تهدید خانواده و کیل و پناهنده سیاسی در کشور سوئد

انجمن پناهندگان ایرانی ـ گوتنبرگ
August 09, 2020

تهدید خانواده و کیل و پناهنده سیاسی در کشور سوئد
بنا به گزارش رسیده از طرف فعالین حقوق بشر، اخیراً دو تن از اعضای خانواده سینا مهدویان وکیل پایه یک و فعال حقوق بشرساکن کشور سوئد از سوی ستاد خبری اداره اطلاعات شهرستان سقز احضار و چندین ساعت مورد بازجویی ، تهدید و ارعاب قرار گرفتند. طبق خبر رسیده این نهاد امنیتی خانواده این فعال حقوق بشری در تبعید را تهدید کردنند که باید به فعالیت‌های خود علیه رژیم پایان دهد و به ایران باز گردد. شایان ذکر است به دلیل تهدید نیروهای امنیتی به رسانه ای نشدن این احضاریه و فشار ها ، از موارد و جزئیات بازجویی و تهدیدات خبری در دست نیست
سینا مهدویان، پناهنده سیاسی، فعال حقوق بشر، و شخصیت شناخته شده در میان پناهندگان و مخالفین جمهوری اسلامی در کشور سوئد است.او بعنوان عضو و مسئول در نهادهایی چون انجمن پناهندگان ایرانی ـ گوتنبرگ و کانون اندیشه فعالیت های سیاسی اش در دفاع از حقوق بشر را پیش میبرده است. 
اوبرای حفظ امنیت خود ناچار به تبعید شد و در سال 2016 به عنوان پناهنده سیاسی به سوئد آمد و از آن سال تا کنون بعنوان پناهنده سیاسی در سوئد زندگی میکند.سینا مهدویان پس از تبعید و خروج از کشور در حمایت از اعتراضات مردم ایران برای دسترسی به حقوق بشر هم چنان به فعالیت های مسالمت آمیزش ادامه داد و در عرصه های مختلف، علیه زندان،شکنجه،علیه اعدام،سانسور و اختناق و علیه نقض آزادی بیان و اجتماعات، علیه تعرض به زنان و در دفاع از اعتراضات کارگری در ایران، برای آزادی زندانیان سیاسی به فعالیت مشغول بوده است.
این فعالیت ها شامل، سخنرانی، و سازمان دادن میتنگ های اعتراضی ومصاحبه های رادیویی و نوشتن مطالب در فیس بوک، سخنرانی و شرکت در پانل های مربوط به مجازات اعدام در ایران، شرکت و سازمان دادن تجمعات اعتراضی در میادین شهر گوتنبرگ، جلب حمایت در خارج کشور برای اعتراضات و مبارزات مردم ایران برای دستیابی به حقوق بشر بوده است. او در این سالها در کشور سوئد با عضویت و بعهده گرفتن مسئولیت در نهاد انجمن پناهندگان ایرانی ـ گوتنبرگ کمپین دفاع از حقوق زنان، کمیته های مختلف علیه اعدام و آزادی زندانیان سیاسی و دفاع از اعتراضات کارگری، فعالیت های سیاسی اش را پیش میبرده است
سینا مهدویان پس از خروج از ایران و در تبعید همواره خود و خانواده اش در ایران توسط پلیس جمهوری اسلامی ایران به انحا مختلف مورد تهید قرار گرفته اند. بارها خانواده او توسط وزارت اطلاعات مورد مراجعه قرار گرفته اند و برای فشار به سینا برای پایان دادن به فعالیت هایش تهدید شده اند.انجمن پناهندگان ایرانی گوتنبرگ این تهدیدات و تهدید علیه جان همه فعالین و مخالفین  رژیم تروریست اسلامی را شدیدا محکوم میکند.
انجمن پناهندگان ایرانی ـ گوتنبرگ
نهم ماه اوت 2020



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com