حمله به جعفر عظیم زاده در زندان محکوم است , جان این فعال کارگری در خطر است

حزب كمونيست كارگرى ايران
July 28, 2020

حمله به جعفر عظیم زاده در زندان محکوم است

جان این فعال کارگری در خطر است

 

بنابر اطلاعیه منتشر شده از طرف اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز یکشنبه ۵ مرداد، جعفر عظیم زاده، رئیس هیات مدیریه این اتحادیه، مورد ضرب و شتم دو زندانی عادی در زندان اوین قرار گرفته است. بنابر این گزارش، حمله اول ساعت ۱۱ صبح داخل بند ۸ از سوی یک زندانی که قبل از این اتفاق جعفر عظیم زاده هیچ برخوردی با او نداشته است صورت گرفته است. حمله دوم حوالی غروب همانروز از سوی یک زندانی دیگر از بندی دیگر در محیط هواخوری زندان رخ داده است. طبق گزارش اتحادیه آزاد، در هیچیک از این حملات، مسئولین زندان عکس العملی از خود مبنی بر حفاظت از جعفر عظیم زاده و یا برخورد با ضاربین نشان نداده اند.

 

اتحادیه آزاد کارگران همچنین در گزارشی تکمیلی روز گذشته اعلام کرده است که ضارب صبح روز یکشنبه، که خود را "وابسته سابق به یکی از نهادهای امنیتی" معرفی کرده است، روز دوشنبه ۶ مرداد در حضور مسئولین زندان و تعدادی از زندانیان سیاسی در بند هشت بار دیگر به جعفر عظیم زاده فحاشی کرده و او را تهدید به قتل کرده است. در اینمورد نیز مسئولین زندان هیچ برخوردی نسبت به این شخص انجام نداده اند.

 

بنابر این گزارش، در اعتراض به این حملات، جمعی از زندانیان سیاسی و غیر سیاسی روز یکشنبه در افسر نگهبانی حضور یافته و خواهان رسیدگی فوری به این مساله شده اند. همچنین، جمعی از زندانیان سیاسی صبح روز دوشنبه با حضور در دفتر ریاست بند اعتراض خود را بیان داشته اند.

 

وقوع دو حمله طی یک روز علیه جعفر عظیم زاده و تهدید به قتل او و امتناع مسئولین زندان از برخورد با ضاربین و تضمین ایمنی او، طرح سازمانیافته نهادهای امنیتی علیه این فعال سرشناس کارگری است. جمهوری اسلامی، که علیرغم ۴۱ سال سرکوب و حبس فعالین و رهبران جنبش کارگری موفق نشده است جلوی مبارزات حق طلبانه کارگران را بگیرد، تلاش می کند به شیوه ای مافیائی با اجیر کردن عواملی از میان زندانیانٍ خطرناک، به فعالین کارگری و سیاسی دربند آسیب رسانده و حتی اگر بتواند آنها را به قتل برساند.

 

حزب کمونیست کارگری حمله به جعفر عظیم زاده در زندان توسط عوامل اجیر جمهوری اسلامی و نگهداری زندانیان خطرناک در کنار سایر زندانیان را بشدت محکوم می کند. مسئولیت حفاظت از جان و تضمین ایمنی جعفر عظیم زاده و کلیه فعالین کارگری و سیاسی زندانی مستقیما متوجه این حکومت، قوه قضائیه و مسئولین زندان های جمهوری اسلامی است. جمهوری اسلامی باید بداند که این توطئه های جنایتکارانه علیه این فعال کارگری یا هر زندانی سیاسی و عقیدتی دیگر، کمکی به حکومت در حال احتضار حکومت برای ساکت کردن زندانیان سیاسی و کارگران و مردم معترض منجر نخواهد کرد. خشم و نفرت بیشتری را علیه حکومت دامن خواهد زد.

 

جعفر عظیم زاده و همه فعالین و رهبران کارگری زندانی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند و مادام که هنوز در زندان به سر میبرند هرگونه توطئه و تهدید جانی علیه آنها باید پایان یابد و امنیت آنان تضمین گردد!

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۷ مرداد ۱۳۹۹،‌ ۲۸ جولای ۲۰۲۰
--


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com