جان هزاران زندانی سیاسی و عقیدتی در خطر است!

كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى در ايران
August 13, 2020

اطلاعیه شماره ۲۵

#کرونا_زندان

#جانشان_در_خطر_است

جان هزاران زندانی سیاسی و عقیدتی در خطر است!

جامعه آخرین دورخیز خود را برای آزادی، رفاه و برابری برمیدارد!

 

خبرهولناک سرایت ویروس کرونا و ابتلای حداقل ۱۲ زندانی سیاسی یکبار دیگر عزم ما را برای مبارزه منسجم و رادیکال علیه رژیم آدم کش و بربری جمهوری اسلامی، راسختر میکند.

 

طی خبری از زندان اوین مطلع شدیم بدنبال تست اتفاقی در بند هشت زندان اوین تعدادی از زندانیان سیاسی خوشنام، محبوب، جسور و مبارز به کرونا مبتلا شده اند.

اسماعیل عبدی و امیر سالار داوودی طی نامه ای در روزهای گذشته از بروز علائم این بیماری در بین زندانیان بند هشت اوین و عدم همکاری عامدانه زندان جهت تست زندانیان این بند  و اعلام نتیجه تست امیر سالارداوودی و زندانی دیگری هشدار داده بودند. همچنین به سطح نازل و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و تحویل دو عدد ماسک و دو جفت دستکش طی شش ماه گذشته اشاره کرده بودند.

 

زندانی دیگر جعفر عظیم زاده، فعال کارگری و دبیر اول اتحادیه آزاد کارگران ایران در بدو شیوع کرونا  در مصاحبه ای از زندان از خطر جدی شیوع کرونا در زندان و وقوع یک فاجعه انسانی هشدار داده بود و خواستار تعطیل شدن زندانها و تمام بخشهای خدماتی زندانها و به مرخصی رفتن و آزادی تمام  زندانیان شده بود. 

طی این مدت جمهوری اسلامی با پنهانکاری، دروغگوئی،  فراهم نکردن لوازم بهداشتی، عدم عامدانه پیشگیری، رعایت فاصله و تراکم جمعیت وضعیت زندانیان را با خطر جدیتر از آنچه که بود روبرو کرد.

پیشتر نیز زینب جلالیان، سهیلا حجاب و نرگس محمدی زندانیان سیاسی پس از ابتلا به کرونا دستگاه قوه قضائیه، سیاست و مناسبات حاکم بر زندانها را افشا کرده و با استقامت و مقاومتشان  یکبار دیگر نه بزرگ جامعه به حکومت آدم کش اسلامی را نمایندگی کردند.

 

جمهوری اسلامی سالهاست با سیاست مرگ خاموش زندانیان سیاسی دستانش به خون آغشته است. پرونده سازیهای پوشالی، خشونت، ضرب و شتم زندانی توسط زندانیان اجیر شده نیز بتازگی از روشها و سیاستهای رایج کثیف جمهوری اسلامی برای حذف فیزیکی زندانی سیاسی است.

 اینبار  رژیم اسلامی با شانه بالا انداختن در مقابل جان میلیونها شهروند و بویژه زندانیان قصد دارد فاجعه انسانی دیگری در تاریخ خود رقم بزند. تلاشهای مذبوحانه رژیم دیگر نمیتواند جانش را نجات دهد. پیام مردم با هشتگهای #کرونا_مرگ_خاموش_زندانیان  #جانشان_در_خطر_است و #آزادشان کنید  این است که جمهوری اسلامی در کلیتش  باید برود. پنجاه و هشت روز اعتصابات باشکوه کارگران نیشکر هفت تپه و پیوستن نزدیک به پنجاه مرکز کارگری به این اعتصابات سند دیگری برای تضمین جارو کردن بساط   حکومت اسلامی است. همین امروز ۲۷ زندانی سیاسی  زندان اوین در اعتراض به لااباگری عامدانه و سیستماتیک رژیم  در مبارزه با شیوع کرونا در زندان و ابتلا شدن زندانیان مبارز و محبوب ما دست به تحصن در زندان زده اند.

 جامعه دارد آخرین بندها را از پا می‌‌کند. دارد برای رهایی از شر جمهوری اسلامی دورخیز نهایی را بر می‌دارد.

 

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی از تمام مردم شریف، آزادیخواه و انساندوست میخواهد در کنار خانواده زندانیان به هر طریق و شکل ممکن خواستار آزادی زندانیان سیاسی شویم . زندانی سیاسی این صدای اعتراض جامعه امروز در زندان تحصن کرده است. در هر کجا با تجمع و اعتصاباتمان همراه با خانواده زندانی سیاسی به این تحصن بپیوندیم.

 

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی(CFPPI)

۲۱ مرداد ۱۳۹۹

۱۱ آگوست ۲۰۲۰



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com