اخباروگزارشات کارگری ٢٨ مرداد ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
August 19, 2020

اخباروگزارشات کارگری ٢٨ مرداد ماه ١٣٩٩

- تجمع اعتراضی کارگزاران مخابرات روستایی کشور نسبت به عدم همسان سازی حقوق وتبعیض در پرداخت مطالبات پس از تبدیل وضعیت مقابل مجلس

- آخرین اخبار از هیجدهمین روز اعتراضات کارگران صنایع نفت وپتروشیمی ونیروگاه های برق:

+امروز 28 مرداد 99 است و 18مین روز اعتراض سراسری به دستمزدهای حقیرانه و عقب افتاده همچنان با قدرت ادامه داشته و موجب شکسته شدن کمر پیمانکاران گردیده است.

+اعتراض کارگران پیمانکاری نفت جنوب نسبت به شرایط کاری

- ادامه  اعتراضات کارگران کارخانه هپکو اراک نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان

- کارگران هفت تپه در راه دست یابی مطالباتشان به تجمعشان مقابل فرمانداری شوش ادامه دادند

- اعتراض چراغ روشن تعدادی از اتوبوس های بی آرتی سامانه یک شرکت واحد نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق

- ادامه اعتراضات کارگرن اخراجی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قزوین نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشت مقابل اداره کل استان

- تجمع اعتراضی کارگران کارخانه پروفیل ساوه نسبت به  عدم اجرای حکم بازنشستگی  بدلیل خروج از مشمولیت مشاغل سخت و زیان آور مقابل اداره کار ساوه

- تجمعات اعتراضی کارگران شهرداری سراوان نسبت به عدم پرداخت 8 ماه حقوق مقابل شورای شهر وفرمانداری

- اعتراض کارگران بازنشسته  کارخانه پارس مینو نسبت به نقض تعهد کارفرما در محاسبه سنوات

- “کارگران ایران برای افزایش دستمزدها به‌ ۱۲ میلیون تومان در ماه بپا خواسته‌اند”

- احتمال انتقال جعفر عظیم زاده به زندان گوهر دشت کرج

- اکرم رحیم پور همسر جعفر عظیم زاده:سردرگمی من و خانواده

- نهادهای امنیتی قصد کُشتن جعفر عظیم زاده را دارند

- سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

نگرانی و بی خبری خانواده جعفر عظیم زاده از وضعیت بستری شدن این فعال کارگر زندانی دربیمارستان

- روزسه شنبه 28  امرداد ماه 99 در بهداری زندان ، بین بیماران مبتلا به کرونا و دکتر فرجاد – پزشک وقت بهداری- درگیری پیش آمد

- مرگ یک کارگر کارخانه سیمان ایلام بر اثر سقوط از ارتفاع

- جان باختن یک کارگر در حادثه ریزش تونل کرومیت فاریاب در منوجان

*تجمع اعتراضی کارگزاران مخابرات روستایی کشور نسبت به عدم همسان سازی حقوق وتبعیض در پرداخت مطالبات پس از تبدیل وضعیت مقابل مجلس

روز سه شنبه 28 مرداد،جمعی از کارگزاران مخابرات روستایی کشور برای بنمایش گذاشن اعتراضشان نسبت به عدم همسان سازی حقوق وتبعیض در پرداخت مطالبات پس از تبدیل وضعیت دست به تجمع مقابل مجلس زدند.

 کارگزاران مخابرات روستایی قبل از خصوصی‌سازی شرکت مخابرات، در مراکز مخابرات روستایی مشغول به کار بودند و در حال حاضر نیز قرارداد دایمی و رسمی با شرکت مخابرات دارند اما هنوز حکم کارگزینی یا دریافت حقوق و مزایای رفاهی برابر با سایر کارمندان دایمی، مشمول آنها نمی‌شود.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند: اکثر آنها با وجود سابقه بالای 25 ساله کاری، هنوز حقوق کف قانون کار را از مخابرات دریافت می‌کنند.

آنها افزودند:قبل از خصوصی‌سازی شرکت مخابرات، در مراکز مخابرات روستایی مشغول به کار بودند و در حال حاضر نیز قرارداد دایمی و رسمی با شرکت مخابرات دارند اما هنوز هیچ‌گونه حکم کارگزینی یا دریافت حقوق و مزایای رفاهی برابر با سایر کارمندان دایمی، مشمول آنها نمی‌شود.

این کارگزاران مخابرات روستایی، خواهان همسان ‌سازی حقوق و مزایایشان با سایر کارکنان رسمی شرکت مخابرات و صدور حکم کارگزینی بعداز گذشت این همه سال هستند.

