اخباروگزارشات کارگری ٧ مرداد ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
July 29, 2020

اخباروگزارشات کارگری ٧ مرداد ماه ١٣٩٩

- کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه درراه دستیابی به مطالباتشان سر باز ایستادن ندارند

- ادامه اعتراضات کارگران کارخانه کنتورسازی ایران نسبت به بلاتکلیفی معیشتی وشغلی و وعده های پوچ مسئولان با تجمع دوباره مقابل استانداری قزوین

- ادامه اعتراضات کارگران بیکارشده کارخانه سیمان لوشان نسبت به عدم تحقق وعده بازگشت به کاروبی خیالی مسئولان شهرستان

- اعتصاب  وتجمع کارگران شهرداری سریش‌آباد دراعتراض به عدم پرداخت 4 ماه حقوق و وعده های توخالی مسئولان

- کارزار اعتراضی علیه واگذاری 5600 هکتار از اراضی جنگلی استان مازندران

- بیانیه تشکلها و گروه های کارگری، دانشجویی، بازنشستگان و فعالین حقوق کودک در رابطه با تائید حکم اعدام 5 نفر از شرکت کنندگان در اعتراضات دیماه 96.

- تایید حکم 3 سال حبس کیوان صمیمی در دادگاه تجدیدنظر

- محکومیت محمد فلاحی دبیرکل کانون صنفی معلمان تهران به 2 سال حبس تعزیری

- جان باختن کارگرجوان اداره برق گرمسار براثر برق‌گرفتگی

- له شدن کارگر یک کارخانه شهرک صنعتی اشترجان زیرقطعه آهن سنگینی

- جان باختن کارگر تاسیسات مخازن و ذخیره‌سازی بندرماهشهربراثر گرمازدگی

*کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه درراه دستیابی به مطالباتشان سر باز ایستادن ندارند

روز سه شنبه 7 مرداد، کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه با تجمع مقابل فرمانداری وراهپمایی در خیابان های شهرستان شوش نشان دادند که درراه دستیابی به مطالباتشان سر باز ایستادن ندارند.

آنها با برافراشتن پلاکاردها،سردادن شعارها وایراد سخنرانی وتاکید برحفظ اتحاد کارگران اعلام کردند تا رسیدن به تمامی مطالباتشان ازجمله خلع ید بخش خصوصی از هفت تپه به اعتصاب،تجمع وراهپیمایشان ادامه خواهند داد.

*ادامه اعتراضات کارگران کارخانه کنتورسازی ایران نسبت به بلاتکلیفی معیشتی وشغلی و وعده های پوچ مسئولان با تجمع دوباره مقابل استانداری قزوین

کارگر کارخانه کنتورسازی ایران: بارها مطالبات خود را بیان و پیگیری کردیم، اما متاسفانه هیچ مسئولی پاسخگوی ما نیست و تا به امروز مشکلات ما حل نشده باقی مانده است.

روزسه شنبه 7 مرداد، کارگران کارخانه کنتورسازی ایران درادامه اعتراضاتشان نسبت به بلاتکلیفی معیشتی وشغلی و وعده های پوچ مسئولان دست به مقابل استانداری قزوین زدند تا یکبار دیگر حق طلبیشان را به رخ مسئولان طراز اول استان وکشوربکشند.

یکی از کارگران تجمع کننده به خبرنگار یک رسانه محلی گفت: چند روز پیش+ نیز در مقابل استانداری تجمع کردیم تا شاید مسئولان به خود بیایند و فریادرس مشکلات ما باشند؛ اما متاسفانه این تجمع هیچ نتیجه‌ای نداشت.

وی افزود: قرار شده بود مشکلات ما از سوی مسئولان قزوین پیگیری و حل شود، اما متاسفانه هیچ مسئولی پاسخگوی ما نیست.

این کارگر معترض ادامه داد: بارها و بارها صحبت‌های خود را به گوش مسئولان رسانده‌ایم تا شاید مشکلات ما و شرکت را حل کنند؛ اما این پیگیری‌ها مانند آب در هاون کوبیدن است.

وی تصریح کرد: از پیگیری‌ها و بیان مشکلات و تجمع در مقابل استانداری قزوین خسته شده‌ایم؛ اما تا زمانی که مطالبات خود را دریافت نکنیم، به این تجمعات ادامه خواهیم داد.

کارگر دیگری گفت: مشکلات کارگران کنتورسازی مسئله تازه‌ای نیست و کمتر کسی است که از مشکلات این شرکت آگاهی نداشته باشد.

