زنده باد اتحاد و همبستگی سراسری کارگری!

حزب سوسیالیست انقلابی ایران
August 06, 2020

زنده باد اتحاد و همبستگی سراسری کارگری!
زنده باد اعتصابات کارگری!

طی هفته اخیر با شروع اعتراضات کارگری در چند مرکز صنعتی و دیگر مراکز کوچک و بزرگ دامنه اعتراضات و موقعیت مبارزه طبقاتی کارگران در یک موقعیت جدید تری قرار گرفته است. در صورت تامین اتحاد و همبستگی و گسترش این مبارزه ، در صورت که در کنار پیگیری مطالبات ویژه خود در هر بخش، همزمان مطالبات سراسری کل طبقه تحت سرکوب و انقیاد نظام وحشی سرمایه داری و دولت اسلامی را نیز به یک مطالبه و پلاتفرم مشترک این جنبش تبدیل کنیم، در صورت پرهیزاز برخی شعار و مطالبه نادرست غیر کارگر و انحرافی، که بخشا و اخیرا در هفت تپه شاهدش بودیم، از جمله "مرگ بر اسد بیگی" "مرگ  بر روحانی" و یا موضوع علیه "خصوصی سازی" و حامی "بازگشت به دولتی بودن هفت تپه" و ...،  چشم انداز پیشروی طبقه کارگر بیش از هر زمانی ممکن تر خواهد شد.

 بر افراشتن پرچم واحد علیه تحمیل فقر و بیکاری به طبقه کارگر، علیه نپرداختن دستمزدهای معوقه، برای افزایش فوری دستمزد، علیه اخراج و برای بازگرداندن هر تک کارگر اخراج شده، علیه دخالت و سرکوب اوباش جمهوری اسلامی و عوامل دولتی شورهای اسلامی و "خانه کارگر" در مبازات کارگران، علیه بازداشت فعالین کارگری و برای گرفتن حق اعتراض و اعتصاب و امر حیاتی حق تشکل و تحزب بدون دخالت و اجازه دولت، و سر آنجام تمرکز اصلی نوک حمله  اعتراض و مطالباتی مان که به روشنی علیه نظام سرمایه داری و نظام جمهوری اسلامی، به عنوان حافظ وحشیگر آن سیستم، باشد،  از جمله موارد و مسیری است که  میتواند اتحاد و به هم پیوستگی و خود آگاهی  واقعی مان را حول طرح مطالبات و درد و رنج  مشترک کل طبقه  و مسببین  آنرا واقعی تر به نمایش بگذارد و کل طبقه را به حرکت در بیاورد. روشن است که  نقش رهبران عملی و سوسیالیست این جنبش، برقراری تماس مستمر با یکدیگر در همه مراکز کارگری، از جمله در مراکزی که اعتراض و اعتصاب  هم اکنون در آنها جاری است، و تلاش برای اتحاد کارگران و قطع کردن دست درازیهای ضد کارگری دولت اسلامی و عوامل آنها  عامل اصلی در جهت تحقق  نکات فوق و پیشروی عملی و عینی در مسیر تغییر تناسب قوا به نفع جنبشمان میباشد.

 حزب سوسیالیست انقلابی ایران از اعتصاب و اعتراض و مطالبات کارگران در نفت و گاز و پتروشیمی، در عسلویه، در پالایشگاه اصفهان، در قشم، آبادان، جفیر اهواز، در پارس جنوبی کنگان، در پالایشگاه ماهشهر،در پالایشگاه های پارسیان و سپهر لامرد استان فارس، در پالایشگاه های پارس جنوبی در فازهای ١٤ و ٢٢ و ٢۴، در پتروپالایش پارس جنوبی ، در هلدینگ هپکو و هفت تپه، و... قویا حمایت میکند و خواهان گسترش و همبستگی هر چه بیشتر جنبشمان حول خواسته های سراسری تر و سوسیالیستی است. در عین حال ما امیدوار هستیم که کارگران عزیز بطور جدی با مخاطرات ویروس کرونا، مانند ویروس جمهوری اسلامی، جدی برخورد نمایند، و برای مقابله با هردوی آنها وسد کردن نفوذ کشنده شان به صفوف و جسم و روح شان با درایت و هوشیاری بالائی اقدام کنند.

از بخشهای دیگر طبقه کارگر در کشور درخواست پیوستن به این اعتراضات و اعتصابات و اعلام حمایت از کارگران اعتصابی میکنیم. تجربه تنها ماندن طولانی مدت کارگران هفت تپه یک تجربه مثبتی برای جنبش ما  نبود و نیست! نباید گذاشت اعتراض و اعتصاب هیچ بخشی از کارگران بدون حمایت دیگر هم طبقه ی های خود باقی بماند!

از مردم آزادیخواه و مترقی و از همه کسانی که برای آزادی و برابری و رفاه و امنیت، و برای یک جامعه بدون  استثمار و استبداد و فساد و آدمکشی، یک جامعه بدون جمهوری اسلامی و سرمایه داری، مبارزه میکنند، میخواهیم با تمام قدرت از اعتصابات و مطالبات کارگران حمایت کنند، چرا که بدون پیشروی و پیروزی امروز و فردای طبقه کارگر هیچ خبری از یک آینده آزاد و برابر و مرفه و خوشبخت در جامعه ایران نخواهد بود!
 
زنده باد اعتصاب متحد و سراسری کارگران!
مرگ بر جمهوری اسلامی!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب سوسیالیست انقلابی ایران
Iransocialist2017@gmail.com
١٥ مرداد ۱۳۹۹ – ٥ اوت ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com