*آخرین اخبار از هیجدهمین روز اعتراضات کارگران صنایع نفت وپتروشیمی ونیروگاه های برق:

+امروز 28 مرداد 99 است و 18مین روز اعتراض سراسری به دستمزدهای حقیرانه و عقب افتاده همچنان با قدرت ادامه داشته و موجب شکسته شدن کمر پیمانکاران گردیده است.

 طبق خبرهای واصله تعداد کمی از کارگران باقی مانده در پروژه ها با اینکه به کمپین نپیوسته اند حاکی از ناتوان بودن آنان در پیشبرد کار در پروژه است به گونه ای که خشم پیمانکاران را موجب گردیده است.

جوشکاران و فیترهای پشت کرده به کمپین سراسری توان کار مانند جوشکاران حرفه ای معترض را ندارند و بیشتر باعث افزایش هزینه های پیمانکاران شده اند.

 از طرفی پرداخت حقوق پرسنل دفتر فنی و کیوسی و اداری که اعتصاب نکردند هم، هزینه هایشان به گردن پیمانکار سنگینی بیشتری می کند و به احتمال زیاد پرسنل دفتر تا آخر ماه بیشتر کار نکرده و پیمانکار جوابشان خواهد کرد. از جمله این شرکت ها شرکت پایندان است.

در کارگاه جفیر وضع از این هم بدتر است. از 200 داربست بند در جفیر فقط 8 نفر باقی مانده اند. که پیرمرد هستند و نمیتوانند در ارتفاع کار کنند.

برگرفته از یک گزارش کانال رسمی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

+اعتراض کارگران پیمانکاری نفت جنوب نسبت به شرایط کاری

کارگران پیمانکاری نفت جنوب اعتراضشان را نسبت به شرایط کاری اعلام کردند.

روز سه شنبه 28 مرداد، کارگران پیمانکاری نفت جنوب به خبرنگار رسانه ای گفتند: بعد از سالها کار کردن، پیمانکار به دلخواه محل کارگاه را عوض کرده و از ما درخواست نموده که به کارگاه جدید نقل مکان کنیم.

آنها در عین حال  ضمن اعتراض به  عدم رعایت دقیق پروتکل‌های ایمنی کرونا در کارگاه‌های پیمانکاری،افزودند: شرکت‌های پیمانکاری بعضاً استاندارهای ایمنی و بهداشتی را به خوبی رعایت نمی‌کنند؛ حتی تجهیزات بهداشت فردی در اختیار کارگران قرار نمی‌دهند؛ اکنون با بحرانی شدن اوضاع کرونا، کارگران بیشتر از همیشه در خطر هستند.

این کارگران ضمن یادآوری وعده‌های نمایندگان مجلس در خردادماه امسال،اضافه کردند: بیش از دو ماه از وعده‌های تلاش برای حذف پیمانکاران گذشته است؛ چرا نمایندگان مجلس هیچ اقدام واقعی برای حذف پیمانکاران صورت نمی‌دهند؛ چرا یک کارگر نفت با ده یا دوازده سال سابقه کار باید همچنان پیمانکاری باشد؛ آیا نباید بعد از این همه مدت، این کارگر به کارگر قراردادمستقیم تبدیل شود؟

پیش از این، بعد از خودکشی کارگر میدان نفتی هویزه، نمایندگان مجلس وعده دادند که بساط پیمانکاران نفت برچیده خواهد شد؛ آنها اعلام کردند در مجلس در این زمینه اقدام خواهند کرد.

*ادامه  اعتراضات کارگران کارخانه هپکو اراک نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان

روز سه شنبه 28 مرداد، کارگران کارخانه هپکو اراک  به اعتراضاتشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان مبنی بردر گردش نبودن چرخ کارخانه،عدم پرداخت حقوق ماه های خرداد وتیروغیبت مدیر عامل که از 11 مرداد شروع شده است ،با تجمع دراین واحد تولیدی ادامه دادند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،در جلسه امروز سالاری رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور بعنوان سهامدار عمده هپکو طی جلسه ای وعده پرداخت 2ماه حقوق معوقه کارگران هپکو را طی دوروز آینده داد.

وی همچنین از معرفی مدیرعامل هلدینگ هپکو از سوی سازمان تأمین اجتماعی در روزهای آینده به دنبال دریافت برنامه از گزینه های مد نظرخبرداد.

*کارگران هفت تپه در راه دست یابی مطالباتشان به تجمعشان مقابل فرمانداری شوش ادامه دادند

روزسه شنبه 28 مرداد برای روزی دیگر، تعدادی ازکارگران هفت تپه برای احقاق حقوق برحقشان مقابل فرمانداری شهرستان شوش تجمع کردند.

*اعتراض چراغ روشن تعدادی از اتوبوس های بی آرتی سامانه یک شرکت واحد نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق

امروز ۲۸مرداد ماه تعدادی از رانندگان شرکت واحد خطوط بی آرتی سامانه یک( خط پایانه تهرانپارس به پایانه آزادی)  به نشانه اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق ازسوی مدیریت ، چراغ های اتوبوس های خودشان را روشن کرده اند .