وی عنوان کرد: ما با مشکلات مختلفی دسته و پنجه نرم می‌کنیم؛ بیمه یکی از مشکلات ماست و تقریبا از چهارماه گذشته حق بیمه‌ای به حساب ما توسط شرکت واریز نشده است تا بتوانیم از خدمات بیمه بیکاری استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: وعده‌هایی توسط برخی مسئولان استان قزوین در هفته گذشته داده شد، اما متاسفانه هنوز هیچ برنامه‌ای برای حل این موضوع صورت نگرفته است و ما همچنان بلاتکلیف هستیم.

+آخرین بارروز سه شنبه 31 تیرماه سال جاری، کارگران کارخانه کنتورسازی ایران برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به ادامه بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و توخالی درآمدن وعده و وعیدهای مسئولین دست به تجمع مقابل استانداری قزوین زدنه بودند.

*ادامه اعتراضات کارگران بیکارشده کارخانه سیمان لوشان نسبت به عدم تحقق وعده بازگشت به کاروبی خیالی مسئولان شهرستان

روز دوشنبه 6 مرداد، کارگران بیکارشده سیمان لوشان درادامه اعتراضاتشان نسبت به عدم تحقق وعده بازگشت به کار از سوی خریدار کارخانه وبی خیالی مسئولان شهرستان دست به تجمع مقابل دفتر امام جمعه لوشان زدند.

قابل یاد آوری است که این کارگران روز یکشنبه ۵ مرداد، برای منعکس کردن صدای اعتراضشان مقابل ورودی معدن سنگ آهک تخت آسمان سیمان لوشان تجمع کرده بودند.

درهمان تاریخ تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند:مرداد ماه سال 92 بعد از اعلام تعطیلی کارخانه سیمان لوشان و بیکاری شمار زیادی از کارگران، همچنان 67 نفر منتظر بازگشت به کار خود هستند.

 این کارگران افزودند:از سال 95 که این کارخانه با همه تجهیزات به همراه یک معدن بزرگ سنگ آهک به یک پیمانکار سنگ فروخته شد، خریدار  متعهد شد همه آنها را در این مجموعه مشغول کند که تا امروز و بعد از گذشت 4 سال، هنوز وعده کارفرما محقق نشده و او نیروی کار خود را از استان‌های دیگر جذب کرده است.

کارگران این واحد صنعتی تعطیل شده،اضافه کردند: خریدار در حین واگذاری موظف شده بود در ازای استخراج معادن سنگ آهک، یک صنعت جدید در جوار معدن ایجاد و کارگران بیکار شده کارخانه را مشغول به کار کند، اما چند سال است پیمانکار؛ از معادن سنگ این کارخانه در حاشیه شهر لوشان (کوه‌های آسمانسرا) سنگ (تراورتن) استخراج می‌کند اما طبق وعده‌ای که به شورای تامین شهرستان رودبار و سهامداران سابق کارخانه حین واگذاری داده بود، اقدامی در جهت راه‌اندازی کامل واحد جدید و اشتغال نیمی از کارگران بیکار شده در واحد صنعتی صورت نمی‌دهد.

کارگران بیکارشده کارخانه سیمان لوشان ادامه دادند: سال‌ها در این کارخانه زحمت کشیده‌ایم و به دلیل مهیا نبودن شرایط کار در منطقه همچنان با چند سر عائله بیکار هستیم. چرا باید یک سرمایه‌دار غیربومی با نادیده گرفتن شرایط زندگی ما کارگران قدیمی و بومی، نیروی کار غیربومی از استان‌های اصفهان، یزد و کرمان .. جذب  کارخانه کند؟

کارگران با بیان اینکه خواسته کارگران باقیمانده سیمان لوشان اجرای تعهداتی است که خریدار کارخانه مطابق قانون در برابر کارگران متعهد شده است، اضافه کردند: آنچه مشخص است مسئولان شهرستانی موقع واگذاری اهلیت بخش خصوصی را برای اشتغال دوباره کارگران تضمین نکرده بودند.

*اعتصاب  وتجمع کارگران شهرداری سریش‌آباد دراعتراض به عدم پرداخت 4 ماه حقوق و وعده های توخالی مسئولان

روز سه شنبه 7 مرداد برای پنجمین بار، کارگران شهرداری سریش‌آباد در شهرستان قروه استان کردستان برای اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق دست به اعتصاب زدند ومقابل ساختمان این شهرداری اجتماع کردند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،19 بهمن ماه سال گذشته بود که چهارمین اعتصاب کارگران شهرداری سریش آباد رقم خورد، اعتصابی که با وعده مدیرکل امور شهری استانداری کردستان برای پرداخت حقوق دو ماه در عرض یک هفته پایان یافت، وعده‌ای که به گفته کارگران معترض فقط همان حقوق دو ماه پرداخت شد و از عید به بعد هیچ مبلغی پرداخت نکرده‌اند.

