اخباروگزارشات کارگری ٢١ مرداد ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
August 11, 2020

اخباروگزارشات کارگری ٢١ مرداد ماه ١٣٩٩

- گزارش دهمین ویازدهمین روز اعتراضات کارگران صنایع نفت وپترشیمی ونیروگاه های برق

- تجمعات اعتراضی کارگران کارخانه هپکو اراک نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان ادامه دارد-هپکویی ها درب  دفترکارمدیریت را پلمب کردند - نامه سرگشاده جمعی از کارگران هپکو در پاسخ به مدیرکل اداره کاراستان مرکزی

- ادامه اعتراضات کارگران هفت تپه نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان

- تجمع کارکنان شرکتی بهداشت و درمان استان تهران مقابل سازمان اداری و استخدامی برای تبدیل وضعیت وحذف شرکت‌های پیمانکاری

- شماره ای دیگر از سریال اعتراضات آموزش‌دهندگان نهضت سواد آموزی نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل وزارت آموزش و پرورش

- اعتصاب وتجمع اعتراضی رانندگان اتوبوس یک شرکت خصوصی تهران نسبت به عدم پرداخت 4 ماه حقوق در خیابان هنگام

- تجمع اعتراضی کارگران فضای سبز منطقه آزاد قشم نسبت به عدم پرداخت 2 ماه حقوق

- کنش های دامنه دار کارگران سایت پسماند صفیره اهوازنسبت به لگدمالی حقوقشان توسط شرکت های پیمانکاری زیر سایه سکوت مسئولان ذیربط استان خوزستان

- فراخوان به تجمع پرسنل مهمانداران قطارهای مسافری بدلیل نداشتن امنیت شغلی  و پیگیری مطالبات

- عدم پرداخت کامل مطالبات کارگران بازنشسته‌ مخابرات راه دور شیرازعلیرغم وعده و وعیدها

- وخامت حال یکی از زندانیان مبتلا به کرونای بهداری مرکزی زندان اوین و تحصن زندانیان در اعتراض به عدم امکانات درمانی

- سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

عدم آزادی معلم زندانی اسماعیل عبدی و جعفر عظیم‌زاده فعال کارگری را با وجود ابتلا ایشان به کرونا محکوم می‌کنیم

- بیانیه کنشگران صنفی آموزش فارس و بوشهر پیرامون آزادی محمود بهشتی لنگرودی و ابتلای اسماعیل عبدی به کرونا

- مصدومیت 3 کارگرمعدن سنگ آهن شماره 3 گل گهردرحادثه واژگونی سرویس رفت وآمد

- جان باختن کارگر یک کوره آجرپزی بناب براثر برق گرفتگی

- جان باختن کارگربرقکار درقزوین براثر برق گرفتگی

- جان باختن یک کارگر درزنجان زیر کامیون دروگری

*گزارش دهمین ویازدهمین روز اعتراضات کارگران صنایع نفت وپترشیمی ونیروگاه های برق

+دهمین روز اعتراض سراسری کارگران نفت 20 مرداد99 همچنان با قدرت ادامه دارد.

 فشارها و تهدیدهای مختلف نتوانسته عزم کارگران را برای زندگی بهتر سست کند. همچنان ترک کارگاهها در پروژه های مختلف ادامه دارد.

کارگران شرکت آبادراهان پالایشگاه آبادان مستقر در فاز دو با همه جان سختی بالاخره به اعتصاب پیوستند و شرکت را تعطیل کردند.

 دشت عباس ان جی ال شرکت فراپتروساز پیمانکاری مسلم شیرانی هم به اعتصاب پیوست.

 پیمانکاری پارس فنون درطرح توسعه فاز2 و3 از شنبه راهی خانه هایشان شده اند.

 کارگران شرکت سینا صنعت(احمدپور) با تمام وعده های داده شده از سوی احمدپور حاضر نشدند پشت برادران خود را خالی کرده، سرکار بروند.

از نظر ما پیمانکاران برای نشان دادن حسن نیت شان اول حقوق های عقب افتاده کارگران را بپردازند بعد ببینیم چه می گویند و چقدر در حرف هایی که می زنند صداقت دارند و  ایا حاضرند با دستمزدهای اعلامی از سوی ما موافقت کنند یانه؟

+یازدهمین روز اعتراض سراسری به حقوق های ناچیز امروز 21 مرداد 1399 همچنان با قدرت ادامه دارد.