*ادامه اعتراضات کارگرن اخراجی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قزوین نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشت مقابل اداره کل استان

روز سه شنبه 28 مرداد، کارگرن اخراجی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قزوین در ادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی برای باری دیگر دست به تجمع مقابل اداره کل استان زدند.

این کارگران که تعدادشان به 50نفرمی رسد 5 ماه است که به بهانه الکترونیکی شدن عوارضی‌ها از کار بیکار شده اند ودرحال دست وپنجه نرم کردن با مشکلات اقتصادی و معیشتی هستند.

این کارگران که تعدادشان به 50نفرمی رسد 5 ماه است که به بهانه الکترونیکی شدن عوارضی‌ها از کار بیکار شده اند ودرحال دست وپنجه نرم کردن با مشکلات اقتصادی و معیشتی هستند.

نماینده کارگران تجمع کننده به خبرنگار یک رسانه محلی گفت:استفاده از بیمه بیکاری هم برای  آنها لغو شده است.

*تجمع اعتراضی کارگران کارخانه پروفیل ساوه نسبت به  عدم اجرای حکم بازنشستگی  بدلیل خروج از مشمولیت مشاغل سخت و زیان آور مقابل اداره کار ساوه

روز سه شنبه 28 مرداد، کارگران کارخانه پروفیل ساوه  درادامه کنش های دامنه دارشان نسبت به  عدم اجرای حکم بازنشستگی  بدلیل خروج از مشمولیت مشاغل سخت و زیان آوردست به تجمع مقابل اداره کارشهرستان ساوه زدند

یکی از کارگران حاضر در تجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: این کارخانه به دلیل وجود آلودگی‌های محیطی فراوان طبق گزارشات کمیته‌های استانی و علیرغم مخالفت‌های کارفرما جزء مشاغل سخت و زیان‌آور تشخیص داده شده است.

وی افزود: اما در سال 97 زمانی که طبق سنوات گذشته کارگران اقدام به مراحل قانونی بازنشستگی کردند متوجه شدند که قانون سختی و زیان‌آوری کار تا پایان سال 92 محاسبه شده است و طبق برگه ضمیمه‌ای که وجود داشت امکان اعتراض را برای کارگران فراهم کرده بود اما اداره کار آن را اعلام نکرده بود و با گذشت زمان اعتراض عملاً دستمان به جایی بند نشد.

وی افزود: اداره تأمین اجتماعی از اجرای حکم بازنشستگی سر باز می‌زند و بسیاری از کارگران این شرکت قربانی اختلاف همیشگی اداره کار و تأمین اجتماعی شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه 2 سال است که تمرکز ما برای کار و زندگی از دست رفته و تنها پیگیر این مشکل هستیم اضافه کرد: به دیوان عدالت اداری نیز شکایت کرده‌ایم، اما به دلیل بالا بودن هزینه وکالت دیوان قادر به تأمین آن نبوده‌ایم و هیچ دسترسی به پرونده مذکور نداریم.

*تجمعات اعتراضی کارگران شهرداری سراوان نسبت به عدم پرداخت 8 ماه حقوق مقابل شورای شهر وفرمانداری

روز دوشنبه 27 مرداد،کارگران شرکتی شهرداری سراوان برای اعتراض نسبت به عدم پرداخت 8 ماه حقوق مقابل شورای شهر وفرمانداری این شهرستان در استان سیستان وبلوچستان زدند.

براساس گزارش منتشره یک منبع خبری محلی،کارگرانی که روز گذشته مقابل ساختمان شورای شهر و فرمانداری تجمع کرده از رانندگان، پاکبان و کارگران امور شهری بوده که به صورت شرکتی جذب شده، هشت ماه مطالبات معوقه دارند و حق بیمه آنها نیز از خرداد ماه به بعد پرداخت نشده و ارائه خدمات پزشکی و درمانی برای آنها صورت آزاد محاسبه می شود که باعث گلایه شدید نیروهای این دستگاه دولتی شده است.

*اعتراض کارگران بازنشسته  کارخانه پارس مینو نسبت به نقض تعهد کارفرما در محاسبه سنوات

روز سه شنبه 28 مرداد،صدای اعتراض کارگران بازنشسته  کارخانه پارس مینو واقع در - کیلومتر 10 جاده مخصوص کرج نسبت به نقض تعهد کارفرما در محاسبه سنوات بلند شد.

تعدادی از کارگران بازنشسته  کارخانه پارس مینوبه خبرنگار رسانه ای گفتند:طبق قانون، مبنای محاسبه سنوات کارگران در قانون کار به ازای هر سال کار معادل یک ماه آخرین حقوق تعیین شده است؛  این در حالی است که کارفرمای شرکت پارس مینو در پرداخت سنوات بازنشستگی شمار زیادی از کارگران، طبق این قانون عمل نکرده است.

