اخباروگزارشات کارگری ٦ شهریورماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
August 27, 2020

اخباروگزارشات کارگری ٦ شهریورماه ١٣٩٩

- یورش نیروهای انتظامی با حکم قوه قضائیه درپی شکایت بنیاد مستضعفان  به اهالی روستای ابوالفضل اهوازبا شلیک ساچمه و گاز اشک آور

+درهمین رابطه:«بنیاد مستضعفان» قصد تخریب سرپناه 300 خانوارروستای ابوالفضل اهوازرا برسرشان دارد

- تجمع اعتراضی کارگرن اخراجی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قزوین نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی همزمان با سفر نوبخت

- واریز15 میلیارد تومان به حساب سپرده دادگستری شهرستان البرز برای پرداخت مطالبات کارگران کارخانه کنتورسازی ایران پس از بستن راه عبور نوبخت وهمراهانش

- گزارش بیست وهفتمین روز اعتراضات کارگران صنایع نفت وپتروشیمی ونیروگاه های برق

- تجمع تعدادی از کارگران هفت تپه مقابل دفتر بهارستان نشین از شوش

- تجمع اعتراضی کارگران فضای سبز شهرداری منطقه دو خرم‌آباد نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق و وعده های توخالی مقابل ساختمان شهرداری مرکزی

- تجمع اعتراضی کارگران رسمی راه آهن آذربایجان نسبت به عدم پرداخت مطالباتشان درپی خصوصی سازی

- تجمع اعتراضی کارگران سد شفارود نسبت به ادامه بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

- درباره دوازدهمین روز اعتصاب غذای جعفر عظیم زاده:

+گزارشی از آخرین وضعیت جعفر عظیم زاده

+کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری ایران:جعفر عظیم زاده را آزاد کنید

- جان باختن 2 کارگر معدن زغال سنگ آق دربند درحادثه انفجار

*یورش نیروهای انتظامی با حکم قوه قضائیه درپی شکایت بنیاد مستضعفان  به اهالی روستای ابوالفضل اهوازبا شلیک ساچمه و گاز اشک آور

عصر روز چهارشنبه 5 شهریور، نیروهای انتظامی، عوامل اجرائیات شهرداری اهواز،فرماندار اهواز، معاون دادستان و... با حکم قوه قضائیه درپی شکایت بنیاد مستضعفان  بقصد تخریب سرپناه 300 خانوارروستای ابوالفضل اهوازوارد محل شدند که با مقاومت ساکنین محل برای دفاع از منازلشان روبروشدند.نیروهای انتطامی بطرف اهالی معترض وخشمگین روستای ابوالفضل اهوازساچمه وگازاشک آور شلیک کردند که موجب زخمی شدن و آسیب دیدگی تعدادی از آنها گردید.

+درهمین رابطه:«بنیاد مستضعفان» قصد تخریب سرپناه 300 خانوارروستای ابوالفضل اهوازرا برسرشان دارد

بازداشت تعدادی از اهالی روستا بدلیل عدم تخلیه منازل وادامه حبسشان بدلیل نداشتن توانایی تامین وثیقه و یا ندادن تعهد برای تخلیه خانه‌هاییشان

«بنیاد مستضعفان» از اداره برق خواست که پایه‌های برق را نصب نکنند تا اهالی را دراین هوای گرم وشرجی زمین گیر وفراری دهد

در یک سال اخیر ساکنان روستای ابوالفضل  واقع  در حد فاصل بین شهرک زردشت و پدافند کیانشهر اهواز با احکام بنیاد مستضعفان که ادعای مالکیت خانه‌هایشان را دارد، روبروشده و اکنون 300 خانوار ترس از دست دادن خانه‌هایشان را دارند.

روستایی با ساکنانی با قدمت بالای 30 سال سکونت که مدتی است بنیاد مستضعفان با ادعای تملک و حق مالکیت اراضی این روستا، اهالی آن را مجبور به تخلیه خانه‌های خود و ترک روستا کرده است.

