اخباروگزارشات کارگری اول شهریورماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
August 22, 2020

اخباروگزارشات کارگری اول شهریورماه ١٣٩٩

- گزارش بیست ودومین روز اعتراضات کارگران صنایع نفت وپتروشیمی ونیروگاه های برق

- اعتصاب وتجمعات اعتراضی کارگران راه آهن:

+اعتصاب‌ وتجمع کارگران راه آهن خط کرج - قزوین (کرج،کردان،هشتگرد،آبیک وزیاران)برای اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه

+پیام پشتیبانی کارگران راه آهن خراسان از اعتصاب همکارانشان در خط کرج - قزوین

+تجمعات همزمان کارگران پیمانی راه آهن برای حذف شرکت های پیمانکاری وعقد قرارداد مستقیم

- ادامه تجمعات کارگران هفت تپه مقابل فرمانداری شوش برای احقاق حقوق

- تجمع اعتراضی پرستاران اصفهان  نسبت به عدم تبدیل وضعیت وپرداخت نشدن حق کرونا و روند تعداد مرخصی استعلاجی مقابل استانداری

" پرستار می میرد، ذلت نمی پذیرد"

- اعتراض کارگران قرارداد مستقیم پتروشیمی فارابی نسبت به کاهش حقوق ماهیانه

- اعتراض کارگران قرارداد مستقیم پتروشیمی فارابی نسبت به کاهش حقوق ماهیانه

- تجمع اعتراضی ایثارگران ازکارافتاده شاغل در وزارت نفت  نسبت به حذف تقلیل ساعت کار جانبازان حالت اشتغال مقابل ساختمان مرکزی جدید شرکت نفت

- بلاتکلیفی معیشتی  کارگران بیکار شده مجموعه سیاحتی علیصدر همدان

- استعفای همزمان 22نفر از اعضای روزنامه شهروند در اعتراض به سیاست‌های هلال‌احمر برای تغییر رویکرد روزنامه

- تجمع اعتراضی دامداران خراسان رضوی نسبت به کمبود نهاده‌های دامی مقابل سازمان جهاد کشاورزی استان

- جان باختن کودک 11 ساله حین کار جمع آوری کارتن و مواد پلاستیکی در منطقه کوت عبدالله اهواز براثر تصادف

*گزارش بیست ودومین روز اعتراضات کارگران صنایع نفت وپتروشیمی ونیروگاه های برق

22 امین روز اعتراض سراسری به ظلم کارفرمایان در روز اول شهریورماه همچنان قدرتمندانه پیش می رود و عصبانیت کارفرمایان را برانگیخته و لرزه بر تنشان انداخته است. آنها فکر می کردند که کارگران کمتر از 10 روز خسته خواهند شد و به کار باز خواهند گشت، حال می بینند که خواب شان تعبیر نشده است.

بعضی از پیمانکارانی که تلاش دارند کمپین با شکست روبرو شود و کارگران مانند برده برایشان کار کنند یکی اردشیر لیموچی شرکت تهران جنوب که در پالایشگاه بیدبلند ماهشهر است.

دیگری  مرادی است که از پیمانکاران لیموچی بوده و الان کارگاهش تعطیل است. لیموچی و شرکت بالادستی اش گفته اند حقوق خرداد و تیرماه کارگران را نخواهند پرداخت و یک ریال هم به قراردادها اضافه نخواهد کرد تا کارگران مجبور شوند به کار برگردند.

اما دوستان خبر خوش!

با توجه به ارسال نامه با 1000 امضا که با نوشتن کدملی تان برای مسوولین فرستاده بودیم فعلن به این نتیجه رسیده است:

از دفتر ریاست جمهوری با نماینده کمپین تماس گرفته شد و اعلام گردید که این نامه در کارتابل رییس جمهوری ثبت شده است. همچنین از سوی دفتر ریاست قوه قضاییه تماس گرفته شد و جویای موضوع شدند که نماینده کمپین مشکلات شما را ریز به ریز عنوان کردند و قرار شد نماینده کمپین با دفتر ایشان در تماس باشند.

از همه کارگران می خواهیم که با ارسال نام   شغل  و کدملی حمایت خود را از کمپین اعلام کنند تا در نامه های بعدی با تعداد امضای بیشتری نامه به مراجع ارسال کنیم.