تجمع کنندگان گفتند:با توجه به وضعیت اقتصادی و پیش آمدن ویروس کرونا زندگی کردن سخت شده و درست نیست در این شرایط حق و حقوق ما را هم ندهند.

آنها افزودند:آخرین حقوق پرداخت شده آنها مربوط به اسفند ماه 98 بوده که آن هم به همین شیوه با اعتصاب پرداخت شد.

آنها ادامه دادند:مشکلات مالی وجود دارد و پرداخت نکردن حقوق انگیزه را از ما می‌گیرد. ما کاری به حواشی شهرداری و شورای شهر و مشکلات گذشته نداریم. ما فقط می‌خواهیم حقوقمان پرداخت شود.

*کارزار اعتراضی علیه واگذاری 5600 هکتار از اراضی جنگلی استان مازندران

بدین وسیله جمعی از دانشجویان استان مازندران از عموم مردم، بویژه جامعه‌ی دانشگاهی کشور درخواست دارد در کارزار اعتراضی علیه واگذاری 5600 هکتار از اراضی جنگل‌های منطقه‌ی آق‌مشهد استان مازندران شرکت نمایند:

مبتنی بر اخبار منتشر شده در رسانه‌های عمومی،‌5600 هکتار از اراضی جنگل‌های هیرکانی منطقه‌ی آق‌مشهد استان مازندران با رأی دیوان عالی کشور، بر اساس سندی به قدمت پنج قرن پیش از ملی شدن اراضی جنگلی کشور، تحت عنوان وقف به فردی بنام حسینعلی خادمی تخصیص داده شد.

بر این اساس مراتب اعتراض مطروحه بدین شرح بیان می‌شود:

- این رأی مصداق بارز غارت اموال عمومی است؛ هر چند این روند مختص به این اراضی نمی‌شود و سابقه‌ی اشکال مختلف تخصیص اموال عمومی به اشخاص وجود داشته است.

- نتیجه‌ی محتوم این واگذاری، تخریب زیست‌ بوم منطقه می‌‌باشد؛ این رأی امکان بهره‌برداری مخرب را قانونی می‌کند که صدمات جبران ناپذیری بر پوشش‌های گیاهی و حیات جانوری خواهد زد.       

در نتیجه فارغ از صحت سند، مشروعیتِ ساز و کار امور وقفی و قانونی بودن پروسه‌ی قضایی این واگذاری در تضاد با منافع عمومی و نابودی سرمایه‌ی همگانی است. این کارزار مشخصاً خواستار لغو این حکم می‌باشد.

لینک امضای پتیشن:

https://t.co/byQeniFhzp?amp=1

*بیانیه تشکلها و گروه های کارگری، دانشجویی، بازنشستگان و فعالین حقوق کودک در رابطه با تائید حکم اعدام 5 نفر از شرکت کنندگان در اعتراضات دیماه 96.

اجازه نمی دهیم دستگاه قضایی جان هیچ انسانی را  با هیچ بهانه ای بگیرد.

اعتراضات گسترده پس از حکم اعدام سه جوان معترض آبانماه که با مقاومت و همبستگی مردم در ایران و جهان براه افتاد، دستگاه قضایی را علیرغم میلش به عقب نشینی و توقف حکم مجبورساخت.

مردم وسیعا نشان دادند که  مخالف اعدام اند و در مقابل  سیاستهای  سرکوبگرانه حکومتها می ایستند ، حکومتهایی که  برای حفظ منافع و بقای خود چاره ای به جز سرکوب ندارند.

اما اینک قوه قضائیه خشمگین از اتحاد کم نظیرافکارعمومی و برای پیشگیری از تکرار این قدرت اجتماعی در حالیکه هنوز زمان اندکی از عقب نشینی اش نگذشته دوباره اقدام به صدور و تایید حکم مرگ 5 نفر دیگر را کرده است.

مهدی صالحی، هادی کیانی، محمد بسطامی، مجید نظری و عباس محمدی جوانان معترضی هستند که به جرم شرکت در اعتراضات مردمی دیماه 96 توسط دادگاه های اصفهان به اعدام محکوم شده و این احکام از سوی دیوان عالی کشور تایید شده است.

این یک جنگ آشکار میان مردم انساندوست جامعه با دستگاه قضایی بر سر مرگ و زندگی است.

 دستگاه قضایی با رویکرد قتل و کشتن برای ارعاب جامعه، در یک طرف  و اراده مردمی که مصمم در دفاع از زندگی اند، در طرف مقابل ایستاده اند.

ما با تکیه به قدرت اتحاد و همبستگی خود و با  حمایت افکار عمومی ‌جامعه  جهانی   به حمایت از جان جوانانمان  ادامه خواهیم داد و دیگر اجازه نمیدهیم  انسانهای معترض و خواهان برخورداری از زندگی انسانی توسط دستگاههای سرکوب، اعدام شوند.