از قرار معلوم در نتیجه عدم اجرای این قانون توسط کارفرما، میزان پرداختی هر یک از کارگران بازنشسته به حداقل کاهش یافته و همین مسئله باعث شده که آنها برای وصول مطالبات سنواتی خود به اداره کار غرب تهران، طرح شکایت کنند.

از طرف دیگر، به دنبال ثبت شکایت «سعید کنعانی»، یکی از کارگران بازنشسته، در دیوان عدالت اداری به تاریخ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ با شماره ۹۸۰۰۹۷۹، هیات عمومی دیوان با صدور رای شماره  ۱۸۶ اعلام کرد که مبنای محاسبه حق سنوات، مطلق آخرین حقوق و مزد تعیین شده است، نه حقوق مبنا و ثابت. بنابراین عمل به عرفی که نقش محدودکننده حقوق و مزد را ایفاء کند، فاقد وجاهت است.

این کارگران بازنشسته افزودند: تعدادی از همکاران ما در زمان اشتغال به کارشان، وجوهی را به عنوان علی‌الحساب از شرکت به دلیل شرایط اضطراری زندگی خود مطالبه کرده‌ اند و شرکت به جای وام، به آنها حق سنوات بازنشستگی‌شان را پرداخت کرده است؛ وجوهی که همکاران ما به عنوان سنوات دریافت کرده‌ اند، بر مبنای آخرین حقوق دستمزد نبوده بلکه بر مبنای سوابق کاری ۱۵ یا ۱۶ ساله‌ای است که مجددا در کارخانه فعالیت خود را از سرگرفته‌ایم.

مشکل اصلی ایجاد شده برای کارگران بازنشسته مجموعه آن است که در هنگام بازنشستگی کارگران، کارفرما وجوه پرداختی خود در حین کار به کارگران را به عنوان حق سنوات آنها محاسبه کرده است و از محاسبه حق سنوات براساس آخرین حقوق پرداختی و پرداخت مابه‌التفاوت آن سرباز می‌زند. این در حالی است که مبنای محاسبه سنوات کارگران در قانون کار، به ازای هر سال کار معادل یک ماه آخرین حقوق تعیین شده است.

کارگران بازنشسته معترض اضافه کردند: طبق رای دیوان عالی عدالت اداری، حق سنوات کارگران، باید هنگام پایان کار پرداخت شود. برای کارگران، پایان کار همان زمان بازنشستگی آنهاست. بنابراین اگر کارفرمایی وسط کار، حق سنوات را پرداخت کند، این وجه به صورت علی‌الحساب مدنظر قرار خواهد گرفت. به عبارت دیگر، طبق رای دیوان عالی عدالت اداری، اگر در کارگاهی کارفرما سال به سال، حق سنوات را پرداخت کند و سپس کارگر مثلا بعد از ده سال، بخواهد با آن کارگاه قطع همکاری کند، کارفرما موظف است علاوه بر سنوات سال دهم، مابه‌التفاوت ده سال گذشته را با توجه به میزان آخرین حقوق، محاسبه و پرداخت کند.

با توجه به این استنادات قانونی و حقوقی، کارگران بازنشسته شرکت پارس مینو می‌گویند: همچنان کارفرما از پرداخت مابه‌التفاوت حق سنوات ما درحین کار براساس آخرین حقوق، امتناع می‌کند و در این شرایط، کارگران بازنشسته شرکت در بلاتکلیفی و سرگردانی قرار دارند.

این بازنشستگان همچنین گفتند: ما خواهان توجه فوری مسئولان قضایی و دیوان عدالت اداری به نقض قانون محاسبه حق سنوات توسط کارفرما هستیم. متاسفانه کارفرما با استفاده از روابط فراقانونی، سعی می ‌کند روی اداره کار و رای آن تاثیر بگذارد. این در حالی است که رای این محاکم، باید مطابق با رای دیوان عدالت اداری در موارد مشابه باشد؛ یعنی نباید با قوانین و رویه‌های بالادستی در تعارض باشد.

کارگران ایران برای افزایش دستمزدها به‌ ۱۲ میلیون تومان در ماه بپا خواسته‌اند

دو هفته است که هزاران کارگر شاغل در بخش های پیمانکاری شرکتهای متعدد نفتی و نیز پتروشیمی ها و همچنین صنایع نیروگاهی در اعتصاب به سر میبرند. کارگران این مراکز که بالغ بر چهل شرکت و کارخانه را شامل میگردد با خواست محوری افزایش سطح دستمزد و نیز پرداخت حقوق معوقه دست به اعتصاب زدند و همزمان مطالبات مهم دیگری از جمله حذف قراردادهای موقت کاری و برچیده شدن شرکت‌های پیمانکاری را خواستار شدند. هم اکنون کارگران در بسیاری از این مراکز خواست حداقل دستمزد ۱۲ میلیون تومان را مطرح کرده اند.

