اخباروگزارشات کارگری ۵ شهریور ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
August 26, 2020

اخباروگزارشات کارگری ۵ شهریور ماه ١٣٩٩

- گزارش بیست وششمین روز اعتراضات کارگران صنایع نفت وپتروشیمی ونیروگاه های برق

- آخرین اخبار از مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه:

+ادامه تجمع تعدادی ازکارگران هفت تپه مقابل فرمانداری شوش

+درباره کمپین جناح های مختلف حاکمیت وقوای قضائیه،مقننه ومجریه برای خاتمه اعتراضات کارگران هفت تپه:

/برگزاری جلسه درباره مجتمع کشت وصنعت نیشکر در نهاد ریاست جمهوری به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور

/خبرگزاری ایلنا: اعتراض صنفی کارگران هفت‌تپه پس از 73 روز خاتمه یافت.

/خبرگزاری دانشجو وابسته به بسیج دانشجویی: 1600نفر از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه امروز، پنجم شهریورماه با امضای طوماری خواستار انحلال شورای اسلامی کار این شرکت شدند.

- یازدهمین روز اعتصاب غذای جعفر عظیم زاده -جان جعفر عظیم زاده در خطر جدی قرار دارد

- عدم پرداخت 2 ماه حقوق وماه ها مطالبات کارگران شهرداری آبادان

- تجمع اعتراضی مرغداران کردستان نسبت به مدیریت جهاد کشاورزی و تخلفات سازمان صمت استان مقابل استانداری

- مرگ ومصدومیت 3 کارگر در حادثه ریزش سقف ساختمانی در بجنورد

*گزارش بیست وششمین روز اعتراضات کارگران صنایع نفت وپتروشیمی ونیروگاه های برق

26مین روز اعتراض سراسری به خلاف کاری های کارفرمایان در روز 5 شهریورماه همچنان محکم به پیش می رود و کارگران معترض همچنان در خانه مانده اند.

کل پیمانکاری های تهران جنوب با جوشكاران و فیترهایش هنوز در اعتصابند.

 پالایشگاه آبادان هم هنوز در اعتصاب بوده و حتا پیشنهاد 8 میلون و 500 هزارتومان برای 24 روزکار را قبول نکرده و معترضین گفته اند زیر10میلیون کار نمی کنیم.

متاسفانه شرکتها برای بازگرداندن کارگران به کار و شکست اعتصاب از پرداخت حقوق کارگران طفره می روند.

 شرکت کیسون در پتروشیمی دنا که کارگرانش به اعتصاب پیوسته اند نه تنها حقوق خردادماه کارگران را پرداخت نکرده بلکه هیچکدام از مسوولین شرکت جواب تلفن هایشان را هم نمی دهند تا به کار برگردند. تف برای این صاحبان شرکت ها.

هنوز هم هستند کارگرانی که به دلیل نامردی پیمانکار، پروژه ها را ترک می کنند.

 شرکت آسفالت طوس به پیمانکاری کارگر در دشت آزادگان از جمله این پروژه هاست که کارگرانش با تسویه حساب و احتساب حتی روزهای اعتصاب پول خود را گرفته و ترک پروژه کرده اند.

شرکت هایی که کارگران در آنها کار می کنند و به اعتصاب نپیوسته اند بدترین شرایط  کاری را می گذارانند. در نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه شرکتی به نام تنش گستر با مدیریت موسوی هنوز حقوق خردادماه را نداده است و کارگرانش را سر می دواند.

منبع اصلی خبر:کانال رسمی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

*آخرین اخبار از مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه:

+ادامه تجمع تعدادی ازکارگران هفت تپه مقابل فرمانداری شوش

بنابه گزارش کانال های منتسب یا موسوم به کارگران هفت تپه،روز چهارشنبه 5 شهریور تعدادی از ازکارگران هفت تپه مقابل فرمانداری شوش علیرغم حضور نیروهای انتظامی به تجمعشان مقابل فرمانداری شهرستان شوش ادامه دادند.

+درباره کمپین جناح های مختلف حاکمیت وقوای قضائیه،مقننه ومجریه برای خاتمه اعتراضات کارگران هفت تپه:

/برگزاری جلسه درباره مجتمع کشت وصنعت نیشکر در نهاد ریاست جمهوری به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور

روز چهارشنبه 5 شهریور، جلسه درباره مجتمع کشت وصنعت نیشکر در نهاد ریاست جمهوری به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور وبا شرکت وزرای امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت، رییس سازمان خصوصی سازی کشور، مشاور رییس جمهور و رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و معاونین وزارت اطلاعات، وزارت کشور، سازمان اطلاعات سپاه ،سازمان بازرسی کل کشور وشریعتی استاندار خوزستان برگزارشد.

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر پیرامون مسایل و مشکلات شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به اتفاق نظر همه اعضای جلسه مقرر شد؛ همه دستگاه‌های ذیربط با محوریت استاندار خوزستان و حمایت دادستانی کل کشور تمام ظرفیت خود را برای ادامه فعالیت این مجموعه به عنوان واحد تولیدی بزرگ و پرظرفیت به کار گیرند.

