اخباروگزارشات کارگری ٢ شهریور ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
August 23, 2020

اخباروگزارشات کارگری ٢ شهریور ماه ١٣٩٩

- گزارش بیست وسومین روز اعتراضات کارگران صنایع نفت وپتروشیمی ونیروگاه های برق

- ادامه دور جدید اعتراضات کارگران راه آهن:

+اعتراض کارگران راه آهن خط ورامین-پیشوا- گرمسارنسبت به عدم پرداخت حقوق با اعتصاب،تجمع وجلوگیری از حرکت قطار

+بخشی ازپیام کارگران راه آهن کرج (شرکت خدمات فنی و مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن - تراورس)

+پیام جمعی دیگر از کارگران راه آهن

- آخرین اخبار در روز پایانی دهمین هفته اعتراضات کارگران هفت تپه

+تجمع صدها کارگر هفت تپه مقابل فرمانداری شهرستان شوش

+کمپین عوامل جناح های مختلف حاکمیت منجمله بسیج دانشجویی و نمایندگان وخبرگزاری های وابسته به قوای قضائیه،مقننه ومجریه برای اعلام پایان اعتراضات کارگران حق طلب هفت تپه

+فراخوان به ادامه تجمع مقابل فرمانداری شوش

- ادامه کنش های معلمان قراردادی کشور برای پایان دادن به بلاتکلیفی استخدامی:

+تجمع اعتراضی معلمان معلمان و مربیان قراردادی کشورنسبت به نداشتن امنیت شغلی وعدم تبدیل وضعیت مقابل وزارت آموزش و پرورش

+تجمع اعتراضی معلمان قراردادی کرج نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل مجلس

- ادامه سریال اعتراضات کارگران بازنشسته صنایع مخابرات راه دور شیرازنسبت به عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مسئولان با برپایی تجمعی دیگر مقابل استانداری فارس

- هشتمین روزاعتصاب غذا ی جعفرعظیم زاده

- معیشت 50 کارگر كارخانه نورد ایوان وخانواده هایشان قربانی اختلافات سهامداران

- صدها کارگر موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثارزیرمجموعه بنیادشهید در آستانه اخراج

- اعتصاب وتجمع کامیون داران فیروزکوه در اعتراض نسبت به نحوه توزیع بار

- گازگرفتگی کارگر 60 ساله در چاه شش متری اصفهان

*گزارش بیست وسومین روز اعتراضات کارگران صنایع نفت وپتروشیمی ونیروگاه های برق

23 امین روز اعتراض سراسری به ظلم کارفرمایان در روز دوم شهریورماه همچنان قدرتمندانه پیش می رود و خبرها حاکی از این است که بسیاری از پیمانکاران افزایش حقوق تا سطح دو میلیون تومان را پذیرفته اند اما هنوز نمی خواهند یک نسخه از قرارداد را به کارگران بدهند.

خبر خوب اینکه 17 نفر از گروه ساپورت فاز تنبک کنگان که در کارگاه اکسیر صنعت کار می کردند، به دلیل وعده های دروغ دوباره مجبور به اعتصاب حقوق شدن و محل کار را ترک کردند.

به مهندس پارسایی سرپرست کارگاه اکسیر صنعت و حمید حق پرست اخطار می کنیم لطفن نیروها را با فریب به کارگاه برنگردانید، چون آنها بیش از آنکه محتاج نان باشند محتاج همبستگی با برادرانشان هستند.

بازهم تاکید می کنیم دوستان کارگر فریب افزایش حقوق از سوی کارفرما را نخورید، دروغی بیش نیست مگر با قرارداد کتبی و تضمین شده طبق حقوق های کمپین.

ما اعلام می کنیم بزودی اسامی پیمانکارانی که اعتصاب را می خواهند به شکست بکشانند را افشا خواهیم کرد.

بخشی از یک گزارش کانال رسمی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

*ادامه دور جدید اعتراضات کارگران راه آهن:

+اعتراض کارگران راه آهن خط ورامین-پیشوا- گرمسارنسبت به عدم پرداخت حقوق با اعتصاب،تجمع وجلوگیری از حرکت قطار

روز یکشنبه 2 شهریور،کارگران راه آهن خط ورامین – پیشوا – گرمسار(شرکت تراورس)برای اعتراض به عدم پرداخت حقوق وحق بیمه دست از کار کشیده ودرمحل کارشان تجمع کردند.