 این اعتراض که هر روز گسترده تر می شود و کارگران بیشتری را به خود جذب می کند و پروژه ها را خالی از کارگر کرده اکنون به مرز10 هزار کارگر رسیده است.

 کارگران پتروشیمی رازی ماهشهر که از اولین معترضین بودند هممچنان مصمم در اعتراض خود با دیگر برادرانشان متحد گشته اند. ترفندها و فریبکاری ها و شایعات کارفرمایان دیگر رنگی نداشته و کارگری برای کار به پروژه ها مراجعه نکرده است.

دیروز در اقدامی هماهنگ لیست خواسته های کارگران معترض برای بعضی از نمایندگان مجلس و نهادهای مسوول فرستاده شد تا هرچه زودتر به موضوع خواسته های کارگران از سوی مسوولین ذیربط پرداخته شود.

منبع اصلی دو خبر:کانال رسمی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

*تجمعات اعتراضی کارگران کارخانه هپکو اراک نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان ادامه دارد-هپکویی ها درب  دفترکارمدیریت را پلمب کردند - نامه سرگشاده جمعی از کارگران هپکو در پاسخ به مدیرکل اداره کاراستان مرکزی

روز سه شنبه 21 مرداد،کارگران هپکو اراک با تجمع دراین واحد تولیدی به دور جدید اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان با تجمع دراین واحد تولیدی ادامه دادند.طی روزهای گذشته هپکویی ها دراعتراض به عدم حضورمدیریت شرکت درکارخانه وعدم پاسخگویی به کارگران درب  دفترکارمدیریت را پلمب کردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،روزهای گذشته تصاویری از بسته شدن درب حوزه مدیریت این شرکت توسط برخی از کارگران معترض به علت عدم حضور مدیرعامل منتشر شد که امروز کارگران این شرکت نسبت به بازگشایی آن اقدام کردند و با در دست گرفتن نوشته هایی ضمن انتقاد نسبت به غیبت روزه مدیرعامل و عدم توانایی مدیریتی درخواست حضور و پاسخگویی وی در رابطه با عملکرد یکساله اش را داشتند.

کارگران هپکو به خبرنگار رسانه ای گفتند: در این چند روز که ما تجمع اعتراضی داشتیم، مدیرعامل حاضر به پاسخگویی نشد؛ امروز هم مقابل درب اتاق مدیرعامل منتظر هستیم یا بیاید و به حرف‌های ما کارگران گوش بدهد و در نهایت، به ما پاسخ بدهد که چرا هپکو همچنان زمین خورده است و فکری به حال آن نمی‌کنند!

نامه سرگشاده جمعی از کارگران هپکو در پاسخ به مدیرکل اداره کاراستان مرکزی

بخش هایی از این نامه که رسانه ای شده بشرح زیراست:

اخیرا مدیرکل اداره کاراستان مرکزی در مصاحبه‌ای با عصر مرکزی در خصوص اعتراضات کارگران هپکو عنوان کرده‌اند که با تجمع کردن اتفاق خاصی نخواهد افتاد و ضمن حمایت از مدیران نالایق و بی تعهد فعلی وعده برخورد با کارگرانی که محل کار نامبردگان را سد کرده اند داده اند. گویی که تمام مشکلات و معضلات هپکو به دلیل عملکرد ناصواب کارگران بوجود آمده است!

جناب آقای آبایی اتفاقا کارگران رنج کشیده شرکت هم هیچ علاقه‌ای به اعتراض و اعتصاب آن هم در شرایطی که امکان ابتلا به بیماری کرونا بیش از پیش شده، نداشته و ندارند. نگرانی از امنیتی شدن و صدور احکام قضایی با توجه به سوابق قبلی هم به این عدم علاقه افزوده است.

اما از جنابعالی که طی سالیان گذشته با مصاحبه‌های ضد و نقیض عملا کمکی به رفع مشکلات هپکو نداشته اید درخواست می‌کنیم راه حل مشکلات هپکو را به ما هم نشان بدهید. فقط از شما استدعا داریم که از دادن آدرس قدیمی و نخ نما شده صبر در هپکو اجتناب کنید که سال هاست مسئولین مختلف آن را هزینه کرده اند و آنچه در هپکو عملا بجای مانده بدهی سنگین تر، بیکاری مطلق و سفره خالی کارگران است.

