اخباروگزارشات کارگری ٧ شهریورماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
August 28, 2020

اخباروگزارشات کارگری ٧ شهریورماه ١٣٩٩

- اخبار ضد ونقیض درباره اعتراضات کارگران هفت تپه ادامه روند طبیعی عدم اطلاع رسانی و رونمایی نکردن پشت پرده ها

- گزارش بیست وهشتمین روز اعتراضات کارگران صنایع نفت وپتروشیمی ونیروگاه های برق

- بازداشت سرپرست کارگاه معدن زغال سنگ آق دربند سرخس

عدم پرداخت 3 ماه حقوق کارگران این معدن

- کنش های دامنه دار کارگران خدمات اجتماعی پتروشیمی بندرامام نسبت به انتقال اجباری به شرکت عملیات غیرصنعتی ماهشهر

- اعتراض کارگران چاپخانه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نسبت به عدم پرداخت 7 ماه حقوق، 2 سال حق بیمه  و دو سال حق لباس و ....

فشار اقتصادی وجابجایی شغلی کارگران در صورت اعتراض

- تاملی بر تجمع اعتراضی ۲۵ مرداد و ۴ شهریور کارگران بازنشسته در مقابل اداره ی کل تامین اجتماعی استان و شکل گیری واژه ی کارگران بازنشسته بجای واژه ی عام مستمری بگیر..

- سیزده همین  روز اعتصاب غذای جعفر عظیم زاده

جان جعفر عظیم زاده در خطر جدی قرار دارد

*اخبار ضد ونقیض درباره اعتراضات کارگران هفت تپه ادامه روند طبیعی عدم اطلاع رسانی و رونمایی نکردن پشت پرده ها

روز جمعه 7 شهریور،درادامه روند عدم اطلاع رسانی و رونمایی نکردن پشت پرده ها شاهد انتشار اخبار ضد ونقیض ازجانب کانال های منتسب یا موسوم به کارگران هفت تپه بودیم:

7 شهریور،یکی از این کانال ها نوشت:

«اعتصاب کارگران هفت تپه به حالت تعلیق در آمد.

اگر دولت و نهاد های دولتی ظرف مدت ۱۵ روز بر اساس تعهد داده شده در مقابل خواست کارگران تسلیم نشوند، اعتصاب‌ کارگران نیشکر هفت تپه وارد فاز جدیدی خواهد شد!»

درهمین تاریخ یکی دیگر ازاین کانالها نوشت:

« تکذیبیه !

هرگونه خبر مبنی بر اتمام اعتصاب، تعلیق اعتصاب یا امثالهم و یا پذیرفتن مهلت پانزده روزه توسط کارگران هفت تپه صحیح نمیباشد.»

*گزارش بیست وهشتمین روز اعتراضات کارگران صنایع نفت وپتروشیمی ونیروگاه های برق

28مین روز اعتراض سراسری به دزدی آشکار کارفرمایان از سفره خانواده های کارگران پروژه ای در 7 شهریور ماه همچنان ادامه داشته و پیروزی هایی اتفاق افتاده است.

خبر خوب اینکه با توجه به اعلام دستمزدها و شرایط کار توسط کمپین پنجم بخشی از شرکت ها وپیمانکاری ها با کارگران طبق شرایط کمپین قرارداد بسته و کارگران روانه کار خواهند شد. از جمله شرکت پاسیان ایده نما، شرکت مهندسی و ساخت آرسن توسعه، شرکت فنی مهندسی ساتراپ صنعت راندمان در پتروشیمی سبلان، پیمانکاری افشین شجاعی، داریوش بهرود، حاجی قلی امینی.

بخشی از قراردادهای بسته شده طبق دستمزدهای کمپین:

کنفدراسیون سندیکایی جهانی اینداستریال: کارگران پروژه ای صنایع نفت و گاز ایران در چهارمین هفته اعتصاب خود مصمم و استوار در پیگیری مطالبات خود!

۶ شهریور ۱۳۹۹

اعتصاب گسترده بی سابقه در بخش نفت و گاز ایران چهارمین هفته خود را سپری کرد و همچنان با استحکام ادامه دارد.

حدود ۱۰ هزار نفر از کارگران مناطق نفتی و گازی ایران از ۱۱ مرداد، شروع به اعتصاب های خودجوش کرده اند. علیرغم تلاش ها برای سرکوب، اعتصاب با استحکام ادامه دارد، کارگران دارای روحیه خوب می باشند و بسیاری از کارفرمایان شروع به دادن امتیازاتی کرده اند.