این کارگران حق طلب درادامه برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به پرداخت نشدن مطالبات و عدم پاسخگویی مسئولان شرکت تراورس و بی تفاوتی مسئولان راه آهن با تجمع روی ریل جلوی حرکت قطار را گرفتند.

این کارگران معترض و خشمگین اعلام کردند تا پرداخت نشدن مطالباتشان به اعتراضاتشان به اشکال مختلف ادامه خواهند داد.

+بخشی ازپیام کارگران راه آهن کرج (شرکت خدمات فنی و مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن - تراورس)

راه آهن جمهوری اسلامی ایران ده سال پیش با سیاست و قانون اصل 44قانون اساسی بزرگترین شرکت خودش یعنی تراورس رو واگذار کرد که این شرکت رو با زدوبند به مبلغ یک دهم قیمت واقعی به مبلغ 120میلیارد تومان به امیر منصورمهافرید خسروی آریا واگذار نمود که این شخص فقط مبلغ 20میلیارد رو به راه آهن داده و مابقی پول رو نداده باتوجه به این موضوع سازمان خصوصی سازی چند ماه پیش اعلام کرده که ای راه آهن این شخص توانایی پرداخت پول شما رو نداره و شرکت به شما مسترد میگردد .

حالا چه کسایی پشت پرده هستن که نمیزارن این شرکت به راه آهن برسه و پرسنل این شرکت حدود 7000نفر در سراسر کشور هستن کدوم عقل سلیم میگه هم کارگر حقوق نگیره هم بیمه اش واریز نشه حتی حقوقی که پرداخت میشه به کارگر حداقل حقوق وزارت کار هست که بیست درصد حقوق یا پنج درصد حقوق مثلا خرداد پرداخت شد آیا با این تورم و ضعیت اقتصادی و تحریم این کارگر باید چگونه خانواده اش رو مدیریت بکنه لباس پوشاک خوراک عروسی عذا مدرسه سرویس کتاب کفش و ....آیا کشور اسلامی و خداپرست اینه

2 شهریورماه 1399

+پیام جمعی دیگر از کارگران راه آهن

این آقایان که تو شرکت(تراورس) سمت دارند چرا دنبال راه آهنی شدن باشند؟ خودشان کم بود تمام فک و فامیل ها را آوردند تو شرکت از جوان 20 ساله تا پیرمرد 90 ساله کار بهشان دادند. دیگه چی میخواهند که بیایند فکر ما باشند؟ تا تو شرکت هستند یک جور بریز و بپاش دارند وقتی بخواهند برند یکجا به عنوان سرکشی و ماموریت که نانش تو روغن بهترین هتل برند و بهترین رستوران که مبادا بد بگذرد اگر راست میگه برند یکبار تو همون خوابگاه های که برای کارگر میگیرند و ناهار برند همون رستوران که برای کارگر سفارش میدهند .

اما با تمام اینها ظلم پایدار نیست میز ریاست به کسی تا حالا وفا نکرده که به اینا بکن یک روز آقای امیر منصور پشت این میزها بود و حالا کجاست ؟؟؟

2 شهریورماه 1399

*آخرین اخبار در روز پایانی دهمین هفته اعتراضات کارگران هفت تپه

+تجمع صدها کارگر هفت تپه مقابل فرمانداری شهرستان شوش

روز یکشنبه 2 شهریور، همزمان با سفرچند بهارستان نشین با همراهی معاون دیوان محاسبات و هیات تحقیق و تفحص دیوان محاسبات برای سفر به شوش و بازدید ازمجتمع هفت تپه،صدها کارگر این مجتمع با برپایی تجمع مقابل فرمانداری خواستار پاسخگویی به مطالباتشان منجمله خلع ید از خصوصی سازی شدند.