باید به اطلاع برسانیم که دغدغه اصلی کارگران شرکت پرداخت حقوق نیست بلکه مهمترین آن کلکسیون وعده‌های پوچ و توخالی مسئولین در خصوص رفع مشکلات شرکت است. اخیرا هم واگذاری هپکو بحران زده به تامین اجتماعی و جای بدهی دولت و نگرانی از چند پاره شدن سهام کنترلی و فروش آن، نگرانی‌ها را دوچندان کرده است.

از جنابعالی به عنوان متولی کار استان انتظار داریم به جای حمایت بی منطق از مدیران بی کفایت، نامرئی، نجومی بگیر و فاقد عملکردِ هپکو که به دنبال تعطیلی آن هستند، نگران وجود کار و رونق تولید و آینده مبهم این نگین سابق استان و خاور میانه باشید.

 فراموش نکنید که تک تک ما درمورد بقای این شرکت مسئولیم و آیندگان و تاریخ در مورد عملکرد ما قضاوت خواهند کرد.

*ادامه اعتراضات کارگران هفت تپه نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان

روز سه شنبه 21 مرداد، کارگران هفت تپه به اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان با تجمع مقابل فرمانداری شهرستان شوش،ادامه دادند.

بنابه گزارشات رسانه ای شده،تعدادی از کارگران هفت تپه درحال راهی شدن به تهران برای شرکت در جلسه ای دیگرروز چهارشنبه22 مرداد درمجلس هستند.

امروزاستاندار خوزستان نیز به خبرنگار رسانه ای گفت: حقوق ماه های اردیبهشت و خرداد کارگران شرکت هفت‌تپه به‌زودی پرداخت می‌شود و با آزاد شدن حساب‌های این شرکت، منابع مالی برای کشت دوباره نیشکر و تولید محصول مجدد، تأمین شد.

*تجمع کارکنان شرکتی بهداشت و درمان استان تهران مقابل سازمان اداری و استخدامی برای تبدیل وضعیت وحذف شرکت‌های پیمانکاری

روزدوشنبه 20 مرداد،جمعی از کارکنان شرکتی بهداشت و درمان استان تهران همزمان با همکارانشان در کشوردست به تجمع مقابل سازمان اداری و استخدامی وخواهان تبدیل وضعیت وحذف شرکت‌های پیمانکاری شدند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند:مجلس و دولت در زمینه تبدیل وضعیت استخدامی آنها یعنی مهم‌ترین خواسته‌‌‌شان، کم‌کاری می‌کند.

آنها افزودند: مجلس و دولت درخواست‌‌ ما را پاس‌کاری می‌کنند. مجلس به گردن دولت می‌اندازد و دولت به گردن مجلس؛ سرآخر ما می‌مانیم و اعتراضاتی که تا این لحظه به جایی نرسیده‌اند.

آنها با بیان اینکه خواهان استخدام به شکل پیمانی یا برخورداری از قرارداد مستقیم با دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند،اضافه کردند: دولت ابتدا باید بپذیرد که نیروی شرکتی، محروم است. در واقع نه دستمزد مناسبی نسبت به نیروهای قراردادی، رسمی و پیمانی دریافت می‌کنیم و نه اینکه امنیت شغلی داریم؛ درحالیکه نیروهای رسمی هم از این مزایا بهره‌مند می‌شوند و هم از دیگر امتیازاتی که دولت در نظر گرفته است، مانندِ فوق‌العاده ویژه و افزایش امتیازات متناسب با فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری.

کارکنان معترض بهداشت و درمان استان تهران با بیان اینکه ظهور شرکت‌های واسطه در دانشگاه‌های علوم پزشکی به تضییع حقوق نیروی انسانی می‌انجامد،ادامه دادند: شرکت‌های واسطه می‌خواهند هزینه‌‌های خود را کم کنند و کاری با خواسته‌های نیروی کار ندارند؛ ذات کار آنها منفعت‌طلبی است؛ پس حداقل به طرف قرارداد شدن با دانشگاه‌های علوم پزشکی نیاز داریم.

*شماره ای دیگر از سریال اعتراضات آموزش‌دهندگان نهضت سواد آموزی نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل وزارت آموزش و پرورش

روز سه شنبه 21 مرداد برای باری دیگر، آموزش‌دهندگان نهضت سواد آموزی قبل از سال 92دست به تجمع مقابل وزارت آموزش و پرورش در پایتخت زدند تا صدای اعتراضشان را نسبت به بلاتکلیفی استخدامی هره بیشتر منعکس کنند.