منبع اصل خبر:کانال رسمی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

*اعتصاب وتجمعات اعتراضی کارگران راه آهن:

+اعتصاب‌ وتجمع کارگران راه آهن خط کرج - قزوین (کرج،کردان،هشتگرد،آبیک وزیاران)برای اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه

روز شنبه اول شهریور، کارگران راه آهن خط کرج - قزوین (کرج،کردان،هشتگرد،آبیک وزیاران)برای اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه دست از کارکشیدند ودست به تجمع زدند.

+پیام پشتیبانی کارگران راه آهن خراسان از اعتصاب همکارانشان در خط کرج - قزوین

با سلام و تبریک به کارگران راه آهن کرج امروز شما ثابت کردید که همیشه متحد هستید امروز شما ثابت کردید که فقط تنها راه و مسیر و کوتاه ترین مسیر برای رسیدن به هدف همان اعتراض است .

هیچ گاه ما کارگران راه آهن در زندگی آرامش  نداشتیم هیچ شرکت راه آهنی نیست که علیه ما ظلم نکرده باشد یکی از یکی بدتر

بسی شایسته است به پاس تلاش‌ها و زحمات مستمر شما کارگران  راه آهن کرج در به ثمر رساندن  همه ی جانبه،

نهایت سپاس و قدردانی خودمان  را  ابراز داریم.

تقدیم به همه کارگران راه آهن در هر کجا که هستید

تقدیم به آنکه دارمش دوست

تقدیم به آنکه قلبم از اوست

اگر مهتاب از تن برکند پوست

جدا هرگز نگردد یادم از دوست

+تجمعات همزمان کارگران پیمانی راه آهن برای حذف شرکت های پیمانکاری وعقد قرارداد مستقیم

روز پنج شنبه 30 مرداد،همزمان کارگران شرکت گسترش آهن‌راه با تجمع در محل کاروکارگران ایثارگرراه آهن با اجتماع مقابل مجلس ضمن اعتراض به نداشتن امنیت معیشتی وشغلی،خواهان حذف شرکت های پیمانکاری وعقد قرارداد مستقیم شدند.

روز شنبه اول شهریور،کارگران پیمانی شرکت راه‌آهن به خبرنگار رسانه ای گفتند: از اینکه در چند‌ سال گذشته به صورت پیمانی در استخدام چند شرکت پیمانکاری مشغول کار هستیم، معترض هستیم و خواستار آن هستیم که وضعیت استخدامی‌مان به قرارداد مستقیم تبدیل شود.

آنا افزودند : شرکت های پیمانکاری در مقام کارفرما هیچ آورده مالی ندارند در عین حال به هیچیک از تعهدات قانونی خود در قبال کارگران تحت مسئولیت خود عمل نمی‌کنند.

کارگران پیمانی راه‌آهن در ادامه یاد آور شدند: در اعتراض به این موضوع، آخرین پیگیری‌هایی که از سوی برخی همکاران به صورت مجزا صورت گرفته؛ مربوط به روز پنجشنبه 30 مرداد ماه می‌شود که همزمان کارگران شرکت «گسترش آهن‌راه» در محدوده محل کار خود و کارگران راه‌آهن ایثارگران در مقابل ساختمان مجلس دست به تجمع اعتراضی زدند.

 کارگران پیمانی راه‌آهن همچنین درباره پیگیری تبدیل وضعیت استخدامی خود گفتند: سال‌هاست برای دریافت مطالبات خود و همچنین در اعتراض به سیاستگذاری‌های مدیران در رابطه با واگذاری بخش عمده‌ای از تأمین نیروی انسانی به شرکت‌های پیمانکاری پیگیری‌های زیادی را انجام داده‌اند که تاکنون به نتیجه نرسیده است.

به گفته  کارگران، طرحی از جانب نمایندگان مجلس نوشته شده و این طرح از دو سال پیش قرار است با تایید شورای نگهبان اجرایی بشود اما شورای نگهبان به دلیل دیده نشدن بار مالی این طرح، آن را رد کرده است.

آنها با اشاره به اینکه در نتیجه حضور پیمانکاران مرتبا حقوق و دستمزدمان با تاخیر پرداخت می‌شود، افزودند: در نتیجه پرداخت نشدن به موقع دستمزدها دچار مشکلات معیشتی زیادی شده‌ایم و به همین دلیل قصد داریم در صورت ادامه بی‌توجهی مسئولان به حرکت اعتراضی خود ادامه بدهیم.