بنا به گفته امام جماعت این روستا، اگر چنین ادعایی صحیح است چرا در این چند سال مطرح نشد؟ چرا بعد از اینکه 300 خانوار بیش از 30 سال در این روستا خانه ساختند و زندگی تشکیل دادند، یاد این موضوع افتاده‌اند؟! آن هم در روزها و ایامی که بیماری کرونا از یک طرف و شرجی و گرمای طاقت فرسا و وضعیت نابه سامان اقتصادی از سویی دیگر عرصه را بر مردم تنگ کرده است.

مادری نسبتاً میانسال که شیله‌اش را زیر عبا محکم می‌کند و با چشمانی ترس‌آلود می‌گوید: اینجا خانه‌های ما را خراب می‌کنند، من پنج فرزند کم توان دارم که یکی از آنها فوت کرده است. کاش با رأفت بیشتری به ما نگاه می‌کردند تا این چنین در عذاب و دلهره از دست دادن سرپناه خود نباشیم.

مردی که لباس‌هایش از عرق خیس شده و از گرما و بی‌برقی ناله می‌کند، می‌گوید: همه کودکان، زنان و مردان روستا جرأت خروج از خانه را ندارند. برق‌رسانی به روستا خیلی ضعیف شده است چون بنیاد مستضعفان از اداره برق خواست که پایه‌های برق را نصب نکنند.

وی ادامه می‌دهد: وقتی برق ضعیف باشد دیگر کولر هم جواب نمی‌دهد و در این گرما و شرجی مجبور به تحمل این درد هستیم چون کسی دوست ندارد به فکر مردم مظلوم روستای ابوالفضل باشد!

پسر جوان دیگری که از دستگیری پدرش گلایه دارد، می‌گوید: مردان اینجا، کشاورز، راننده، نگهبان و یا کارگر ساختمانی هستند. آنها قاتل و جانی نیستند که به جرم ترک نکردن خانه‌های خود دستگیر شده‌اند و امیدوارم مسئولان برای مردم بی‌گناه روستای ابوالفضل چاره اندیشی کنند.

وی یادآور می‌شود: مردان روستا به خاطر خانه‌های خود دستگیر شدند و برای آزادی آنها باید ضمانت‌نامه‌های میلیونی به وثیقه بگذاریم. ما غیر خانه‌های اینجا نه شغل رسمی داریم و نه ملک دیگری، پس این چه شرط انصافی است که در حق ما روا می‌دارند؟

یکی از جوانان روستا نیز عنوان می‌کند: شب‌ها از گرما یا روی پشت بام و یا در خیابان باید با تحمل گرمایی طاقت فرسا که حتی ادارات را به تعطیلی کشانده است، بخوابیم و این شرط انصاف نیست که مردان روستا به خاطر خانه‌ها دستگیر و شرط آزادی آنها اخذ تعهد برای تخلیه خانه‌هایی که تنها سرپناهشان است، باشد.

*تجمع اعتراضی کارگرن اخراجی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قزوین نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی همزمان با سفر نوبخت

روز دوشنبه 3 شهریور همزمان با سفر نوبخت به قزوین، کارگرن اخراجی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قزوین درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی دست به تجمع در مسیربازگشت نوبخت از دهکده باراجین به مهمانسرازدند.

بنابه گزارشات رسانه ای شده بتاریخ 6 شهریور،بنا به وعده نوبخت قرارشده که تا پایان سال 99 قرارداد کارگرن اخراجی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قزوین تمدید و بدهی و معوقات آنها نیز به حساب اداره کل راهداری استان واریز شود.

این کارگران که تعدادشان به 50نفرمی رسد 5 ماه است که به بهانه الکترونیکی شدن عوارضی‌ها از کار بیکار شده اند ودرحال دست وپنجه نرم کردن با مشکلات اقتصادی و معیشتی هستند ودرخلال این مدت بارها تجمعات اعتراضی در قزوین وتهران مقابل اداره کل راهداری،وزارت راه وشهرسازی واستانداری قزوین برپاکرده بودند.

*واریز15 میلیارد تومان به حساب سپرده دادگستری شهرستان البرز برای پرداخت مطالبات کارگران کارخانه کنتورسازی ایران پس از بستن راه عبور نوبخت وهمراهانش

بنا به گزارشات رسانه ای شده بتاریخ 6شهریور،15 میلیارد تومان از مطالبات معوقه کارگران شرکت کنتورسازی تامین و جهت پرداخت به حساب سپرده دادگستری شهرستان البرز واریز شد.