اگرچه اعتصاب ها در میادین گازی پارس جنوبی متمرکز می باشند، ولی توقف فعالیت در مجتمع های صنعتی مشهد، تبریز، ارومیه، اصفهان و سایر شهرهای سراسر ایران گسترش یافته است و بر کارخانجات پتروشیمی، پالایشگاه ها و نیروگاه ها تأثیر گذاشته است.

این کارگران توسط بنگاه هایی استخدام می شوند که طبق قرارداد، برای شرکت های بزرگ نفتی و گازی نیروی کار فراهم می کنند. این بنگاه ها به دلیل ادامه اعتصاب تحت فشار زیادی قرار دارند، زیرا در معرض خطر نقض قراردادهایشان با شرکت های نفتی می باشند. تعطیلی چشمگیر تولید، به نوبه خود، یک بحران بالقوه برای ایران می باشد که برای دستیابی به ارز خارجی، به شدت به این بخش اقتصادی، وابسته می باشد.

بر طبق برخی از گزارش ها برخی از پیمانکاران، مطالبات کارگران برای پرداخت دستمزد های عقب افتاده و افزایش حقوق را پذیرفته اند و همچنین موافقت کرده اند که دستمزدها را به صورت هفتگی پرداخت کنند. نمایندگان کارگران اعلام کرده اند که تا زمانی که همه خواسته هایشان، از جمله امر نمایندگی کارگران، برآورده شود، اعتصاب ادامه خواهد داشت. این مطالبات شامل دستمزدهای بیشتر، قراردادهای امن و اقامتگاه و غذای بهتر می باشد.

از آنجا که اتحادیه های مستقل نمی توانند در ایران آزادانه فعالیت کنند، اعتصابات توسط یک «اتاق فکر برنامه ریزی کارزار» متشکل از کارگران هماهنگ می شود. دولت ایران غالباً ناآرامی های کارگری را به گردن آشوبگران خارجی و گروه های مخالف تبعیدی می اندازد و از این امر به عنوان بهانه ای برای سرکوب خشن اعتراضات و تحت عنوان یک مسئله امنیت ملی، استفاده می کند.

«اتاق فکر برنامه ریزی کارزار» توانسته است در برابر سرکوب ها مقاومت کند زیرا به روی مسائل روزمره و مطالبات صنفی تمرکز کرده است. کارگران کار خود را ترک کرده و با حضور متینانه در خارج از دفاتر کارفرمایان تجمع کرده اند. این کمیته با پخش بولتن های خبری هفتگی از طریق رسانه های اجتماعی، اخبار اعتصابات و مطالبات را به روز رسانی کرده و پخش می کند. جدیدترین شماره این خبرنامه، شامل حمایت سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران، عضو اتحادیه جهانی اینداستریال، از مطالبات اقتصادی و اجتماعی کارگران می باشد.

اعتصابات در بخش های دیگر نیز وجود دارد. درمجتمع قند هفت تپه، ۷۱ روز است که کارگران در اعتصاب می باشند و اتحادیه جهانی IUF ، با ارسال نامه ای به سازمان جهانی کار ILO نگرانی های خود را مطرح کرد. سازمان بین المللی کار در پاسخ اعلام نمود که از مقامات ایران خواسته است تا آزادی اجتماعات و حق كارگران برای دفاع از منافع خود را محفوظ بدارند.

معاون دبیرکل اتحادیه جهانی اینداستریال، کمال اوزکان گفت:

“اینداستریال همبستگی کامل خود را با کارگران ایرانی ابراز می کند. ما مقاومت و شجاعت شما را تحسین می کنیم، زیرا شما حتی محروم از بهره گرفتن از اتحادیه های آزاد و مستقل هستید که از شما دفاع نمایند. ما کاملاً از مطالبات کارگران برای دستمزد مناسب، پرداخت به موقع، قراردادهای کاری مستقیم با شرکتهای نفت و گاز و به رسمیت شناختن و مذاکره با نمایندگان کارگران، پشتیبانی می کنیم.

“ایران باید نمایندگان کارگران و اتحادیه های مستقل را به عنوان شرکای مشروع در مذاکرات قبول نماید.”

برگرفته ازکانال رسمی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

*بازداشت سرپرست کارگاه معدن زغال سنگ آق دربند سرخس

عدم پرداخت 3 ماه حقوق کارگران این معدن

روز جمعه 7 شهریور،بازداشت سرپرست کارگاه وعدم پرداخت 3 ماه حقوق کارگران معدن زغال سنگ آق دربند سرخس رسانه ای شد.

