جان جعفر عظیم زاده در خطر است!

حزب حکمتيست(خط رسمى)
August 28, 2020


جان جعفر عظیم زاده در خطر است!

اکنون قریب دو هفته است جعفر عظیم زاده، دبیر "اتحادیه آزاد کارگران ایران" در سلول انفرادی در اعتصاب غذا بسر میبرد. جعفر عظیم زاده مانند بسیاری از فعالین کارگری، به جرم دفاع از حق و حقوق کارگران، توسط دستگاه امنیتی به زندان محکوم و ٥ سال حکم گرفته است.

بر اساس اطلاعیه  و اخباری که "اتحادیه آزاد" منتشر کرده است، جعفر عظیم زاده روز ٢٦ مرداد تحت عنوان اینکه پزشک بهداری اوین انتقال او به بیمارستان را تجویز کرده است، از زندان خارج کرده و شبانه به زندان رجایی شهر منتقل و در بند انفرادی زندانی میشود. بر اساس اطلاعیه "اتحادیه آزاد"، جعفر عظیم زاده علاوه بر بیماری های قلبی و ریوی، در زندان همراه تعدادی دیگر از زندانیان به کرونا نیز مبتلا شده است. ایشان در اعتراض به این عمل شنیع دستگاه قضایی و مسئولین زندان، در اعتراض به انتقال به زندان رجایی شهر و عدم مداوا و رسیدگی به وضع وخیم جسمی خود، دست به اعتصاب غذا زده است. مسئولین زندان عظیم زاده را از هر نوع ملاقات و تماس با خانواده و بستگانش محروم کرده اند و کسی از وضعیت او خبر دقیقی ندارد.

نامه ده تن از زندانیان بند ٨ زندان اوین در اعتراض به انتقال جعفر عظیم زاده به زندان رجایی شهر و عدم انتقال وی به بیمارستان جهت مداوا، اشاره آنها به سرایت ویروس کرونا به زندان اوین و ابتلای تعدادی از زندانیان به این ویروس، اعتراض به عدم رسیدگی کادر درمانی زندان به وضعیت زندانیان و پروپاگاند دروغین دستگاه تبلیغاتی و رسانه های جمهوری اسلامی در خصوص این مسئله، همگی بیان گوشه ای از مخاطراتی است که در این شرایط، زندگی و هستی کل زندانیان را تهدید میکند.

عدم رسیدگی به وضع پزشکی و درمانی، قطع ارتباط زندانی با خانواده و بستگان، تهدید و ارعاب و تلاش برای تحریک عناصری شرور در زندانها علیه زندانیان چپ و آزادیخواه، شگردهای شناخته شده جمهوری اسلامی است که امروز علیه جعفر عظیم زاده همین دوره بکار برده شده است. امروز اما اینگونه اعمال، سرسوزنی نه زندانیان و فعالین حق طلب و نه طبقه کارگر و رهبران و فعالین این طبقه را مرعوب نمیکند و تنها پرونده سیاه جمهوری اسلامی و سران آنرا را سنگین تر خواهد کرد. حزب حکمتیست (خط رسمی) ضمن محکوم کردن این اعمال جنایتکارانه در قبال جعفر عظیم زاده، روسای جمهوری اسلامی را مسئول جان و سلامتی او و همه زندانیان محبوس در زندانهای حاکمیت میداند.

سران جمهوری اسلامی مسئول جان و سلامتی همه زندانیان و محبوس شدگان در زندانهای این حکومت هستند. زندانیان سیاسی اسرای جنبش آزادیخواهانه مردم ایران برای رفاه و آزادی و عدالت در زندانهای ایران هستند. آزادی همه زندانیان سیاسی، آزادی بی قید و شرط کلیه آزادیخواهان از زندانهای جمهوری اسلامی، یکی از خواست و مطالبات فوری جنبش آزادیخواهانه مردم ایران و خصوصا خواست و مطالبه فوری طبقه کارگر در ایران است.

 

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست (خط رسمی)

٥ شهریور ١٣٩٩- ٢٧ اوت ٢٠٢٠

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com