همچنین تا تعیین تکلیف با شرکت کنتورسازی ایران قرارشده کارگرانش برای برای دریافت 18 ماه بیمه بیکاری به سازمان تامین اجتماعی معرفی شوند.

درهمین رابطه: کارگران حق طلب و خشمگین کارخانه کنتورسازی ایران راه عبور نوبخت وهمراهانش را بستند

ظهر روز دوشنبه 3 شهریور،کارگران کارخانه کنتورسازی ایران در ادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به بلتکلیفی شعلی ومعیشتی و وعده توخالی مسئولان برای انعکاس صدای حق طلبیشان با تجمع در جاده باراجین، مقابل ساختمان تالار شهر قزوین راه عبور نوبخت وهمراهانش را بستند.

یکی از کارگران کنتورسازی ایران با بیان اینکه خواسته اصلی کارگران کنتورسازی مشخص شدن وضعیت مالکیت کارخانه است،به خبرنگار رسانه ای گفت: واگذاری این کارخانه از چند سال پیش به بخش خصوصی موجب شده این واحد تولیدی هم‌اکنون تعطیل شده و کارگران آن بیکار شوند.

این کارگر با بیان اینکه خواسته اصلی ما از نوبخت برطرف کردن موضوع  تخصیص بودجه برای واگذاری کارخانه کنتورسازی به هیات حمایت از صنایع است، افزود: از قرار معلوم این اتفاق به دلیل تخصیص نیافتن بودجه متوقف شده است.

او با بیان اینکه اگر این کارخانه از بخش خصوصی به هیات حمایت از صنایع واگذار شود بخش زیادی از مشکلات  هم کارخانه و هم کارگران برطرف می شود در ادامه افزود:جدا از این موارد مشکل دیگر کارگران مربوط می‌شود به  26 ماه معوقات مزدی کارگران  که از سال 95 به تاخیر افتاده ومشکلات معیشتی زیادی را برای کارگران ایجاد کرده است .

اوافزود: درخواست دیگر ما از آقای نوبخت تخصیص  بودجه خاص برای پرداخت مطالبات معوقه کارگران است.چرا که جدا از حقوق هر یک از کارگران بایت سنوات پایان خدمت خود حدودا 100 تا 120میلیون تومان طلبکارند.

برپایه گزارشات وفیلم های منتشره، نوبخت وهمراهانش در یک جو پلیسی مجبور شدند از خودروهایشان پیاده شوند و به سخنان کارگران گوش دهند.نوبخت طبق روالی که این روزها دربرخوردبا کارگران داب شده است وعده داد:بزودی اعتباری که به خزانه واریز شده برای تأمین بخشی از مطالبات کارگران کنتور سازی اختصاص خواهد یافت.وی همچنین قول داد: مشکلات کارخانه وکارگران کنتور سازی را در جلسه بعد ازظهر امروز  که با حضور مسئولان استانی  قرار است برگزارشود، مطرح کند.

واما وعده و وعیدهای استاندار قزوین در جمع کارگران معترض وخشمگین بقرارزیراست: کارگران شرکت کنتورسازی، 85میلیارد ریال مطالبه معوقه دارند که 25 میلیارد ریال آن امروز پرداخت می‌شود.

او افزود: با توجه به مشکلاتی که واگذاری این شرکت به بخش خصوصی ایجاد کرده است، در حال بررسی امکان ابطال این واگذاری هستیم.

وی گفت: هم اینک کارگران این شرکت به بیمه بیکاری معرفی شده‌اند و اقدامات بعدی نیز در خصوص آن‌ها در حال انجام است.

*گزارش بیست وهفتمین روز اعتراضات کارگران صنایع نفت وپتروشیمی ونیروگاه های برق

27مین روز اعتراض سراسری به خلاف کاری های کارفرمایان در روز 6 شهریورماه همچنان محکم به پیش می رود و کارگران معترض همچنان در خانه مانده اند.

با توجه به انتشار لیست پنجم حقوق از سوی گردانندگان اعتصاب کارگران می توانند از امروز با شرایط کمپین به سرکار بروند.