دادستان سرخس به خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه تاکنون اصالت بیمه مسوولیت این کارگران برای دادستانی مشخص نشده و با توجه به نظر کارشناسان اداره کار در خصوص قصور مسوولان معدن، سرپرست کارگاه این معدن بازداشت شده است.

وی افزود:سه ماه کارگران این معدن پرداخت نشده است

درهمین رابطه: جان باختن 2 کارگر معدن زغال سنگ آق دربند درحادثه انفجار

عصر روز چهارشنبه 5 شهریور،2 کارگر معدن زغال سنگ آق دربند واقع در شهرستان سرخس استان خراسان رضوی،بنام های حامد بالوانه و محمد حیدری براثر انفجار و باعث ریزش چوبهای نگهدارنده سقف معدن رویشان و و زیر آوار ماندن جانشان را ازدست دادند.

قابل یادآوری است که 30درصد از سهام این شرکت به آستان قدس رضوی و 70 درصد آن به بخش خصوصی تعلق دارد.

*کنش های دامنه دار کارگران خدمات اجتماعی پتروشیمی بندرامام نسبت به انتقال اجباری به شرکت عملیات غیرصنعتی ماهشهر

کنش های کارگران خدمات اجتماعی پتروشیمی بندرامام زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس برای جلوگیری از انتقال اجباریشان به شرکت ورشکسته عملیات غیرصنعتی ماهشهرکه از ماه ها پیش آغازشده است کماکان ادامه دارد.

سال 1397 تنها چند ماه پس از روی کارآمدن مدیرعامل جدید شرکت پتروشیمی بندرامام، یک ابلاغیه باعث ایجاد ناآرامی در میان کارگران خدمات اجتماعی زیرمجموعه این شرکت می‌شود. ابلاغیه ای با این مضمون که قراراست مجموعه های خدمات اجتماعی پتروشیمی بندرامام با این مجموعه خداحافظی کنند و ادامه فعالیت آنان به دیگری واگذار گردد. درعین حال تاکید می‌شود این مجموعه‌های خدماتی به طور کامل از جمله به همراه نیروی انسانی فعال در این مکان‌ها واگذار می‌گردند. در نهایت شرکت عملیات غیرصنعتی ماهشهر به عنوان گزینه اصلی بندرامام برای واگذاری املاک در نظر گرفته می‌شود. برهمین اساس رستمی طی یک نامه ای به ربیعی به علت این نحوه واگذاری اشاره و در بخشی از این نامه عینا تاکید می‌کند که بخشی از این املاک به دلیل ارزش بالای بهای معاملاتی و همچنین اشتغال نیروی انسانی قابل توجه در بخش‌های مختلف امکان واگذاری آن به اشخاص حقیقی و حقوقی میسر نشده و برهمین اساس شرکت عملیات غیرصنعتی ماهشهر گزینه اول بندرامام جهت واگذاری املاک مورد نظر تعیین می‌گردد.

اما زمانی این مساله نگران کننده شد که فعالان کارگری برخی از این شرکت‌ها از انتقال اجباری برخی از کارکنان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه منحل شده به شرکت عملیات غیرصنعتی ماهشهر پرده برداشتند.

شرکتی که به اذعان نمایندگان کارگران خدمات اجتماعی پتروشیمی بندرامام، باید آن را در آستانه ورشکستگی دانست.

براساس این گزارش، از بهمن ماه سال گذشته با جدی شدن انتقال بیش از 300 کارگر بخش خدمات اجتماعی خوارزمی به شرکت عملیات غیرصنعتی ماهشهر و مخالفت این کارگران با این امر موضوع در قالب  نامه‌های مختلف به تمامی نهادهای اداری و رسمی ماهشهر کشانده شده و کارگران سعی داشته اند تا مسوولان پتروشیمی بندرامام را نسبت به انتقال این تعداد کارگر که به گفته نمایندگانشان به یک منبع خبری، 120 نفراز این تعداد در آستانه بازنشستگی قرار گرفته اند، منصرف کنند. اما دراین میان علی رغم مذاکرات صورت گرفته البته تنها با نماینده نیروی انسانی و روابط عمومی پتروشیمی بندرامام و برگزاری حداقل 2 جلسه در فرمانداری ماهشهر هنوز راه به جایی نبرده و ظاهرا به زودی باید این کارگران به اجبار به شرکتی کوچ کنند که به اذعان یکی از نمایندگان کارگری این پتروشیمی، سابقه بسیار نامناسبی را در میان کارگران منطقه به نام خود ثبت کرده است.

