چهارمین روز اعتصاب کارگران و کارکنان نیروگاهها و پالایشگاه‌های نفت

حزب كمونيست كارگرى ايران
August 04, 2020


اعتصاب کارگران نفت٤

چهارمین روز اعتصاب کارگران و کارکنان نیروگاهها و پالایشگاه‌های نفت

 به کمپین # دفاع _از_ حقوق بپیوندید

 

امروز ١٤ مرداد اعتصاب هزاران نفر از کارگران و کارکنان نفت و مراکز وابسته به آن وارد چهارمین روزخود شد. هر روز بخش های بیشتری از کارگران نفت به این اعتصاب می پیوندند. اعتصاب در نفت دارد ابعاد سراسری بخود میگیرد. در فاز ١٤ پارس جنوبی هزاران کارگر با تعطیلی کار به خانه هایشان بازگشتند. کارگران پالایشگاه لامرد استان فارس در سومین روز اعتصاب خود و در اعتراض به شرایط برده وار کارشان استعفای جمعی دادند. و طی سه روز گذشته کارگران  در پالایشگاه های نفت و گاز و پتروشیمی ازجمله در آبادان، اهواز، ماهشهر، قشم، کنگان و لامرد و دشت‌آزادگان، دست از کار کشیده و صدای اعتراضشان را بلند کردند. در تداوم این اعتراضات روز ١٤ مرداد پالایشگاه اصفهان و نیروگاه برق پارس‌جنوبی واقع در بیدخون شهرستان عسلویه نیز به اعتصاب پیوستند. بنا بر خبرها دامنه اعتصاب به نیروگاه برق پارس جنوبی واقع در بیدخون شهرستان عسلویه نیز رسیده است.

 

یک موضوع مهم اعتراض کارگران پیمانی وقراردادی نفت که بخش اصلی کارکنان در این مراکز نفتی را در بر میگیرد اعتراض به قراردادهای پیمانی و موقت و نداشتن امنیت شغلی است. خواست اصلی کارگران پیمانی در نفت و موسسات وابسته به آن دائمی شدن قرار دادها و کوتاه شدن دست پیمانکاران از محیط های کار و لغو قوانین برده وار "مناطق ویژه اقتصادی" است.

 

در همین راستا کارگران پیمانی شاغل در صنعت نفت به عدم  ارتقاء شغلی و سازمانی و نبود امنیت شغلی بواسطه بستن قراردادهای یکساله و موقت اعتراض دارند.  به گفته آنان اخیرا وزارت نفت دو طرح قرارداد ۳ ساله و ۵ ساله و همچنین سامانه جذب برای تبدیل وضعیت پرسنل به قرارداد مدت معین اعلام کرده است که ظاهرا قرار است وضعیت کارگران را بهبود دهند. اما شرایطی که برای تبدیل وضعیت پرسنل مطرح کرده با وضعیت بسیاری از پرسنل غیررسمی همخوانی ندارد. شرط و شروطی همچون شرط معدل، سن پرسنل ، محدودیت رشته و مقطع تحصیلی  پرسنل تخصصی عملیات و مشخص نبودن اجرای طرح، و صحبت هایی که از جانب منابع مختلف مطرح میشود، باعث میشود که این تبدیل وضعیت تاثیری در افزایش حقوق و ارتقاء شغلی پرسنل غیررسمی نداشته باشد. بطوریکه مقاطع پائین تر از کارشناسی و بسیاری از رشته های تخصصی شاغل در عملیات  صنعت نفت حتی با مدارک دکترا و کارشناسی ارشد مجاز به  ثبت نام نیستند.

 

نکته قابل توجه اینست که بسیاری از پرسنل غیررسمی قراردادمدت موقت صنعت نفت با مدارک کارشناسی ارشد و دکترا با شرکت های خود قرارداد منعقد کرده اند و با توجه به اینکه سن آنها از سن مجاز شرکت در آزمون های استخدامی عبور کرده است، وزارت نفت رشته های تحصیلی و مقطع تحصیلی آنها را در سامانه جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی اعمال نکرده و هیچگونه امتیازی و راهکاری برای تبدیل وضعیت آنها و حتی امتیاز در آزمون های استخدامی گذشته  نیز برای آنها در نظر نگرفته است. 

