اخباروگزارشات کارگری ٨ مرداد ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
July 30, 2020

اخباروگزارشات کارگری ٨ مرداد ماه ١٣٩٩

- دامنه داتر شدن اعتراضات کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه

خنثی کردن توطئه کارفرما برای خروج اموال شرکت جهت فروش با تجمع  مقابل درب ترابری

بند وبست هیئت اعزامی از بهارستان با اعضای شورای وابسته به دولت و خانه کارگر

- تجمع اعتراضی کارکنان جانباز صنعت نفت نسبت به فیش حقوقی منفی مقابل ساختمان وزارت نفت ودخالت نیروی انتظامی

- اعتصاب کارکنان بیمارستان هاشمی رفسنجانی ریگان دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق ومطالبات

- سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

تایید حکم سه سال زندان برای کیوان صمیمی از بازداشت‌شدگان روز جهانی کارگر ازسوی شعبه ۳۶دادگاه تجدیدنظر انقلاب را محکوم می‌کنیم 

- کمیته ی پیگیری ایجاد تشکل های کارگری ایران :سوء قصد به جان فعالان سیاسی را محکوم می کنیم

- کانون نویسندگان ایران:میلاد جنت آزاد شد

- بیهوشی یکی از کارگران شرکت خدمات بندری و دریایی کاوه دربندرامام ‌براثر گرمازدگی

دامنه دارتر شدن اعتراضات کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه

خنثی کردن توطئه کارفرما برای خروج اموال شرکت جهت فروش با تجمع  مقابل درب ترابری

بند وبست هیئت اعزامی از بهارستان با اعضای شورای وابسته به دولت و خانه کارگر

روز چهارشنبه 8 مرداد در هوای شرجی وگرمای طاقت فرسای استان خوزستان، کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه با تعداد بیشتری نسبت به چند روز گذشته به تجمع مقابل فرمانداری وراهپیمایی در سطح شهر شوش ادامه دادند تا اعتراضشان را نسبت به سکوت مصلحتی مسئولان طرازاول شهرستان،استان وکشوربنمایش بگذارند ودر ضمن خشمشان را به توطئه های پشت پرده آنها منجمله بند وبست هیئت اعزامی از بهارستان با اعضای شورای وابسته به دولت و خانه کارگرنمایان کنند.

امروز همچنین جمعی از کارگران هفت تپه بعد از اطلاع یافتن از اقدام کارفرما مبنی بر خروج مایلرهای مجتمع و فروش آنها، با تجمع مقابل درب ترابری مانع  از خروج اموال شرکت شدند.

*تجمع اعتراضی کارکنان جانباز صنعت نفت نسبت به فیش حقوقی منفی مقابل ساختمان وزارت نفت ودخالت نیروی انتظامی

روز سه شنبه 7 مرداد،جمعی از کارکنان جانباز صنعت نفت برای اعتراض به فیش حقوقی منفی مقابل ساختمان وزارت نفت درتهران اجتماع کردند.این تجمع اعتراضی از ساعت 8 صبح آغاز وساعت 15 با مداخله نیروی انتظامی به پایان رسید.

برپایه گزارشات رسانه ای شده،فیش حقوقی تجمع کنندگان در ماه گذشته رقمی منفی ثبت شده است.به بیان دیگر این کارکنان شرکت ملی نفت به جای دریافت حقوق ماهیانه به این وزارتخانه بدهکار شد ند و علیرغم پیگیری‌های آنها طی چند روز گذشته پاسخی دریافت نکرده اند و به همین تصمیم به برپایی به تجمع مقابل وزارت نفت برای دست یابی به مطالباتشان گرفتند.

یکی از حاضرین درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت:چند روز پیش که فیش حقوقی به دست ما رسید دیدیم که رقم حقوق ما منفی ثبت شده است. پرس و جو کردیم به ما گفتند که ظاهرا شما به وزارت نفت بدهکار هستید و با توجه به میزان بدهی که دارید احتمالا تا دو ماه آینده نیز حقوق دریافتی شما صفر باشد.

بنابهمین گزارشات،هیچ یک از مسئولین وزارت نفت حاضر به پاسخگویی به تجمع کنندگان نشدند ودرنهایت نیروی انتظامی وارد صحنه شد وتجمع کنندگان را پراکنده کرد.

*اعتصاب کارکنان بیمارستان هاشمی رفسنجانی ریگان دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق ومطالبات

روز سه شنبه 7 مرداد، کارکنان بیمارستان هاشمی رفسنجانی شهرستان ریگان دراستان کرمان برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق ومطالبات دست از کارکشیدند.

یکی ازتجمع کنندگان به خبرنگاریک رسانه محلی گفت:در روزهای سخت کرونایی ما از جان خود گذشته و در حال خدمت رسانی با تمام فراز و نشیب و کاستی ها هستیم، اما برای تهیه مخارج خود و خانواده به پول نیاز داریم.