این آموزش‌دهندگان که آموزش‌دهندگان فرد به فرد قبل از سال 92 هستند،به خبرنگار رسانه ای گفتند: ما علیرغم فعالیت چندساله جزو مشمولین آزمون قرار نگرفتیم. ما بلاتکلیف مانده‌ایم و خواستار تعیین تکلیف هستیم.

به گفته معترضان، آموزش‌دهندگان قبل 92 حتی به عنوان حق‌التدریس هم جذب نشده‌اند و به هرجا مراجعه کرده‌اند، به آنها گفته شده باید منتظر آزمون مشمولین شوند.

آنها درخاتمه گفتند: حالا که آزمون به پایان رسیده، باید آموزش‌دهندگان فرد به فرد نیز تعیین تکلیف شوند.

*اعتصاب وتجمع اعتراضی رانندگان اتوبوس یک شرکت خصوصی تهران نسبت به عدم پرداخت 4 ماه حقوق در خیابان هنگام

روز سه شنبه 21 مرداد، رانندگان اتوبوس یک شرکت خصوصی تهران برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت 4 ماه حقوق دست از کار کشیدند وبا به صف کردن اتوبوس های مزین شده شان به پلاکارد در خیابان هنگام واقع در شمال شرق پایتخت اجتماع کردند.

تجمع کنندگان تأسیس شرکت‌های خصوصی را ظلم به رانندگان اتوبوس عنوان کرده و بر روی بنرهایی ،که روی اتوبوس‌های خود نصب کرده بودند، این مساله را به نام اتوبوسرانان و به کام شرکت‌های خصوصی خواندند.

یکی از این رانندگان معترض با اشاره به عدم پرداخت حقوق رانندگان این شرکت،به خبرنگار رسانه ای گفت: ما بیش از 17 ساعت در روز کار می‌کنیم، اما در شرایط سخت اقتصادی دوران کرونا، حقوقی به ما پرداخت نشده است.

به گفته وی جمعی حدود 60 راننده اتوبوس فعال در این شرکت در اعتراض شرکت داشتند.

*تجمع اعتراضی کارگران فضای سبز منطقه آزاد قشم نسبت به عدم پرداخت 2 ماه حقوق

روز سه شنبه 21 مرداد، کارگران فضای سبز منطقه آزاد قشم برای اعتراض به عدم پرداخت 2 ماه حقوق دست به تجمع زدند.

یکی ازکارگران حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: حدود 2 ماه است که حقوق کارگران پرداخت نشده و با مشکلات معیشتی مواجه شده‌اند.

وی افزود: برخی از این کارگران نیز به همین واسطه توان تامین سوخت وسیله نقلیه خود برای حضور در محل کار را ندارند.

وی درخاتمه گفت: از مسوولان خواهشمندیم پرداخت حقوق کارگران را تسریع و این تجمع را تفسیر به خلاف قانون نکنند چرا که مشکلات معیشتی و شرمندگی در برابر زن و فرزند چاره‌ای جز این برایمان باقی نگذاشته است.

*کنش های دامنه دار کارگران سایت پسماند صفیره اهوازنسبت به لگدمالی حقوقشان توسط شرکت های پیمانکاری زیر سایه سکوت مسئولان ذیربط استان خوزستان

کارگران سایت تفکیک پسماند صفیره اهواز می‌گویند مشکل از زمانی آغاز شد که سایت تفکیک زباله را به پیمانکار سپردند. از زمان پیمان کاری شدن کار تاکنون، کارگران از 3 پیمان کار قبلی و پیمانکار فعلی مُطالبات پرداخت نشده دارند.

طبق گفته‌ کارگران سایت تفکیک زباله پسماند صفیره،این کارگران از یکی از پیمان کارها به نام "مرتضی خسروی" یک سال عیدی و سنوات، سه ماه حقوق و دو ماه بیمه و از یکی دیگر از پیمان کاران به نام "محمدحسین یوسفی" شش ماه بیمه پرداخت نشده دارند.

همچنین گفتنی است این پیمان کار هیچ گونه قراردادی با کارگران طی شش ماه حضور وی به عنوان پیمانکار سایت تفکیک زباله نداشت و با حکم دادگاه حقوق کارگران را پرداخت کرده است.