 اما در این میان پتروشیمی بندرامام و البته در نهایت هلدینگ خلیج فارس یک پیشنهاد به ظاهر جذاب نیز برای کارگرانی که قراراست به اجبار به شرکت عملیات غیرصنعتی کوچ کنند داشته و آن هم به گفته یکی از نماینده‌های حقوقی کارگران خدمات اجتماعی مجتمع پتروشیمی بندرامام، تضمین پرداخت حقوق آنان طی سال اول انتقال به این شرکت بوده تا کارگران نسبت به دریافت حقوق خود و تاخیر ناشی از حقوق‌های معوق کارکنان شرکت عملیات غیرصنعتی نگران نباشند. اما دراین بین این نماینده کارگران از مخالفت کارگران با این پیشنهاد سخن می‌گوید و متذکر می‌شود که هلدینگ تنها پرداخت حقوق سال اول را تضمین می‌کند اما سابقه کار آنان دراین شرکت قطعا به یکسال ختم نخواهد شد و ضمانتی در خصوص سال‌های آتی وجود ندارد.

در نهایت اواخر سال گذشته خبر انتقال حدود 300 نفر از کارکنان خدمات اجتماعی به شرکت عملیات غیرصنعتی قوت می‌گیرد و کارگران با این امر به مخالفت می‌پردازند. بنابر نامه‌های ارسالی نمایندگان کارگران خدمات اجتماعی پتروشیمی بندرامام به مقامات استانی و کشوری، از دی ماه گذشته با جدی تر شدن انتقال اجباری این کارگران به شرکت عملیات غیرصنعتی ماهشهر نامه نگاری‌ها آغاز شده و از آنزمان تا کنون علی رغم افزایش روز افزون گلایه‌ها اما مدیرعامل بندرامام پشت میز مذاکره با این کارگران ننشسته و طی 2 جلسه برگزار شده دراین مجتمع تنها مدیر روابط عمومی و نیروی انسانی این مجموعه در میان کارگران حاضر شده اند و البته هیچکدام از موضع خود پایین نیامده اند. ازسویی دیگر برگزاری جلسات کارگری در فرمانداری نیز کمکی به حل این موضوع نکرده تا جاییکه یکی از نمایندگان کارگری از تصمیم این جمع 300 نفری برای اعتصاب خبرداد و درعین حال متذکر شد مسوولان فرمانداری پس از آنکه مطلع شده اند که روزسوم شهریور این کارگران تصمیم به اعتصاب دارند بازهم با برگزاری جلسه ای دیگر در روز جاری و دعوت نماینده هلدینگ در این جلسه سعی بر حل موضوع دارند. نماینده کارگران در عین حال تاکید دارد کارگران به هیچ عنوان از موضع خود پایین نخواهند آمد و انتقال به شرکت عملیات غیرصنعتی ماهشهر را به هیچ عنوان قبول نخواهند کرد. وی درعین حال نسبت به عواقب ناخوشایند اجتماعی و سیاسی این اقدام هلدینگ خلیج فارس در ماهشهر که به نوعی 300 کارگر و 2 هزار خانوار ماهشهری را تحت شعاع قرار خواهد داد ابراز نگرانی کرد و تاکید داشت: نگرانی‌ها زمانی تشدید می‌شود که دراین اقدام قراراست 50 تا 60 تن از نیروهای ستادی و پروژه ای فعال دراین مجتمع نیز که طی سال‌های گذشته استخدام شده اند تعدیل گردند در حالیکه سابقه نیروهای پروژه ای این مجتمع بیش از شش سال تخمین زده می‌شود.

 بنابر اظهارات نمایندگان کارگران در نامه های مختلف ارسالی به مقامات استانی و کشوری، عواقب این اقدام هلدینگ خلیج فارس ابعاد گسترده تری نسبت به خانواده یک صنعت دارد و کل یک شهر و استان و البته کشور را در برمی‌گیرد.

 به گفته یکی از همین نماینده‌ها، پیشنهاداتی ازسوی نمایندگان کارگران روی میز مجتمع پتروشیمی قرار گرفته که با هیچ کدام موافقت نگردیده است.

بنابه گفته این نماینده کارگران از تعداد انتقالی‌های مد نظر 120 نفر سابقه ای بالای 25 سال دارند که پیشنهاد داده اند همکاری جهت سرعت بخشیدن به  بازنشستگی این افراد صورت بگیرد و مابقی افراد به فازهای مختلف پتروشیمی بندرامام منتقل گردند.