وی افزود: با وجود همه کاستی ها و نبود امکانات مناسب بهداشتی و حفاظت فردی در بیمارستان به کار خود با تمام توان ادامه خواهیم داد اما با عدم توجه مسئولین ذیربط روحیه ما و همکاران به شدت ضعیف شده است.

*سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

تایید حکم سه سال زندان برای کیوان صمیمی از بازداشت‌شدگان روز جهانی کارگر ازسوی شعبه ۳۶دادگاه تجدیدنظر انقلاب را محکوم می‌کنیم 

کیوان صمیمی از فعالان روزنامه نگار و سیاسی است که هم در رژیم گذشته و هم در جمهوری اسلامی در زندان بوده و همیشه  درجهت دفاع از فعالان کارگری و دانشجویی و معلمان و مدافعین جامعه مدنی در کنار حق‌خواهان و حق‌طلبان بوده و از هیچ کمکی در تقویت جامعه مدنی دریغ نکرده است، صمیمی ۷۲ سال سن دارد اما میان‌سالی هم نتوانست روحیه مبارزه طلبی و حق خواهی را در ایشان خاموش کند،  بطوری که در آخرین اظهار نظر در مورد تائید حکم سه سال زندان گفته است.   هیچ وقت از گفتن حق منصرف نشده ام و پس از تحمل این سه سال زندان هم چنانچه زنده بمانم ، منصرف نخواهم شد

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه تایید حکم سه سال زندان کیوان صمیمی و همچنین تمامی احکام دادگاههای انقلاب که علیه  کارگران، معلمان، دانشجویان، بازنشستگان و فعالان صنفی و مدنی محکوم می‌کند. از نظر این سندیکا احکامی که علیه تلاشگران جامعه مدنی صادر می‌شود در واقع چراغ سبزی برای ادامه روند ناکارآمدی مدیریتی در کشور و گسترش فقر وفساد در جامعه می‌باشد و برای داشتن جامعه‌ای عاری از فساد و رانت مافیای،  اتحاد و همبستگی تمامی تشکل‌های مستقل کارگری و صنفی (معلمان ودانشجویان و روزنامه نگاران و پرستاران و....)  لازم می‌باشد.

*کمیته ی پیگیری ایجاد تشکل های کارگری ایران :سوء قصد به جان فعالان سیاسی را محکوم می کنیم

کارگران و مردم آزاده

بنا به گزارش اتحادیه ی آزاد کارگران ایران:"درتاریخ99/5/5

ساعت11صبح، یکی از زندانیان در داخل بند8،به جعفرعظیم زاده حمله کرده ونیز در یک روز 2بار به او حمله شده و مسئولین نیز کوچکترین عکس العملی نشان نداده اند."

ما معتقدیم که حفظِ سلام جسمی و روانی کلیه ی زندانیان بر عهده ی قوه ی قضائیه است.

سوءقصد به جان این فعال سیاسی و کارگری که در 2نوبت و در یک روز انجام گرفته ، با اطلاع و هماهنگی کامل با مسئولین زندان بوده و توطئه ایی از پیش طراحی شده ،می باشد.

این قبیل اقدامات ایذائی در جهت به سکوت کشاندن زندانیان و بعضآ، حذف فیزیکی آنان می باشد.

ما کارگران این توطئه شوم و ضد انسانی را قویآ محکوم می کنیم.

99/5/7

*کانون نویسندگان ایران:میلاد جنت آزاد شد

میلاد جنت شاعر، مترجم و عضو کانون نویسندگان ایران موقتا آزاد شد.

شب گذشته میلاد جنت با کفالت ۸۵ میلیون تومانی به‌طور موقت از بازداشتگاه اوین آزاد شد. او روز ۲۴ تیر با یورش ماموران امنیتی به خانه‌اش بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل  شده بود. به گفته‌ی یک فرد مطلع اتهام‌های او "تبلیغ علیه نظام" و "ارتباط با گروه‌های مارکسیستی و کمونیستی" است. فرد مطلع همچنین گفت به میلاد گفته شده که یکی – دو ماه دیگر برای ادامه بازجویی احضارش می‌کنند.

*بیهوشی یکی از کارگران شرکت خدمات بندری و دریایی کاوه دربندرامام ‌براثر گرمازدگی

روزچهارشنبه 8 مرداد، یکی از کارگران شرکت خدمات بندری و دریایی کاوه دربندرامام درحین کار تخلیه و بارگیری در منطقه ویژه اقتصادی بندر‌امام‌  بر اثر شدت گرما، دچار گرمازدگی وبیهوش وتوسط همکارانش به مرکزدرمانی جهت مداوا منتقل شد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com