حکومت جنایتکار اسلامی نوید افکاری را اعدام کرد + پایان اعتصاب کارگران پیمانی نفت با افزایش حقوق اعتصابیون اعلام شد

حزب كمونيست كارگرى ايران
September 12, 2020

حکومت جنایتکار اسلامی نوید افکاری را اعدام کرد!

 

امروز شنبه وکیل برادران افکاری خبر داد که متاسفانه نوید افکاری در زندان عادل آباد شیراز اعدام شده است. این خبر تا هم اکنون موجی از خشم علیه حکومت اسلامی را در همه جا برانگیخته است. به خانواده افکاری و دوستانش صمیمانه تسلیت می گوییم و به همراه آنها نفرت و انزجار شدید خود را علیه حکومت جنایتکار اسلامی اعلام میکنیم.

 

نوید افکاری و برادرانش وحید و حبیب افکاری در ارتباط با اعتراضات سال ۹۷ دستگیر شدند. اما جمهوری اسلامی قتل یک مامور امنیتی را نیز به آنها منتسب کرد و با شکنجه و فشار از آنها اعتراف گرفت که نوید با کمک برادرش وحید این مامور را به قتل رسانده است. با اعلام حکم اعدام نوید افکاری موجی از اعتراض در ایران و جهان به این حکم شنیع و جنایتکارانه به جریان افتاد. برخی نهادهای بین المللی از جمله کمیته بین المللی ورزشکاران و کمیته بین المللی المپیک نیز تلاش کردند با تهدید اخراج جمهوری اسلامی از نهادهای ورزشی و کشتی جهانی مانع اعدام نوید افکاری شوند. جمهوری اسلامی بنا به شیوه رسوا و نخ نمای خود، فیلم نفرت انگیز تلویزیونی اعترافات و صحنه سازی قتل را از صدا و سیمای حکومتی منتشر کرد تا فشارها را تخفیف دهد. اما این نمایش رسوای تلویزیونی اعتراض وسیع تری را دامن زد. سران حکومت بدانند که اعدام نوید نیز هزینه سنگینی برایشان خواهد داشت و پاسخ دندان شکنی خواهد گرفت.

 

نوید توسط قاتلان اسلامی اعدام شد اما تلاشمان را در داخل کشور و در سطح جهانی گسترده تر خواهیم کرد تا حکومت را بیش از پیش در منگنه قرار دهیم و هزینه هر حکم اعدامی را چنان برای حکومت سنگین کنیم که به راحتی نتوانند جوانان مردم را اعدام کنند. از همه مردم در سراسر کشور و بویژه مردم شیراز میخواهیم به هر شکل ممکن در مقابل این جنایت دست به اعتراض بزنند. از کلیه نهادها و تشکل های مردمی، از کارگران و معلمان و دانشجویان، از نویسندگان و ورزشکاران و از همه مردم آزاده میخواهیم این جنایت را محکوم کنند و به هر شکل ممکن اعتراض کنند.

 

وقت آن است که دولت های مختلف جهان جمهوری اسلامی را قاطعانه محکوم کنند،‌ دست از مماشات با آن بردارند، آن را هر چه بیشتر در سطح جهانی بایکوت سیاسی کنند و‌ از مراجع بین المللی و سازمان های ورزشی اخراج کنند.

 

صدای سرنگونی و اعتصابات کارگران و اعتراضات بخشهای مختلف مردم هر روز گسترده تر و فراگیرتر میشود. اعدام امروز نوید افکاری که برای ارعاب جامعه و عقب راندن مردم صورت گرفت فراخوانی به همه مردم است که مبارزه برای سرنگونی حکومت منفور اسلامی را هرچه بیشتر گسترش دهیم.

 

نابود باد جمهوری اسلامی!

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۰

++++++++++++++

اعتصابات : شماره ٣٥

 

 پایان اعتصاب  کارگران پیمانی نفت با افزایش حقوق اعتصابیون اعلام شد

زمزمه های گسترش اعتراضات برای دیگر خواستها شنیده میشود

گزارشها حاکی از اینست که اعتصاب کارگران نفت با عقب نشینی کارفرمایان در رابطه با افزایش حقوق کارگران اعتصابی پایان یافته است. روز جمعه ۲۱ شهریور، کانال روزنامه‌نگاران مستقل ایران گزارشی از طرف کارگران پایپینگ و پروژه‌ای نفت و گاز کشور را تحت عنوان" موفقیت ۸۰ درصدی کمپین اعتصاب کارگران نفت و گاز" منتشر کرده است. 

