اخباروگزارشات کارگری ١١ مرداد ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
August 01, 2020

اخباروگزارشات کارگری ١١ مرداد ماه ١٣٩٩

- ادامه اعتراضات کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به بلاتکلیفی شغلی و معیشتی

 همزمان با حضور 3 بهارستان نشین

- تجمع اعتراضی کارگران کشت و صنعت شوشترنسبت به عدم پاسخگویی کارفرما به مطالباتشان واخراج یک همکار حق طلب مقابل فرمانداری

- ادامه اعتراضات کارگران هپکو اراک نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی با تجمع در کارخانه و زیر پل بختیاری

- اعتصاب وتجمع کارگران شرکت نفت سنگین قشم دراعتراض به سطح نازل حقوق وعدم پرداخت بموقعش

- تجمع اعتراضی راننده های اتوبوس شهری کرمانشاه نسبت به عدم پرداخت مطالبات در ترمینال کاویانی

- دیدار هیات مدیره تشکل های معلمان مریوان، سقز و زیویه و جمعی از کنشگران سنندج با حسین حسن خانی و یاسر امینی آذر در مهاباد

- سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

رضا (محمد) کنگرانی فراهانی بدلیل سکته قلبی، چشم از جهان  فروبست

- تجمع اهالی روستای آق‌مشهد ساری برای جلوگیری از وقف روستا و جنگل‌

- ادامه اعتراضات اهالی شهرستان های دشتی و تنگستان نسبت به فعالیت دوباره معدن سنگ مرمریت در کوه بیرمی

*ادامه اعتراضات کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به بلاتکلیفی شغلی و معیشتی

 همزمان با حضور 3 بهارستان نشین

روز شنبه 11 مرداد ماه همزمان با حضور 3 بهارستان نشین،کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه به تجمع اعتراضیشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی و معیشتی مقابل فرمانداری شهرستان شوش ادامه دادند.

امروز کارگران هفت تپه با سردادن شعارهایی رودررو با مجلس نشینان خشمشان را نسبت به عدم تعیین تکلیف با خصوصی سازی وسهامداران اختلاسگر شرکت وسکوت مصلحتی مسئولان طراز اول شهرستان شوش،استان خوزستان وکشوربنایش گذاشتند.

آخرین گزارشات رسانه ای شده تا پایان روز،حاکی از بهره برداری تبلیغی بهارستان نشینان حضور یافته درتجمع کارگران هفت تپه می باشد.

*تجمع اعتراضی کارگران کشت و صنعت شوشترنسبت به عدم پاسخگویی کارفرما به مطالباتشان واخراج یک همکار حق طلب مقابل فرمانداری

روزشنبه 11 مرداد،کارگران کشت و صنعت شوشتربرای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم پاسخگویی کارفرما به مطالباتشان واخراج یک همکار حق طلب دست به تجمع مقابل فرمانداری شهرستان شوشتر زدند.

یکی از کارگران حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: این تجمع به دلیل اعتراض به پرداخت نشدن حق کارگران و عدم تمکین کارفرما از رای اداره کار است که به نفع کارگران صادر شده است.

وی افزود: شرکت کشت و صنعت کارون بیمه و بازنشستگی و سنوات حدود 400 کارگر را به طور کامل پرداخت نکرده، به همین دلیل کارگران شکایتی را در اداره کار مطرح کردند.

وی اضافه کرد: بر اساس رای اداره کار، شرکت کشت و صنعت کارون ملزم به پرداخت حق کارگران است اما این شرکت نه تنها به رای عمل نکرده، بلکه یک همکار حق طلب را نیز اخراج کرده است.

*ادامه اعتراضات کارگران هپکو اراک نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی با تجمع در کارخانه و زیر پل بختیاری

روز شنبه 11 مرداد،جمعی از کارگران هپکو اراک برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی ابتدا در کارخانه وسپس زیر پل بختیاری نزدیک ریل قطار راه آهن اجتماع کردند.

بنا به گزارشات رسانه ای شده،2ماه حقوق کارگران کارخانه هپکو پرداخت نشده است وامنیت شغلیشان پادرهواست.

بنا بهمین گزارشات،هپکویی ها تجمعات اعتراضی این روزهایشان را بمثابه دست گرمی واخطار به مسئولان طراز اول استان مرکزی و کشور در راه دست یابی به مطالبات برحقشان مبنی بر تامین امنیت شغلی ومعیشتی اعلام کردند.

*اعتصاب وتجمع کارگران شرکت نفت سنگین قشم دراعتراض به سطح نازل حقوق وعدم پرداخت بموقعش

روز شنبه 11 مرداد، کارگران شرکت نفت سنگین قشم برای اعتراض نسبت به سطح نازل حقوق وعدم پرداخت بموقعش، دست از کار کشیدند و مقابل شرکت تجمع کردند.