افزایش سرسام‌آور هزینه های زندگی و نرخ ابتدایی ترین مایحتاج خانواده‌ها و روند افزایشی تورم افسارگسیخته زندگی میلیونها خانواده کارگری را به ورطه نابودی کشانده است. سطح نازل دستمزدها و حمله بغایت ضدانسانی نهادهای ضدکارگری دولتی و کارفرمایی و نمایندگان دروغین کارگری در شورای مزد در تصویب مزد ۹۹ عملاً دارد شیرازه زندگی خانواده ها را در قعر ‌فقر و فلاکت به نابودی میکشاند. امسال با توجه به شرایط اقتصادی کشور و شیوع بیماری کرونا از شروع سال تاکنون میزان هزینه های زندگی با سرعت زیادی در حال افزایش بوده و چندین برابر رشد کرده است. در چنین وضعیتی خواست افزایش دستمزد به میزان ۱۲ میلیون تومان از سوی کارگران اعتصابی حداقلی ترین مطالبه کارگران است و بایست به فوریت اِعمال گردد.

کارگران ایران همواره برای دریافت همین دستمزدهای ناچیز نیز ناچار به اعتراض بوده اند و کارفرمایانِ غارتگر همیشه ماه‌ها دستمزد کارگران را به گرو گرفته اند و بخش جدی از اعتراض کارگران معطوف به اعتراض به عدم پرداخت حقوق‌های معوقه بوده است.

همزمان با شروع اعتصاب مراکز صنعت نفت و پتروشیمی ها، کارگران شرکت هپکوی اراک و کارگران شهرداری ها در چندین شهر در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه دست به اعتصاب زده اند. پرستاران پیمانی و معلمان حق‌التدریسی در روزهای اخیر در چندین شهر و در اعتراض به تفاوت زیاد حقوقشان با همکاران رسمی تجمعات گسترده ای برگزار کردند. کارگران نیشکر هفت‌تپه که در اعتراض به عدم پرداخت چهار‌ماه حقوق دست از کار کشیدند اکنون دوماه است که در اعتصاب به سر‌میبرند.

مسبب عدم پرداخت حقوق و همچنین سطح نازل دستمزدها، مناسبات سودمحورِ سرمایه‌دارانه‌ی حاکم است و چه مافیای دولتی و چه مافیای بخش خصوصی در مقام کارفرما و چه مافیای دلالی در مقام پیمانکار باشد همین بساط برای کارگران اعمال میگردد.

کارگران باید حداکثر توان خود را بر اصلِ خواست و مطالبات، و تلاش برای افزایش مزد به میزان ۱۲ میلیون تومان که خواست کارگران اعتصابی صنعت نفت است ‌و نیز خواست پرداخت بموقع دستمزد و دیگر مطالبات بگذارند. صنایع و کارخانجات چه دولتی و چه خصوصی باید این خواست و مطالبات کارگران را تأمین نمایند و چنانچه نخواهند به آن عمل کنند قطعاً خودِ کارگران به تمامی می‌توانند آن را به انجام برسانند.

کارگران و همسرنوشتان در سراسر کشور!

همکارانمان در بیش از چهل شرکت و کارخانه در صنایع نفت و پتروشیمی ها، پرستاران پیمانی و معلمان حق‌التدریسی که بخش وسیعی از نیروی کار وزارت بهداشت و آموزش و پرورش را شامل میشوند و مراکز کارگری دیگری در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه و خواست افزایش دستمزد به میزان ۱۲ میلیون تومان در ماه و ‌‌نیز برچیده شدن بساط مافیای خصوصی و پیمانکاری در اعتصاب و اعتراض به سر میبرند. این یک نقطه عطف بزرگ در جنبش مبارزاتی طبقه کارگر ایران است. باید این فرصت را دریافت و در تمامی کارخانجات و مراکز کاری به این حرکت بزرگ پیوست. خواست افزایش دستمزدها و پرداخت به موقع آن باید به رکن و پرچم اصلی جامعه تبدیل شود. جامعه ایران در اثر روند رو به افزایش فقر و فلاکت در حال فروپاشی است. طبقه کارگر ایران بایست با تمام توان و در دفاع از معیشت و زندگی خود و خانواده‌هایشان بپاخیزند. این امر تنها با سراسری شدن اعتراض طبقاتی کارگران حول این ابتدایی‌ترین مطالباتش امکانپذیر خواهد شد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲۸ مردادماه ۹۹

*احتمال انتقال جعفر عظیم زاده به زندان گوهر دشت کرج

صبح امروز همسر جعفر عظیم زاده دبیر هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران جهت پیگیری مکان نگهداری او به دادیاری ناظر بر زندانها مراجعه کرد اما وزیری دادیار ناظر با اعلام بیخبری از جعفر گفت که هیچ دستوری مبنی بر انتقال وی صادر نکرده است و جوابی به خانواده این کارگر زندانی نداد. پس از آن خانواده جعفر به اداره مراجعه کنندگان زندان اوین رفته و آنجا پیگیر وضعیت جعفر شدند که آنجا اعلام کرده اند که جعفر به زندان گوهردشت کرج منتقل شده است.

