اخباروگزارشات کارگری ٣١ مرداد ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
August 21, 2020

اخباروگزارشات کارگری ٣١ مرداد ماه ١٣٩٩

- گزارش بیست ویکمین روز اعتراضات کارگران صنایع نفت وپتروشیمی ونیروگاه های برق:

+ شرکت پتروشیمی آپادانا، پایپینگ کلن تعطیل هست و کارگری به سرکار بازنگشته است.

+ پتروشیمی مرجان و سبلان قرارداد هایشان بر طبق لیست اعلامی کمپین آغاز به استخدام کرده اند

+ دی پلیمر آرین هم چند روز پیش فیتر با ۹ میلیون تومان استخدام نمود

+افزایش حقوق جوشکاران شرکتی در میدان نفتی آذربر طبق لیست اعلامی کمپین

- تجمع شماری از کارگران هفت تپه مقابل فرمانداری شوش

- تجمعات اعتراضی دامنه دار کارگران شهرداری لالی نسبت به عدم پرداخت 11 ماه حقوق و6 ماه حق بیمه

- بلند شدن صدای اعتراض کارگران شرکت فنی و مهندسی پدیده دو کوهه نسبت به پایمالی حقوقشان وسکوت مصلحتی مسئولان ذیربط استان خوزستان علیرغم تهدید به اخراج ازکار وقطع بیمه

- ششمین روز اعتصاب غذا جعفرعظیم زاده در‌ اعتراض به انتقالش و آدم ربایی نهادهای امنیتی

- احضارکیوان صمیمی از بازداشت شدگان تجمع گرامیداشت روز جهانی کارگر سال 98 دربهارستان برای تحمل 3 سال حبس

*گزارش بیست ویکمین روز اعتراضات کارگران صنایع نفت وپتروشیمی ونیروگاه های برق:

+ شرکت پتروشیمی آپادانا، پایپینگ کلن تعطیل هست و کارگری به سرکار بازنگشته است.

+ پتروشیمی مرجان و سبلان قرارداد هایشان بر طبق لیست اعلامی کمپین آغاز به استخدام کرده اند

+ دی پلیمر آرین هم چند روز پیش فیتر با ۹ میلیون تومان استخدام نمود

+افزایش حقوق جوشکاران شرکتی در میدان نفتی آذربر طبق لیست اعلامی کمپین

21 امین روز اعتراض سراسری به ظلم کارفرمایان در روز 31 مرداد همچنان قدرتمندانه پیش می رود و پشت پیمانکاران و شرکت هایی که دستمزدهای حقیرانه به کارگر می دادند و هنوز هم مایلند کارگران برایشان چون برده کار کنند را، لرزنده است.

 از همین رو چند روزی است به کارگران فعالی که به برادرانشان توصیه می کنند به اعتصاب بپیوندند، کارفرمایان به صفحات مجازی این کارگران آمده و شروع به توهین و تهدید کرده اند که بزودی نامشان و عکس توهین هایشان را منتشر کرده و چنانچه عذرخواهی نکنند ازشان شکایت کرده و پدرشان را خواهیم سوزاند.

اما خبرهای خوش اینکه، با تمام تلاش پیمانکاری درریز* شرکت پتروشیمی آپادانا، پایپینگ کلن تعطیل هست و کارگری به سرکار بازنگشته است.

پتروشیمی مرجان و سبلان قرارداد هایشان بر طبق لیست اعلامی کمپین آغاز به استخدام کرده اند. همچنین دی پلیمر آرین هم چند روز پیش فیتر با ۹ میلیون تومان استخدام نمود.

در میدان نفتی آذراولین جوشکارانی که تصفیه کردن و به منزل مراجعت کردند جوشکارهای شرکت جهان پارس مهران  بودند و به همین خاطر هم پیمانکاری آقای بدرود افزایش حقوق ها را بر طبق لیست اعلامی کمپین اعمال کردند. تمامی موارد گفته شده را با قراردادهایی که کارگران بسته اند را منتشر خواهیم کرد.