حال یک موضوع کامل روشن است. اینکه این کارگران به هیچ عنوان حاضر به ترک پتروشیمی بندرامام نیستند و ازسویی دیگر هلدینگیها به شدت در پی تحقق چنین تصمیمی هستند.

*اعتراض کارگران چاپخانه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نسبت به عدم پرداخت 7 ماه حقوق، 2 سال حق بیمه  و دو سال حق لباس و ....

فشار اقتصادی وجابجایی شغلی در صورت اعتراض کارگران

روزجمعه 7 شهریور،صدای اعتراض کارگران چاپخانه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نسبت به عدم پرداخت 7 ماه حقوق، 2 سال حق بیمه  و دو سال حق لباس و ....بلند شد.

یکی از کارگران چاپخانه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به یک منبع خبری گفت:جمعی از کارگران چاپخانه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب مدت هفت ماه است که حقوق عقب افتاده دارند. ومدت 2 سال هم است از دفترچه بیمه جهت درمان بی‌بهره هستیم. دو سال هم حق لباس و چندین پاداش پرداخت نشده است.

به گزارش همین منبع خبری،وقفه در سابقه بیمه، دست بردن در حقوق، پرداخت حقوق در سالهای گذشته به شکل علی‌الحساب و... تمام این اتفاقات در شرایط اقتصادی سخت فعلی روح و روان کارگران چاپخانه این شرکت را به بازی گرفته است.

متاسفانه پیمانکار مورد نظر در ماه های اخیر نه تنها از توان پرداخت حقوق عاجز مانده بلکه دست به بیمه کارگر برده و به صورت غیرقانونی بیمه را به صورت حداقل رد کرده است.

هرکس هم که اعتراض کند اضافه کاری وی کم می‌شود و یا با جابجا کردن نیروها کاری می‌کنند که کارگر  جرات اعتراض نداشته باشند.

لازم به ذکر است پیمانکار خاطی فسخ قرارداد شده ولی از دادن حقوق و پرداخت بیمه امتناع می‌کند.

نامه‌نگاری با بازرسی و مدیرعامل و حراست نیز صورت گرفته است.

از خرداد سال گذشته حقوق را به صورت علی الحساب دریافت کرده‌ایم و در این دو سال فقط سه ماه فیش حقوقی صادر شده است.

*تاملی بر تجمع اعتراضی ۲۵ مرداد و ۴ شهریور کارگران بازنشسته در مقابل اداره ی کل تامین اجتماعی استان و شکل گیری واژه ی کارگران بازنشسته بجای واژه ی عام مستمری بگیر..

طی فراخوانی که در شبکه های اجتماعی پخش شد بازنشستگان تعدادی از شهرها و ازجمله اهواز روبروی ساختمان تامین اجتماعی خوزستان تجمع نمودند.

اکثریت به اتفاق شرکت کنندگان از کارگرانی بودند که در کارخانجات صنعتی مشغول به کار بودند.بخش زیادی از این تعداد کارگران بازنشسته در دوره هایی طعم تلخ بردگی عریان ،توسط پیمانکاران را چشیده بودند.

صنایع فولاد خوزستان،گروه ملی اهواز، نوردکاویان،لوله سازی خوزستان ،ملی حفاری، شرکت سپنتا، شرکت کربن بلک ، و دیگر کارخانجات صنعتی مکان هایی بودند که این کارگران زمان های زیادی را در این کارخانجات سپری نموده بودند.

قبل از این فراخوان تعداد زیادی از  آنها علیه  اهمال کاری های کانون بازنشستگان اهواز و اختلاس های میلیاردی از طرف هیئت مدیره فوق دست به فعالیت زده و کم و بیش از نزدیک نسبت به یکدیگر آشنایی کامل را داشته و از طریق مجاری های قانونی در دستگاه قضایی اهواز برای هیئت مدیره کانون بازنشستگان اهواز و همچنین کارپردازان اداره ی کار اهواز پرونده ای مفتوح نموده و باعث برکناری تعدادی از این کارپردازان از جمله رئیس اداره ی کار و مسئول تشکلات کارگری و کارفرمایی اداره ی کار شدند.

و با پی گیری ،باعث شدند که از طریق دستگاه قضا ،احکامی علیه هییت مدیره ی کانون اهواز صادر گردد.

