جان جعفر عظیم‌زاده در خطر است

حزب كمونيست كارگرى ايران
August 21, 2020


جان جعفر عظیم‌زاده در خطر است

باید بیدرنگ از زندان آزاد شود و تحت مراقبت‌‌های ویژه درمانی قرار گیرد

 

جعفر عظیم‌زاده چهره شناخته شده و دبیر اتحادیه آزاد کارگران ایران، پس از انتقال اجباری از زندان اوین به سلول انفرادی در زندان رجایی شهر دست به اعتصاب غذا زد. عظیم زاده اخیرا بدلیل وجود علائم کرونا همراه با اسماعیل عبدی و تعداد دیگری از زندانیان در بهداری زندان بستری شد. در تست دوم گفتند جواب منفی بوده است. سپس اعلام کردند  بدلیل مشکل قلبی و ریوی او را به بیمارستان طالقانی منتقل می‌کنند. اما مأموران زندان روز ۲۶ مرداد به دستور مستقیم مسئولین قوه قضاییه بجای بیمارستان او را به شیوه آدم ربایان به سلول زندان رجایی شهر منتقل کردند.

 

خانواده مضطرب و نگران جعفر عظیم‌زاده در بی خبری دردناکی پس از مراجعات مکرر به بیمارستانها و مراجع قضایی، پس از ۴۸ ساعت، مطلع شدند که غروب یکشنبه ۲۶ مرداد او را به جای درمان در بیمارستان، به زندان رجایی‌‌شهر منتقل کرده‌اند. جعفر عظیم‌زاده در اعتراض به این رفتار غیرانسانی و تبعید به زندانی دیگر و عدم رسیدگی به وضعیت غیر بهداشتی زندانها، اکنون در ششمین روز اعتصاب غذا، در وضعیت جسمی وخیمی به سر می‌برد.

 

مسئولین قوه قضا‌‌ئیه علیرغم گسترش ویروس کرونا در زندانها با مرخصی جعفر عظیم‌زاده،‌ اسماعیل عبدی و سایر زندانیان مخالفت می‌کنند و مدتی قبل عظیم‌زاده را با پرونده سازی جدیدی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، با اتهام نخ‌نمای "تبلیغ علیه نظام از طریق فعالیت رسانه‌ای در داخل زندان"، به ۱۳ ماه حبس تعزیری محکوم کردند.

 

حزب کمونیست کارگری این رفتار غیرانسانی و جنایتکارانه با جعفر عظیم‌زاده را شدیدا ًمحکوم می‌کند. جعفر عظیم‌زاده و اسماعیل عبدی، آتنا دائمی و کلیه زندانیان سیاسی باید فورا و بی قید و شرط آزاد شوند. حزب کمونیست کارگری از کلیه نهادها و تشکل‌های کارگری و مردمی و از همه مردم معترض می‌خواهد که فشار برای آزادی عزیزان زندانی را گسترش دهند. حکومت را باید از همه طرف تحت فشار قرار داد و پابپای اعتصابات وسیع کارگری مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی را هرچه بیشتر گسترش داد.

 

از سازمان‌های کارگری و کلیه نهادهای بین‌المللی در سراسر جهان انتظار می‌رود که با محکومیت جمهوری اسلامی، خواهان آزادی و مداوای فوری جعفر عظیم‌زاده و آزادی فوری کلیه زندانیان سیاسی و پایان دادن به دستگیری و زندانی کردن فعالین سیاسی و اجتماعی شوند.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۱ مرداد ۱۳۹۹، ۲۱ اوت ۲۰۲۰

http://wpiranfa.com


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com