به گفته آنها، کارگرانی که توسط شرکت‌های واسطه نیروی انسانی در بخش‌های مختلف راه‌آهن مشغول به کار هستند، ثبات شغلی ندارند و هر لحظه امکان بیکاری آنها وجود دارد.

کارگران درباره سختی کار خود افزودند: متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل نبود نظارت بر عملکرد پیمانکار علاوه بر نداشتن امنیت شغلی که ما را از لحاظ روحی دچار آسیب کرده، بسیاری از همکاران ما مبتلا به مشکلات جسمی شده‌اند.

آنها با تاکید بر اینکه کارگران پیمانی بعد از سال‌ها کار در بخش‌های مختلف ریلی از همه مزایای قانونی کار بی‌بهره بوده و از قرارداد‌های موقت خود با پیمانکار خسته شده‌اند، در خاتمه خواستار پاسخگویی مسئولان راه‌آهن کشور درخصوص افزایش مشکلات کارگران این واحد خدماتی شدند.

*ادامه تجمعات کارگران هفت تپه مقابل فرمانداری شوش برای احقاق حقوق

روز شنبه اول شهریور ماه،جمعی از کارگران هفت در راستای احقاق حقوقشان به تجمعشان مقابل فرمانداری شهرستان شوش ادامه دادند وتعدادی از آنها با ایراد سخنرانی وتاکید مجدد برحفظ وحدت خواهان شرکت کارگران تمامی بخش ها در تجمع فردا مقابل فرمانداری همزمان با سفرسید نظام‌الدین موسوی عضو کمیسیون اصل 90 مجلس و دو بهارستان نشین دیگرخضری و نادریان با همراهی معاون دیوان محاسبات و هیات تحقیق و تفحص دیوان محاسبات برای بازدید ازمجتمع هفت تپه شدند.

*تجمع اعتراضی پرستاران اصفهان  نسبت به عدم تبدیل وضعیت وپرداخت نشدن حق کرونا و روند تعداد مرخصی استعلاجی مقابل استانداری

" پرستار می میرد، ذلت نمی پذیرد"

روز شنبه اول شهریور،جمعی از پرستاران شرکتی اصفهان منجمله پرستاران بیمارستان خورشید برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت وپرداخت نشدن حق کرونا و روند تعداد مرخصی استعلاجی دست به تجمع مقابل استانداری زدند.

بنابه گزارشات رسانه ای شده،تجمع کنندگان خواهان پرداخت حق کرونا، اصلاح روند تعداد مرخصی استعلاجی و نیز تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی و قراردادی به وضعیت استخدامی هستند که در این سالها بارها از سوی جامعه پرستاری مورد تاکید قرار گرفته است.

تجمع کنندگان پلاکاردهایی  منجمله" پرستار می میرد، ذلت نمی پذیرد" و " حمایت از پرستار، حمایت از سلامت"در دست داشتند وشعار«مدیر بی کفایت استعفاء، استفاء»را تکرار می کردند.

*اعتراض کارگران قرارداد مستقیم پتروشیمی فارابی نسبت به کاهش حقوق ماهیانه

روزشنبه اول شهریور، کارگران قرارداد مستقیم پتروشیمی فارابی اعتراضشان را  نسبت به کاهش حقوق ماه مرداد،اعلام کردند.

کارگران قرارداد مستقیم شرکت پترشیمی فارابی به خبرنگار رسانه ای گفتند:در نحوه محاسبه اضافه کاری، نوبت کاری، تعطیل کاری و جمعه کاری آنها تغییراتی به وجود آمده است.

آنها افزودند: این تغییرات، موجب کسر از مجموع ریالی دستمزد ماهانه آنها می‌شود و تغییرات در فیش حقوقی مرداد ماه اعمال شده است.

کارگران معترض فارابی گفتند: تا تیرماه اضافه کار و سایر آیتم‌ها را مانند گذشته دریافت می‌کردیم، اما امروز که فیش حقوقی مرداد ماه را دریافت کردیم، متوجه شدیم که دریافتی اضافه کار بر مبنای دریافتی تیرماه، به نصف کاهش یافته است. کارگران شیف کار هم با تغییراتی در نحوه محاسبه تعطیل کاری و حق شیفت مواجه شده‌اند که از لحاظ تاثیرگذاری روی مجموع دستمزد، به زیان آنهاست.