باتوجه به اعتصاب 27 روزه کارگران در بسیاری از مناطق و پیمانکاری ها، حقوق ها را افزایش داده اند از جمله فیتر را تا 6 و نیم میلیون افزایش داده اند و در عسلویه نیز چند جا ۷تومان و ۷ونیم و ۸تومان میلیون تومان افزایش دستمزد را داده اند و کارگران تلاش می کنند با حقوق کمپین سرکار بروند.

بخشی از گزارش کانال رسمی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

*تجمع تعدادی از کارگران هفت تپه مقابل دفتر بهارستان نشین از شوش

روز پنج شنبه 6 شهریور،تعدادی از کارگران هفت تپه دست به تجمع مقابل دفتر بهارستان نشین از شوش زدند.

*تجمع اعتراضی کارگران فضای سبز شهرداری منطقه دو خرم‌آباد نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق و وعده های توخالی مقابل ساختمان شهرداری مرکزی

روز چهارشنبه 5 شهریور، کارگران فضای سبز شهرداری منطقه دو خرم‌آباد برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق و وعده های توخالی دست به تجمع مقابل ساختمان شهرداری مرکزی این کلانشهر زدند.

روز پنج شنبه 6 شهریور،یکی از کارگران فضای سبز شهرداری منطقه دو خرم‌آباد به خبرنگار رسانه ای گفت: روز گذشته کارگران به خاطر حقوقی که چند ماه پرداخت نشده است در مقابل شهرداری مرکزی تجمع کردند تا شاید مسئولان اقدامی برای رفع مشکل کارگران انجام دهند.

وی افزود: ما چهل نفر هستیم که از پیمانکار قبلی 8 ماه حقوق طلب داریم  که مربوط به سال‌های 96 و 97 است و5 ماه حقوق سال جاری  حدود 170 کارگر توسط پیمانکار جدید هم پرداخت نشده است.

این کارگر معترض ادامه داد: هر موقع حقوقمان را طلب می‌کنیم مدام وعده امروز و فردا می‌دهند ولی پنج ماه است که هیچ خبری از دریافت حقوق نیست برای تامین نیازهای اساسی خانواده با مشکل رو به رو شده‌ایم.

وی بیان کرد: ما با این حقوق کم و در شرایط بیماری کرونا از صبح تا غروب کار می‌کنیم ولی متاسفانه کسی به حرف ما گوش نمی‌دهد و مشکلات همچنان پابرجاست.

این کارگر شهرداری منطقه دو خرم‌آباد گفت: من و همه همکارانم برای اینکه سفره‌مان خالی نباشد مدام از مغازه‌دارها مواد غذایی قرض می‌کنیم به این امید که شاید حقوقمان را پرداخت کردند اما با گذشت چندین ماه هنوز خبری از حقوق نیست و وقتی از در مغازه‌هایی که بدهکار آن هستیم رد می‌شویم کلی خجالت می‌کشیم.

وی تصریح کرد: کارگران در این شرایط بد اقتصادی گرفتاری‌های زیادی دارند به طوری که حتی برخی که ماشین دارند پول بنزین ندارد که با آن رفت و آمد کنند؛ واقعا ما با بدترین شرایط مشغول کار هستیم.

او درخاتمه گفت: اخیرا وعده داده‌اند که پیمانکار قبلی تا 15 شهریور پول ما را می‌دهد ولی این فعلا یک وعده است و هنوز چیزی معلوم نیست.

یکی دیگر از کارگران شهرداری منطقه دو خرم آباد نیز گفت: من چندین ماه است که مشغول به کار شده‌ام ولی هنوز هیچ حقوقی دریافت نکرده‌ام اما همکارانم که چندین سال است که کار می‌کنند هر کدام طلب‌های زیادی دارند که هنوز به آنها پرداخت نشده است.

وی افزود: برای پرداخت حقوق مدام قول می‌دهند و کارگران دیگر از این وعده‌های بی عمل خسته شده‌اند چون زن و بچه دارند و باید خرج و مخارج خانواده را تامین کنند.