 

کارگران پیمانی و قراردادی نفت همچنین به سطح نازل حقوقها و پایین آمدن هر روزه قدرت خرید خود،  تبعیض فاحش میان پرسنل رسمی و غیر رسمی درخصوص دریافت مزایای شغلی، همچون بدی آب و هوا، فوق العاده شغلی، سختی کار، پاداش ها، طبقه بندی مشاغل و سایر مزایا و بدتر از همه دیرکرد پرداخت چند ماهه دستمزدهایشان اعتراض دارند. این کارگران خواستار افزایش حقوقها در حد تامین معیشت انسانی، پرداخت فوری طلبهایشان و رفع تبعیض ها و  مزد برابر در مقابل کار برابر هستند. بنا بر خبرها  فاصله بسیار زیاد دریافتی حقوق پرسنل رسمی و غیررسمی قرادادمدت موقت در صنعت نفت به گونه ای است که اضافه کاری یک نیروی رسمی با سابقه، تقریبا برابر یا حتی بیشتر از حقوق کامل با همه مزایای یک نیروی غیررسمی قراردادمدت موقت است. ضمن اینکه وضعیت آنها حتی به لحاظ کارمند بودن یا کارگر بودن روشن نیست. برای نمونه حقوق آنها براساس کارگری، و عیدی پایان سالشان براساس کارمندی محاسبه می شود.

 

دیگر موارد تبعیض ها محروم بودن پرسنل غیررسمی از منازل سازمانی، محرومیت پرسنل غیر رسمی از خدمات بهداشت و درمان صنعت نفت،  لحاظ نشدن حق بدی آب و هوا برای پرسنل غیر رسمی شاغل در مناطق نفتخیز جنوب و مناطق بد آب و هوا  با توجه به سختی کار در گرمای بالای ۶۰ درجه  را میتوان ذکر کرد. که کارگران به این تبعیضها و نابرابریها اعتراض دارند.

 

موضوع دیگر اعتراض کارگران نفت عدم ایمنی محیط کار و محروم بودن حتی از حداقل امکانات ایمنی و رفاهی به‌خصوص در گرمای طاقت‌فرسا در مناطق گرمسیر جنوب است.

 

این شرایط برده وار کاری همراه با قوانین غیر قابل تحمل تر در مناطق ویژه اقتصادی و فشار اقتصادی سنگین بر گرده  این کارگران فضای اعتراضی در میان آنها را به حد انفجار رسانده است.  کارگران اعتصابی پیمانی و قراردادی شاغل در صنعت نفت و مراکز وابسته به آن خواستهای خود را طی نامه ای سرگشاده در سیزده بند خطاب به رییس و اعضای کمیسیون انرژی مجلس نوشته و در نامه خود به موارد فوق اشاره کرده اند.  کارگران نفت اعلام  کرده اند که تا تحقق مطالباتشان به اعتصاب خود ادامه خواهند داد. 

 

محور متحد کننده اعتصاب کارگران نفت و موسسات وابسته به آن کارزاری با هشتگ #دفاع از حقوق  و خواستهای اعلام شده آنهاست.  معضلات مشترک و سراسری کارگران از جمله تعویق پرداخت دستمزدها، سطح نازل حقوقها، قرار دادهای موقت و پیمانی و محرومیت از هر گونه حق و حقوقی زمینه های اتحاد سراسری کارگران حول این کارزار و رفتن بسوی اعتصابات سراسری را فراهم کرده است. کارگران نفت پیشتاز این حرکت هستند. باید وسیعا به کمپین # دفاع _از_ حقوق و اعتصاب سراسری پیوست. 

 

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

١٤ مرداد۱۳۹۹، ٤ اوت ۲۰۲۰

هفت تپه: شماره ٥٦

اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه در روز ٥١

 

روز سه شنبه ١٤ مرداد اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه وارد پنجاه و یکمین روز خود شد و علیرغم این همه اعتراض و فریاد، هنوز کارگران پاسخی نگرفته اند. امروز نیز کارگران مقابل فرمانداری تجمع کردند. در این تجمع کارگران با شعارهایی چون "مرگ بر اسد بیگ، مرگ بر فرماندار" انزجار و نفرت خود را نسبت به چپاولگران حاکم در هفت تپه ابراز کردند. کارگران اعلام کرده اند که تا رسیدن به مطالباتشان به اعتصاب و اعتراضات متحدانه خود ادامه خواهند داد. 