اتحاد پیمانکاران بر علیه کارگران کم کم دارد ترک می خورد و صبرشان تمام شده است. 21 روز است یک اینچ هم جوشکاری نشده و از روند پروژه عقب افتاده اند و باید به شرکت مادر جوابگو باشند.

*اخباروگزارشات کارگری: (dor riz)

بخشی از یک گزارش کانال رسمی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

*تجمع شماری از کارگران هفت تپه مقابل فرمانداری شوش

روز جمعه 31 مرداد،شماری از کارگران هفت تپه با تجمع مقابل فرمانداری شوش اعتراضشان را نسبت به عدم پاسخگویی به مطالباتشان را درآخرین روز ماه دوم فصل تابستان بنمایش گذاشتند تا کارفرمایان و مسئولان طراز اول خوزستان وکشور هم شاهد حتی یک روزوقفه هم در ایستادگیشان مقابل این مرکز قدرت درشهرستان شوش نباشند.

*تجمعات اعتراضی دامنه دار کارگران شهرداری لالی نسبت به عدم پرداخت 11 ماه حقوق و6 ماه حق بیمه

کارگران شهرداری لالی مدت هاست که برای اعتراض به عدم پرداخت 11 ماه حقوق و6 ماه حق بیمه دست به تجمع مقابل ساختمان شهرداری این شهر دراستان خوزستان می زنند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،کارگران این شهرداری از مشکلات خانوادگی که گاه بخاطر بی پولی تا مرز طلاق پیش رفته می گویند.

 یک کارگرهم ازمریضی فرزند و آزارش ازنبود بیمه سفره دل می گشاید.

 و یا کارگر دیگری ازدغدغه گرفتن پول نزول برای رفع مایحتاج زندگی زن و بچه اش سخن می گوید.

یک کارگرهم می گوید از شکستن غرورش در پیش زن و بچه اش افسرده است.

برخی کارگران با کمال ناباوری اعلام می کنند که بخاطر نداری صبح ها با شکم گرسنه سرکار می آیند.

بنابهمین گزارش،مسئولان محلی بیشتر با گفتار درمانی سعی در حل مشکل دارند، در حالی که برای کارگران شهرداری لالی رمقی نمانده و در بدترین شرایط ممکن به سر می‌برند بطوری که در تهیه ابتدایی‌ترین اقلام معیشت خانواده هایشان عاجز مانده اند.

*بلند شدن صدای اعتراض کارگران شرکت فنی و مهندسی پدیده دو کوهه نسبت به پایمالی حقوقشان وسکوت مصلحتی مسئولان ذیربط استان خوزستان علیرغم تهدید به اخراج ازکار وقطع بیمه

ماه ها حقوق کارگران شرکت فنی و مهندسی پدیده دو کوهه فعال دراستان خوزستان زمینه ها ی احداث سد و سازه های آبی ، تونل ، راه ، بزرگ راه ، آزاد راه تصفیه خانه ، شبکه آب و فاضلاب شهری ، شبکه های آبیاری و زهکشی ، احداث ابنیه ی فلزی و بتنی و...طی سال های 97 ، 98 و99 پرداخت نشده است.کارگران این شرکت با سایه تهدید به اخراج ازکار وقطع بیمه بالای سرشان با بلاتکلیفی معیشتی درحال دست وپنجه نرم کردن هستند.

روز جمعه 31 مرداد،یکی از کارگران شرکت فنی و مهندسی پدیده دو کوهه به خبرنگار رسانه ای گفت: این شرکت با مساحت 10 هزار هکتار و پوشش مناطق مختلف و وسیع از جمله اندیمشک، دزفول، سردشت، سیاه منصور و پروژه‌ هاشم مشغول به فعالیت است.

مسئول و رئیس قبلی این شرکت به دلایلی که یکی از آنها عدم رسیدگی به حقوق کارگران بود جابه‌جا شد و مهدی بزرگی و کریم طاهریان سرپرستان فعلی شرکت می‌باشند.