+کمپین عوامل جناح های مختلف حاکمیت منجمله بسیج دانشجویی و نمایندگان وخبرگزاری های وابسته به قوای قضائیه،مقننه ومجریه برای اعلام پایان اعتراضات کارگران حق طلب هفت تپه

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه:« جمعی از نمایندگان در میان کارگران هفت‌تپه: اعتصاب را بشکنید ادامه کار را به ما بسپارید»

خبرگزاری دانشجووابسته به دانشجویان بسیجی: اعتراضات ٧٠ روزه كارگران موقتا پايان یافت

خبرگزاری فارس ومهر: مجتبی یوسفی بهارستان نشین اهوازی: پایان تجمع 70 روزه کارگران شرکت هفت تپه

خبرگزاری فارس:نادری بهارستان شنین تهران: دستاورد حضور ما در مقابل فرمانداری شوش  این بود که ما از کارگران خواستیم که این اعتصاب را بشکنند و آنها نیز به حرف ما گوش کردند و اعتصاب شکسته شد.

بر اساس این بازدید مقرر شد از فردا کسی مقابل درب فرمانداری شوش تحصن و اعتصاب نداشته باشد و کارگران به کارخانه و مزرعه بازگردند. این یک دستاورد بسیار خوبی بود که امروز خوشبختانه صورت گرفت؛ البته ما این قول را دادیم که پیگیری‌های ویژه تداوم داشته باشد.

خبرگزاری تسنیم: امید و تولید به نیشکر هفت‌تپه برگشت/ پایان تجمع ۷۰ روزه کارگران

خبرگزاری صدا وسیما:«مجتبی یوسفی با اشاره به اینکه  در حال پیگیری واگذاری شرکت نیشکر هفت تپه به یک مجموعه و نهاد تخصصی در این زمینه هستیم ،  بیان کرد: در دیدار اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ، کارگران شرکت نیشکر هفت تپه اعلام کردند که به محل کار خود باز می‌گردند.»

خبرگزاری ایسنا: درخواست مجلس از کارگران هفت تپه برای پایان دادن به اعتراضها

خبرگزاری ایلنا:« بازگشت به کار نیمی از کارگران نیشکر هفت تپه»

+فراخوان به ادامه تجمع مقابل فرمانداری شوش

 در عصر روزیکشنبه 2 شهریور، اطلاعیه هایی در شبکه های اجتماعی از طرف کارگران هفت تپه منتشر شده است که ضمن تکذیب خاتمه اعتراضات،فراخوان به ادامه تجمع در روز دوشنبه 3 شهریور مقابل فرمانداری شوش داده شده است.

*ادامه کنش های معلمان قراردادی کشور برای پایان دادن به بلاتکلیفی استخدامی:

+تجمع اعتراضی معلمان معلمان و مربیان قراردادی کشورنسبت به نداشتن امنیت شغلی وعدم تبدیل وضعیت مقابل وزارت آموزش و پرورش

روزیکشنبه 2 شهریور،جمعی ازمعلمان معلمان و مربیان قراردادی کشور(بازماندگان طرح مهرآفرین)برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان کشورنسبت به نداشتن امنیت شغلی وعدم تبدیل وضعیت دست به تجمع  مقابل  ساختمان وزارت آموزش و پرورش زدند.

قابل یادآوری است که 28 هزار معلم قراردادی در کشور از نظر وضعیت استخدامی تا کنون تعیین تکلیف نشده اند وکنش های دامنه دارشان برای بلاتکلیفی استخدامی ادامه دارد.

+تجمع اعتراضی معلمان قراردادی کرج نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل مجلس

روز شنبه اول شهریور، معلمان قراردادی 4 منطقه کرج برای بنمایش گذاشتن صدای اعتراضشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل مجلس اجتماع کردند.

بنابه گزارشات رسانه ای شده،خواسته اصلی این معلمان، جذب در سیستم آموزش و پرورش و تبدیل شدن به معلم رسمی است؛ آنها می‌گویند: ما از نظر تخصص و صلاحیت چیزی از معلمان رسمی کم نداریم؛ باید آموزش و پرورش فکری به حال شغل و معیشت ما بکند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز نیز در این رابطه گفته است: در آموزش و پرورش البرز بیش از هزار نیروی قراردادی و افراد مشمول طرح استخدام مشغول به کار هستند.

*ادامه سریال اعتراضات کارگران بازنشسته صنایع مخابرات راه دور شیرازنسبت به عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مسئولان با برپایی تجمعی دیگر مقابل استانداری فارس

روز یکشنبه 2 شهریور،کارگران بازنشسته صنایع مخابرات راه دور شیراز در ادامه سریال اعتراضاتشان نسبت به عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مسئولان برای باری دیگر دست به تجمع مقابل استانداری فارس زدند.