 

اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه در مرحله حساسی قرار گرفته است. فردا چهارشنبه قرار است که نمایندگانی از سوی این کارگران در جلسه ویژه ای که مجلس اسلامی در مورد این موضوع برگزار میکند شرکت کنند. این نشست قرار است با شرکت شماری از مقامات استان، و همچنین نمایندگان مدیریت شرکت هفت تپه و نمایندگان شورای اسلامی و همه دار و دسته های چپاولگر حکومتی برگزار شود. روز گذشته کارگران در مجمع عمومی خود اتمام حجت کردند و اعلام کردند که برای آنها حفظ هفت تپه به معنای حفظ زندگی و شغل و معاششان است و محکم ایستاده اند. حرف کارگران اینست که با هیچگونه خصوصی سازی ای موافق نیستند و پیشنهاد فوری آنها فرستادن یک  نفر از سوی دولت به آنجا و اداره هفت تپه تحت نظارت و مشورت خود کارگران است.

 

یک نکته قابل توجه دیگر اظهارات متناقض در خصوص پرداخت حقوق معوقه کارگران است. از جمله امیر اسدبیگی قائم مقام مدیر عامل نیشکر هفت تپه و برادر امید اسد بیگی کارفرمای منفور، در آخرین اظهاراتش گفته بود که بدلیل تشکیل پرونده برای اسد بیگی و مسدود شدن حسابها، برای پرداخت حقوقهای معوقه کارگران مانع حقوقی وجود داشته است. در پاسخ به این گفته محمد باقر الفت از قوه قضائیه گفته است که این صحت ندارد و هیچ مانع حقوقی بر سر راه پرداخت دستمزد کارگران وجود ندارد. کارگران میگویند به ما ربطی ندارد که حقوق را چه کسی پرداخت میکند ما کار کرده ایم و در قبال کارمان مزدمان را میخواهیم. این مملکت روی معادن نفت خوابیده است و ثروت بسیار است و باید تمام طلبهایمان پرداخت شود. به عنوان یک راه حل فوری کارگران خواهان این هستند که قوه قضائیه فورا از حساب‌های مسدود شده اسد بیگی، حقوقهای معوقه آنان را پرداخت کند و دستمزدها هر ماه  سر وقت و یکجا و کامل پرداخت گردد.  کارگران نیشکر هفت تپه علاوه بر خواست پرداخت فوری طلبهای همه بخش های کارگری و تمدید دفتر چه های بیمه شان خواستار بازگشت به کار همکاران اخراجی و متوقف کردن احضار ها و تهدیدات و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزاتشان هستند. 

 

کارگران نیشکر هفت تپه با اتکا به مجمع عمومی و تصمیم گیری شورایی خود وارد میدان شده و اجازه نمیدهند که هفت تپه به تعطیلی کشیده شود. اعتصاب پنجاه و یک روزه کارگران هفت تپه بخشی از اعتراضات گسترده کارگری نظیر اعتصاب متحدانه کارگران نفت و هپکو و کارگران شهرداری و دیگر کارگران است. نیشکر هفت تپه با  اتکاء به شورایش به جلو گام بر میدارد، تجربه نیشکر هفت تپه را باید در همه جا تکثیر کرد. شوراهای سازماندهی اعتراض را باید در همه جا به پا کرد و بسوی اعتصابات سراسری گام برداشت . کل این بساط چپاول و دزدی و توحش سرمایه داری حاکم را باید جارو کرد.