*تجمع اعتراضی راننده های اتوبوس شهری کرمانشاه نسبت به عدم پرداخت مطالبات در ترمینال کاویانی

روز شنبه 11 مرداد، راننده های اتوبوس شهری کرمانشاه در ادامه اعتراضتشان نسبت به عدم پرداخت مطالبات مبنی بر پرداخت یارانه سال 98 و حق بیمه بیکاری به خاطر دو ماه تعطیلی در ایام شیوع ویروس کرونا دست به تجمع در ترمینال کاویانی کلانشهر کرمانشاه زدند.

قابل یادآوری است که پیش ازاین راننده های اتوبوس شهری کرمانشاه تجمعات اعتراضی را در همین رابطه مقابل شهرداری و استانداری کرمانشاه برپا کرده بودند.

*دیدار هیات مدیره تشکل های معلمان مریوان، سقز و زیویه و جمعی از کنشگران سنندج با حسین حسن خانی و یاسر امینی آذر در مهاباد

یاسر امینی آذر، معلم  کنشگرکه هم اکنون در مرخصی پنج روزه به سر می برد پیشتر به اتهام شرکت در تحصن سراسری معلمین به تحمل 15 ماه حبس محکوم و در اردیبهشت ماه بازداشت و جهت تحمل دوره محکومیت خود به زندان مهاباد منتقل شده بود.

حسین حسن خانی نیز معلم بازنشسته مهاباد است که در ابتدای ماه جاری بازداشت و پس از چند روز با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

*سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

رضا (محمد) کنگرانی فراهانی بدلیل سکته قلبی، چشم از جهان  فروبست

هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق

ثبت است بر جریده ی عالم دوام ما

رضا (محمد) کنگرانی فراهانی بدلیل سکته قلبی، چشم از جهان  فروبست

رضا فراهانی در سال ۱۳۶۰ - ۱۳۶۱ عضو هیات مدیره سندیکای کارگران خیاط تهران و حومه و در سال ۱۳۸۰ یکی از بنیانگذاران هیات موسسان سندیکاهای کارگری ایران بود. ایشان از کوشندکان سندیکای خیاط بود که سال‌ها برای بهبود شرایط کار و معیشت هم‌صنفی‌هایش تلاش کرد. این کوشنده سندیکایی دلسوخته همیشه برای آگاهی‌رسانی و تشکیل سندیکاهای مستقل کارگری آرام و قرار نداشت.

رضا فراهانی دلسوز کارگران بود و همیشه در نشست‌ها، محافل کارگری، دیدارها و مصاحبه‌ها تاکید می کرد که کارگران اگر امنیت شغلی، قدرت چانه زنی، رفاه و سلامتی می خواهند باید سندیکاهای کارگری مستقل را تشکیل بدهند، چرا که راه نجات و برون رفت از این استثمار خانمان سوز توسط صاحبان سرمایه اتحاد و همبستگی است و شعار معروف چاره رنجبران وحدت و تشکیلات است سر می داد.

مبارزات، فعالیت‌ها، نوشته‌ها و مصاحبه‌های این کارگر زحمتکش و حق‌طلب سندیکایی در تاریخ جنبش کارگری ایران ماندگار خواهد بود و نام ایشان در کنار پیشروان سندیکایی همچون علی رضا فرهادی و حسین سمنانی و... در تاریخ جنبش کارکری ایران به نیکی ثبت خواهد شد.

سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه درگذشت کوشنده‌ی سندیکایی آقای رضا (محمد) کنگرانی فراهانی را به عموم زحمتکشان سندیکایی، فعالین سندیکای و کارگری تسلیت می‌گوید.

یادش گرامی

راهش پر رهرو

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۱۱ مرداد ۹۹

*تجمع اهالی روستای آق‌مشهد ساری برای جلوگیری از وقف روستا و جنگل‌

روز شنبه 11 مرداد، اهالی روستای آق‌مشهد ساری برای رساندن صدای اعتراضشان نسبت به وقف روستا و جنگل‌ دست به تجمع زدند وبا برافراشتن پلاکاردها وگفتگوبا خبرنگار رسانه ای خواستار جلوگیری از وقف روستا و  5600 هکتار جنگل‌ شدند.

*ادامه اعتراضات اهالی شهرستان های دشتی و تنگستان نسبت به فعالیت دوباره معدن سنگ مرمریت در کوه بیرمی

روز شنبه 11 مرداد،  صدها نفر از هالی شهرستان های دشتی و تنگستان در استان بوشهربه تجمعاتشان برای اعتراض به فعالیت دوباره معدن سنگ مرمریت در کنار عمارت تاریخی شیرینه و بزرگترین چشمه آب شیرین منطقه ادامه دادند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com