وی درادامه گفت:حقوق ماهیانه کارگران این شرکت فی الحال 3 میلیون تومان است و دریافتی خالص امسال علاوه بر دستمزد روزانه که همان انعام هست میشود 3 میلیون و 600 هزار تومان است که طلب امسال کارگران از شرکت پنج ماه یعنی 18 میلیون تومان بابت امسال این شرکت بدهکار هر کارگر است.

دریافتی سال 1398، دو میلیون و 900 هزار تومان بود که طلب کارگران از شرکت در سال گذشته شش ماه می‌باشد که به احتساب 2 میلیون و 900 هزار تومان میشود 17 میلیون و 400 هزار تومان بدهی شرکت در سال گذشته به هر کارگر.

دریافتی سال 1397 دو میلیون و 200هزار تومان بوده که طلب کارگران از شرکت پنج ماه می‌باشد که به احتساب 2 میلیون و 200هزار تومان می شود 11 میلیون تومان که طلب هر کارگر از این شرکت می‌باشد.

این کارگر درادامه گفت:جمع بدهی شرکت به هر کارگر را اگر بخواهیم حساب کنیم:

در سال 97 ، 11 میلیون تومان

در سال 98 ، 17 میلیون و 400 هزار تومان

در سال 99، 18 میلیون تومان

جمع کل 46 میلیون و 400 هزار تومان می‌باشد و این در حالی است که این شرکت، پرسنلی 50 نفره دارد.

یکی دیگر از کارگران گفت: شرکت پدیده شرکت اصلی است و چندین شرکت زیر مجموعه دارد که ستیران یکی از شرکت‌هاست که حقوق را حدود 6 ماه است پرداخت نکرده و می‌گویند درآمد خیلی بالایی هم دارد و اکثرا پیمانکاری‌های شمال خوزستان را میگیرد، آسفالت بیدروبه تا امامزاده احمد هم دستشان بود که به سرانجام نرسید.

الآن هم حداقل 4 یا 5 پروژه ترمیم آسفالت یا راه‌سازی دارند که بالغ بر 200 تا 300 میلیارد ماشین آلات در آن‌ها به کار گرفته شده و بیش از 100 هکتار معدن شن و ماسه دارند.

تمام کارگران حقوق طلب دارند ولی به هیچ وجه جوابی به آن‌ها داده نمی‌شود و اگر حرفی بزنیم اخراج میشویم .

*ششمین روز اعتصاب غذا جعفرعظیم زاده در‌ اعتراض به انتقالش و آدم ربایی نهادهای امنیتی

جعفر عظیم زاده دبیر اتحادیه آزاد کارگران ایران از روز یکشنبه ۲۶ مردادماه در اعتراض به انتقالش به زندان رجایی شهر که بدون اعلام و به شکل یک آدم ربایی سازمانیافته اتفاق افتاده است دست به اعتصاب غذا زده است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران آدم ربایی نهادهای امنیتی برای انتقال جعفر عظیم زاده به زندان رجایی شهر را قویاً محکوم مینماید و به جامعه اعلام میکند که نهادهای امنیتی قطعاً قصد قتل او را دارند و چنانچه هر اتفاقی برای سلامت جعفر روی دهد یا مستقیماً توسط نهادهای امنیتی صورت گرفته است و یا تحت شرایطی روی داده است که نیروهای امنیتی از قبل برای آن سازماندهی کرده‌اند.

*احضارکیوان صمیمی از بازداشت شدگان تجمع گرامیداشت روز جهانی کارگر سال 98 دربهارستان برای تحمل 3 سال حبس

کیوان صمیمی، سردبیر نشریه ایران فردا و از بازداشت شدگان تجمع گرامیداشت روز جهانی کارگر سال 98 دربهارستان برای اجرای حکم به واحد اجرای احکام دادسرای اوین  احضارشد.

 بر اساس این احضاریه صادره بتاریخ 29مرداد ماه 99 و ابلاغ شده روز پنج‌شنبه 30 مردادماه به وی به صورت الکترونیک ، به کیوان صمیمی 5 روز فرصت داده شده تا خود را به شعبه یک واحد اجرای احکام دادسرای اوین معرفی کند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com