خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام در اصفهان دست به تجمع زدند + روز چهل و پنجم اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

حزب كمونيست كارگرى ايران
July 30, 2020

خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام  در اصفهان دست به تجمع زدند

حکومت گفته است ممکن است تا ساعت یک نیمه شب آنها را اعدام کنیم

فورا باید دست به کار شویم

 

 

صبح امروز چهارشنبه ۸ مرداد خانواده های پنج زندانی محکوم به اعدام همراه با دوستانشان و جمعی از مردم اصفهان در مقابل دادگستری نیکبخت این شهر دست به تجمع زدند و در حالیکه پلاکاردی که روز آن نوشته شده بود #اعدام_نکنید در دست داشتند، به احکام اعدام عزیزان خود اعتراض کردند. پنج محکوم به اعدام از روز قبل تا کنون تماسی با خانواده های خود نداشته اند.

 

طبق گزارشی که از یکی از شرکت کنندگان این تجمع دریافت کرده ایم رئیس زندان ضمن حضور در جمع آنها، تهدید کرده است که در صورت ادامه تجمع، آنها را بازداشت می‌کند. او وقیحانه گفته است اگر با رسانه‌ای مصاحبه کنید و یا اینجا فیلم بگیرید محکومین به اعدام را اعدام می‌کنیم و شما را هم دستگیر می‌کنیم. خانواده‌های زندانیان و تجمع کنندگان به تهدیدات وی توجهی نکرده و به تجمع ادامه دادند. مزدوران حکومت به ضرب و شتم معترضین پرداختند اما خانواده‌ها می‌گویند عزیزان ما بی‌گناهند و کاری نکرده‌اند. دادگاه علنی تشکیل دهید و رسانه‌ها هم امکان شرکت داشته باشند تا همه ببینند که عزیزان ما بی‌گناهند. به خانواده‌ها گفته شده که تا ساعت یک نیمه شب اجرای حکم اعدام یا بخشش! را اعلام خواهند کرد. تماس زندانیان با خانواده ‌های آنها را نیز از دیروز قطع کرده‌اند.

 

لازم به یادآوری است که دیوان عالی کشور پنج نفر از معترضی دیماه ۹۶ در خمینی شهر را به نام محمد بسطامی، مهدی صالحی قلعه شاهرخی، هادی کیان، مجید نظری کندری و عباس محمدی را به اعدام محکوم کرده است.

 

باید فوراً کاری کرد. خطر اعدام جدی است. علاوه بر آکسیون‌های اضطراری باید در تماس با پارلمان ها و دولت های غربی از آنها خواست جمهوری اسلامی را برای جلوگیری از اعدام این جوانان تحت فشار قرار دهند.

 

اجرای احکام اعدام سه نفر در تهران را متوقف کردیم. جلو اعدام این پنج جوان را هم می‌توانیم بگیریم.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۸ مرداد ۱۳۹۹، ۲۹ جولای ۲۰۲۰

+++

 
 

هفت تپه: شماره ٥١

روز چهل و پنجم اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه 

 

کارگران نیشکر هفت تپه علیرغم چهل و پنج روز اعتصاب و اعتراض، هنوز پاسخی روشن به خواستهای بحق خود نگرفته اند و متحدانه به اعتصاب خود ادامه میدهند. امروز ٨ مرداد کارگران نیشکر هفت تپه در روز ۴۵ از اعتصابشان مقابل فرمانداری تجمع کرده و سپس در خیابانهای شهر راهپیمایی کردند و شعار دادند. در این روز کارگران با فریاد یک صدای هفت تپه، هفت تپه و شعارهایی چون کارگر می میرد، ذلت نمی پذیرد، شریعتی حیا کن هفت تپه را رها کن صدای اعتراضشان را به دستگاه چپاول و غارت مافیایی در این مجتمع کارگری بلند کرده و بر خواستهایشان تاکید کردند. کارگران خواستار پرداخت فوری طلبهای همه بخش ها، تمدید دفتر چه های بیمه ، توقف اجاره دادن زمین های کشت و توقف سیاست به تعطیلی کشاندن هفت تپه، اخراج مدیران سابق بازگردانده به کار، بازگشت به کار اسماعیل بخشی و دیگر همکاران اخراجی خود و در راس همه خلع ید از بخش خصوصی این بخش مافیایی دزد حاکم در شرکت شدند. کارگران نیشکر هفت تپه با تصمیم گیری شورایی در مجمع عمومی شان و متحد و قدرتمند ایستاده اند. از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه باید وسیعا حمایت کرد.

 

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٨ مرداد۱۳۹۹، ٢٩ ژوئیه ۲۰۲۰


اطلاعیه خبری

 

آغاز اعتصاب در میدان نفتی آزادگان شمالی و  دو خبر اعتراضی دیگر

 

-روز ٨ مرداد تمامی کارکنان میدان نفتی آزادگان شمالی در اعتراض به پیشنهاد دستمزد پایین از جانب شرکت ایران افق  دست از کار کشیدند.

 

- روز ٧ مرداد  کارگران کنتورسازی قزوین در اعتراض به عدم پرداخت ٢٦ ماه مزد و دیگر طلبهایشان مقابل استانداری قزوین تجمع کردند. تجمع قبلی آنها در ٣١ تیر بود. این کارگران چندین سال است که با واگذاری به بخش خصوصی و تشدید بساط دزدی و چپاول  در شرکت با چنین معضلاتی روبر هستند و در اعتراض به آن بارها تجمع کرده اند.

 

- روز سه شنبه ۷ مرداد کارگران شهرداری سریش‌آباد در شهرستان قروه استان کردستان برای پنجمین بار، در اعتراض به عدم پرداخت ٤ ماه مزد دست به اعتصاب زدند و مقابل ساختمان این شهرداری اجتماع کردند. اعتراضات کارگران شهرداری ها بر سر تعویق پرداخت دستمزدها و قراردادهای موقت کاری و عدم اختصاص امکانات لازم پیشگیری از بیماری مرگبار کرونا گسترده تر شده و طی دو هفته اخیر در بیش از هجده شهر کارگران شهرداری دست به اعتصاب زده اند.

 

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٨ مرداد۱۳۹۹، ٢٩ ژوئیه ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com