این کارگر معترض اضافه کرد: من برای رفت و آمد به محل کار ماهانه حداقل 300 تا 400 هزار تومان کرایه می‌دهم که با توجه به اینکه هنوز حقوقی نگرفته‌ام مدام از خواهر و بردار پول کرایه می‌گیرم، به این امید مشغول این کار شدم که بیمه می‌کنند و حقوقی دریافت می‌کنم اما با توجه به این شرایط واقعا از سر ناچاری مانده‌ام.

یکی از کارگران فضای سبز شهرداری منطقه 3 خرم‌آباد نیز گفت: چندین سال است که مشکل معوق ماندن حقوق داریم اکنون نیز چهار ماه است که هیچ حقوقی نگرفته‌ایم و زندگی مان را به سختی و مشقت می‌گذاریم.

وی ضمن گلایه از بی توجهی مسئولان حوزه شهرداری به پرداخت به موقع حقوق کارگران افزود: با گرانی‌هایی که به وجود آمده ما هم در این شرایط گرفتار شده‌ایم و کاری از دستمان برنمی‌آید، وعده داده‌اند که طی این روزها حقوق پرداخت می‌شود اما واقعا معلوم نیست عملی شود. چون پیمانکاران قرارداد یکساله می‌بندند بیمه مان نیز در زمان ما بین قرار داد با تاخیر پرداخت می‌شود.

*تجمع اعتراضی کارگران رسمی راه آهن آذربایجان نسبت به عدم پرداخت مطالباتشان درپی خصوصی سازی

روز پنج شنبه 6 شهریور،جمعی از کارگران رسمی راه آهن آذربایجان برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان  نسبت به عدم پرداخت مطالباتشان درپی خصوصی سازی مبنی بر عدم پرداخت کسورات بازنشستگی به سازمان بازنشستگی کل کشور،پاداش بازنشستگی و مطالبات صندوق پس انداز کارکنان راه آهن دست به تجمع مقابل ساختمان راه آهن زدند.

*تجمع اعتراضی کارگران سد شفارود نسبت به ادامه بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

روز پنج شنبه 6 شهریور، کارگران سد شفارود برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به ادامه بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی دست به تجمع زدند.

درهمین رابطه: ادامه بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی کارگران سد شفارود ضوانشهر

با سپری شدن ۵ ماه از تعطیل شدن کارگاه سد شفارود ضوانشهر دراستان گیلان بدلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی کارگرانش همچنان ادامه دارد و ۲۵۰ کارگر درآستانه اخراج از کار قرار دارند.

به گزارش ۳۱ تیریک منبع خبری محلی،بعد از توقف چندماهه کار سد شفارود به دلیل بیماری کرونا، با اخذ مجوزهای لازم، با فراخوانی حداقل نیروی مورد نیاز کارگاه شروع به کار کرد.

با توجه به اینکه مدت قرارداد کارگران تا پایان اسفند ۹۸ بوده هنوز سرنوشت بسیاری از کارگران در هاله ای از ابهام است و این کارگران با گذشت ۵  ماه هنوز مشغول به کار نشده‌اند.

پایه حقوق اسفند ماه سال گذشته توسط بیمه بیکاری بدلیل بیماری کووید ۱۹ پرداخت شده است. اما شنیده ها حاکی است که  مسئولان قصد دارند از خردادماه بیمه کارگران را قطع کنند.

در حال حاضر بخش‌هایی از کارگاه به دلایل نامعلوم تعطیل و ۲۵۰ نفر از کارگران به دلیل سومدیریت مدیران در شرف اخراج هستند.

*درباره دوازدهمین روز اعتصاب غذای جعفر عظیم زاده:

+گزارشی از آخرین وضعیت جعفر عظیم زاده

روز گذشته پنجم شهریور دادیار ناظر بر زندان‌ها نامه‌ای مبنی بر اجازه ملاقات خانواده  با جعفر عظیم زاده به آنها میدهد.

خانواده پس از مراجعه به زندان رجایی شهر موفق به ملاقات با جعفر میگردند.

طبق اعلام خانواده، جعفر پس از بیماری و اعتصاب غذا بسیار ضعیف شده و کاهش وزنش بسیار مشهود بوده است و در این مدت در سلول انفرادی بدون داشتن حق هواخوری، روزنامه ، تلویزیون ، کتاب و تماس تلفنی و ملاقات بسر برده‌است.