اسارت انسانهای معترض و سیاسی در زندانها ، این امکان را به دستگاه‌های قضایی و مجریان قتل می دهد که بمنظور انتقام  یا پیشگیری از اعتراضات مردمی که خودشان وقوع آنرا هشدار داده اند،  جان زندانیان را بخطر اندازند!

بدینجهت علاوه بر اعتراض شدید و محکومیت احکام اعدام جوانان معترض دی ماه 96 و توقف بیقیدوشرط آن، خواهان آزادی فوری همه زندانیان سیاسی هستیم.

7/5/1399

1- اتحاد بارنشستگان ایران

2- انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه

3- سندیکای نقاشان البرز

4- شورای بازنشستگان ایران

5- شورای همبستگی کارگری

6- گروه 19 اسفند

7- گروهی از فعالین کارگری سقز

8- گروهی از فعالین لغو کار کودکان

9- تشکل مستقل دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان

10- دانشجویان دانشگاه آزاد نجف آباد

*تایید حکم 3 سال حبس کیوان صمیمی در دادگاه تجدیدنظر

حکم 3 سال حبس کیوان صمیمی در دادگاه تجدیدنظر بدلیل شرکت درتجمع روزجهانی کارگرسال 98 مقابل مجلس تحت لوای «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور»تاییدشد.

قابل یدآوری است که کیوان صمیمی اردیبهشت 98 درتجمع روزجهانی کارگرسال 98 مقابل مجلس

به مناسبت روز جهانی کارگر بازداشت و پس ازآزادی روز سه‌شنبه 26 فروردین ماه 99، دادگاه کیوان صمیمی به صورت غیابی برگزار وحکم 5 سال زندان به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و یک سال زندان هم بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی»

از طریق وبسایت قوه قضاییه به وی ابلاغ  شده بود.

بدنبال اعتراض این روزنامه نگاردادگاه برای بار دوم صبح روز دوشنبه 29اردیبهشت ماه در شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران، با حضور وی و وکلایش برگزار شد وی به 3سال حبس تعزیری محکوم کرد.

*محکومیت محمد فلاحی دبیرکل کانون صنفی معلمان تهران به 2 سال حبس تعزیری

محمد فلاحی دبیرکل کانون صنفی معلمان تهران در دادگاه بدوی به تحمل 2 سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم  که توسط شعبه 26 دادگاه انقلاب صادر شده بدوی است و امکان تجدیدنظر دارد.

*جان باختن کارگرجوان اداره برق گرمسار براثر برق‌گرفتگی

صبح روز سه شنبه 7 مرداد،یک کارگر 30 ساله اداره برق گرمسار حین کار دربالای تیر چراغ برق دچاربرق گرفتگی شد وهمانجا خشک شد وجان باخت.

*له شدن کارگر یک کارخانه شهرک صنعتی اشترجان زیرقطعه آهن سنگینی

یک کارگر کارخانه شهرک صنعتی اشترجان واقع درفلاورجان استان اصفهان براثر سقوط قطعه آهن سنگینی از دپوی آهن آلات بر رویش در دم جانش را ازدست داد.

*جان باختن کارگر تاسیسات مخازن و ذخیره‌سازی بندرماهشهربراثر گرمازدگی

روز سه شنبه 7 مرداد،یک کارگر شرکت تهران جنوب(تاسیسات مخازن و ذخیره‌سازی بندرماهشهر)بنام ابراهیم عرب‌زاده بر اثر شدت گرما دچار گرمازدگی شده و جان خود را از دست داد.

کارگران شرکت تهران جنوب واقع در جاده بندرمجیدیه شهرستان ماهشهر همه روزه در گرمای بی‌سابقه هوا از،ساعت  شش ونیم صبح تا شش ونیم عصر، در گرمای بی‌سابقه و زیر آفتاب سوزان در محل کار خود حاضر می‌شوند.این کارگران جمعه‌ها نیز الزاما تا ساعت 12ظهر در محل کار خود حاضر می‌شوند.

 

بنابه گزارشات رسانه ای شده، کارگران این شرکت در ایامی که استان خوزستان بیشترین دمای هوا را پشت سر می‌گذارد و کمیته بحران استان به کاهش ساعت کاری تاکید کرده بودند، اما 12 ساعت در روز را در محل کار با تحمل گرمای طاقت فرسا حضور پیدا کرده‌اند .

بنا بهمین گزارشات ،قبل از این حادثه از شرکت تهران جنوب به علت عدم تامین امکانات درمانی و کمک‌های اولیه از سوی مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهشهر شکایت شده بود، اما با این وجود مسئولان شرکت نسبت به این موضوع بی‌توجه بودند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com