در دفاع و حمایت از اعتصابات و مطالبات جنبش کارگری در ایران

سازمان سوسياليستهای کارگری افغانستان
August 28, 2020

در دفاع و حمایت از اعتصابات و مطالبات جنبش کارگری در ایران
اعتصابات کارگران هفت تپه که بیشتر از دو ماه از آغاز آن می‌گذرد مورد استقبال، حمایت و همبسته‌گی بخش های دیگری از طبقۀ کارگر در ایران و جهان قرار گرفته است. دامنۀ اعتراضات کارگری هر روزه رو به گسترش است، در این مدت ده‌ها هزار کارگر در بخش های دیگر تولید از جمله صنایع نفت و گاز، هپکو در اراک، فولاد اهواز و سایر شهرها در اعتصاب قرار دارند و کارگران بخش‌های مختلف خواست ها و مطالبات یکسانی دارند و در تقابل با صاحبان سرمایه و رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی سرمایه‌ و برای محقق شدن این‌ خواست‌های برحق، با وجود متقبل شدن قربانی های فراوان تا همین اکنون نیز دست‌آوردهای انکارناپذیری و به یاد ماندنی‌یی به بار آورده اند.
 گسترش دامنۀ اعتراضات کارگری در ابعاد فراگیر و به ویژه در بخش‌های مهم صنعتی بیانگر دور جدیدی از جدال طبقۀ کارگر در ایران علیه تعرض لجام گسیختۀ صاحبان سرمایه و رژیم سرمایه¬داری به معیشت طبقۀ کارگر و کل مردم محروم جامعه است. اعتصابات جاری و دامنه و وسعت آن بار دیگر توجه همۀ جنبش‌های حق‌طلبانۀ اجتماعی و در کل جامعۀ ایران را به نقش تعیین کننده و قدرت بی‌نظیر طبقۀ کارگر برای شکل دادن به آیندۀ آزاد و برابر معطوف ساخته است.
جمهوری اسلامی سرمایه مانند گذشته تلاش کرده و می‌کند که با توسل به ابزار ارعاب و تهدید و یا سرکوب خشن، جنبش بپاخواستۀ مردم آزادی‌خواه در پیشاپیش آن‌ها جنبش طبقۀکارگر را به تمکین وا دارد تا تداوم حیات ننگین و جنایت‌بارش را ضمانت نماید. جمهوری اسلامی در تمام دوران حاکمیتش تلاش نموده تا بار تمامی بحران¬های اقتصادی و سیاسی جاری را بر دوش طبقۀ کارگر ایران بگذارد و هزینۀ سنگین بحران و نیز تحریم¬های اقتصادی فزاینده را از سفرۀ خالی طبقۀ کارگر بپردازد. کارگران و مهاجران افغان بخش جدائی ناپذیر و در عین حال ضعیف¬ترین و تحت ستم¬ترین بخش طبقۀ کارگر در ایران هستند¬که سالیان درازی مورد تعرض و توحش لجام گسیخته قرار گرفته اند. در جدال کنونی و اعتصابات رو به گسترش باید همۀ کارگران از جمله کارگران مهاجر افغانستانی به عنوان یک طبقۀ واحد و هم سرنوشت سهم خودشان را برای تحقق خواسته‌ها و مطالبات رفاهی و طبقاتی مشترک اداء نمایند.
سازمان سوسیالیست‌های کارگری افغانستان در ضمن حمایت بی‌دریغ از اعتراضات کارگری و تحقق مطالبات و خواسته‌های جنبش طبقۀ کارگر در ایران از کارگران مهاجر افغانستانی و خانواده‌های آن‌ها می‌خواهد که به این جنبش عظیم پیوسته و نگذارند که بورژوازی و حکومتش به انفکاک و نفاق در صفوف كارگران تحت عنوان "خودی" و "بیگانه" دامن بزند و مانعی بر سر راه همبسته‌گى و مبارزۀ متحد طبقۀ کارگر علیه ستم و استثمار سرمایه‌داری ایجاد نماید.
پیروز باد اعتراضات شکوهمند طبقۀ کارگر در ایران!
نابود باد سرمایه‌داری!
نابود باد جمهوری اسلامی سرمایه!
زنده باد سوسیالیسم!
شورای مرکزی سازمان سوسیالیست‌های کارگری افغانستان
6 سنبله / شهریور 1399؛ 27 اگست 2020


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com