این در حالی است که به گفته کارگران، حول نحوه محاسبه اضافه کاری، نوبت کاری، تعطیل کاری و جمعه کاری میان پتروشیمی فارابی و فناوران توافقی صورت گرفته بود و حدود 200 کارگر قرارداد مسقیم از تغییرات صورت گرفته تاثیر می‌پذیرند. 

*کارگران کارخانه روغن بهشهرخواهان خلع ید شرکت های پیمانکاری وعقد قرارداد مستقیم هستند

روز شنبه اول شهریور، کارگران کارخانه روغن بهشهرواقع در جاده  قدیم کرج ضمن اعتراض به عملکرد  پیمانکاران خواهان حذف این شرکت ها وعقد قرارداد مستقیم با شرکت صنعتی بهشهر شدند.

شرکت صنعتی بهشهر محصولات خود را با نام‌های تجاری لادن، بهار، بهارالماس و نسترن تولید می کند.

براساس گزارش رسانه ای شده،کارگران شرکت صنعتی لادن بهشهر، خواهان خلع ید شرکت‌های پیمانکاری از این کارخانه هستند و می‌گویند بهترین راه برای بهبود وضعیت شرکت، عقد قرارداد مستقیم بین کارگران و کارفرماست تا نقش دلالی و واسطه­‌گری شرکت‌های پیمانکاری از بین برود.

بنابهمین گزارش،جمعی از کارگران شرکت صنعتی لادن بهشهر نسبت به وضعیت شغلی، دستمزد و بیمه خود از سوی مدیران این مجموعه معترض هستند. این کارگران می‌گویند: پیمانکار جدیدی که از اسفندماه سال 98 امورات کارخانه را در اختیار گرفته، وضعیتی را به وجود آورده است که موجب شده طی ماه‌های اخیر سال جدید، بیشتر کارگران در خانه باشند و تقریبا دستمزدی را دریافت نکنند.

طی 20سال اخیر، شرکت صنعتی لادن بهشهر بین شرکت‌های پیمانکاری مختلف دست به دست شده و کارگران از این وضعیت بی‌ثبات شغلی، به شدت ناراضی هستند. آنها می‌گویند: این شرکت‌های پیمانکاری وجهی را که بابت هزینه دستمزد، بیمه و مزایای هر کارگر از کارفرما دریافت می‌کنند، تقریبا به نصف کاهش داده و میزان اندکی از آن را به کارگر می‌پردازند.

کارگران این مجموعه، خواهان خلع ید شرکت‌های پیمانکاری از این کارخانه هستند و می‌گویند: بهترین راه برای بهبود وضعیت شرکت، عقد قرارداد مستقیم بین کارگران و کارفرماست تا نقش دلالی و واسطه­‌گری شرکت‌های پیمانکاری از بین برود.

نگاهی به تجربه شرکت‌های مختلف پیمانکاری که در این شرکت، طی حدود بیست سال اخیر با کارفرما قرارداد بسته‌اند، نشان می‌دهد حرف کارگران، درست است. به ترتیب شرکت‌های مختلفی طی تقریبا دو دهه اخیر و هر دو سه سال یکبار شرکت لادن بهشهر را در اختیار گرفته‌اند. این شرکت‌ها پس از مدتی، به دلیل نارضایتی کارگران و افت وضعیت شرکت، آن را به پیمانکار بعدی تحویل داده‌اند و این سیر همچنان ادامه یافته است. در این میان، کارگران و زندگی و معاش آنها در میان چرخش بین شرکت‌های پیمانکاری دست به دست و تضعیف شده است.

کارگران می‌گویند: این شرکت دو الی سه هزار نفر کارگر دارد که در دو شکل کارگر قراردادی و کارگر روزمزدی مشغول به کار هستند. اما شرکت‌های پیمانکاری، کارگران را به شکل روزمزدی به کار می‌گیرند و بنا به اقتضای اوضاع و احوال، به ازای هر روز به آنها دستمزد می‌پردازند. مثلا در چهار ماه اخیر بسیاری از کارگران، فقط چند روز توسط پیمانکار و به شکل روزمزد به کار گرفته شده‌اند.

یکی از این کارگران می‌گوید: دریافتی من و چندین کارگر دیگر در سه ماه اخیر، هر ماه بین 500هزار الی یک میلیون تومان بوده است.