برپایه گزارشات رسانه ای شده،تجمع کنندگان خواهان دریافت سنوات و دستمزد خود هستند که پرداخت آن از 14 سال پیش به این‌سو، درگیر و دار تعطیلی شرکت، عزل سهامدار از مدیریت آن و اداره شرکت توسط «هیات حمایت از صنایع» بلاتکلیف مانده است.

تعداد کارگران بازنشسته مخابرات راه دور شیراز که بدون محاسبه خسارت تاخیر و تادیه، 35 میلیارد تومان از شرکت طلبکار هستند، 1300 نفر است.

بنا بهمین گزارشات،بنابه گفته تجمع کنندگان طبق وعده ابراهیم رئیسی در جریان سفرش به استان فارس قرارد شد که مطالبات کارگران بازنشسته صنایع مخابرات راه دور شیراز در مدت یک ماه پرداخت شود وبا گذشت یک ماه چند روز این وعده هم پوچ درآمد وپرداخت تمام طلب آنها محقق نشده است.

درهمین رابطه استاندارفارس گفت:سهامدار اصلی قول داده بود که 27 میلیارد را ظرف 2 هفته واریز کنند اما ابتدا بهانه آوردند باید به بانک خارجی واریز شود که دو شماره بانک خارجی به سهامدار داده شد اما مستندی مبنی بر واریز ارائه نکردند.

وی با اشاره به روال انجام شده در این جریان اضافه کرد: پس از آن سهامدار قرار شد که به حساب دادگستری واریز کند که باز هم مستندی مبنی بر واریز پول ارائه نشد.

وی افزود: اگر این موضوع ادامه پیدا کند در همین هفته به طلبکار اصلی این مجموعه که بانک ملی است، اعلام می‌کنیم که برای تملک اقدام کند و کارخانه را به مزایده بگذارد که در این میان اولویت پرداخت مطالبات بازنشستگان آی تی آی است.

*هشتمین روزاعتصاب غذا ی جعفرعظیم زاده

روز یکشنبه 2 شهریور،جعفرعظیم زاده فعال کارگری ، دبیر  اتحادیه آزاد کارگران ایران،  هشتمین روزاعتصاب غذا ی خود را در حالی پیش می برد که کماکان با وجود مبتلا شدن به کرونا در انفرادی به سر می برد . 

جعفرعظیم زاده در اقدامی غیرقانونی ،به شیوه ای برنامه ریزی شده توسط نهادهای امنیتی از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج انتقال داده شده است .

*معیشت 50 کارگر كارخانه نورد ایوان وخانواده هایشان قربانی اختلافات سهامداران

كارخانه نورد ایوان واقع دراستان ایلام بدلیل بدلیل اختلاف بین سهامدارانش تعطیل و 50 كارگرش از كار بیكار شده و تاكنون موفق به دریافت بیمه بیكاری هم نشده اند.

درهمین رابطه، روز یکشنبه 2 شهریوررئیس صنعت، معدن و تجارت ایوان به خبرنگار رسانه ای گفت: این كارخانه بعد از تعطیلات نوروز رسما تعطیل و هیچ گونه فعالیتی نداشته است.

وی افزود: كارخانه نورد ایوان از مراكز بزرگ تولیدی در سطح شهرستان است كه علاوه بر منطقه نیاز استان های همجوار را نیز تامین می كند.

وی یادآور شد: اختلافات شركا زمینه تعطیلی كارخانه را فراهم كرده و پیگیری های حقوقی آن توسط نماینده این كارخانه در حال انجام است.

*صدها کارگر موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثارزیرمجموعه بنیادشهید در آستانه اخراج

چندی قبل یکی ازکارگران موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثاربه یک خبرگزاری گفت: این موسسه با دستور مدیرعامل آن قصد دارد تا با ترفندی جدید بخشی از نیروهای خود را بیکار کند. وی ضمن ارسال نامه دستورالعمل یاد شده تاکید کرد: آنگونه که به ما اطلاع داده اند قرار است بخشی ازکارکنان که تعداد آنها کم هم نیست به بهانه این دستور العمل ابتدا به صورت موقت و سپس به صورت دایم از کار بیکار شوند.

موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثاردر حال حاضر در سراسر کشور دارای  شعبه بوده که هر یک از این شعب در مرکز استان مستقر و به عنوان موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار فعالیت دارند.

موسسه یاد شده در واقع دارای ده ها و بلکه صدها تالار و رستوران‌، هتل‌ و اقامتگاه‌، سالن‌های همایش، مراکز ورزشی، مراکز آموزشی و مراکز توانبخشی است که در تمامی استان های کشور توزیع شده اند و مجموعه عظیمی را به وجود آورده اند که در نوع خودش می توان اذعان کرد که یکی از بزرگترین مجموعه های فرهنگی و ورزشی کشور می باشد. بدین ترتیب با یک حساب سرانگشتی می توان متوجه شد که این موسسه و شبکه خدمات رسان آن هزاران کارگر و پرسنل و کادر اداری و ... دارد که شاید تعداد آنها به هزاران نفر برسد.

دستورالعمل رمز آلود!

اما شاید جالب ترین بخش این ماجرا دستورالعمل ابلاغی مدیرعامل این موسسه محمد رضا پورحاج رضایی باشد که خطاب به مدیران تمامی بخش های زیر مجموعه اش نوشته شده است. دستورالعملی که پیشنهاد می شود رییس جمهور و یا حداقل وزیر کار، آن را به تمامی بخش های دولتی کشور ابلاغ کنند تا کارفرمایان با دغدغه کمتری بتوانند با پیروی از این الگو کارکنان خود را تعدیل (شما بخوانید اخراج) کنند!!!

در بند اول از این دستورالعمل 6 ماده ای آمده است: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی مراکز تحت پوشش موسسه و کاهش درآمد و عدم وجود نقدینگی جهت پرداخت حقوق کارکنان، یک سوم از کارکنان در طول مدت قرارداد ( به صورت چرخشی) می بایست از "مرخصی بدون حقوق" استفاده نمایند.

بند جالب بعدی این دستورالعمل، بند چهارم آن می باشد که در آن آمده است: لازم به توضیح است کارکنانی که از مرخصی بدون حقوق استفاده می نمایند، نمیتوانند از بیمه بیکاری برخوردار شوند. لذا در صورت عدم تکمیل فرم مرخصی بدون حقوق، نسبت به تسویه حساب با آنان در پایان مردادماه سال جاری (همزمان با اتمام قرارداد) به منظور استفاده از بیمه بیکاری اقدام گردد.

به عبارتی براساس این بند کارکنان این موسسه  تهدید شده اند که یا باید بدون هیچ گونه قید و شرطی مرخصی دوماهه بدون حقوق را بپذیرند و یا کلا استعفا دهند و به جمع بیکاران بپیوندند و قید کار کردن مجدد در این موسسه را بزنند!

اما شاید جذاب ترین بخش این دستورالعمل مبتکرانه بند ششم و آخرین بخش آن باشد. در این بند به صراحت قید شده است: درصورت تسویه حساب با هر کدام از پرسنل، از ورود آنان به موسسه جلوگیری به عمل آید و می بایست پایان کار آنها در لیست بیمه تامین اجتماعی ثبت گردد و مسئولیت ثبت پایان کار برعهده مسئول بخش اداری و مالی موسسه می باشد!!!

بخش هایی از یک گزارش رسانه ای شده بتاریخ 2 شهریور

*اعتصاب وتجمع کامیون داران فیروزکوه در اعتراض نسبت به نحوه توزیع بار

روز یکشنبه 2 شهریور، کامیون داران فیروزکوه برای اعتراض نحوه توزیع بار دراین شهرستان استان تهران دست از کار کشیدند وتجمع کردند.

*گازگرفتگی کارگر 60 ساله در چاه شش متری اصفهان

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از گازگرفتگی کارگر 60 ساله در چاهی به عمق شش متر در ظهر روز یکشنبه 2 شهریورخبر داد.

فرهاد کاوه آهنگران با بیان اینکه آتش نشانان از ایستگاه دو برای پوشش امدادی به محل حادثه اعزام شدند، اضافه کرد: فرد مورد نظر با تلاش حاضرین و قبل از رسیدن آتش نشانان از چاه خارج شد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com