 

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

١٤ مرداد۱۳۹۹، ٤ اوت  ۲۰۲۰

اطلاعیه خبری

 

ادامه اعتصاب کارگران هپکو و آسفالت طوس و اعتراضات کارگران

 شهرداری اهواز  و بندر امام

- روز ١٤مرداد حدود ٣٠٠ کارگر شرکت هپکو در اراک در اعتراض به تعویق پرداخت دو ماه حقوق و وضعیت بلاتکلیف شغلی و معیشتی و خلف وعده ها، برای چهارمین روز متوالی با راهپیمایی در سطح شهر  و برپایی تجمع درکارخانه و در منطقه زیر پل بختیاری دست به اعتراض زدند. کارگران به دست به دست شدن این شرکت در دست دزدان و چپاولگران و بالاکشیدن حق و حقوقشان اعتراض دارند. به گفته کارگران قبلا بحث بر سر واگذاری هپکو به ایمیدرو بود و سرانجام ٥٥ درصد سهام غیر مدیریتی آن به سازمان تامین اجتماعی که خود یک کانون مهم از دزدی ها واختلاسهای دست اندرکاران و حکومتیان بوده واگذار شده است. کارگران هپکو اعلام کرده اند که تا رسیدن به خواستهایشان به اعتراض خود ادامه میدهند. اعتصاب و راهپیمایی کارگران هپکو فضای شهر اراک را تحت تاثیر قرار داده و این اعتراضات به مرکز توجه دیگر مراکز کارگری و مردم شهر تبدیل شده است.

- روز ١٤ مرداد اعتصاب کارگران شرکت آسفالت طوس در اعتراض به عدم پرداخت چندین ماه دستمزد و عدم پرداخت حق بیمه شان به سازمان تامین اجتماعی و با خواست افزایش دستمزدها  وارد چهارمین روز شد.

-روز ١٤ مرداد کارگران خدماتی وفضای سبز شهرداری بندر امام اعتراض خود را به عدم پرداخت ۸ ماه حقوق علیرغم وعده و وعیدها رسانه ای کردند. تعداد این کارگران به ٨٠٠ نفر میرسد. به گفته کارگران برخی از مدیران شهری در روز ششم تیرماه وعده کرده بودند که یک ماه از معوقات مزدی آنان را در روز های آینده پرداخت می کنند و منابع مالی آن هم تامین شده است ، اما حتی به این وعده نیز عمل نشد.

-روز دوشنبه ۱۳ مرداد، جمعی از کارگران اخراجی اجرائیات شهرداری اهواز به نمایندگی از ۳۷ همکار خود مقابل ساختمان شورای اسلامی تجمع کرده وخواستار بازگشت به کارشان شدند. 

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

١٤ مرداد۱۳۹۹،  ٤ اوت ۲۰۲۰
--

+++

اعتصاب کارگران نفت٣


 سومین روز اعتصاب کارگران نفت و گسترش اعتراضات

 به کمپین # دفاع _از_ حقوق بپیوندید

 

بنا بر خبرها بیش از ده هزار کارگر پیمانی و قراردادی در پالایشگاه های سراسر کشور دست از کار کشیده اند و به کارزار # دفاع _از_ حقوق پیوسته و حق و حقوقشان را طلب میکنند. اعتصاب به عسلویه و منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی نیز کشیده شده است. امروز ١٣ مرداد اعتصاب کارگران و کارکنان پالایشگاه بخش سنگین نفت قشم و پالایشگاههای فازهای ٢٢ و ٢٤ پارس جنوبی کنگان و شرکت اکسیر در فاز ١٣ وارد سومین روز خود شد و آنها با تجمع در محوطه کار خود صدای اعتراضشان را بلند کردند. روز ١٢ مرداد نیز کارگران پتروپلایش  در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی در مقابل  حراست شرکت تجمع کردند و اعتصاب آنها امروز نیز ادامه داشت.  همچنین کارگران پالایشگاه ماهشهر و شرکت هینو روز یک شنبه ۱۲ مرداد وارد اعتصاب شدند. بعلاوه اعتصاب کارگران و کارکنان پالایشگاه پارسیان و پتروشیمی سپهر لامرد در استان فارس که از دهم مرداد ماه آغاز شده است در روز ١٣  مرداد وارد چهارمین روز خود شد.  از روز هشتم مرداد نیز تمامی کارکنان میدان نفتی آزادگان شمالی در اعتراض به پایین بودن دستمزد پیشنهادی از جانب شرکت ایران افق، دست از کار کشیده بودند.