یکی از مشکلات دیگر کارگران، مسئله بیمه آنان است. آنها می‌گویند که در هر ماه، فقط چند روز پیمانکار آنها را بیمه می‌کند. همچنین باتوجه به سختی کار در این مجموعه، کارگران می‌گویند که هیچ وجهی را بابت این سختی کار دریافت نمی‌کنند و از اضافه کار نیز محرومند. اضافه بر اینها، موضوع حق تولید است که تخصیص آن نیز مبتنی بر تبعیض است یعنی به کارگران قراردادی حق تولید تعلق می‌گیرد اما به کارگران روزمزد شرکت پیمانکاری تعلق نمی‌گیرد.

 در کنار اینها کارگران می‌گویند: کارفرما و پیمانکار موضوع نوسانات ارزی و مواد اولیه روغن را مستمسک قرار می‌دهند تا وضعیت شغلی و دستمزدی ما هر روز بی‌ثبات‌تر از قبل شود.

*تجمع اعتراضی ایثارگران ازکارافتاده شاغل در وزارت نفت  نسبت به حذف تقلیل ساعت کار جانبازان حالت اشتغال مقابل ساختمان مرکزی جدید شرکت نفت

روز شنبه اول شهریور، ایثارگران ازکارافتاده شاغل در وزارت نفت برای اعتراض به حذف تقلیل ساعت کار جانبازان حالت اشتغال مقابل ساختمان مرکزی جدید شرکت نفت اجتماع کردند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،تجمع کنندگان به حذف آیتم «تقلیل ساعت کار جانبازان حالت اشتغال» اعتراض دارند و می‌گویند که این آیتم از حقوق مرداد ماه آنها حذف شده است و از بابت تیر ماه هم علی‌الحساب مبلغی را دریافت کرده‌اند.

به گفته معترضان؛ تعداد جانبازانی که مشمول «حالت اشتغال» هستند در کل کشور حدود 4 هزار نفر است. این عده با تایید کمیسیون پرشکی «از کارافتاده» محسوب می‌شوند و حالا با حذف این آیتم، نفری 1 تا 3 میلیون تومان از حقوق آنها کسر شده است.

جانبازان حالت اشتغال وزارت نفت تاکید دارند:زمانی که به میل خود به جبهه اعزام شدیم، برای استخدام در دولت، نبود؛ اما باتوجه به اینکه بخش زیادی از درآمد ماهانه خود را صرف هزینه‌های درمان می‌کنیم، حذف این آیتم به زیان‌مان است.

جانبازان شاغل در مجموعه‌های وزارت نفت همچنین خواهان اجرای کامل «قانون خدمات جامع ایثارگران» هستند و تاکید دارند که مجلس باید بر اجرای قوانینی که در حمایت از ایثارگران وضع کرده است، نظارت کند.

درهمین رابطه: تجمع اعتراضی کارکنان جانباز صنعت نفت نسبت به فیش حقوقی منفی مقابل ساختمان وزارت نفت ودخالت نیروی انتظامی

روز سه شنبه 7 مرداد،جمعی از کارکنان جانباز صنعت نفت برای اعتراض به فیش حقوقی منفی مقابل ساختمان وزارت نفت درتهران اجتماع کردند.این تجمع اعتراضی از ساعت 8 صبح آغاز وساعت 15 با مداخله نیروی انتظامی به پایان رسید.

برپایه گزارشات رسانه ای شده،فیش حقوقی تجمع کنندگان در ماه گذشته رقمی منفی ثبت شده است.به بیان دیگر این کارکنان شرکت ملی نفت به جای دریافت حقوق ماهیانه به این وزارتخانه بدهکار شد ند و علیرغم پیگیری‌های آنها طی چند روز گذشته پاسخی دریافت نکرده اند و به همین تصمیم به برپایی به تجمع مقابل وزارت نفت برای دست یابی به مطالباتشان گرفتند.

یکی از حاضرین درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت:چند روز پیش که فیش حقوقی به دست ما رسید دیدیم که رقم حقوق ما منفی ثبت شده است. پرس و جو کردیم به ما گفتند که ظاهرا شما به وزارت نفت بدهکار هستید و با توجه به میزان بدهی که دارید احتمالا تا دو ماه آینده نیز حقوق دریافتی شما صفر باشد.

بنابهمین گزارشات،هیچ یک از مسئولین وزارت نفت حاضر به پاسخگویی به تجمع کنندگان نشدند ودرنهایت نیروی انتظامی وارد صحنه شد وتجمع کنندگان را پراکنده کرد.