"دانش" نیز پیمان کار دیگری است که کارگران سایت تفکیک پسماند از آن سنوات و یک ماه حقوق طلب دارند. دانش  بیمه تمام روزهای ماه را برای بعضی از کارگران رد نکرده و تنها برخی روزها آن را لحاظ کرده بود.

"ابوالفضل عابدینی" نیز پیمان کار فعلی سایت حدودا شش ماهی می‌شود که کار را به عهده گرفته است. کارگران می‌گویند در این شش ماه دو بار کار را تعطیل کرده و حقوق اردیبهشت و خردادشان با وجود حضور در محل کار پرداخت نشده است.

همچنین بیمه فروردین ماه بعضی از کارگران نیز پرداخت نشده و به دنبال عدم پرداخت بیمه فروردین ماه؛ بیمه بیکاری بر اثر شیوع کرونا نیز به تعدادی از آن‌ها تعلق نگرفته است.

 چند وقتی نیز می‌شود که کارگران خانه نشین شده‌اند و با وجود درخواست بازگشت به کار اما پیمان کار حاضر به برگشتن کارگران و مشغول شدن آن‌ها در سایت نیست.

 علیرغم پی گیری‌های کارگران سایت تفکیک زباله صفیره از دستگاه های مختلف اما همچنان مُطالبات آن‌ها پرداخت نشده است. پیمان کاران عمدتا با این توجیه که آن ها نیز از سازمان پسماند مُطالباتی دارند، از پرداخت حق و حقوق کارگران سَر باز می‌زنند.

 بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 21 مرداد، اکثر کارگران سایت تفکیک زباله صفیره زنانِ خانواری هستند که خرج و رَنج زندگی را یک تنه به دوش می‌کشند. این کارگران می گویند با وجود اینکه در مَعرض مستقیم انواع بیماری های عفونی هستند اما هیچ خبری از لباس مخصوص به کار در چنین فضایی یا پوتین برای جلوگیری از آلودگی به بیماری نیست.

درباره یکی از موارد آلودگی و درگیر شدن کارگران سایت تفکیک با بیماری؛ یک کارگر زنِ شاغل در این سایت تفکیک زباله گفت: در حین تفکیک زباله یک سوزن عفونی وارد دست او شده و 42 روز در بیمارستان بستری بود.

*فراخوان به تجمع پرسنل مهمانداران قطارهای مسافری بدلیل نداشتن امنیت شغلی  و پیگیری مطالبات

مکان تجمع: راه آهن تهران

 زمان : شنبه 25 مرداد99  - ساعت : 10صبح

*عدم پرداخت کامل مطالبات کارگران بازنشسته‌ مخابرات راه دور شیرازعلیرغم وعده و وعیدها

علیرغم وعده و وعیدها،مطالبات کارگران بازنشسته‌ مخابرات راه دور شیرازبطور کامل پرداخت نشده است.

روز سه شنبه 21 مرداد یکی ازاین کارگران بازنشسته به خبرنگار رسانه ای گفت: باوجود گذشت 2 ماه از سفر استانی رئیس قوه قضاییه، به اذعان دادگستری تنها یک سوم مطالبات بازنشستگان از سوی سهامدار به حساب دستگاه قضایی واریز شده است.

وی افزود: این در حالی است که سهامدار باید زودتر از اینها مطالبات بازنشستگان را پرداخت می‌کرد؛ چراکه از طرفی می‌خواهد کارخانه را که هم اکنون به صورت کامل تعطیل است، راه‌اندازی کند. راه‌اندازی کارخانه به مراتب هزینه‌های بیشتری نسبت به مطالبات بازنشستگان دارد که میزان آن با در نظر گرفتن خسارت تاخیر و تادیه، 35 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه مطالبات کارگران بازنشسته مخابرات راه دور شیراز، در قیاس با حجم سرمایه‌گذاری در شرکت ناچیز است، گفت: تنها شرط بازنشستگان برای راه‌اندازی کارخانه پرداخت طلب آنهاست و چیز بیشتری را درخواست نکرده‌‌ایم؛ از این جهت، تعلل در پرداخت مطالبات به معنای تحقق نیافتن یا دیرتحقق یافتن سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی خطوط تولید مخابرات راه دور شیراز است. بنابراین سهامدار باید زودتر وارد عمل شود و پرداخت کامل مطالبات را عملی کند.