در روز ۲۵ مرداد کارگران بازنشسته تصمیم گرفتند که در خصوص موضوع  متناسب سازی و عدم محاسبه زمان کارهای سخت و زیان آور در امر متناسب سازی و همچنین اجرای صحیح ماده ی ۹۶ و تناسب سطح دسمتزد بازنشستگان با نرخ تورم اعتراضات خود را ادامه دهند.

در ادامه طوماری در دو روز بعد از تجمع  جلوی اداره کل تامین اجتماعی خوزستان به امضای بیش از صد تن از بازنشستگان رسید.

 این طومار کارگران بازنشسته، که میتوان عنوان نمود ،  ضرباتی را  که کارگران طی سالیان متمادی از طرف دولت و نمایندگان کارگری ( بخوان نماینده سرمایه دار) مانند خانه ی کارگر و شورای اسلامی کار ،بر پیکره ی معیشتی کارگران وارد ساخته بود، منعکس میکرد.

لذا،معترضین نه تنها به عدم محاسبه ی بیمه ی کارهای سخت و زیان آور معترض بودند ؛بلکه به کلیت ماهیت امر ،یعنی  به عدم کفاف معیشتی ،یعنی ،به چگونگی   افزایش  مستمری سالیانه معترض بودند.و دلیل آن را در گذشته عنوان میکردند. در گذشته ای که دولت به عنوان کارفرمای اصلی سطح دستمزد آنها را به حداقل ممکن میرساند.و به تبع آن محاسبه حداقل بیمه از طرف کارفرما ، و در نهایت حداقل مستمری که از طرف تامین اجتماعی محاسبه و به آنها بصورت مستمری ماهانه پرداخت میشد.

لذا این بخش از بازنشستگان  خود را کارگران بازنشسته میخوانند.و با لفظ مستمری بگیر و مزدبگیر و فرهیخته و .....بیگانه بودند.

در راستای همین امر و در پرتو کار تبلیغی ،کارگران بازنشسته ی اهواز از لحاظ ذهنی سرنوشت خود را با دیگر کارگران شاغل  میپندارند.

در واقع در  باور ذهنی  ،خود را کارگر و از خاستگاه کارگری میدانند .

چنانچه که  در مذاکرات خود با نماینده عالی استان از ستمی که اداره ی کار و تامین اجتماعی و تشکل های دولتی که همراه و همگام با کارفرما در حق آنها اعمال نمودند سخن به میان آورده و تعیین مستمری بر اساس حق بیمه را امری ظالمانه قلمداد نموده ،چرا  مسبب آنرا دولت و دستگاه های اجرایی آن اعلام نمودند.

در اینجا به جرات میتوان عنوان کردکه  کارگران بازنشسته اهواز ،ادبیات جدیدی را در میان فعالین بازنشسته  رقم زدند به طوری که رسانه ها ی سرمایه داری بناچار از واژه کارگران بازنشسته استفاده نماید.

لذا امروز تمرکز  بر واژه ی کارگران  بازنشسته  در میان بازنشستگان ، میتواند،بستر عینی و یا ذهنی را برای پیوند با کارگران شاغل فراهم سازد.چیزی که فعالین باید بدان واقف شوند اینست که بخش هایی از بازنشستگان خود را جدای از کارگران  و جنبش کارگری میدانند .برای رفع این مهم میباید کار تبلیغ و ترویج را به اعماق جامعه کشاند.

جمعی از کارگران بازنشسته اهواز

سیزده همین  روز اعتصاب غذای جعفر عظیم زاده

جان جعفر عظیم زاده در خطر جدی قرار دارد

جعفر عظیم زاده رئیس هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران در اعتصاب غذا به سر میبرد. او که بخاطر فعالیتهای صنفی کارگری و تلاش برای تشکلیابی و افزایش دستمزد کارگران به پنجسال زندان محکوم شده بود، در زندان اوین علیرغم بیماریهای حاد قلبی و ریوی به کرونا نیز مبتلا شد. اما مسئولین بجای اینکه او را به بیمارستان برای درمان انتقال دهند در اقدامی سازمانیافته به قصد کُشتن وی، او را به زندان رجایی شهر منتقل کرده و در سلول انفرادی محبوس کرده‌اند.

جعفر عظیم زاده نیز در اعتراض به این اقدام، از روز ۲۶ مرداد دست به اعتصاب غذا زده است. اما با وجود وخامت حال او و بیماریهای حاد و ابتلا به کرونا مسئولین حاضر به آزادی او و انتقالش به بیمارستان برای مداوا نیستند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com