چند اطلاعيه و خبر

حزب كمونيست كارگرى ايران
August 17, 2020

به  صندوق همبستگی با اعتصابات کارگری در ایران کمک کنید!
موجی از اعتراضات کارگری در ایران به راه افتاده است که ابعادش سراسری است. از جمله کارگران پیمانکاری نفت در اعتراض به قراردادهای موقت کاری، دیرکرد پرداخت حقوق ها و سطح نازل آن و پایین آمدن هر روز بیشتر قدرت خریدشان از یازدهم مرداد وارد اعتصاب شده اند. همچنین بیش از دو ماه است که پنج هزار کارگر نیشکر هفت تپه در اعتصاب بسر میبرند و اعتراض آنها به تعویق پرداخت دستمزدها، عدم تمدید دفتر چه بیمه، دزدی ها و چپاولگری های مالکین بخش خصوصی و به خطر افتادن شغل و معیشتشان است. کارگران نیشکر هفت تپه در عین حال خواستار بازگشت به کار همکاران اخراجی خود از جمله اسماعیل بخشی هستند. در کنار اینها کارگران هپکو از سیزدهم مرداد با خواستهای مشابه کارگران نیشکر هفت تپه در اعتصابند. این درحالیست که دامنه اعتصاباتشان در بخش های دیگر کارگری همچون کارگران راه آهن، شهرداری، گسترده تر شده است و زمزمه های به راه افتادن اعتصابات سراسری در میان رانندگان کامیون و پرستاران نیز شنیده میشود.
یک مانع پیش روی کارگران برای ادامه اعتراضاتشان و گرفتن حق و حقوق خود  معضل اقتصادی است. از جمله در جایی چون نیشکر هفت تپه نپرداختن سه ماه حقوق  و گرانی روزافزون قیمت ها آنهم بدنبال بیش از  دو ماه اعتصاب، فشار اقتصادی سنگینی بر آنها وارد کرده است. بطوریکه برخی از خانواده های کارگری در چنان وضعیت وخیمی گیر کرده اند که حتی توان تامین شیرخشک نوزادانشان را هم ندارند. و یا در آستانه سال تحصیلی جدید هزینه ثبت نام کودکان و تهیه نوشت افزار برای آنان به معضلی تبدیل شده است.
 در چنین شرایطی فری دم ناو صندوقی را جهت حمایت و همبستگی مالی با کارگران اعتصابی در ایران باز میکند.  فری دم ناو از همه  سازمانها و نهادهای کارگری و بشر دوست و از تمامی انسانهای آزادیخواه و مدافع حقوق کارگر انتظار دارد که با کمک مالی به این صندوق همبستگی خود را با کارگران اعتصابی در ایران اعلام کنند. 
مشخصات صندوق کمک به کارگران اعتصابی در ایران به قرار زیر است:
Bank Name:  Coast Capital Saving
Account Capital Saving
Account Number: 110008527475
Email:
freetemnowcanada@gmail.com
Telephone: 001 .604.727.8986
Receipt will Provided for tax Purposes upon request