 

به این ترتیب اعتصاب در مراکز نفتی میرود که ابعادی سراسری بخود بگیرد. هزاران کارگر نفت وارد اعتراضی متحدانه شدند. کارگران زیر بار تعدیات مفتخوران حاکم نمیروند و به فضای امنیتی در محیطهای کار، عدم ایمنی محیط های کار، قراردادهای سفید امضا، سطح نازل حقوقها و زورگوییهای پیمانکاران، تعویق در پرداخت دستمزدها و کل چپاول حاکم اعتراض دارند. خواستهای کارگران نفت خواستهای همه کارگران است. حکومت اسلامی و کل سرمایه داران بی خاصیت و مفتخور یک سیستم مافیائی برده وار را بر محیط های کار حاکم کرده اند و حتی دستمزد زیر خط فقر کارگران را به موقع نمی پردازند. کارگران میگویند دیگر بس است! ما قبول نمیکنیم. کارگران نفت، کارگران هفت تپه، کارگران شهرداریها، کارگران مخابرات و پرستاران و بازنشستگان و معلمان دست در دست هم در حال اعتراض علیه چپاول و چپاولگران هستند و مصممند به این دوره مفتخوری و غارتگری پایان دهند.

 

کارگران نفت کارزاری تحت عنوان کمپنین #دفاع_از_حقوق را به جریان انداخته اند وهمه همکاران خود را به اعتراض فرا میخوانند. کارگران نفت خواستار کوتاه شدن دست پیمانکاران، افزایش حقوقها، پرداخت به موقع حقوق و حق برخورداری از زندگی و معیشت انسانی هستند.

 

یک خواست مهم کارگران نفت لغو قوانین "مناطق ویژه اقتصادی" است که در واقع یک بی قانونی و بی حساب و کتابی کامل را بر شرایط کار حاکم کرده و حتی همان ضوابط محدود و ناقص جمهوری اسلامی هم بر آن حاکم نیست و  دست کارفرمایان و آقازاده ها را در یکه تازی و مفتخوری و قلدری علیه کارگران کاملا باز گذارده است. این مناطق ویژه باید به صورتی غیر ویژه اداره شوند و تحت کنترل و نظارت کارگران قرار گیرد.

 

 حزب کمونیست کارگری با حمایت قاطع از کمپین # دفاع _از_ حقوق، همه کارگران شاغل در مراکز نفت و شرکتهای وابسته به آن در سراسر ایران چه رسمی و چه غیر رسمی را به پیوستن به این کارزار و حمایت فعال از این کارزار فرا میخواند. ما همه کارگران و مردم را به حمایت و پشتیبانی از کارگران نفت و انعکاس اخبار اعتراضات کارگران نفت فرا میخوانیم.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

١٣ مرداد۱۳۹۹، ٣ اوت ۲۰۲۰


هفت تپه: شماره ٥٥

پنجاهمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

 

روز  دوشنبه ١٣ مرداد ۱۳۹۹ اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه پنجاهمین روز خود را پشت سر گذاشت. در این روز کارگران همچون روزهای قبل در مقابل فرمانداری شوش تجمع کردند و با مشتهای گره کرده شعار دادند و فریاد زدند. اعتراضات این کارگران به مرحله حساسی رسیده است. بدنبال سفر هیاتی سه نفره از سوی مجلس اسلامی به شوش احمد نادری یکی از این نمایندگان در گفتگو با شبکه خبری اهواز از اینکه شرکت به فردی "نا اهل" سپرده شده و دستمزد کارگران پرداخت نشده و غیره سخن میگوید و در ادامه بر واگذاری شرکت به فرد یا افرادی "اهل" تاکید میکند! او خبر از این میدهد که در روز چهارشنبه ١٥ مرداد قرار است جلسه ای در خصوص نیشکر هفت تپه با شرکت مقامات دست اندر کار شرکت و مقامات استانی و شورای اسلامی و نمایندگانی از کارگران برگزار شود تا راه حلی برای وضعیت هفت تپه ارائه گردد. در عکس العمل به این گفته کارگران در تجمع امروز خود با بنری خطاب به دولت و مجلس و قوه قضاییه روی خواست خلغ ید از بخش خصوصی تاکید کردند.