همچنین اعضا با تأکید بر ضرورت هماهنگی و همصدایی همه دستگاه‌های ملی، استانی و نظارتی در خصوص مسایل تولیدی و کارگری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، مقرر کردند؛ از هر گونه مداخله غیررسمی و خارج از چارچوب تعیین شده با محوریت استاندار خوزستان به طور جد ممانعت شود.

در این نشست همچنین مقرر شد وزارت امور اقتصادی و دارایی با دستگاه‌های نظارتی جلساتی را برای بررسی ابعاد مختلف مسایل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه برگزار و ظرف سه ماه نتایج بررسی‌ها را برای تصمیم گیری نهایی اعلام کنند.

/خبرگزاری ایلنا: اعتراض صنفی کارگران هفت‌تپه پس از 73 روز خاتمه یافت.

/خبرگزاری دانشجو وابسته به بسیج دانشجویی: 1600نفر از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه امروز، پنجم شهریورماه با امضای طوماری خواستار انحلال شورای اسلامی کار این شرکت شدند.

*یازدهمین روز اعتصاب غذای جعفر عظیم زاده

جان جعفر عظیم زاده در خطر جدی قرار دارد

جعفر عظیم زاده رئیس هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران در اعتصاب غذا به سر میبرد. او که بخاطر فعالیتهای صنفی کارگری و تلاش برای تشکلیابی و افزایش دستمزد کارگران به پنجسال زندان محکوم شده بود، در زندان اوین علیرغم بیماریهای حاد قلبی و ریوی به کرونا نیز مبتلا شد. اما مسئولین بجای اینکه او را به بیمارستان برای درمان انتقال دهند در اقدامی سازمانیافته به قصد کُشتن وی، او را به زندان رجایی شهر منتقل کرده و در سلول انفرادی محبوس کرده‌اند.

جعفر عظیم زاده نیز در اعتراض به این اقدام، از روز ۲۶ مرداد دست به اعتصاب غذا زده است. اما با وجود وخامت حال او و بیماریهای حاد و ابتلا به کرونا مسئولین حاضر به آزادی او و انتقالش به بیمارستان برای مداوا نیستند.

*عدم پرداخت 2 ماه حقوق وماه ها مطالبات کارگران شهرداری آبادان

2 ماه حقوق وماه مطالبات شامل اضافه‌کاری‌ها، تعطیل‌کاری‌ها و شبکاری‌ها از آذرماه سال 97 کارگران در مناطق سه‌گانه و سازمان‌های وابسته به شهرداری آبادان پرداخت نشده است.

*تجمع اعتراضی مرغداران کردستان نسبت به مدیریت جهاد کشاورزی و تخلفات سازمان صمت استان مقابل استانداری

جمعی از مرغداران کردستان برای اعتراض به مدیریت جهاد کشاورزی و تخلفات سازمان صمت استان دست به تجمع مقابل استانداری زدند.

یکی از مرغداران سنندج حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای محلی گفت:  ورود ذرت،سویا به عنوان نهاده‌های اساسی تولید در مرغداری های کردستان به بازار سیاه نوید خبرهای بدی در صنعت مرغداری می دهد زیرا با این اوصاف در آینده نه چندان دور شاهد گرانی مرغ و تخم مرغ در بازار خواهیم بود، زیرا بسیاری از واحدهای تولیدی با این اوصاف توان ماندگاری در چرخه تولید را ندارند.

وی  افزود:  عدم تامین نهاده های دامی توسط  مرغداری ها به منزله  کاهش تولید مرغ است بنابراین اگر در شرایط کنونی با کاهش تولید روبرو شویم و در نهایت  این مسئله منجر به کسری  مرغ و تخم مرغ در بازار شود،این امر می تواند بازار اقتصادی را به سمت گرانی هدایت کند و اگر اینطور پیش برود شاهد مرغ کیلویی 40 هزار تومانی در بازار خواهیم بود و با این اوضاف سفره ی مردم روز به روز کوچکتر خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در شهرهای دیگر برای هر جوجه دو کیلوگرم سویا تعلق می گیرد، اما در استان کردستان برای هر جوجه 200 گرم سویا در نظر می گیرند و با این اوضاف برای یک مرغداری 20 هزار قطعه ای 400 کیلوگرم سویا تعلق می گیرد که این به هیچ عنوان کفاف جوجه ها را نمی دهد و مجبوریم اگر با این وضع پیش رود مرغداری خود را تعطیل کنیم.

*مرگ ومصدومیت 3 کارگر در حادثه ریزش سقف ساختمانی در بجنورد

روز سه شنبه 4 شهریور،براثر ریزش سقف یک ساختمان مسکونی در خیابان فردوسی بجنورد دراستان خراسان شمالی یک کارگر جانش را ازدست داد و2 کارگر دیگر مصدوم وبه بیمارستان امام علی این شهرستان منتقل شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com