در این گزارش به موافقت مدیران اکثر پروژه ها با افزایش حقوق اشاره شده است. از جمله حقوق جوشکاران برق آرگون کربن از ۶.۵ یا ۷ میلیون تومان به  ۱۰ یا ۱۱ یا ١٢ میلیون، حقوق  فیترها از  ۵.۵ یا ۶ میلیون تومان به ٨ میلیون،  داربست بند ها از ٤ یا  ۴.۵ میلیون تومان به  ۷ یا ۷.۵ میلیون تومان افزایش یافته و این کارگران به سر کار خود بازگشته اند. در این گزارش همچنین از همه کارگرانی که کار را ترک کرده اند خواسته شده است که به سر کار خود بازگردند و اعلام شده است که حقوق کارگران اجرایی پروژه‌ای اعم از جوشکار، فیتر، مونتاژکار، داربست بند، مکانیک، انبار دار، برق کار کمکی و سایر مشاغل پروژه ای باید هر سال افزایش یابد.  این کارگران تصمیم گیری درباره مراحل بعدی مطالبه گری خود را به آینده موکول کرده اند.

همانطور که در این گزارش مشاهده می شود کارگران پایپینگ پروژه ای نفت به دنبال بیش ازیکماه اعتصاب موفقیت هایی داشته اند و با اعتصاب خود توانسته اند سطح دستمزدشان را افزایش دهند. اما این اعتصاب شروع کار است. به گزارش خود حکومتیان در این صنعت ٢٢٠ هزار کارگر اشتغال دارند و بخش وسیعی از آنان همچنان دستمزدهایشان زیر خط فقر است و ناگزیرند با اضافه کارگری های سنگین هزینه کمرشکن زندگیشان را تامین کنند. بدنبال این اعتصاب دیگر بخش های عظیم کارگران نفت در موقعیت بسیار قویتری قرار دارند که همدوش با کارگران، معلمان و بازنشستگان در سراسر ایران، صدای اعتراض خود را به حقوق های زیر خط فقر بلند کنند و خواستار افزایش حقوقها به بالای خط فقر ده میلیونی شوند. بنا بر گزارشات، مدیران و دست اندرکاران صنعت نفت بالاترین رقم حقوق های نجومی را بخود اختصاص داده اند و ارقام بزرگی از دزدی ها و اختلاس ها به دست اندرکاران این صنعت مربوط میشود. باید بساط نجومی بگیران و دزدان و چپاولگران را جارو کرد.

قدر مسلم این است که اعتصاب کارگران پایپینگ پروژه ای نفت تا همین جا یک موفقیت بزرگ برای این کارگران و برای کل جنبش کارگری و جنبش افزایش دستمزد بوده است. اعتصاب بیش از یک ماه کارگران پایپینگ پروژه ای نفت اولین قدرت نمایی گسترده و سراسری کارگران نفت بعد از بیش از ٤٠ سال تحمیل شدیدترین شرایط برده وار کار بر کارگران نفت و موسسات وابسته به آن است. کارگران نفت با این اعتصاب زنجیرهایی را از پای خود پاره کردند.

شکی نیست که به دنبال این اتفاق این کارگران در موقعیت قویتری برای تحمیل دیگر مطالبات خود به پا خواهند خاست و زمزمه هایش را همین امروز می توان شنید. خلع ید از پیمانکاران این مفتخوران دزد و چپاولگر در محیط های کار، لغو قراردادهای موقت کارهایی که خصلت مستمر دارند، امکان استفاده همه کارگران غیر رسمی از امکانات درمانی و دیگر مزایای کارگران رسمی و درمان رایگان برای همه کارگران، اجرایی شدن پروتکل های بهداشتی برای مقابله با بیماری مرگبار کرونا، پرداخت معوقات کارگران، توقف خصوصی سازی ها این شکل آشکار دزدی و چپاول در محیط های کار و توقف بیکارسازی ها، بالا بردن استاندارد خوابگاهها و اماکن عمومی ای چون حمامها، غذا خوری ها همه و همه موضوعات اعتراض کارگران نفت بوده است.

حزب کمونیست کارگری به همه کارگران اعتصابی خسته نباشید میگوید و کارگران را به سازمان دادن شورای هماهنگی اعتراضات بعنوان بستری برای تصمیم گیری جمعی و شورایی توده کارگران تاکید دارد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٢ شهریور ۱۳۹۹،  ١٢ سپتامبر ۲۰۲۰ 

 



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com