شنبه شب و پس از اعزام اورژانسی جعفر به بیمارستان توسط پزشک اوین تاکنون هیچ اطلاعی از مکان نگهداری و وضعیت او در دسترس نیست و با توجه به وخامت حال جعفر و ابتلای وی به بیماری کرونا نگرانی‌ها نسبت به سلامت این کارگر زندانی بسیار بالا رفته است.

جان جعفرعظیم زاده درخطر_است

جعفرعظیم زاده آزاد باید گردد

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲۸ مرداد ۹۹

*اکرم رحیم پور همسر جعفر عظیم زاده:سردرگمی من و خانواده

غروب روز یک شنبه۲۶ مرداد ، جعفر زنگ زد و گفت توسط دکتر بهداری اوین معاینه شده و وی  گفته که قلبت در وضعیت مناسبی نیست و باید برای کنترل و معاینه و درمان قلب و ریه ، سریعا به بیمارستان اعزام شوم

 جعفر گفت که منو به بیمارستان طالقانی برای درمان می فرستند پس از آن من با فرزندانم ( یاشار و آرش )خودمون رو به بیمارستان طالقانی رسوندیم و تا ساعت 2 بعد از نیمه شب در آنجا به انتظار  ایستادیم، به امید اینکه موقعی که به اورژانس انتقالش میدن حتی برای چند لحظه کوتاه بتونیم ببینیمش.

اما جعفر را نیاوردن و ما با هزار فکر و خیال و  ناراحتی به خانه برگشتیم

روز بعد ( دوشنبه) به  اورژانس چند بیمارستان (طالقانی_شهدای تجریش و امام خمینی) مراجعه و پرس و جو کردم

 اما آنان بالاتفاق از بستری شدن ، بیمار زندانی با مشخصات جعفر اعلام بیخبری کردند

صبح روز سه شنبه (امروز ۲۸ مرداد) رفتم دادیاری ناظر بر زندانها

 آقای وزیری گفت: من انتقال هیچ زندانی را امضا نکردم بعد از بی پاسخی دادیار ناظر بر زندانها مراجعه کردم به اطلاع مراجعین زندان اوین که گفتند یک شنبه غروب جعفر را  انتقال دادن به زندان رجایی شهر کرج

یه لحظه شوکه شدم که به نام انتقال به بیمارستان طالقانی چطوری الان توی زندان رجایی شهر هست.

 رفتم زندان رجایی شهر و بعد از استعلام گفتند که یک شنبه غروب به این زندان منتقل شده است

 بدون اطلاع و یا حتی اجازه دادن یه تماس کوچک از طرف جعفر که به ما بگه نگران نباشید مریض بدحال قلبی نیستم به این عنوان خواستند منو انتقال بدن به یه زندان دیگه که از نگرانی و ناراحتی ما کم بشه.

 دیگه باید چقدر ظلم و ستم رو تحمل کنیم و این فشار مضاعف به خانواده زندانیان سیاسی کی تمام میشه؟!!!

برگرفته از صفحه اینستاگرام اکرم رحیم پور همسر جعفر عظیم زاده

*نهادهای امنیتی قصد کُشتن جعفر عظیم زاده را دارند

یکشنبه شب مورخ ۲۶ مرداد پزشک زندان اوین دستور اعزام جعفر عظیم زاده به بیمارستان را صادر میکند تا ریه و قلب وی تحت مداوا قرار گیرد. جعفر عظیم زاده پس از اعتصاب غذای ۶۳ روزه در سال ۹۵ دچار بیماری‌های جدی قلبی و گوارشی ‌و ریوی شده بود. اکنون نیز که در زندان به همراه ۱۱ نفر دیگر از زندانیان بند ۸ به بیماری کرونا مبتلا شده و در بهداری مرکزی اوین بستری بودند متعاقب دستور پزشک برای اعزام اورژانسی او به بیمارستان، مأمورین نه تنها وی را به بیمارستان نمیبرند بلکه جعفر را به زندان رجایی شهر واقع در‌گوهردشت کرج منتقل میکنند و از دو شب گذشته تاکنون در سلول انفرادی بدون اجازه تماس با خانواده  ‌محبوس است.