*وخامت حال یکی از زندانیان مبتلا به کرونای بهداری مرکزی زندان اوین و تحصن زندانیان در اعتراض به عدم امکانات درمانی

شب گذشته یکی از ۱۲ زندانی مبتلا به کرونای بند ۸ اوین به اسم سعید شریفی که در بهداری مرکزی زندان بستری هستند خون دماغ میشود و ساعت ۲ شب دچار تب و لرز شدید میگردد. پس از وخامت حال شدید وی، مسئولین زندان ناچار به اعزام او به بیمارستان طالقانی میگردند اما او را با دستبند و پابند به بیمارستان منتقل می‌کنند.

بیمارستان مبلغ صد هزار ‌تومان برای انجام اسکن ریه طلب میکند که مأمورین با زندان تماس میگیرند اما زندان از پرداخت مبلغ سر باز میزند و زندانی بیمار را با وجود وخامت حال و تب و لرز شدید تا ساعت ۶ صبح در حیاط بیمارستان نگه میدارند تا اینکه بالاخره هزینه اسکن توسط زندان پرداخت میشود و نتیجه‌ی آن قطعیت ابتلا به کرونا و درگیری شدید ریه را نشان میدهد. اما زندان با اعلام اینکه پول هزینه بستری بیمارستان را ندارد و پرداخت نمیکند وی را با همان حال وخیم به زندان برمیگردانند و دوباره در کنار دیگر زندانیان در بهداری مرکزی زندان بستری میکنند. لازم به ذکر است که از ۱۲ زندانی که ابتلای آنها قطعی شده یازده نفرشان در یک اتاق در بهداری بستری هستند ‌‌نفر دوازدهم بخاطر شیمیایی بودن به صورت جداگانه بستری شده است.

پس از این اتفاق هم اکنون زندانیان مبتلا در اعتراض به عدم رسیدگی به درمان خود توسط اداره زندانها و عدم وجود هیچ امکاناتی از بخش بستری خارج شده و دست به تحصن زده اند.

عدم درمان جدی این بیماران که باید در مراکز درمانی خارج از زندان و با هزینه اداره زندانها صورت گیرد می‌تواند به فاجعه و مرگ این زندانیان منجر شود. مسئولین ذیربط گویا کمر به قتل این زندانیان بسته اند که حاضر به آزادی آنها و مداوایشان در بیمارستانهای خارج از زندان نیستند.

جعفر عظیم زاده دبیر هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، اسماعیل عبدی معلم زندانی و دیگر زندانیان مبتلا به کرونا جانشان در‌خطر جدی قرار دارد و مسئولیت هرگونه اتفاقی برای این عزیزان مستقیماً با مسئولین قضایی و دولتی است.

این زندانیان باید به فوریت و به هزینه اداره زندانها در مراکز درمانی خارج از زندان بستری و مداوا گردند و پس از مداوا یا آزاد گردند و یا تا پایان دوران بحران بیماری به مرخصی فرستاده شوند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران-۲۱ مرداد ۹۹

*سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

عدم آزادی معلم زندانی اسماعیل عبدی و جعفر عظیم‌زاده فعال کارگری را با وجود ابتلا ایشان به کرونا محکوم می‌کنیم

متاسفانه معلم زندانی، اسماعیل عبدی و فعال کارگری، جعفر عظیم‌زاده به همراه ده زندانی دیگر بند ۸ زندان اوین به کرونا مبتلا شده و در بیمارستان زندان بستری می‌باشند. ایشان همانند دیگر زندانیان با جرایم عمومی از مرخصی برخودار نبوده‌اند و اکنون باوجوداینکه به کرونا مبتلا شده‌اند از مرخصی پزشکی محروم هستند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه عدم مرخصی پزشکی برای اسماعیل عبدی و جعفر عظیم‌زاده برای درمان عوارض مهلک ویروس کرونا را قویا محکوم می‌کند و خواهان آزادی فوری‌شان برای درمان می‌باشد. سندیکا همچنین دگربار احکام ظالمانه زندان برای کارگران، معلمان را محکوم می‌کند و خواهان لغو این احکام ظالمانه می‌باشد.

*بیانیه کنشگران صنفی آموزش فارس و بوشهر پیرامون آزادی محمود بهشتی لنگرودی و ابتلای اسماعیل عبدی به کرونا

خبر مسرت بخش آزادی دائم محمود بهشتی لنگرودی از زندان ، در این فضای حزن آلود و زجرآور ، باعث شادی فعالان صنفی و جامعه فرهنگیان گردید .