 بیماریهای قلبی، گوارشی و ریوی او که پس از اعتصاب غذای ۶۳ روزه سال ۹۵ به آن دچار شده بود در این شرایط بسیار تشدید شده است و این دوره اعتصاب غذا میتواند به شدت مرگ‌آور باشد.

جعفر عظیم زاده که از روز ۲۶ مرداد در اعتراض به فریب و انتقال غیرقانونی‌اش به انفرادی زندان رجایی شهر دست به اعتصاب غذا زده است باید سریعاً آزاد شده و در بیمارستان خارج از زندان برای مداوا بستری گردد.

نحوه انتقال جعفر عظیم زاده که مخفیانه و بدون اطلاع، فریبکارانه و به صورت آدم ربایی انجام شد و این عمل بعد از ممانعت از آزادی او پس از بخشنامه اسفند ۹۸ صورت گرفت و بلافاصله پرونده سازی مجدد و صدور حکم ۱۳ ماه حبس تعزیری دیگر اتفاق افتاد، نشان از این دارد که نیروهای امنیتی قصد جان جعفر عظیم زاده را دارند و پس از اعتصاب غذا و رسانه‌ای شدن این پروژه نیروهای امنیتی و همبستگی گسترده‌ای که در جامعه با جعفر عظیم زاده صورت‌گرفت جان جعفر تاکنون حفظ گشته است.

 اما کماکان جان جعفر عظیم زاده در خطر جدی قرار دارد و تنها آزادی ‌و انتقال وی به بیمارستان میتواند خطر مرگ برای این کارگر زندانی را کاهش دهد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۶ شهریور ۹۹

+کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری ایران:جعفر عظیم زاده را آزاد کنید

جعفر عظیم زاده زندانی سیاسی که بدلیل فعالیت های صنفی و دفاع از حقوق کارگران بناحق زندانی و در زندان به ویروس کرونا مبتلا شده است. از تاریخ 26 مرداد ماه به این دلیل که مسئولین زندان اوین به بهانه بستری در بیمارستان او را به زندان رجایی شهر کرج منتقل و در سلول انفرادی انداخته اند، دست به اعتصاب غذا زده است که جان وی در معرض خطر مرگ قرار دارد. بدیهی است مسئولیت سلامت و حفظ جان زندانیان طبق قوانین بعهده قوه قضائیه و مسئولین زندان است.

ما کارگران وفعالین کارگری این رفتار غیر انسانی را شدیدا محکوم می کنیم.

 زندانی سیاسی در ایران به اتهامات واهی دستگیر و زندانی می شود. در چنین شرایطی که بیماری ویروس کرونا همه مردم را تهدید میکند، نگهداری زندانیان در زندان شکنجه مضاعفی است که به آنها تحمیل میگردد . زندانیان سیاسی صدای اعتراض مردم و زحمتکشان به ظلم و بی عدالتی هستند که حاکمان سرمایه برای حفظ منافع خود بر آنها تحمیل می کنند. زندان جای انسانها شریف و مبارز نیست. زندان جای تبهکاران، اختلاس گران و دزدان و چپاولگران است. آنها زندگی اشرافی خود را می کنند و زندگی جمعیت 99 درصدی های جامعه را به تمسخر گرفته اند.  حاکمان و مسئولان و دولت مردان حامیان سرمایه داران، دزدان و اختلاس گران هستند. آنها همگی از یک خانواده و به یک طبقه تعلق دارند .

همه زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد  گردند.

کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری ایران- 5شنبه ششم شهریور 99

*جان باختن 2 کارگر معدن زغال سنگ آق دربند درحادثه انفجار

عصر روز چهارشنبه 5 شهریور،2 کارگر معدن زغال سنگ آق دربند واقع در شهرستان سرخس استان خراسان رضوی،بنام های حامد بالوانه و محمد حیدری براثر انفجار و باعث ریزش چوبهای نگهدارنده سقف معدن رویشان و و زیر آوار ماندن جانشان را ازدست دادند.

 قابل یادآوری است که 30درصد از سهام این شرکت به آستان قدس رضوی و 70 درصد آن به بخش خصوصی تعلق دارد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com