایان اعتصاب 3 روزه رانندگان درمرز باشماق

شنبه شب (22 شهریور) اعتصاب رانندگان مرزباشماق پس از 3 روز پایان گرفت.

روز یکشنبه 23 شهریور،فرماندار مریوان به خبرنگار رسانه ای گفت:بدلیل سنگ پراکنی و تعرض به خودروهای ایرانی حامل کالاهای صادراتی در آن سوی مرز درداخل خاک اقلیم کردستان، رانندگان ایران احساس امنیت نمی‌ کردند.

وی افزود: این موضوع در رایزنی مسوولین دو طرف مورد رسیدگی قرار گرفت  وطرف عراقی پذیرفت کارهای لازم برای تامین امنیت رانندگان ایرانی را انجام دهند.  

وی اضافه کرد: با عدم تردد خودروهای ایرانی، رانندگان عراقی هم مقابله به مثل کرده و از ورود به ایران برای حمل کالا خودداری می‌کردند که این امر موجب اختلال در صادرات کالا از مرز باشماق شده بود.

وی یادآور شد: پیش از شیوع کرونا خودروهای ایرانی کالاها و سوخت را تا مقصد مورد نظر در داخل خاک عراق حمل می‌کردند اما بعد از شیوع کرونا و بخاطر محدودیت های ایجاد شده کالاها در محوطه مرز و نقطه صفر جابجا می‌شد و از آن به بعد خودروهای عراقی آن را تا مقصد مورد نظر حمل می‌کردند.

وی تاکید کرد: بعد از اینکه مذاکرات و پیگیری‌هایی صورت گرفت تا رانندگان ایرانی کالاهای خود را در مرز تخلیه نکنند و مستقیم به مقصد ببرند این امر موجب اعتراض رانندگان عراقی و ایجاد ممانعت از ورود خودروهای ایرانی شد.

او درخاتمه گفت: بعد از مذاکراتی که با هیات عراقی داشتیم موافقت شد فعلا تا یک هفته دیگر کالاها را رانندگان عراقی حمل کنند تا طرف عراقی زیرساخت و شرایط را برای امنیت رانندگان ایرانی و عبور مستقیم آنها به شهرهای مقصد در عراق فراهم کند.

*تجمع اعتراضی متقاضیان خرید خودرونسبت به محرومیت ثبت نام در فروش محصولات ایران خودرو مقابل وزارت صنعت

روز یکشنبه 23 شهریور،جمعی از متقاضیان خرید خودروبرای اعتراض به محرومیت ثبت نام در فروش محصولات ایران خودرو دست به تجمع مقابل ساختمان وزارت صنعت درتهران زدند.

براساس گزارش رسانه ای شده،جمعی از متقاضیان خرید خودرو امروز مقابل ساختمان وزارت صنعت تجمع و اعلام کردند که در مراجعه به سایت پیش فروش محصولات ایران خودرو، امکان ثبت نام ندارند و این در شرایطی است که در هیچکدام از فروش فوق العاده یا پیش فروش های قبلی این شرکت برنده قرعه کشی نبوده اند.

یکی از تجمع کنندگان در این باره گفت: روز گذشته برای ثبت نام در طرح پیش فروش محصولات ایران خودرو به سایت این گروه خودروسازی مراجعه کردم ولی در سایت با این عنوان که شما قبلاً برنده قرعه کشی شده اید، ثبت نام برایم مسدود بود.

وی افزود: به این دسته از مراجعه کنندگان به سایت فروش ایران خودرو دلایل مختلفی از جمله عدم واریز وجه خودرو اعلام شده است و به برخی افراد نیز اعلام کرده اند که نامشان در فهرست تکمیل ظرفیت بوده و آنها وجه خودرو را واریز نکرده اند و به همین دلیل از حضور در مراحل بعدی فروش مستقیم خودرو محروم می شوند.

وی ادامه داد: صبح امروز به دفتر فروش ایران خودرو و همچنین مرکز ارتباط با مشتریان این گروه خودروسازی نیز مراجعه کردیم که به ما گفتند برنده شدن شما از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی شده است در حالی چنین موضوعی صحت ندارد و پرینت پیامک و ایمیل ها نشان دهنده کذب بودن ادعای این خودروساز است.

وی تصریح کرد: برخی می گویند فهرست برندگان قرعه کشی با فهرستی که خودروسازان به مرکز شماره گذاری ارسال می کنند متفاوت است و به همین دلیل کد ملی های درج شده در فهرست ارائه شده به وزارت صنعت با افرادی که به عنوان برنده نهایی موفق به خرید خودرو می شوند فرق دارد.

این معترض گفت: در حال حاضر داخل ساختمان وزارت صنعت هستیم ولی تاکنون مسئولی با ما صحبت نکرده است.

*بازهم ریزش تونل در معدن کرومیت فاریاب وجان باختن کارگری دیگر

عص روز شنبه 22 شهریور، یکی از تونل‌های معدن کرومیت فاریاب  واقع درشهرمنوجان استان کرمان ریزش کرد وجان یک کارگر اهل شهرستان رودان دراستان هرمزگان را گرفت.

خاطرنشان می شود که این دومین حادثه ریزش تونل  است که طی یک ماه گذشته در معدن فاریاب منوجان اتفاق افتاده است.

روز سه شنبه 28 مرداد 99،یک کارگر معدن کرومیت فاریاب براثر ریزش تونل مصدوم وپس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات جانش را از دست داد.

*جان باختن کارگر یک واحد صنعتی کمال شهر کرج حین کار براثرسقوط درب کرکره‌ای

روز شنبه 22 شهریور، کارگر یک واحد صنعتی کمال شهر کرج  حین کار براثرسقوط درب کرکره‌ای یکی از سالن‌ها وبرخورد با سر وی،در دم جانش را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com