این اقدام در حالی صورت میگیرد که جعفر به کرونا مبتلا شده و طبق نظر پزشکان ابتلای به کرونا برای افرادی که بیماریهای زمینه‌ای دارند بسیار کشنده خواهد بود. جعفر از پیشتر با مشکلات ریوی و قلبی و گوارشی روبرو بوده است و اکنون نیز بجای مداوا در بیمارستان خارج از زندان او را به زندان رجایی شهر که به قتلگاه زندانیان معروف است انتقال داده‌اند.

مجموعه اتفاقاتی که در‌ماههای اخیر علیه جعفر صورت گرفته است به شکلی فاحش نشان از این دارد که نهادهای امنیتی قصد کشتن وی را دارند. بخشنامه آزادی زندانیان ۲۸ اسفند ۹۸ قانوناً شامل وی میشد اما اجازه آزادی به او را ندادند و برای اینکه توجیه قانونی بر این عمل بگذارند در اقدامی بیسابقه طی فقط ۲۰ روز هم برایش پرونده جدیدی گشودند و هم جلسات بازپرسی و دادگاهی را انجام دادند و هم حکم ۱۳ ماه حبس مجدد را برایش صادر کردند. از همان زمان نیز تاکنون ‌پس از مراجعات هر روزه همسر و خانواده او برای اعطای مرخصی، با بیرون آمدن جعفر مخالفت ورزیده‌اند. تمامی این اقدامات ورای اعمال فشار جدی به همسر جعفر و پرونده سازی برای وی و همچنین مصادره یکی از وثائق او که در زمان مرخصی تودیع شده بود است.

ماه گذشته نیز دو تن از زندانیان خطرناک که مهره‌ی نهادهای امنیتی در زندان هستند دو بار به قصد قتل جعفر، به وی حمله کردند که با دخالت دیگر زندانیان موفق به انجام کارشان نشدند اما تهدید به قتل جعفر که در حضور مسئولین بند صورت گرفته بود هیچگونه واکنشی از سوی مسئولین را به دنبال نداشت.

از دو شب گذشته که اعلام کرده بودند جعفر را به بیمارستان انتقال داده‌اند خانواده وی اکثر بیمارستانهای شهر را به دنبال او گشته‌اند اما جعفر را نیافتند و دادیاری و اداره زندانها و مسئولین اوین نیز هیچگونه خبری از مکان جعفر به آنها نمیدادند تا آنها را از نگرانی خارج کنند.

نهادهای امنیتی در این دوره تمام امکانات و حربه های مختلف را به کار بسته اند تا صدای این کارگر‌ زندانی را ساکت کنند و اکنون نیز با این اقدام کمر به قتل و نابودی او بسته اند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران اقدامات ددمنشانه‌ی سیستماتیک علیه جعفر عظیم زاده را به شدت محکوم مینماید و اعلام میکند که چنانچه هر اتفاقی برای جعفر عظیم زاده بیافتد مسئولیت آن بر عهده نهادهای امنیتی ‌و کل دم و‌ دستگاه قضایی و دولتی است و ما قطعاً ساکت نخواهیم نشست. همچنین از تمامی کارگران و نهادهای حقوق بشری در داخل ایران و در سطح جهان میخواهیم تا متوجه خطرات جدی علیه جعفر عظیم زاده باشند و نسبت به این وضعیت به هر شکل ممکن اعتراض نمایند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲۸ مرداد ۹۹

*سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

نگرانی و بی خبری خانواده جعفر عظیم زاده از وضعیت بستری شدن این فعال کارگر زندانی دربیمارستان

جعفر عظیم زاده فعال کارگری در حال گذراندن ۶ سال محکومیت زندان مبتلا به بیماری کرونا در زندان اوین شده است و به علت وخامت وضعیت جسمانی بطور اورژانسی به یکی از بیمارستان های تهران اعزام گردیده است متاسفانه حال ایشان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا وخیم گزارش شده و خانواده وی در نگرانی و بی خبری از وضعیت ایشان هستند.

طی پیگیرهایی که خانواده این فعال کارگری انجام داده  درابتدا گفتند بیمارستان طالقانی بستری می باشد.  همسر ایشان وقتی به بیمارستان مراجعه میکند مسئولان بیمارستان اظهار بی اطلاعی میکنند .

متاسفانه در دو روز گذشته همسر آقای عظیم زاده به بیمارستان های مختلفی مراجعه کرده اند و تا کنون هیچ اطلاعی از محل بستری و وضعیت  جسمانی این فعال کارگری بدست نیاورده اند و بشدت نگران سلامتی همسرشان میباشد .

