اخباروگزارشات کارگری ٩ و ١٠ مرداد ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
July 31, 2020

اخباروگزارشات کارگری ٩ و ١٠ مرداد ماه ١٣٩٩

- آخرین اخبار از کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه:

+ادامه اعتراضات کارگران هفت تپه با تجمع مقابل فرمانداری وراهپیمایی درسطح شهر شوش

+توخالی در آمدن وعده و وعیدهای صاحب منصبان شهرستان،استان وکشور مبنی بر پرداخت مطالبات کارگران تا 10مرداد

+احضار یکی از کارگران نیشکر هفت تپه به دادگاه

- تجمع اعتراضی معلمان خرید خدمت استان اصفهان نسبت به بلاتکلیفی استخدامی ومعیشتی مقابل دفتر بهارستان نشینان استان

- اعتراض رانندگان مرکز بهداشت شهرستان ایرانشهر نسبت به عدم پرداخت 4 ماه مطالباتشان

- بیانیه کانون صنفی معلمان ایران(تهران) در اعتراض به حکم صادر شده برای محمدتقی‌فلاحی دبیر کانون صنفی معلمان ایران(تهران)از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب

- تجمع اعتراضی اهالی دهستان پشتنگ زهاب و مجتمع  الیاسی سرپل نسبت به نداشتن آب آشامیدنی مقابل فرمانداری شهرستان پل ذهاب

- تجمع اعتراضی صدها نفر از اهالی شهرستان های دشتی و تنگستان نسبت به فعالیت دوباره معدن سنگ مرمریت در کوه بیرمی

- مرگ ومصدومیت 3 کارگر شهرداری تهران حین کاردرپل سید خندان براثر تصادف

- جان باختن یک کارگرجوان در حادثه ریزش آوار اصفهان

*آخرین اخبار از کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه:

+ادامه اعتراضات کارگران هفت تپه با تجمع مقابل فرمانداری وراهپیمایی درسطح شهر شوش

+توخالی در آمدن وعده و وعیدهای صاحب منصبان شهرستان،استان وکشور مبنی بر پرداخت مطالبات کارگران تا 10مرداد

+احضار یکی از کارگران نیشکر هفت تپه به دادگاه

+ادامه اعتراضات کارگران هفت تپه با تجمع مقابل فرمانداری وراهپیمایی درسطح شهر شوش

روزهای پنج شنبه وجمعه(9 و 10 مرداد)، کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه به تجمعشان مقابل فرمانداری وراهپیمایی در خیابان های شهر شوش ادامه دادند تا به مسئولان طرازاول شهرستان شوش،استان خوزستان وکشور اعلام کنند که در راه دستیابی به مطالباتشان مبنی بر پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه وپایان دادن به بلاتکلیفی شغلی با تعیین تکلیف نهایی با خصوصی سازی وسهامداران شرکت و بازگشت بکار همکاران حق طلب اخراجیشان قصد کوتاه آمدن ندارند.

+توخالی در آمدن وعده و وعیدهای صاحب منصبان شهرستان،استان وکشور مبنی بر پرداخت مطالبات کارگران تا 10مرداد

بنا به گزارشات رسانه ای شده و گوش کرکننده صاحب منصبان کشوری و منطقه ای و قول و تعهد کارفرمایان هفت تپه قراربود حقوق معوقه کارگران تا 10 مرداد پرداخت شود که بازهم وعده و عیدها توخالی در آمد.

+احضار یکی از کارگران حق طلب نیشکر هفت تپه به دادگاه

براساس گزارش منتشره در شبکه های اجتماعی،یکی از کارگران نیشکر هفت تپه بنام حسن کهنکی باید روز یکشنبه 12 مرداد99 جهت تفهیم اتهام نسبت به «اخلال در نظم عمومی» در دادگاه شوش  حضور بهم رساند.

*تجمع اعتراضی معلمان خرید خدمت استان اصفهان نسبت به بلاتکلیفی استخدامی ومعیشتی مقابل دفتر بهارستان نشینان استان

روز جمعه 10 مرداد،جمعی از معلمان خرید خدمت استان اصفهان برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی استخدامی ومعیشتی دست به تجمع مقابل دفتر بهارستان نشینان این استان زدند.

یکی از معلمان حاضر درتجمع با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون دو ماه حقوق دریافت کرده به خبرنگار رسانه ای  گفت: با دریافت این میزان حقوق، در تنگنای مالی قرار گرفته است.

یکی دیگر از معلمان هم با اشاره به اینکه از سال 93 وارد این طرح شده گفت: امسال قرار است آموزش و پرورش 28هزار نفر را با آزمون، استخدام کند بدون اینکه معلمان خرید خدمات با سال‌ها سوابق کاری و تجربه در این آزمون حضور داشته باشند.

