گزارش آکسیون اعتراضی + فیلم و آلبوم عکس

انجمن پناهندگان ایرانی ـ گوتنبرگ
August 03, 2020

گزارش آکسیون اعتراضی + فیلم و آلبوم عکس

روز شنبه اول اگوست٢٠٢٠ درگوتنبرگ /سوئد

به کارگران هفت تپه و دیگر کارگران ایران وبه خانواده های زندانیان سیاسی

روز شنبه اول آگوست ٢٠٢٠، آکسیون مشترک فعالان ( کمپین دفاع از زینب جلالیان و دیگر زندانیان سیاسی در کنار فراخوان جمعی از فعالان اجتماعی، سیاسی و پناهندگان گوتنبرگ) در میدان برنس پارکن گوتنبرگ / سوئد با انعکاس عکس ها و باندرول ها و نمایشی از فضای مختنق ایران اسلامی در میدان برنس پارکن درکنارهم به اقدام مشترکی خود به نمایش گذاشتند! حرکت با استقبال جمعی روبرو گردید و عابران سوئدی نیز ازعکس ها و فضای موجود عکس می گرفتند....

آکسیون اعتراضی در محکومیت اعدام و در دفاع از مبارزات کارگران هفت تپه در ۴٨ امین روز اعتصاب و اعتراضات کارگران و زحمتکشان و دفاع از زندانیان سیاسی به مدت دو ساعت در هوای گرم در شهر گوتنبرگ سوئد بر گزار شد. اقدام مشترک نمای دفاع از زینب جلالیان فعال کرد و دیگر زندانیان سیاسی ، با سر دادن شعار های : نه به اعدام،/ زندانی سیاسی آزاد باید گردد / کارگر هفت تپه حمایتت می کنیم!

مجری برنامه امیر جواهری ضمن خوشآمد به همه حاضران در میدان و با اعلان یک دقیقه سکوت به یاد همه جانباختگان راه آزادی و برابری اعلان داشت .

اعلام داشت این یک اقدام مشترکی ایست برای دفاع از زندانیان سیاسی ایران خاصه زینب جلالیان که در وضعیت کرونایی به سر می برد،رد راستای محکوم کردن اعدام ها و دفاع همه جانبه از مبارزات کارگران هفت تپه و دیگر کارگران ایران هپکو - کارگران نفتگر و زنان و دانشجویان - معلمان و بازنشستگان همه و همه مضمون تجمع امروز ما است.

امیرجواهری اعلان داشت؛ جمهوری اسلامی آنچنان فشاری را بر مردم تمامیت جغرافیای ایران تحمیل نمودند که خواسته های یک ملت را می توان درکوتاه ترین کلمات اینگونه برزبان راند: ندزدید / نفروشید/ زندانی نکنید/ تجاوز نکنید/ اعدام نکنید ؛ اداره جامعه را به مردمان ما وا بگذارید و گم شوید! شعارهایی به زبان سوئدی و فارسی داده شد و سپس کل برنامه معرفی گردید و ازسخنرانان یاد شده ، یکی پس از دیگری دعوت شد تا برای حاضران سخن برانند!از خانم عالیه رحیمی سخنگوی کمپین حمایت از زینب جلالیان و زندانیان سیاسی دعوت شد که برای حاضران سخن برانند.شعارهای زیر: زینب جلالیان ازاد باید گردد. زندانی سیاسی ازاد باید گردد/ هفت تپه ، هفت تپه ؛ حماییت می کنیم و  مرگ بر جمهوری اسلامی!

پس آنگاه علی فیاض فعال سیاسی برای جمع صحبت داشت. یکی از پناهندگان به نام اقای نامی ؛ با خواندن چند ترانه و سرود جمع را با خود همراه نمود.از فعالان کرد رفیق زرگار، برای حاضرین در افق این هماری مشترک صحبت کرد و از وضعیت زندگی مردم زحمتکش کرد صحبت نمود .توفیق محمدی از سازماندهندگان این اقدام مشترک ، صحبت های را به زبان سوئدی و با طرح چندین شعار دنبال نمود.بهزاد سهرابی از فعالان شناخته شده کارگری در رابطه با مقاومت کارگران هفت تپه و گذر چند تن از نمایندگان مجلس در ۴۸ امین روز اعتصاب به شوش  که درگرمای منطقه از حال رفتند و دست خالی بازگشتند و چیزی نصیب کارگرن نشد . او صدای کارگران را در سالگرد۱۲ مرداد با شعار : نان - کار- آزادی / ضرورت شورایی به میان کشید.

از پناهندگان حاضرآقای سینا مهدویان وکیل دادگستری ازاعضای هیئت اجرایی انجمن پناهندگان ایرانی گوتنبرگ در خصوص لزوم لغو مجازات اعدام نیز با حاضران گفتگو نمود. شعارهایی سر داده شد و در رابطه با کمک های یاری به کارگران هفت تپه ؛ در میدان و شماره سویش مبلغ ۳۰۰۰ کرون با قلک گرداندن امیر جواهری جمع آوری گردید که از یکایک انسان های شریفی که خود را در امر یاری رسانی سهیم دانستند، تشکرمان را اعلام می داریم!

باردیگر سپاس وامتنان خود را ازهمه شرکت کنندگان دراین حرکت درهوای گرم ودر شرایط کرونایی سوئد اعلام می داریم.

توجه :

متاسفانه علیرغم تاکید ما به دست اندرکاران تلویزیون ایران اینترنشنال که جوهر حرکت مستقل ما را که در امر دفاع از کارگران و نفی اعدام و محکومیت زندان و شکنجه است با دیگر گزارشات گوتنبرگ قاطی نکنید، مسئول تهیه گزارش به آین خواست ما بی توجه بودند و ما خود آن کردیم که می پسندیم!

لینک تلویزیون اینترنشنال

https://www.facebook.com/AnjomanePanahandganIrani/videos/1397468753775715/

لینک آلبوم ,عکس ها

https://www.facebook.com/pg/AnjomanePanahandganIrani/photos/?tab=album&album_id=1688568974615029&__tn__=-UC-R

لینک ویدیویی

https://www.facebook.com/pg/AnjomanePanahandganIrani/photos/?tab=album&album_id=1688568974615029&__tn__=-UC-R

https://www.facebook.com/AnjomanePanahandganIrani/videos/295438495127228/

https://www.facebook.com/payam.mohammadi.7/videos/10224329145962217/

https://www.facebook.com/AnjomanePanahandganIrani/videos/701112974070651/

https://www.facebook.com/payam.mohammadi.7/videos/10224329065120196/

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com