محمود بهشتی از معلمان انگشت شماری است که ابتذال اموزش و پرورش را برنتابید و تحقیر و گرسنه و بیسواد نگه داشتن معلم را با تشکیل کانون معلمان تهران و گسترش شعبات آن به شکل کاملا قانونی پیگیری نمود .

معلمی که از هرفرصتی برای ایجاد همدلی بین معلمان و آگاه کردن آنها به حقوق پایمال شده شان  دریغ ننمود .

جامعه ی معلمان ،زحمات افرادی چون محمود بهشتی و اسماعیل عبدی و محمد حبیبی و محمدعلی زحمتکش را ارج می نهد و حبس ظالمانه این عزیزان را برنمی تابد و برای آزادی این عزیزان لحظه شماری می کند . حال که حکم آزادی آقای بهشتی صادر گردیده است با قاطعیت اعلام می کنیم معلمان زندانی را آزاد کنید وبا اعمال نسنجیده و گاها مغرضانه تیشه به ریشه ی فرهنگ این مزر و بوم نزنید

متاسفانه هنوز کام جامعه ی فرهنگیان بخاطر آزادی محمود بهشتی شیرین نشده بود که خبر ابتلای اسماعیل عبدی دبیر کل کانون صنفی معلمان تهران و چند تن از زندانیان دیگر به کرونا در زندان اوین کام جامعه ی فرهنگیان را تلخ نمود .

ابتلای اسماعیل عبدی به کرونا در زندان علی رغم هشدارهای مکرر فعالان صنفی به مسئولان و اظهار نگرانی از وضعیت سایر معلمان زندانی ، نمایانگر بی توجهی مسئولان به سلامت و جان زندانیان است .

کنشگران صنفی آموزش فارس و بوشهر ضمن عرض تبریک و شاد باش به محمود بهشتی و خانواده ی صبور وی و همچنین تبریک به جامعه فرهنگی ایران ؛ ابتلای اسماعیل عبدی به کرونا را تاسف آور می دانند و عواقب سو و به خطر افتادن جان اسماعیل عبدی را به مسئولان گوشزد می نمایند و صراحتا اعلام می دارد که مسئولیت  هر اتفاق ناگواری برای سلامتی و جان این معلمان دربند به عهده ی آنان است و خواستار آزادی هر چه سریعتر اسماعیل عبدی و سایر معلمان زندانی جهت دسترسی به امکانات پزشکی مطلوب و مراقبت های ویژه هستند . در پایان از جامعه ی فرهنگی کشور می خواهیم برای ارتقا منزلت معلم و مطالبه ی حقوق خود به اعتراضات خود ادامه دهند.

*مصدومیت 3 کارگرمعدن سنگ آهن شماره 3 گل گهردرحادثه واژگونی سرویس رفت وآمد

دوشنبه شب(20مرداد)،اتوبوس حامل کارگران معدن سنگ آهن شماره 3 گل گهردر کیلومتر 50 محور سیرجان به شیراز واژگون شد وموجب مصدومیت 3 کارگر شد.

*جان باختن کارگر یک کوره آجرپزی بناب براثر برق گرفتگی

دوشنبه شب(20مرداد)،یک کارگرجوان کوره آجرپزی واقع دربناب براثر برق گرفتگی جانش را ازدست داد.

این کارگراهل سقز بنام صلاح علی زاده با همسر وفرزندش دراین کوره آجرپزی مشغول بکار بوده است.

*جان باختن کارگربرقکار درقزوین براثر برق گرفتگی

دوشنبه شب(20مرداد)،،یک کارگر 32 ساله حین کارتعمیر درب یک رستوران واقع در شهر قزوین دچار برق گرفتگی درارتفاع شد وپس از انتقال به بیمارستان ان باخت.

جان باختن یک کارگرجوان یکی از شرکت‌های شهرک صنعتی شهر یزد براثر برق گرفتگی

یک کارگر39 ساله حین کاردر یکی از شرکت‌های شهرک صنعتی شهر یزد به علت اتصالی و برق گرفتگی جان خود را از دست داد.

*جان باختن یک کارگر درزنجان زیر کامیون دروگری

صبح روز سه شنبه 21 مرداد،یک کامیون دروگری هنگام بارگیری در جاده ارمغانخانه روستای بهرام ‌بیگ زنجان واژگون وبرروی یک کارگر سقوط کرد وجانش راگرفت.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com