*بلاتکلیفی معیشتی  کارگران بیکار شده مجموعه سیاحتی علیصدر همدان

بدنبال شیوع بیماری کووید 19، از 250 کارگر مجموعه سیاحتی علیصدر همدان 180 نفرشان بیکارشدند که بخشی از آنها به علت داشتن قرارداد فصلی مشمول قانون بیمه بیکاری هم  نشدند.

*استعفای همزمان 22نفر از اعضای روزنامه شهروند در اعتراض به سیاست‌های هلال‌احمر برای تغییر رویکرد روزنامه

روز جمعه 31 مرداد،22 نفر از اعضای تحریریه روزنامه شهروند در اعتراض به سیاست‌های هلال‌احمر برای تغییر رویکرد روزنامه، همزمان استعفا کردند. برخی از روزنامه نگاران مستعفی شهروند با تایید این خبر در شبکه های اجتماعی چرایی استعفایشان را توضیح دادند.

*تجمع اعتراضی دامداران خراسان رضوی نسبت به کمبود نهاده‌های دامی مقابل سازمان جهاد کشاورزی استان

صبح روز شنبه اول شهریور، دامداران خراسان رضوی برای اعتراض به کمبود نهاده‌های دامی مقابل سازمان جهاد کشاورزی استان تجمع کردند.

یک گاودار مشهدی حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: مشکل ابتدایی گاوداران نهاده‌ها است، دولت ارز 4200 تومانی برای واردات می‌دهد که 15 تا 20 درصد به دست تولیدکننده می‌رسد و مابقی را باید با ارز آزاد از بازار تهیه کند، بنابراین قیمت تمام‌شده افزایش می‌‎یابد که این باعث می‌شود گاودار متضرر شود. گاودار نهاده را با قوانین دست و پاگیر و به صورت آزاد تهیه می‌کند اما فروش و قیمت‌گذاری شیر و گوشت دستوری انجام می‌پذیرد، در نتیجه باعث می‌شود رمق گاودار و تولیدکننده از بین برود.

وی افزود: باید قیمت واقعی شده، واردات به صورت آزاد صورت گیرد و فروش محصول نیز به صورت آزاد انجام شود. در حال حاضر ارز برای واردات دارو، واکسن، مکمل و سایر افزودنی‌ها، هزینه کارگر، بیمه، استهلاک، سوخت، ماشین، حمل و تمام اقلام وابسته برای تولید آزاد شده و صرفا 15 درصد نهاده‌های ما دولتی است اما قیمت تمام محصولات ما به صورت دستوری توسط دولت تامین می‌شود.

وی ادامه داد: اعتراض ما این بوده که اگر قرار است واردات نهاده به این شکل ادامه پیدا کند و نهاده با قیمت سرسام‌آور جهانی به دست ما برسد، قیمت شیر و گوشت ما نیز باید جهانی شود. الان رمقی برای تولید نمانده است.

این گاودار گفت: اگر می‌خواهند کاری انجام دهند، الان وقتش است. مسئولان نباید برای حمایت از تولید جلوی صادرات گوشت را بگیرند. کاری که الان انجام می‌دهند موجب می‌شود، گوساله‎های 300، 400 کیلویی کشتار شود، اما 6 ماه بعد خلا تولید گوشت را در کشور داشته باشیم و مجبور شویم گوشت را از برزیل کیلویی 5 یورو با احتساب قیمت یورو و هزینه‌های دیگر 200 هزار تومان بخریم، در حالی که کیفیت ذبح معلوم نیست. این کار وابستگی ما را زیاد می‌کند، خودکفایی ما را از بین می‌برد و با این تصمیمات مقطعی، خلق‌الساعه و ناگهانی تمام زحمات ما دود می‌شود.

*جان باختن کودک 11 ساله حین کار جمع آوری کارتن و مواد پلاستیکی در منطقه کوت عبدالله اهواز براثر تصادف

 روز جمعه 31 مرداد،یک کودک 11 ساله حین کار جمع آوری کارتن و مواد پلاستیکی در منطقه کوت عبدالله اهواز براثر تصادف به وسیله خودرویی زیر گرفته شد و جان باخت.

خاطرنشان می شود که ماه گذشته نیز دو کودک کار در منطقه ملاشیه شبانه دچار حادثه شدند و جان باختند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com