کارگران نیشکر هفت تپه به اعتراضاتشان ادامه میدهند

حزب كمونيست كارگرى ايران
August 28, 2020

هفت تپه: شماره ٧٤

 

کارگران نیشکر هفت تپه به اعتراضاتشان ادامه میدهند

طومار ١٦٠٠ نفره کارگران نیشکر هفت‌تپه با خواست انحلال شورای اسلامی

 

امروز هفتم شهریور اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه وارد روز هفتاد و پنجم خود شد. کارگران نیشکر هفت تپه به اشکال مختلفی اعتراضشان را ادامه میدهند و پیگیر مطالبات خود و اجرایی شدن وعده های داده شده هستند. در عین حال کارگران اخراجی غیر نیشکری و قراردادی که هنوز قراردادشان تمدید نشده و در خطر از دست دادن قطعی کارشان قرار دارند همچنان در اعتصاب و اعتراض بسر میبرند. 

 

کارگران نیشکر هفت تپه در ادامه اعتراضاتشان در پنجم شهریور در طوماری اعتراضی با امضای ١٦٠٠ نفر خواستار انحلال شورای اسلامی، این نهاد دست ساز حکومتی در این مجمتع شدند. این طومار به اداره کار شوش و وزارت کار در تهران ارائه شده است. در این طومار چنین  آمده است: "ما کارگران هفت‌تپه، اعضای فعلی شورای اسلامی کار هفت‌تپه را به دلیل انحراف از خواسته‌ها و مطالبات کارگری و ایجاد انشقاق بین کارگران و عدم پاسخگو بودن آنان در مقابل خواسته‌های بر حق کارگران و همچنین عدم رعایت امر قانونی در تشکیل این شورا،... خواستار انحلال این شورا و برگزاری انتخابات آزاد برای ایجاد تشکل مستقل کارگری هستیم.". این اقدام کارگران نیشکر هفت تپه، اقدامی در جهت پایان دادن به عمر شوراهای اسلامی این نهاد جاسوسی حکومتی و ارگانهای وابسته به حکومت در محیط‌های کار و تثبیت حق ایجاد تشکل‌های واقعی خود کارگران است و یک اقدام مهم و یک پیشروی در جنبش کارگری است.

 

کارگران نیشکر هفت تپه در مبارزه خود شاهد همدستی شورای اسلامی با کارفرما و عوامل حکومت و نشست های پشت پرده برای عقب‌زدن اعتراضاتشان بوده و از همان روزهای آغاز اعتصابشان اعلام کردند که این شورا در خدمت باند مافیایی چپاولگر هفت تپه است و آنها را بهیچ وجه نماینده خود نمی‌دانند  و باید منحل شود.  کارگران نیشکر هفت‌تپه  با اعلام اینکه شورای اسلامی منحل است و اینکه شورایی تصمیم می‌گیرند، مجمع نمایندگان خود را داشته و آلترناتیو شورایی را به عنوان شکل عملی اعمال اراده مستقیم توده‌ای کارگری در مقابل جنبش کارگری و کل جامعه قرار داده‌اند.

 

بدین ترتیب در حالیکه رسانه‌های دولتی تبلیغات کر کننده‌ای بر سر پایان اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه به راه انداخته اند، این کارگران در ادامه هفتاد و پنج روز اعتصاب و اعتراض همچنان برخواسته هایشان پای‌می‌فشارند. گفتنی است که شماری از کارگران نیشکر هفت تپه روز پنجم شهریور در مقابل فرمانداری و ششم شهریور در مقابل دفتر کعب عمیر نماینده شوش با در دست داشتن بنری که خواست بازگشت به کار کارگران اخراجی بر آن نوشته شده بود، تجمع داشتند و اعتصاب این بخش از کارگران ادامه دارد. بنا بر خبر ها ١٣٠ نفر از کارگران غیر نیشکری از کار بیکار شده‌اند و هنور تکلیف ٧۵ نفر از کارگران فنی نامعلوم است و ١٧٠ نفر از کارگران دفع آفات وضعیت کاری شان ناروشن است و جلسات بر سر موضوع بازگشت این کارگران بر سر کار بی نتیجه مانده است. کارگران نیشکر هفت‌تپه طی پیام‌هایی حمایت خود را از این بخش از کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه و اعتراضات آنها اعلام کرده‌اند.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

 

حزب کمونیست کارگری ایران

٧ شهریور ۱۳۹۹،  ٢٨ اوت ۲۰۲۰
--


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com