معلم دیگری علت این تجمع را مشکلات معیشتی بیان کرد و گفت: امید داریم که مسئولان پاسخگوی مشکلات شان باشند.

*اعتراض رانندگان مرکز بهداشت شهرستان ایرانشهر نسبت به عدم پرداخت 4 ماه مطالباتشان

روز پنج شنبه 9 مردادماه، رانندگان مرکز بهداشت شهرستان ایرانشهر صدای اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت 4 ماه مطالباتشان،بلندکردند.

این رانندگان که خودرو متعلق به خودشان بوده وعهده دار استهلاک و سوخت آن نیز می باشند به خبرنگاریک رسانه محلی گفتند:با وجود شیوع ویروس کرونا شیفت کاری ما به 11 ساعت افزایش یافته که کادر اجرا در دو نوبت صبح و عصر به مرکز بهداشت مراجعه می کنند و ما مشغول سرویس دهی هستیم.

آنها افزودند:با شرایط پیش آمده و وضعیت نابسمان اقتصادی، استهلاک خودرو، مخارج زندگی، قسط و اجاره ها حقوق ما چهار ماه تاخیر دارد و از آنجایی که هیچ منبع درآمدی نداریم باعث وضعیت بد معیشتی ما شده است.

*بیانیه کانون صنفی معلمان ایران(تهران) در اعتراض به حکم صادر شده برای محمدتقی‌فلاحی دبیر کانون صنفی معلمان ایران(تهران)از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب

اصل ۲۶ قانون اساسی:

احزاب، جمعیت‌ها، انجمن‌های سیاسی و صنفی و انجمن‌های اسلامی یا اقلیتهای دینی شناخته شده آزادند، مشروط به این که اصول استقلال، آزادی، وحدت ملی، موازین اسلامی و اساس جمهوری اسلامی را نقض نکنند. هیچ‌کس را نمی‌توان از شرکت در آنها منع کرد یا به شرکت در یکی از آنها مجبور ساخت.

بار دیگر شاهد صدور حکم ناباورانه دیگری، برای اعضای کانون صنفی معلمان ایران هستیم.

این اولین بار نیست که اعضای کانون صنفی معلمان در سراسر کشور مورد بازجویی و احکام سنگین قضایی قرار میگیرند و متاسفانه گویی پایان هم  ندارد!

محمدتقی فلاحی دبیر متین کانون صنفی معلمان تهران با یورش ماموران به خانه‌اش در ۱۹ بهمن سال گذشته بازداشت می‌شود، وسایل ارتباطی او ضبط و پس از حدود یک هفته با قید وثیقه بطور موقت آزاد می‌شود.

 و در ماه جاری (مرداد ماه)، طی حکمی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، در حالی به دو سال حبس محکوم می شود که به گواه بسیاری از فعالان مدنی و صنفی معلمان، ایشان همواره در جهت راهبردهایی کاربردی و بدور از هیجانات، و بر اساس قوانین مدون در جهت نیل به اهداف عالی و ارزنده آموزشی کشور تلاش ‌کرده و هرگز از مسیر عقلانیت خارج نشده است.

دبیر کانون صنفی معلمان تهران در طول دوران فعالیت صنفی خود بر مسیر کار جمعی گام برداشته و شاکله و هدف همه‌ فعالیت او با آرا، نظرات و تصمیمات دیگر اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران همراستا بوده است. بدون شک اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران اتهام وارده به ایشان را با استناد به قانون اساسی - از جمله اصل ۲۶ -  بی اساس می‌دانند.

محمد تقی فلاحی دبیر آرام کانون صنفی بااتهام اجتماع و تبانی از طریق شرکت درتشکل قانونی کانون صنفی معلمان به دوسال حبس محکوم می‌شود. درحالی که اصل۲۶ قانون اساسی کشور به صراحت این حق را برای همه محفوظ می دارد. دستگاه و ضابطین قضایی قبل از آنکه جرمی را به گروه یا فردی منتسب کنند، باید به قوانین پایه ای کشور رجوع و بر اساس و محوریت آن تصمیم گیری کنند. مگر آنکه عده ای با طرح اتهامات خلاف قانون، خود را فراتر از قانون و مرجع تام الاختیار بدانند.

واضح است با اتهامی که به ایشان نسبت داده شده است همه‌ اعضای کانونهای صنفی و همه تشکلهای مستقل صنفی و مدنی و همه احزاب و سازمانها چون جناب فلاحی محکوم هستند و بر اساس این دیدگاهِ مسئولان قضایی و حاکمیت، همه‌ حرکت‌هایی که کاستی‌ها و قصور سیستم موجود را آشکار کنند، مجرمند و لایق اعدام و زندان و شلاق ... !!!