سندیکای کارگران شرکت واحد ضمن ابراز تاسف و نگرانی از وضعیت جعفر عظیم زاده که در وضعیت ویژه و اورژانسی پزشکی قرار دارد.   هرگونه تحت فشار گذاشتن خانواده فعالین کارگری و سیاسی را بشدت محکوم میکند و با توجه به وضعیت وخامت جعفر عظیم زاده به دلیل ابتلا به بیماری کرونا و بستری شدن وی دربیمارستان ، خواستار آزادی بی قید وشرط این فعال کارگری و تمامی فعالین صنفی و سیاسی دربند میباشد.

*روزسه شنبه 28  امرداد ماه 99 در بهداری زندان ، بین بیماران مبتلا به کرونا و دکتر فرجاد – پزشک وقت بهداری- درگیری پیش آمد

اما ماجرا برسر قطع تلفن ها بود.

بهداری زندان،  آقای جعفر عظیم زاده را برای اعزام به بیمارستان طالقانی فراخوانده بود، همزمان تلفن برای زندانیان کرونایی تا 24 ساعت قطع شده و از جعفر عظیم زاده ، کارگر زندانی هیچ خبری نبود.

اسماعیل عبدی، داوود میرسالاری ، محسن قنبری و بیژن تسلیمی زندانیان سیاسی در اعتراض به قطع تلفن و برای پیگیری وضعیت جععفر عظیم زاده ،جلوی معاونت زندان تجمع کردند.

دراینجا مشخص شد که آقای دکتر فرجاد ، پزشک شیفت شب ، جعفر عظیم زاده را به بهانه ی اعزام به بیمارستان راهی زندان رجایی شهر کرده است. این تجمع به زودی به بستن راهروی بهداری کشیده شد.

این خبر موجب ناراحتی آقایان عبدی، داوودی و سایر همبندیهای آنان شد ، آنان خطاب به آقای دکتر فرجاد _پزشک شیفت شب_ به او یاد آور شدند که این کار همکاری با نیروهای امنیتی است ، و در شان یک پزشک تحصیلکرده نیست که سوگند خود را برای خدمت به بشریت زیرپا بگذارد، و به جای مداوا فریبکاری کند.

با شگفتی بیشتر این پزشک بشر دوست در پاسخ آنان می گوید: شما حیوان هستید و باید برای درمان به دامپزشکی مراجعه کنید. شما ها شعور ندارید، من جانم را هم قربانی نظام مقدس جمهوری اسلامی می کنم.

این پزشک بشر دوست همچنین به خانواده ی زندانیان توهین بسیار نموده آنان را حرامزاده و توله سگ صدا زده است ،این مرد پزشک همچنین به پدر محسن تسلیمی یکی از زندانیان سیاسی فحاشی کرده است.

شاهدان عینی می گویند ، مامورین هنگام اعزام جعفر عظیم زاده

در ساعت 8 شب به او اجازه ی پوشیدن لباس هم ندادند و او را با لباس خواب با دستبند با خود بردند.

این درحالی بود که خانواده ی عظیم زاده در طول 24 ساعت گذشته شبانه روز همه ی بیمارستانهای تهران را برای یافتن وی گشتند .

اما از او نتوانستند نشانی بیابند، تا اینکه زن و فرزند وی برای یافتن او به زندان اوین سرزدند، و باجه ی “اطلاعات مراجعین” زندان اوین خانواده ی جعفر را از محل نگهداری وی یعنی زندان رجایی شهر با خبر نمود .

خانم اکرم …….. همسر آقای عظیم زاده می گوید : پس از اینکه از محل نگهداری جعفر آگاه شدیم ، به زندان رجایی شهر سر زدیم ، که مسئولین زندان رجایی شهر گفتند جعفر عظیم زاده در انفرادی زندان رجایی شهر به سر می برد.اما حق تلفن و ملاقات ندارد.و باید برای ملاقات و تلفن از دادستان نامه دریافت شود.

این درحالیست که آقای فرجاد پیش تر گفته بود که او و همه ی پرستاران زندان از خدمت به زندانیان بسیار عصبانی هستند ، زیرا حقوق آنها را سازمان زندانها نمی پردازد ، بلکه حقوق آنها ، از محل کمکهای “سازمان حمایت از زندانیان” پرداخت می شود.

برگرفته از کانال شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*مرگ یک کارگر کارخانه سیمان ایلام بر اثر سقوط از ارتفاع

یک کارگر 42 ساله شاغل دربخش  کارخانه سیمان باسابقه کاری بالا براثر سقوط از بالای داربست جان خودرا ازدست داد.

بنابه گزارشات رسانه ای شده این کارگر جان باخته ساکن  بخش کارزان در شهرستان سیروان استان ایلام بود.

*جان باختن یک کارگر در حادثه ریزش تونل کرومیت فاریاب در منوجان

یک کارگر معدن کرومیت فاریاب در منوجان براثر ریزش تونل مصدوم وپس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات جانش را از دست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com