 

کارگران اعلام کرده اند که حاضر به قبول واگذاری شرکت به بخش خصوصی و یا "خصولتی کردن" آن یعنی تحت عنوان دولتی کردن شکلی دیگری از خصوصی کردن و نیز واگذاری به تامین اجتماعی که خود کانون دزدی بسیاری بوده است نیستند. راه حل فوری که کارگران مطرح میکنند فرستادن نماینده ای از سوی دولت به این شرکت و اداره این مجتمع کارگری تحت نظارت و مشورت خود کارگران است. کارگران نیشکر هفت تپه به تصمیم گیری شورایی در مجمع عمومی شان متکی هستند. این کارگران در جلسه روز گذشته بر روی انتخاب چند نماینده از میان خود جهت شرکت در جلسه روز چهارشنبه در مجلس اسلامی که قرار است برگزار شود توافق کردند.

 

از سوی دیگر نمایندگان کارگران با مصاحبه ها و گفتگوهای خود آنچه در نشست با هیات سه نفره مجلس گذشته را رسانه ای میکنند. از جمله محمد خنیفر یکی از نمایندگان کارگران در یکی ازکانال خبری ایرانیان چنین میگوید:"می فرمایند شرکت را ما زیان ده تحویل گرفتیم. شما بدهی شرکت را دو برابر کردید.  نمایندگان واقعی کارگران را اخراج کردید. پرونده سازی انجام دادید. آقای امیر اسد بیگی میگوید  حسابهای بلوکه شده باز بشود. آیا میشود که اقراض گرفته شده را  که در حسابتان هست را تحویل دهید؟ خوب این خلاف قانون است. پولهایی که گرفته شده را در خصوص احداث هفت تپه انجام دادند. در صورتیکه با همان اقراض گرفته شده میتوانستند ده کارخانه هفته تپه بزنند. متاسفانه این آقایان با آمدن به هفت تپه به جز نابودی هیچ کار دیگری نکردند. "

 

در همین حال دو نفر از کارگران نیشکر هفت تپه به اسامی کرامت پام و حسن کهنکی توسط دادگاه جمهوری اسلامی احضار شده اند و طی ابلاغیه صادر شده می بایست امروز درشعبه پنجم دادیاری دادسرای عمومی وانقلاب شهرستان شوش حضور یابند. فرزانه زیلابی وکیل کارگران هفت تپه که وکیل این دوکارگر نیز میباشد قرار حضور در این جلسه را دریافت کرده است. اتهام این کارگران "اخلال در نظم عمومی" قید شده است.

 

در تجمع اعتراضی امروز نیز کارگران نیشکر هفت تپه بر اتحاد و ادامه اعتصاب تا رسیدن به مطالباتشان تاکید کردند. و دو روز سه شنبه و چهارشنبه را روزهای مهمی از اعتراض خود خوانده و بر حضور حداکثری در  تجمع تاکید گذاشتند. کارگران نیشکر هفت تپه دستمزد ماههای اردیبهشت، خرداد و تیر را طلب دارند. حقوق فروردین بخشی از کارگران فصلی نیز پرداخت نشده است. علیرغم خبر تسویه حساب دولت با تامین اجتماعی هنوز خبری از تمدید دفترچه های بیمه کارگران نیست. بعلاوه این کارگران بر بازگشت به کار همکاران اخراجی و پایان دادن به حکم صادر کردن ها و احضارها و تهدیدات امنیتی تاکید دارند. ٥٠ روز اعتصاب این کارگران انعکاس اجتماعی و سراسری وسیعی داشته است. مردم شهر شوش به اشکال مختلف کمک رسانی میکنند. در حالیکه دمای گرما طاقت فرساد است مردم با آوردن آب خنک برای کارگران اعتصابی و به اشکال مختلف به آنها همراهی و اعلام همبستگی میکنند. 

 

هفت تپه سنگر مهم جنبش کارگری است. همزمان با ادامه اعتصاب هفت تپه، موج جدیدی از اعتصابات در میان کارگران نفت نیز شروع شده است که خواستهای مشابهی نظیر کارگران هفت تپه دارند. باید وسیعا از خواستها و اعتصابات کارگران نیشکر هفت تپه و کارگران نفت حمایت کرد. رفتن بسوی اعتصابات سراسری یک پاسخ مهم در این شرایط و برای جمع کردن کل بساط مفتخوران حاکم است. زنده باد هفت تپه! زنده باد کارگران نفت!

 

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

١٣ مرداد۱۳۹۹، ٣ اوت  ۲۰۲۰
--


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com