محمدتقی فلاحی در حالی به دوسال حبس محکوم می شود که فعالان صنفی در سراسر کشور بارها شاهد صدور احکام این‌چنینی بوده‌اند و این‌روزها شدت صدور احکام اعدام ،زندان ،شلاق ‌و...  بیشتر از گذشته برای فعالان مدنی و صنفی جایز شمرده می‌شود. احکامی که بازخورد عکس در جامعه داشته و بجای ایجاد فضای خفقان، بسیاری از همکاران و فعالان صنفی عرصه آموزش را برمسیر حق و حقیقت استوارتر کرده است.

کانون صنفی معلمان تهران اعلام می‌کند که با وجود فشارهایی که بر جامعه مدنی و نهادهای صنفی وارد می‌شود، این نهادها همچنان در جهت ارزش‌گذاری به قانون و اعتلای جامعه معلمان و آموزش کشور تلاش خواهد کرد و از برخوردهای اعمال شده هراس و بیمی نداشته و ندارد.

کانون صنفی معلمان تهران با تمام توان،از فعالیت‌های دبیر خود جناب #محمدتقی‌فلاحی دفاع کرده و اعلام می‌نماید ایشان هیچ فعالیتی بر خلاف تصمیمات و نظرات کانون صنفی معلمان تهران نداشته و همواره بر مسیر قانون گام برداشته است.

کانون صنفی معلمان ایران(تهران) بار دیگر صدور این قبیل احکام ظالمانه برای فعالان صنفی و مدنی را بشدت محکوم می‌کند و به مردم ایران و معلمان این سرزمین اعلام می دارد همچنان برای رسیدن به حقوق صنفی و بر حق دانش‌آموزان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته‌ ادامه خواهد داد و از قوه قضایی کشور می‌خواهد به قوانین کشور احترام بگذارد و با بصیرت بیشتر اتهامات را بررسی، سپس حکم صادر کند.

۹۹/۵/۱۰

کانون صنفی معلمان ایران( تهران)

*تجمع اعتراضی اهالی دهستان پشتنگ زهاب و مجتمع  الیاسی سرپل نسبت به نداشتن آب آشامیدنی مقابل فرمانداری شهرستان پل ذهاب

روز پنج شنبه 9 مرداد همزمان با سفر معاون و نماینده وزیرنیرو به همراه معاونین استاندار و شهریارحیدری بهارستان نشین  حوزه قصرشیرین ، سرپل زهاب و گیلانغرب ،جمعی از اهالی دهستان پشتنگ زهاب و مجتمع  الیاسی سرپل برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به نداشتن آب آشامیدنی دست به تجمع مقابل فرمانداری شهرستان پل ذهاب زدند وبرای راه را بر ورودشان به ساختمان فرمانداری بستند تاخشمشان را نمایان کنند.

*تجمع اعتراضی صدها نفر از اهالی شهرستان های دشتی و تنگستان نسبت به فعالیت دوباره معدن سنگ مرمریت در کوه بیرمی

عصرروز پنج شنبه 9 مرداد، صدها نفر از هالی شهرستان های دشتی و تنگستان در استان بوشهر برای اعتراض نسبت به فعالیت دوباره معدن سنگ مرمریت در کنار عمارت تاریخی شیرینه و بزرگترین چشمه آب شیرین منطقه تجمع کردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 10 مرداد،روزپنجشنبه 9 مرداد ماه بیش از 500 نفر از اهالی شهرستان‌های دشتی و تنگستان برای جلوگیری از فعالیت معدن سنگ مرمریت که در کنار عمارت تاریخی "شیرینه" و بزرگترین آبشخور شیرین حیات وحش منطقه آغاز به فعالیت کرده است به نشانه اعتراض در کوه بیرمی تجمع کرده بودند.

*مرگ ومصدومیت 3 کارگر شهرداری تهران حین کاردرپل سید خندان براثر تصادف

ظهرروز جمعه 10 مرداد،براثرتصادف یک خودروی سواری وبرخوردش با 3کارگر شهرداری تهران حین کار در پل سید خندان یک کارگردردم جان باخت ودوکارگر دچار مصدومیت وبه بیمارستان منتقل شدند.

*جان باختن یک کارگرجوان در حادثه ریزش آوار اصفهان

صبح روز جمعه 10 مرداد،یک کارگر 35 ساله حین کاردر خیابان میرزاطاهر اصفهان براثر ریزش آوار ومدفون شدن زیرش در دم جانش را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com