++++++++++++++++++++

از جعفر عظیم زاده خبری نیست
انتقال جعفر عظیم زاده از بخش بیماران کرونایی بهداری اوین به  بیمارستان  طالقانی
بنا به خبر منتشر شده از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران عصر روز ٢٥ خانواده جعفر عظیم زاده از طریق تماس تلفنی اسماعیل عبدی و امیرسالار داوودی از داخل زندان اوین مطلع شدند که جعفر پس از دستور ‌اعزام اورژانسی پزشک بهداری زندان بدلیل مشکل ریوی و قلبی  از بخش بیماران کرونانی بهداری اوین به بیمارستان طالقانی منتقل شده است. پس از شنیدن این خبر خانواده و دوستان جعفر سریعاً به بیمارستان طالقانی مراجعه کردند . اما پس از انتظار تا ساعات پایانی شب هیچگونه خبری از جعفر دریافت نکردند و مسئولین بیمارستان نیز از انتقال جعفر اظهار بی اطلاعی نمودند. از دیشب تاکنون کوچکترین خبر ‌و اطلاعی از مکان و وضعیت جعفر به خانواده وی نرسیده است و این برای خانواده و همگان نگران کننده است.
تست کرونا از جعفر و زندانیان بند هشت اوین در نهم ماه اوت گرفته شد. بر اساس آن تست دوازده نفر از زندانیان از جمله جعفر عظیم زاده،  اسماعیل بخشی  امیر سالار داودی، مجید آذرپی، فریدون احمدی، سعید شریفی جزو مبتلایان به این بیماری اعلام شده و به بهداری زندان منتقل شدند.  بعد در تست دیگری گفته شد نتیجه آن منفی بوده است. اما از آنجا که چند روزی در بخش بیماران کرونان بستری شده بود،  در همان بخش نگهداری شد. و حالا خبر انتقال وی به بیمارستان و وخیم بودن وضعیت جسمانی اش داده میشود. این خبرها نگران کننده است و  ممکن است هر لحظه اتفاق ناگواری برای وی بیافتد.
جعفر عظیم زاده از فعالین سرشناس کارگری و دبیر اتحادیه آزاد کارگران ایران با ٥ سال حکم در بند هشت اوین زندانی است. حق خانواده و جامعه از که اطلاعات دقیق از جعفر و دیگر زندانیان سیاسی بدست آورد. جان او درخطر است. جمهوری اسلامی در مقابل هر اتفاقی که برای وی و دیگر مبتلایان به کرونا و زندانیان سیاسی مسئول است. جعفر عظیم زاده و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا آزاد شوند.  تمامی زندانها باید تا پایان بحران  تعطیل شوند.
کمپین برای آزادی کارگران زندان
١٧ اوت ٢٠٢٠
http://free-them-now.com/
shahla.daneshfar2@gmail.com

++++++++++++++++++++++

اطلاعیه خبری

تجمع معلمان قرار دادی، ادامه اعتراضات کارگران راه آهن و دیگر خبرها

 تجمع اعتراضی معلمان قراردادی مقابل مجلس اسلامی:

 روز  یکشنبه ۲۶ مرداد بار دیگر جمعی  از معلمان حق التدریس در اعتراض به بلاتکلیفی شغلی و با خواست اشتغال رسمی در مقابل مجلس اسلامی تجمع کردند.  به گفته وزیر آموزش و پرورش شمار این معلمان ٨٧ هزار نفر است. او شرط استخدام این معلمان را به وضعیت بودجه گره زد. این موضوع مورد اعتراض معلمان است.

دو ر جدید اعتراضات راه آهن:

دور جدیدی از اعتصابات کارگران راه آهن در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدها و قراردادهای موقت کاری از روز ٢٣ مرداد آغاز شده است. امروز ٢٦ مرداد کارگران راه اهن در چند نقطه کشور از جمله تهران، مشهد، نیشابور و برخی مناطق دیگر برای چندمین روز دست از کار کشیده و تجمع کردند.

اعتصاب کارگران کارخانه فولاد اروند خرمشهر

اعتصاب کارگران کارخانه فولاد جهان آرا اروند واقع در شهرک صنعتی خرمشهر در اعتراض به سطح نازل حقوق واجرا نشدن طرح طبقه بندی مشاغل ادامه دارد. این کارگران از روز ٢٣ مرداد وارد اعتصاب شدند. بنا بر خبر ها روز ٢٥ مرداد نزدیک به ۶۰۰ کارگر رسمی، قراردادی و پیمانکاری شاغل در کارخانه فولاد جهان‌آرا خرمشهر دست از کار کشیده و تجمع کردند.  کارگران شاغل این کارخانه ٨٠٠ نفر هستند. در پاسخ به اعتراض این کارگران سرپرست اداره کار خرمشهر در خصوص مشکل کارگران شرکت فولاد خرمشهر اعلام کرد که  پیمانکاران طرف قرارداد شرکت‌ها و سازمان‌ها در خرمشهر قرار است  تا شهریورماه طرح طبقه‌بندی مشاغل را برای کارگران خود اعمال کنند و از هفته گذشته مکاتباتی با آنها انجام شده است. او گفت که پیمانکاران موظفند افزایش سنواتی را برای کارگران خود تا شهریور ماه اعمال کنند و در صورت تخلف از این قانون موضوع از طریق مراجع حل اختلاف اداره کار و سایر نهادهای قانونی پیگیری می‌شود. کارگران میگویند از این وعده ها بسیار شنیده اند و دیگر حاضر به کار با دستمزدهای چند بار زیر خط فقر نیستند.

گفتنی است که اعتصاب کارگران هپکو نیز در اعتراض به دو ماه حقوق معوقه و بلاتکلیفی شغلی و معیشتی ادامه دارد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٦ مرداد۱۳۹۹، ١٦ اوت ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com