اعتراضات کارگران هپکو، کنتور سازی وآبفای اهواز، و خبری از تایید حکم تازه زندان برای جعفر عظیم زاده

حزب كمونيست كارگرى ايران
August 03, 2020

اعتراضات کارگران هپکو، کنتور سازی وآبفای اهواز،

  و خبری از تایید حکم تازه زندان برای جعفر عظیم زاده

 

کارگران هپکو بار دیگر به خیابان آمده اند

روز ١٣ مرداد کارگران هپکو در اراک در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزد ماههای خرداد و تیر و بخشی از مطالبات سالهای ۹۵ و ۹۶  و نیز خلف وعده ها و بلاتکلیفی شغلی و معیشتی خود پس از تجمع در داخل شرکت از محل کار خود به سمت منطقه زیر پل بختیاری راهپیمایی کردند. امروز سومین روز تجمع اعتراضی این کارگران بود. مردم اراک که خاطره اعتراضات با شکوه این کارگران در چند ساله اخیر را دارند و  مارش کارگران با سرود "زیر بار ستم نمیکنیم زندگی" را که از سوی این کارگران طنین انداز شد، شنیده اند، بار دیگر توجهشان به هپکو جلب شده است. برخی گزارشها حاکی است که خبر راهپیمایی کارگران هپکو در شهر اراک در میان مردم وسیعا مورد توجه قرار گرفته و دهان به دهان بازگو میشود. هپکو در کنار آذرب آب و آوانگان و دیگر مراکز کارگری در اراک با مسائل و مشکلات مشابهی مواجهند و کانونهای داغ اعتراضات کارگری به شمار میروند. اعتصابات سراسری پاسخ درخور کارگران به اوضاع نا بسامان و غیر قابل تحمل موجود است.

رانندگان کامیون دارند به میدان می آیند

روز ١٣ مرداد رانندگان ٣٥٠ ناوگان اتوبوسرانی ارومیه وارد اعتصاب شدند و دراعتراض به عدم پرداخت بیمه رانندگان، کاهش درآمد آنها در شرایط کرونایی و عدم حمایت از سوی نهادهای ذیربط، در خیابان عطایی ارومیه و مقابل پارک تخم‌مرغی تجمع کردند. به گفته آنان در مدت شیوع کرونا رانندگان هشتاد درصد کاهش درآمد داشته اند و  این وضعیت گذران زندگی را برای آنها دشوار کرده است. این در حالیست که از درمان رایگان و هرگونه تسهیلاتی برای جبران کمبود درآمد خود محرومند و کامیونهای آنها حتی خرج خود را در نمی آورد. بویژه اجاره های سنگین مسکن و افزایش سرسام آور آن زندگی و معیشت آنان را زیر فشار جدی قرار داده است. نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی در هراس از گسترش این اعتراض به بحش های دیگر شهر، در اطراف محل تجمع رانندگان مستقر شدند.

خبرها همچنین از تجمع اعتراضی و اعتصاب رانندگان کامیون در کرمانشاه حکایت دارد. زمزمه های اعتصاب در میان رانندگان کامیون و کامیونداران شهرهای دیگر نیز بالاست. این رانندگان سابقه و تجربه درخشانی از اعتصاب متحدانه و سراسری را دارند.

تجمع دوباره کارگران کنتورسازی قزوین

روز۱۲ مرداد کارگران شرکت کنتورسازی قزوین در ادامه اعتراضاتشان به تعویق ٢٦ ماه دستمزد و بلاتلکیفی شغلی خود، در مقابل فرمانداری شهرستان البرزتجمع کردند. این کارگران در هفتم مرداد و  سی و یکم تیرماه نیز تجمع داشتند.  چندین سال است که با واگذاری کنتور سازی قزوین به بخش خصوصی و تشدید بساط دزدی و چپاول  در شرکت، کارگران با چنین معضلاتی روبر هستند و در اعتراض به آن بارها تجمع کرده اند.

تجمع اعتراضی کارگران پیمانکاری آبفای اهواز

 روز ١١ مرداد کارگران پیمانکاری شرکت آبفای اهواز در اعتراض به تبعیض و اختلاف در سطح دستمزدها، پاداش و مزایای کارکنان رسمی و قراردادی این شرکت مقابل ساختمان اداره کل آب و فاضلاب خوزستان تجمع اعتراضی برگزار کردند. کارگران آبفای اهواز خواستار رفع تبعیض در پرداختها و حقوق برابر در برابر کار برابر با کارگران رسمی و قرار داد مستقیم هستند. کوتاه شدن دست پیمانکاران که بخش زیادی از حقوق کارگران را بالا میکشند، یک خواست این کارگران است. 

تایید حکم ۱۳ ماه حبس جدید علیه جعفر عظیم زاده در دادگاه تجدید نظر

بنا بر خبر منتشر شده از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران روز ١١ مرداد  حکم ١٣ ماه حبس برای جعفر عظیم زاده بدنبال باز شدن پرونده جدیدی علیه او به جرم "تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی" از سوی دادگاه تجدید نظر تایید شده و به وی ابلاغ شد.  مصادیق تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی در این پرونده اعتراض عظیم زاده به عدم درمان زندانیان در اوایل سال ۹۸ و اعتراض به صدور احکام ظالمانه علیه کارگران هفت تپه و کارگران تجمع کننده در مراسم روز جهانی کارگر سال ۹۸ در مقابل مجلس بوده است.

جعفر عظیم زاده هم اکنون در حال گذراندن ٥ سال حکم قبلی خود در زندان است.  جرم او دفاع از حقوق کارگران و مردم معترض است.  اتحادیه آزاد کارگران ایران طی بیانیه ای ضمن گزارش این خبر و محکوم کردن صدور حکم زندان مجدد برای جعفر عظیم زاده اقدام به بازنشر  نامه جمعی زندانیان سیاسی در اعتراض به عدم درمان زندانیان که جعفر نیز از امضا کنندگان آن بود و همچنین فایل صوتی وی که در اعتراض به صدور حکم زندان علیه کارگران منتشر شده بود نموده است. تا همگان ببینند که مصادیق اتهام تبلیغ علیه نظام در پرونده سازی جدید جعفر عظیم زاده به چه معناست. حکم صادر شده برای جعفر عظیم زاده باید فورا لغو و پرونده امنیتی تشکیل شده برای وی تماما بسته شود. جعفر عظیم زاده باید فورا آزاد شود. با قدرت اعتراضات سراسری خود در زندانها را خواهیم گشود.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

١٣ مرداد۱۳۹۹،  ٣ اوت ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com